ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΡΑΣΗ ΕΝΖΥΜΩΝ – ΜΕΤΟΥΣΙΩΣΗ ΠΡΩΤΕΪΝΩΝ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
Βιολογικός Καθαρισμός
ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο άνθρωπος από την εμφάνιση του στη Γη, βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του Tο περιβάλλον του ανθρώπου: Φυσικό.
Υδατάνθρακες.
Διδακτική Ενότητα «Ένζυμα»
Μπορούν τα μικρόβια να μας φανούν χρήσιμα?!?
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Τάξη Β Ενότητα 4 Κινέζικο τετράγωνο
ΧΑΡΤΙ Παραγωγή / Είδη χαρτιού
Υπολογισμός μέσης & στιγμιαίας
Οι οργανισμοί μετατρέπουν τα φυτικά υλικά σε οργανική ουσία. Η οργανική ουσία δίνει: Βελτίωση εδάφους 1.Αυξάνει σταθερότητα συσσωματωμάτων εδάφους 2.Καλύτερος.
Παραγωγή / Ανακύκλωση Μια εργασία μαθητών του 2ου Λυκείου Νέας Σμύρνης
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Α΄ Λυκείου ΠΙΔΑΚΑΣ ΑΜΜΩΝΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΕΝΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
IB Topic: 3.8 Photosynthesis
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ Ενώσεις του άνθρακα με το υδρογόνο, το οξυγόνο και το άζωτο Οργανικές ενώσεις των οργανισμών είναι: Υδατάνθρακες (Σάκχαρα) Πηγή ενέργειας.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Διάσπαση του αμύλου από το ένζυμο της στοματικής κοιλότητας αμυλάση
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ Μύκητες και αλκοολική ζύμωση Η . Γαβρίλης
6ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ Βυζιργιαννάκης Μανώλης
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ…ΟΙΚΟΣ + ΛΟΓΟΣ…Αναφέρεται σε έναν οίκο… …το σπίτι μας δηλαδή και σπίτι όλων των έμβιων όντων…..τον πλανήτη γη. Ας κοιτάξουμε λίγο αυτό το σπίτι.
Μέτρηση του ρυθμού αποικοδόμησης του χαρτιού
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΑ ΠΟΛΥΜΕΡΗ
S.S. Logothetis PhD Yeast Biotechnology - Stress Physiology
Δίκλωνη έλικα του DNA Συνεργάστηκαν:
Η ροή της γενετικής πληροφορίας
Διδασκαλία Βιολογίας Γ’ Γυμνασίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ MSc Βιολόγος.
Τα «βιοτεχνολογικά» μπαλόνια Καραγεώργου Μαρία Βιολόγος 4 ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων.
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΑΝΟΡΓΑΝΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΟΙΑ ΑΝΟΡΓΑΝΗ ΧΗΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ; Ο Η Η Η2ΟΗ2Ο.
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Σ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΜΗΜΑ Β3. ΘΕΜΑ: ΕΝΑΣ ΝΕΑΡΟΣ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΜΕ ΧΑΛΑΡΟ ΡΥΘΜΟ ΔΥΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΤΡΕΞΕ ΈΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ,
ΕΝΖΥΜΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΟΞΥΓΑΛΑΚΤΙΚΗΣ ΖΥΜΩΣΗΣ Εργαστήριο Χημείας & Τεχνολογίας Τροφίμων - Άσκηση 8η.
Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ –
Ένζυμα Ένζυμο: Πρωτεϊνικό μόριο που ενεργεί ως καταλύτης δηλαδή ως χημικός παράγοντας ο οποίος επιταχύνει μια συγκεκριμένη χημική αντίδραση χωρίς να καταναλώνεται.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΤΟ Ξ Υ Λ Ο Ορισμός Φυσικό σύνθετο υλικό, που αποτελείται από επιμήκεις παράλληλες λεπτές ίνες κυτταρίνης ενσωματωμένες σε ένα στρώμα λιγνίνης.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
2.2 Παράμετροι οργανικής ρύπανσης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας Ζαχόπουλος
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
Καλλιέργεια βακτηρίων
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Πρόβλεψη εξέλιξης ρύπανσης
Βιολογία β΄ λυκείου Επιμέλεια: Παυλίνα Κουτσοκώστα, βιολόγος
Τμ. Πολιτικών Μηχανικών ΔΠΘ
ΕΝΖΥΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ Ενώσεις του άνθρακα με το υδρογόνο, το οξυγόνο και το άζωτο Οργανικές ενώσεις των οργανισμών είναι: Υδατάνθρακες (Σάκχαρα) Πηγή ενέργειας.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
2. Άνθρωπος και περιβάλλον (2.1)
ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΗ Η διάσπαση οργανικών ενώσεων σε απλούστερες ενώσεις μέχρι ανόργανα υλικά.
Ο Νόμος του Hooke.
2Η ΕΡΓΑΣΤΙΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ
Τα ένζυμα στα απορρυπαντικά
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Α’ & B’ τετράμηνου Πειράματα Βιολογίας
AΝΟΡΓΑΝΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ Νερό H2O To πιο απλό μόριο που συναντάμε στη φύση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ Προτεινόμενη Εργαστηριακή Άσκηση Βιολογίας Β΄Γυμνασίου Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Εναλλακτικές Ιδέες Μαθητών Άγνοια των μαθητών για το ρόλο των μικροβίων στη διαδικασία της αποικοδόμησης υλικών. Αναφέρουν: «το ψωμί σάπισε επειδή πέρασαν μέρες» ή «επειδή ήταν φτιαγμένο από κακές πρώτες ύλες» ή «επειδή δεν συντηρήθηκε σωστά». Πιστεύουν ότι η αποικοδόμηση είναι μια διαδικασία που θα συνέβαινε ούτως ή άλλως, ασύνδετη από τη δράση των μικροοργανισμών. Ακόμα κι όταν αναγνωρίζουν την εμπλοκή των μικροβίων θεωρούν ότι αυτά απλώς επιταχύνουν τη διαδικασία. Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Διδακτικοί Στόχοι Εργαστηριακής Άσκησης Να ανακαλύψουν οι μαθητές κάποιους από τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η ταχύτητα με την οποία αποικοδομείται ένα υλικό. Να διαπιστώσουν ότι η αποικοδόμηση εξαρτάται από την παρουσία ζωντανών οργανισμών Να έρθουν σε επαφή με βασικές εργαστηριακές δεξιότητες, όπως η μέτρηση, η καταγραφή και η σύγκριση τιμών Να αξιοποιήσουν στη Βιολογία γνώσεις από άλλες επιστήμες (Φυσική, Μαθηματικά) για την κατασκευή γραφικών παραστάσεων, αντιλαμβανόμενοι έτσι την ενότητα των επιστημών Να αντιληφθούν τη χρησιμότητα του μάρτυρα Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Η αποικοδόμηση Αποικοδόμηση ονομάζεται η διάσπαση οργανικών ενώσεων σε απλούστερες ανόργανες ενώσεις με τη βοήθεια μικροοργανισμών (ορισμένα βακτήρια και μύκητες). Στη φύση η ανακύκλωση των στοιχείων της ύλης γίνεται μέσω της διαδικασίας της αποικοδόμησης. Ο ρυθμός αποικοδόμησης ενός υλικού από τους μικροοργανισμούς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως η φύση του υλικού, η φύση του εδάφους, η θερμοκρασία και η υγρασία. Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Το χαρτί Η βασική δομή του χαρτιού είναι οι επαναλαμβανόμενες αλυσίδες κυτταρίνης (ίνες). Η κυτταρίνη είναι πολυσακχαρίτης, δηλαδή πολυμερές της γλυκόζης. Η αποικοδόμηση της κυτταρίνης γίνεται με την εμπλοκή κυρίως μικροοργανισμών που διαθέτουν τα κατάλληλα ένζυμα. Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Το χαρτί Πριν τα μέσα του 19ου αι. το χαρτί παρασκευαζόταν κυρίως από βαμβακερά ή λινά υφασμάτινα κουρέλια. Το χαρτί αυτό είχε μεγάλη διάρκεια ζωής. Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Το χαρτί Αργότερα το ξύλο έδωσε τη θέση του στα κουρέλια. Η κατεργασία του ξύλου (χημική ή μηχανική), δίνει συγκρινόμενη με το ύφασμα μικρότερες αλυσίδες κυτταρίνης. Η περαιτέρω χημική κατεργασία για να μην τρέχει το μελάνι, οδηγούσε στην γρηγορότερη αποδόμηση των ινών. Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Αποικοδόμηση Χαρτιού Χημική υδρόλυση: γίνεται και παρουσία οξέων από το περιβάλλον (ατμοσφαιρικούς ρυπαντές, όξινη βροχή) που οδηγούν σε αποκοπή μορίων γλυκόζης και άρα σε κόντυμα των αλυσίδων κυτταρίνης Ενζυμική υδρόλυση: εμπλοκή κυρίως μικροοργανισμών που διαθέτουν τα κατάλληλα ένζυμα τα ένζυμα που υδρολύουν την κυτταρίνη ονομάζοντια κυτταρινάσες Κάποια διασπούν την κυτταρίνη σε ενδιάμεσα σημεία, αφήνοντας κλάσματα 4-5 μορίων γλυκόζης, στη συνέχεια με τη δράση άλλων κυτταρινασών προκύπτουν διμερή γλυκόζης και εν συνεχεία μονομερή Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Εργαστηριακή Άσκηση: Μέτρηση του ρυθμού αποικοδόμησης του χαρτιού Άσκηση 6 http://ebooks.edu.gr/new/ books- pdf.php?course=DSGYM- C123 Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Εργαστηριακή Άσκηση: Μέτρηση του ρυθμού αποικοδόμησης του χαρτιού Κλίβανος Ζυγός ακριβείας Βήμα 6 πειράματος: κάθε 10 ημέρες «ξεθάψτε τα σακουλάκια…… Βήμα 8 πειράματος: επαναλάβετε τη διαδικασία επί δύο μήνες. Οδηγίες Άσκησης Προβλήματα Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Εργαστηριακή Άσκηση: Μέτρηση του ρυθμού αποικοδόμησης του χαρτιού fe apoikodomisi xartiou palio.docx Φύλλο Εργασίας Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Εναλλακτική Πρόταση: Αποικοδόμηση Χαρτιού (ποιοτική μελέτη) odigies apoikodomisi xartiou.docx Οδηγίες Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Εναλλακτική Πρόταση: Αποικοδόμηση Χαρτιού (ποιοτική μελέτη) fe apoikodomisi xartiou.docx Φύλλο Εργασίας Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!! Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ – www.e-ekfe.net