Διαταραχές ακοής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Advertisements

ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Ψυχοακουστική Διαταραχές επικοινωνίας
Εκπαίδευση Παιδιών με Απώλεια Ακοής Α’
Παρουσίαση Περιστατικού
Γλωσσικές Διαταραχές σε Παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
Χατζηδάκη Ελευθερία Παιδίατρος- Νεογνολόγος
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Το παιδί με στασιμότητα βάρους
Ελληνική Γλώσσα Περιεχόμενα: Ιστορία της Ελληνικής γλώσσας.
ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Γνωστικά Μαθησιακά Προβλήματα
CRI DU CHAT Επιμέλεια: Ραφαελλα Πηλιανιδου Μαθημα: Αρχες Εργοθεραπείας
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
Μετρήσεις Αντανακλαστικά
Η ανάπτυξη και η διατροφή στην εμβρυϊκή, νεογνική και βρεφική ηλικία
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ - ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Κλινικά σημεία νεογνού Βαθμολογία 0,1, 2
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
Ποια είναι τα παιδιά με προβλήματα όρασης;
Συγγενής λοίμωξη από τον CMV
Περιγεννητική υγεία.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ - ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 4Ν-ΕΡΜ11.
ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η Αξιολόγηση των Διαταραχών της Άρθρωσης και των Φωνολογικών Διαταραχών Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου.
Αναπτυξιακές διαταραχές. Αναπτυξιακή καθυστέρηση Εάν το παιδί δεν πετύχει οποιοδήποτε στόχο μέχρι την αναφερόμενη ηλικία Εάν υπάρχει αναντιστοιχία σε.
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΛΛΕΙΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Νησιώτου – Μαντέλου Ιουλία Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 19/3/2015 & 27/3/ η παράδοση Ροή ομιλίας & Φώνηση.
Ακοή Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΤΡΑΥΛΙΣΜΌΣ & ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΟΜΙΛΊΑΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2016.
 Εγκυμοσύνη είναι η διαδικασία κατά την οποία μία γυναίκα φέρει ένα γονιμοποιημένο ωάριο, το οποίο αναπτύσσεται κι εξελίσσεται μέσα της και διαρκεί.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΥΠΟΘΥΡΕΟΕΙΔΙΣΜΟΣ
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΝΕΟΓΝΙΚΗ ΣΗΨΑΙΜΙΑ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Το φυσιολογικό νεογέννητο βρέφος
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Κρανιοπροσωπικές διαταραχές
Νόσος Αλτσχάιμερ ΟΝΟΜΑΤΑ: ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ , ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΣΗ , ΜΑΡΚΕΛΑ ΚΟΣΙΝΤΖΗ.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Κλινικά σημεία νεογνού Βαθμολογία 0,1, 2
ΝΕΟΓΝΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής.
Συγγενής λοίμωξη από τον CMV
Άντζελα Μαρτιροσιάν Βάσω Κρομλίδου Ερμιόνη Κωνσταντά Σταυρούλα Κωτσαρή
ΥΠΟΓΛΥΚΑΙΜΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΓΝΟΥ
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΛΛΕΙΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΠαιδιΑ με ΣωματικΕΣ ΑναπηρΙεΣ & ΔυσκολΙεΣ ΠροσαρμογΗΣ
Θερμορύθμιση Ομοιόθερμος οργανισμός καλείτε αυτός που έχει την δυνατότητα να διατηρεί σταθερή την θερμοκρασία του σώματος του ανεξάρτητα από την θερμοκρασία.
Γνωριμία με τα άτομα με ειδικές ανάγκες
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαταραχές ακοής

Εξέλιξη της Ακοής 1 0-4 μήνες - Αντίληψη ισχυρών ήχων, ηρεμεί με τη φωνή της μητέρας, σε παρουσία θορύβου συζήτησης σταματά προσωρινά τη δραστηριότητα του. 5-6 μήνες - Εντοπίζει σωστά τον ήχο σε οριζόντιο επίπεδο, μιμείται ήχους με το δικό του ρεπερτόριο. 7-12 μήνες - Εντοπίζει σωστά τον ήχο σε οποιοδήποτε επίπεδο, απαντά στο όνομα του και σε χαμηλή ένταση.

