Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
Advertisements

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
ΥΛΙΚΑ:  2 κιλά περίπου άγρια χόρτα για πίτα, όχι για βράσιμο  Άνηθο  Κρεμμυδάκια φρέσκα  5 Αυγά  2 ντομάτες ώριμες  Ελαιόλαδο.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αποβλΗτων Α. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ. Τι είναι η μάζα ενός σώματος; Μάζα είναι το ποσό της ύλης που περιέχει ένα σώμα.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
Στόχοι Κατανόηση αναγκαιότητας καθορισμού διατροφικών στόχων κατά τη σίτιση βαρέως πασχόντων Κατανόηση επιδράσεων οξέος τραύματος ή νόσου στον ενεργειακό.
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διατροφολογίας Πρακτική άσκηση στην Κοινότητα Δημοτικό Γυμναστήριο Πετρούπολης Ελεάνα Νικολάου Α.Μ
Δρ Θρασύβουλος Μανιός Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Αρδεύσεις – Στραγγίσεις.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑΝΘΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ: ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ.
ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ
…στη Χώρα των Αισθήσεων…
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ
Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης
Συστήματα θέρμανσης - Κατανομή της θερμότητας
Αερισμός θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Συνταγεσ δρυμου ΜΥ.ΛΕ., ΜΥ.ΛΕ. που γυρίζεις…!
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Άσκηση 3 (4η Άσκηση εργαστηριακού οδηγού)
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΜΕΤΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ 1.
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
Κεκλιμένο Επίπεδο Και Τριβή
Πως σχεδιάζουμε δυνάμεις
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
Διαφορές μάζας - βάρους
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
Χημική Αντίδραση Στέλλα Θεοδωράκη Άρτεμης Κατσάρη Ρομίνα Κάρκαλου
Άσκηση 4 (7η Άσκηση εργαστηριακού οδηγού) Β Γυμνασίου
ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΣΟΥΣ ΙΣΣΑΜ
Εργασία Φυσικής.
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
Συνέντευξη με μια ομάδα μαθητών
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
Άσκηση 1 ΜDH (IU / g ήπατος) ΙCDH (IU/ g ήπατος)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ - ΜΕΘ
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μορφολογική μελέτη ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Αποτελέσματα μορφολογικής μελέτης σύστασης ΑΣΑ Δήμου Σύρου
Равномерно убрзано праволинијско кретање
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOK Εργαστηριακή άσκηση 7
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕρΓΑΣΤΗΡΙΟ 2018
Қайнау. Меншікті булану жылуы
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Κατάρτιση διαιτολογίου
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
Διατροφικές διαταραχές και νοσηλευτική παρέμβαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας

Το παιδί ΔΕΝ είναι μια μικρογραφία του ενήλικα. Διαφέρει από τον ενήλικα, γιατί: ο οργανισμός του συνεχώς αυξάνεται οι διάφορες λειτουργίες του ωριμάζουν σταδιακά και αναπτύσσονται ώσπου φθάνουν την τελειότητα που έχουν στην ενήλικη ζωή Η ↑των διαφόρων οργάνων γίνεται με: ↑ αριθμού κυττάρων (υπερπλασία) ↑ όγκου κυττάρων (υπερτροφία) και τα δύο

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ κληρονομικότητα περιβάλλον ενδομήτριο περιβάλλον παθήσεις του πλακούντα κάπνισμα κατανάλωση οινοπνεύματος από τη μητέρα λοιμώξεις ακτινοβολίες φάρμακα εξωμήτριο περιβάλλον διατροφή κακώσεις και ατυχήματα μόλυνση του περιβάλλοντος οικογενειακό- κοινωνικό περιβάλλον Δίνει στο παιδί τις ευκαιρίες και τα ερεθίσματα να αναπτύξει τις πνευματικές και ψυχικές του ικανότητες

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η παρακολούθηση της ανάπτυξης του βρέφους και του παιδιού γίνεται με την κατά συχνά διαστήματα λήψη: του βάρους του ύψους της περιμέτρου της κεφαλής Η σύγκριση των τιμών που βρίσκουμε κάθε φορά γίνεται με τις ανάλογες τιμές για το φύλο και την ακριβή ηλικία των φυσιολογικών παιδιών. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε τις ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.

ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Βρίσκουμε σε ποια εκατοστιαία θέση (Ε.Θ) είναι το βρέφος- νήπιο- παιδί. Παράδειγμα Αγόρι 10 ετών και 44 κιλά το ΒΣ βρίσκεται στην 75η ΕΘ → μεταξύ 100 παιδιών ίδιου φύλου, ίδιας ηλικίας τα 75 θα είναι ελαφρύτερα και τα 25 θα είναι βαρύτερα

ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ταχύτητα ανάπτυξης πολύ μεγάλη κατά τον 1ο χρόνο της ζωής φθίνει σιγά- σιγά αυξάνεται πάλι στην προ-εφηβική περίοδο μέγιστη αύξηση στην εφηβεία μηδενίζεται στα 18- 19 χρόνια

ΜΝΗΜΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΡΟΥΣ Το φυσιολογικό παιδί κερδίζει: 800gr/μήνα→ το 1ο τρίμηνο ζωής 650gr/μήνα→ το 2ο τρίμηνο ζωής 450gr/μήνα→ το 3ο τρίμηνο ζωής 250gr/μήνα→ το 4ο τρίμηνο ζωής Στον 4ο μήνα, το παιδί έχει διπλασιάσει το βάρος γέννησης Στον 12ο μήνα, το παιδί έχει τριπλασιάσει το βάρος γέννησης >1 έτους, το παιδί κερδίζει 2kg/χρόνο ΜΝΗΜΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ χρόνια ηλικίας x 2 +8 π.χ παιδί 5 ετών, έχει βάρος (5 x 2 +8)= 18kg

ΑΥΞΗΣΗ ΥΨΟΥΣ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΥΨΟΣ ΩΣ ΕΝΗΛΙΚΑΣ ή 4 ετών: 1m >4 ετών: αύξηση κατά 5cm/χρόνο ΜΝΗΜΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ χρόνια ηλικίας x 5 +80 π.χ παιδί 5 ετών, έχει ύψος (5 x 5 +80)= 105cm ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΥΨΟΣ ΩΣ ΕΝΗΛΙΚΑΣ (Ύψος στην ηλικία των 2 ετών) x 2 ή ΑΚΡΙΒΗΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ Αγόρι: (ύψος μητέρας +ύψος πατέρα)/2 + 6,5cm Κορίτσι: (ύψος μητέρας +ύψος πατέρα)/2 - 6,5cm

ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΚΕΦΑΛΗΣ Η περίμετρος της κεφαλής αυξάνεται κατά: 3cm → τον 1ο μήνα 2cm → τον 2ο και 3ο μήνα 1cm → τον 4ο μήνα 0,5cm → τον 5ο -12ο μήνα ΝΕΟΓΝΟ: περίμετρος θώρακα < περίμετρος κεφαλής 10 ΜΗΝΩΝ: περίμετρος θώρακα = περίμετρος κεφαλής >1 ΕΤΟΥΣ: περίμετρος θώρακα > περίμετρος κεφαλής ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΚΕΦΑΛΗΣ 1ος έτους: 47cm 2 ετών: 49cm 2<ετών: αύξηση κατά 1cm/χρόνο Ενήλικες: 56-57cm

ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΚΕΦΑΛΗΣ Απαραίτητη είναι η εξέταση των πηγών και των ραφών του κρανίου.= Έλεγχος για: τάση/ εισολκή πηγών διάσταση/ πρώιμη σύγκλειση ραφών ανώμαλο σχήμα κρανίου Η πρόσθια πηγή κλείνει μεταξύ 9ου και 18ου μήνα ζωής.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΚΕΦΑΛΗΣ ΠΡΩΙΜΗ ΣΥΓΚΛΕΙΣΗ ΡΑΦΩΝ Σκαφοκεφαλία Τριγωνοκεφαλία Πλαγιοκεφαλία Βραχοκεφαλία

ΟΔΟΝΤΟΦΥΙΑ = 6 μηνών: έκφυση των πρώτων νεογιλών δοντιών να μην αποδίδονται στην οδοντοφυΐα παθολογικές καταστάσεις (πυρετός , διάρροιες κλπ.) Η πρώτη οδοντοφυΐα αποτελείται από 20 δόντια. 8 τομείς 4 κυνόδοντες 8 γομφίοι Η δεύτερη οδοντοφυΐα αποτελείται από 32 δόντια. 8 τομείς 4 κυνόδοντες 4 γομφίοι 8 προγόμφιοι → 10-12 χρονών 4 τρίτοι γομφίοι (φρονιμίτες) → 17-21 χρονών

ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ 18 μηνών: αρχίζει η συνειδητοποίηση του φύλου Αποκτάται από πολύ νωρίς Το παιδί μαθαίνει από τη βρεφική ηλικία να φέρεται σαν αγόρι ή κορίτσι 18 μηνών: αρχίζει η συνειδητοποίηση του φύλου 2,5-3 χρονών: η συνειδητοποίηση του φύλου γίνετια αμετάκλητη

ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ κρίσιμη περίοδος σημαντικές βιολογικές και ψυχολογικέςαλλαγές απαραίτητες για τη μεταμόρφωση του παιδιού σε ενήλικα ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ εμφάνιση δευτερογενών χαρακτηριστικών φύλου εμφάνιση ικανότητας αναπαραγωγής ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ συνειδητοποίηση σωματικού εγώ (υπεραξιολόγηση σωματικών ελαττωμάτων) συνειδητοποίηση ψυχικής ταυτότητας εφήβου (όνειρα για μέλλον, ιδέες, πολιτικοποίηση) ανάγκη για ανεξαρτησία, αυτονομία Επιθυμία για σύναψη σχέσεων με συνομίλικους του ιδίου (παρέες, συμμορίες) ή του αντίθετου φύλου (φλερτ - σεξουαλικές σχέσεις)

ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Οι μεταβολές αυτές οδηγούν καμιά φορά σε: ρήξη με τους γονείς και δασκάλους αντικοινωνική συμπεριφορά απόκτηση επιβλαβών για την υγεία συνηθειών Κάπνισμα Οινόπνευμα Ναρκωτικά

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