Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Όργανα- παραγωγή ρεύματος
Advertisements

ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ
Κύκλωμα RLC Ζαχαριάδου Κατερίνα ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
(α) εξηγεί τη λειτουργία του μετασχηματιστή υπό φορτίο
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
(α) σχεδιάζει τις ημιτονικές κυματομορφές των τριών φασικών τάσεων
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Αντιστάσεις σε σειρά-παράλληλα
Αντιστάσεις συνδεδεμένες σε γέφυρα
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ασύγχρονος τριφασικός τετραπολικός κινητήρας 380 V/50Hz με βραχυκυκλωμένο το δρομέα σε σύνδεση αστέρα έχει τις παρακάτω παραμέτρους ισοδύναμου κυκλώματος:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΡΙΦΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 8: Θεωρία των δυο Στρεφόμενων Πεδίων Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ Σ.Ρ. ΜΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 1: Βασικές Αρχές Ηλεκτρικών Μηχανών Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΣΗ ΕΞ’ ΕΠΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΣΤΑΤΗΣ Τάση εξ’ επαγωγής στα άκρα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Εκκίνηση με ομαλό εκκινητή
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
δίνει το σχετικό τύπο που συνδέει τα πιο πάνω μεγέθη
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ Οι μετασχηματιστές είναι ηλεκτρικές διατάξεις που μετατρέπουν (μετασχηματίζουν) την εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια ενός επιπέδου τάσης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
ΡΕΥΜΑΤΟΦΟΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΕ ΟΜΟΓΕΝΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Ηλεκτρική θερμάστρα τροφοδοτείται από το δίκτυο της ΔΕΗ μέσω ενός ρυθμιζόμενου διακόπτη εναλλασσόμενου ρεύματος. Ποια η ωμική αντίσταση R του φορτίου,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 4: Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου.
Εναλλασσόμενο ρεύμα και 3-φασικά συστήματα
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
RC, σε σειρά Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές Κατασκευαστικά μοιάζουν με τις 3-φασικές Α.Μ. Όμως, κατά την εκκίνηση η ηλεκτρομαγνητική ροπή ισούται με μηδέν. Μ=Β1*Β2*sin180 Όπως στον μετασχημα-τιστή, στο δευτερεύον τύλιγμα του οποίου επάγεται τάση αλλά συμφασικά με την τάση του πρωτεύοντος.

Αν στραφούν στιγμιαία μεταξύ τους το μαγνητικό πεδίο του δρομέα ως προς το μαγνητικό πεδίο του στάτη τότε, θα δημιουργηθεί μία ροπή που θα τα αναγκάσει να στραφούν μεταξύ τους και έτσι να δημιουργηθεί «μόνιμη» ροπή. Άρα αν βρεθεί ένας τρόπος να ξεκινήσει να στρέφεται ο δρομέας τότε, η μηχανή λειτουργεί κανονικά. Η ροπή και η ισχύς βέβαια είναι χαμηλότερης τιμής σε σύγκριση με την τριφασική Α.Μ.

Εκκίνηση Μονοφασικής Ασύγχρονης Μηχανής Αν τοποθετηθεί ένα βοηθητικό τύλιγμα ο μαγνητικός άξονας του οποίου να είναι κάθετος προς τον άξονα του κυρίως τυλίγματος τότε θα δημιουργηθεί ροπή κατά την εκκίνηση. Βέβαια το ρεύμα που περνά από το βοηθητικό τύλιγμα πρέπει να σχηματίζει διαφορετική γωνία ως προς εκείνο του κυρίως τυλίγματος, όπως φαίνεται στο σχήμα. Η γωνία του ρεύματος του βοηθητικού είναι χαμηλότερη από εκείνη του κυρίως τυλίγματος διότι, είναι χαμηλότερου ρεύματος. Αυτό μας διευκολύνει διότι, δημιουργεί διαφορετική γωνία σε σχέση με το κυρίως τύλιγμα.

Είναι όμως πολύ καλύτερα να τοποθετηθεί στο βοηθητικό τύλιγμα πυκνωτής, έτσι ώστε το ρεύμα Ιβ να γίνει ακόμη και κάθετο ως προς το Ικ. Αυτή είναι και η κύρια μέθοδος εκκίνησης. Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο η μηχανή ξεκινάει με το βοηθητικό τύλιγμα και πυκνωτή εκκίνησης και στη συνέχεια το βοηθητικό τύλιγμα αποσυνδέεται. Αυτό γίνεται για να μειωθούν οι απώλειες στην ωμική αντίσταση του βοηθητικού τυλίγματος. Η αποσύνδεση του βοηθητικού τυλίγματος πραγματοποιείται συνήθως είτε μέσω φυγοκεντρικού διακόπτη είτε μέσω διακόπτη χρονοκαθυστέρησης.

Εκκίνηση Μονοφασικής Ασύγχρονης Μηχανής Αντιστροφή φοράς περιστροφής Μονοφασικής Ασύγχρονης Μηχανής

Χαρακτηριστική ροπής – στροφών Μονοφασικής Ασύγχρονης Μηχανής

Τριφασικός διπολικός κινητήρας κλωβού φασικής τάσης 250V/50Hz σε σύνδεση αστέρα έχει τις παρακάτω παραμέτρους ισοδύναμου κυκλώματος: R1=0Ω, R2=0,4Ω, x1=1Ω, x2=2Ω. Στον άξονα του κινητήρα εφαρμόζεται μηχανικό φορτίο ισχύος ΡΜ=25446,6 W και ο δρομέας του κινητήρα διαρρέεται από ρεύμα (ανηγμένο στο στάτη) Ι2=50Α. Ο βαθμός απόδοσης του συνολικού συστήματος ισούται με 0,9. Μπορεί να λειτουργήσει η μηχανή μας στην ευστάθεια; Λύση Η ηλεκτρική ισχύς υπολογίζεται ως εξής:

Η τάση V1 ισούται με: Για να απαντήσουμε αν βρισκόμαστε στο όριο ευστάθειας αρκεί η ροπή ανατροπής να είναι μεγαλύτερη από τη ροπή στο φορτίο (μεγαλύτερη από 100Nm).

Η ροπή ανατροπής για ολίσθηση s = sαν Η ροπή του φορτίου Μ=100 Nm και οι στροφές 2700 r.p.m. είναι μέσα στα όρια ευστάθειας.