Εξέλιξη της Ακοής 2 13-15 μήνες - Δείχνει προς την κατεύθυνση κάποιου μη οικείου ήχου, ή σε γνωστά αντικείμενα ή πρόσωπα όταν το ρωτούν. 16-18 μήνες - Ακολουθεί απλές οδηγίες χωρίς οπτική ενίσχυση ή με νοήματα. 19-24 μήνες – Δείχνει μέρη του σώματος όταν του ζητηθεί. Στους 24 μήνες θα μπορεί να εξασκηθεί για τη διενέργεια παιχνιοακοομετρίας.

Διαταραχές ακοής Βαρηκοΐα αγωγιμότητας (conductive hearing loss) Νευροαισθητηριακή βαρηκοΐα (sensorineural hearing loss) Κεντρικής αιτιολογίας (φλοιός) διαταραχή της αντίληψης και της διάκρισης των ήχων.

Συχνότητα (αμφοτερόπλευρη απώλεια ακοής) Συχνότητα (αμφοτερόπλευρη απώλεια ακοής) 1/1000 υγιή νεογνά 2-4% νεογνών που νοσηλεύθηκαν σε ΜΕΘ (Μονάδα Εντατικής Θεραπείας) Σε 2-3/1000 παιδιών <3 ετών: σημαντική επίκτητη απώλεια

Αίτια απώλειας ακοής 1 Προγεννητικά Κληρονομική (επικρατών, υπολειπόμενος ή φυλοσύνθετος τύπος) 60 γονίδια Κληρονομική στα πλαίσια συνδρόμου, ιδίως σε συνδυασμό με δυσμορφία. Συγγενείς λοιμώξεις (Ερυθρά, CMV….) Τοξίνες (αλκοόλ, υδράργυρος, φάρμακα)

Περιγεννητικά Μεταγεννητικά Αίτια απώλειας ακοής 2 ΠΡΟΩΡΑ υποξία υπογλυκαιμία ίκτερος φάρμακα Μεταγεννητικά Μηνιγγίτιδα 10% των περιπτώσεων Σύνδρομο Down Λυκόστομα

Παιδιά με παράγοντες κινδύνου για διαταραχές ακοής 50% των κωφών παιδιών Συγγενείς λοιμώξεις Προωρότητα Χαμηλό βάρος γέννησης Περιγεννητική ασφυξία Μηνιγγίτιδα Δυσμορφικά σύνδρομα

Συνδυασμός με άλλες αναπηρίες Κώφωση και Εγκεφαλική Παράλυση. Οι περισσότεροι παράγοντες κινδύνου για Ε.Π. θεωρούνται ταυτόχρονα και παράγοντες κινδύνου για διαταραχή ακοής. Κώφωση και τύφλωση Κώφωση και Νοητική Καθυστέρηση

Διαταραχές ακοής στην Ε.Π. 5% των παιδιών με Ε.Π. Σπαστική μορφή 7%. Χορειοαθετωσική μορφή Ε.Π. 20-25%. Νευροαισθητηριακή βαρηκοΐα, ιδίως αν υπήρξε ίκτερος ή νεογνική μηνιγγίτιδα. Μπορεί να είναι ετερόπλευρη. Βαρηκοΐα αγωγιμότητας, (συχνές ωτίτιδες) στις περιπτώσεις με διαταραχή του μηχανισμού κατάποσης και εισροφήσεις.

Διαταραχές ακοής Η κώφωση διαταράσσει την ψυχογλωσσική ανάπτυξη > ανάγκη για πρώιμη ανίχνευση πριν τους 6 μήνες ζωής Νεογέννητο: δύσκολη ανίχνευση. Αντιδράσεις του μωρού σε ήχους > αντανακλαστικό Moro ή παίξιμο των βλεφάρων Σήμερα: Ωτοακουστικές – εκπομπές (ΟΑΕς) ανίχνευση στο 80% των παιδιών. Προκλητά δυναμικά (ΑΒR)

Συνήθως η απώλεια της ακοής εντοπίζεται σε ηλικία 18- 30 μηνών και καθυστερεί η παρέμβαση

Ενδείξεις παροδικής παρακολούθησης σε βρέφη και νήπια: Καθυστέρηση ομιλίας Ψυχοκινητική καθυστέρηση Ιστορικό μικροβιακής μηνιγγίτιδας Χορήγηση ωτοτοξικών φαρμάκων Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις Συγγενείς λοιμώξεις Οικογενειακό ιστορικό βαρηκοΐας Καταστάσεις που προκαλούν βαρηκοΐα αγωγιμότητας ,π.χ. ωτίτιδα

Κριτήρια παραπομπής για ακοολογικό έλεγχο Κριτήρια παραπομπής για ακοολογικό έλεγχο

12 μήνες - Δε μιμείται ήχους του περιβάλλοντος, δεν χρησιμοποιεί διαφορετικούς μπαμπαλισμούς 18 μήνες - Δε χρησιμοποιεί απλές λέξεις 24 μήνες - Δεν κάνει προτάσεις με περισσότερες από 2 λέξεις, λεξιλόγιο με λιγότερες από 10 λέξεις 30 μήνες - Λεξιλόγιο με λιγότερες από 100 λέξεις, δεν κάνει προτάσεις δύο λέξεων, μη κατανοητές λέξεις 36 μήνες - Λεξιλόγιο με λιγότερες από 200 λέξεις, δεν κάνει προτάσεις κατανοητές από τρίτους, λιγότερες από μισές λέξεις 48 μήνες – Λεξιλόγιο με λιγότερες από 600 λέξεις, δεν κάνει απλές προτάσεις, κατανοητές λιγότερες από το 80% των λέξεων

Διαταραχές του λόγου Παραπομπή για έλεγχο από ΩΡΛ και Λογοπεδικό όταν το παιδί:

18 μηνών λέει μόνο φωνήεντα και καθόλου σύμφωνα 18 μηνών λέει μόνο φωνήεντα και καθόλου σύμφωνα. Χρησιμοποιεί 2-3 λέξεις δυσκατάληπτες ή λέει 2-3 λέξεις, αλλά δεν τις χρησιμοποιεί πάντα για να δηλώσει το ίδιο πράγμα, π.χ. βλέποντας τη μαμά λέει "μαμά", αλλά το λέει κι όταν βλέπει τον μπαμπά, τον αδελφό κ.λ.π. 2 χρόνων, όταν το λεξιλόγιο του, εκτός από το "μαμά", αποτελείται από λίγες και δυσκατάληπτες λέξεις και δεν παραθέτει δύο λέξεις, σχηματίζοντας προτάσεις του τύπου "μαμά πα" δηλαδή "η μαμά πάει έφυγε".

3 χρόνων, όταν η ομιλία του εξακολουθεί να είναι δυσκατάληπτη, το λεξιλόγιο του περιορισμένο σε ουσιαστικά και λίγα ή καθόλου ρήματα, δεν χρησιμοποιεί άρθρα, επίθετα, επιρρήματα, προθέσεις, δεν έχει την έννοια του πληθυντικού και δεν σχηματίζει απλές προτάσεις π.χ. "η Άννα πίνει γάλα"

4 χρόνων, όταν οι προτάσεις του είναι μικρές και όχι σωστά οργανωμένες, π.χ. λέει "όχι φάω" αντί να λέει "δεν θέλω να φάω", ή λέει "θέλω να πάω τι κούνιε" αντί να λέει "θέλω να πάω στις κούνιες" Η ομιλία του δεν είναι πάντα κατανοητή π.χ. αφαιρεί συλλαβές από πολυσύλλαβες λέξεις, δεν λέει απλά συμπλέγματα συμφώνων όπως "κλαίω", "πλένω". Δεν μπορεί να διηγηθεί απλά και πρόσφατα γεγονότα.

5 χρόνων, όταν το λεξιλόγιο του είναι περιορισμένο, και οι προτάσεις του μικρές και φτωχές σε περιεχόμενο. Σ' αυτή την ηλικία το παιδί πρέπει να χρησιμοποιεί προτάσεις με 10-11 λέξεις. Όταν δεν μπορεί άνετα να διηγηθεί ένα γεγονός και στην ομιλία του κάνει πολλά σφάλματα. Σ' αυτή την ηλικία υπάρχει ανοχή μόνο για τους φθόγγους "σ", "δ", "θ" και "ρ" τους οποίους μπορεί ακόμα να μην προφέρει σωστά.

Ανεξάρτητα από την ηλικία του παιδιού, συμβουλευόμαστε τον ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟ αν: Η φωνή του παιδιού είναι μονότονη, πολύ δυνατή ή πολύ σιγανή και αν η χροιά της δεν είναι ανάλογη με την ηλικία και στην εφηβεία αν δεν είναι ανάλογη με το φύλο του. Αν το παιδί μιλάει με τη μύτη. Αν δυσκολεύεται να αρχίσει μια φράση ή επαναλαμβάνει συλλαβές ή λέξεις. Αν ξαφνικά και απότομα σταματήσει να μιλάει ή η ομιλία και ο λόγος του αντί να βελτιώνονται, χειροτερεύουν.

Γαλλική νοηματική γλώσσα, 1770 Charles-Michel de l’ Epée, 1712-1789