ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ-EΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Η οριοθέτηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Διάλεξη 10η Διαταραχές Αισθητηρίων
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
Sir Isaac Newton 4 Ιανουαρίου 1643 – 31 Μαρτίου 1727.
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΤΥΦΛΩΣΗ
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
Θέματα προσέγγισης και επικοινωνίας με άτομα με ειδικές ανάγκες Μάρω Κακουρή- Παπαγεωργίου Κλινική Ψυχολόγος 21 Ιανουαρίου 2016.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΥΣΗΣ Κ. Ασωνίτου.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Τρισωμία 21, από τα χρωμοσώματα στα γονίδια.  Το συχνότερο γενετικό αίτιο Ν.Υ. 95% των περιπτώσεων ελεύθερη τρισωμία (3 χρωμοσώματα) 1/800 γεννήσεις.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ-EΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ-EΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Αξιολόγηση δεξιοτήτων Παιδαγωγός- ψυχολόγος Η επίδοση του παιδιού μπορεί να φανεί πολύ κατώτερη από την πραγματικότητα: Άγνωστος εξεταστής, μη εξοικειωμένος με τις μη λεκτικές αντιδράσεις Νευρικότητα του παιδιού Μειωμένη ταχύτητα επεξεργασίας (χαρακτηριστική) Συνύπαρξη και άλλων αναπηριών

Αξιολόγηση δεξιοτήτων Παιδαγωγός- ψυχολόγος Εκτίμηση της υπολειπόμενης όρασης – δε στηριζόμαστε αποκλειστικά στην αντικειμενική μέτρηση της οπτικής οξύτητας από τον οφθαλμίατρο. Για ποιους σκοπούς και με ποιες συνθήκες φωτισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί;

Εξειδικευμένες δοκιμασίες για παιδιά προσχολικής ηλικίας 1. Αναπτυξιακές κλίμακες για Μικρά Παιδιά με Οπτική Αναπηρία (Developmental Scales for Young Visually Handicapped Children), Reynell- Zinking, 1979. Κοινωνική προσαρμογή Αισθητηριακές- κινητικές δεξιότητες Εξερεύνηση του περιβάλλοντος Ανταπόκριση στον ήχο- λεκτική κατανόηση Άρθρωση και έκφραση (δομή, λεξιλόγιο και περιεχόμενο)

Εξειδικευμένες δοκιμασίες για παιδιά προσχολικής ηλικίας 2. Σχέδιο Oregon για Μερικώς Βλέποντα και Τυφλά Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας (Oregon Project for Visually Impaired and Blind Preschool Children) Brown et al, 1986 Πρόγραμμα αξιολόγησης και διδασκαλίας, προέρχεται από το Portage- 700 θέματα που αφορούν: αντίληψη, γλώσσα, αυτοεξυπηρέτηση, κοινωνικοποίηση, λεπτή και αδρή κινητικότητα

Πως επηρεάζει η αναπηρία της όρασης την εξέλιξη του νηπίου; Πιθανή γενικότερη καθυστέρηση, catch-up στην εφηβεία Έγκαιρη παρέμβαση με στόχο εξέλιξη ανάλογη με τα βλέποντα παιδιά Το εξαρτημένο παιδί γίνεται εξαρτημένος ενήλικος

1. Συναισθηματική- κοινωνική εξέλιξη Δεσμός γονέων- παιδιού: Πολύ σημαντικός, δυσχεραίνεται από την απουσία βλεματικής επαφής και τον πιθανό παρατεταμένο χωρισμό λόγω νοσηλείας του νεογνού Συμβουλευτική στήριξη των γονέων (απόρριψη του βρέφους, ενοχές, άγχος για το μέλλον) Οδηγίες: να αφιερώνεται περισσότερος χρόνος για αγκαλιά, κράτημα, χάιδεμα, κούνημα, απλούς ήχους και ομιλία Το βρέφος δεν κάνει τις κινήσεις «προσδοκίας» και χαράς όταν το πλησιάζουν οι γονείς του, αλλά αντίθετα παραμένει ακίνητο για να τους ακούσει.

1. Συναισθηματική- κοινωνική εξέλιξη Η προσκόλληση – πρώτο επίπεδο συναισθηματικής εξέλιξης- επιτρέπει την ανάπτυξη αισθήματος ασφαλείας στις σχέσεις με τους άλλους και τον κόσμο και αίσθηση εσωτερικού ελέγχου των συναισθημάτων. Σχέση με γονείς και αδέλφια.

2. Κινητική εξέλιξη Καθυστέρηση της κινητικής εξέλιξης : Καθυστέρηση της κινητικής εξέλιξης : έλλειψη κινήτρου για εξερεύνηση φόβος και ανασφάλεια

2. Κινητική εξέλιξη Πρώτοι μήνες: ενθαρρύνουμε το βρέφος να ελέγξει το σώμα του, να κινείται διερευνητικά και σκόπιμα και να αναπτύξει αίσθημα ασφάλειας. Μπάνιο, ντύσιμο, μασάζ. Η απόκτηση ακριβούς εικόνας του σώματος είναι απαραίτητη για την κατάκτηση του συντονισμού και της κίνησης. Διδάσκουμε τα ονόματα των μερών του σώματος και εκφράσεις όπως «μέχρι τα γόνατα», «πάνω τα χέρια» κλπ

Δεν έχει κίνητρο για να κρατήσει το κεφάλι και τη ράχη- ο κόσμος δε γίνεται πιο ενδιαφέρων-, δεν του αρέσει η πρηνής θέση, επομένως χρειάζεται βοήθεια και ενθάρρυνση για να τα επιτύχει. Προτιμά να κάθεται παρά να στέκεται. Διδασκαλία της ισορροπίας από τους γονείς που μπορούν να κανακεύουν το βρέφος και να το «χορεύουν» στα πόδια τους ή σε μαλακή επιφάνεια.

2. Κινητική εξέλιξη Αφού κατακτήσουν το κάθισμα, τα τυφλά παιδιά δεν έχουν κίνητρο να σηκωθούν όρθια ή να βαδίσουν, οπότε επιβραδύνεται η κινητική τους ανάπτυξη. Αντίθετα, διοχετεύουν την ενέργειά τους σε στερεότυπες κινήσεις: κούνημα μπρος-πίσω, πάνω-κάτω, ενέργειες που δυσκολεύουν τη μάθηση και την κοινωνικοποίηση.

2. Κινητική εξέλιξη Συχνά δε μαθαίνουν το μπουσούλημα. Βοήθεια από φυσικοθεραπευτή. Ήχοι, πχ μουσικά κουτιά, αρώματα, παιχνίδια με λαμπερά χρώματα, φαγητά που του αρέσουν αποτελούν κίνητρο για μπουσούλημα. Ενθαρρύνουμε το παιδί να στέκεται υποβασταζόμενο, να χορεύει και σιγά- σιγά να κάνει βήματα στο πάτωμα και να κινείται πλάγια για να καθίσει με ασφάλεια. Μερικά παιδιά περπατούν μόνα τους γύρω στους 14 μήνες, όπως τα βλέποντα, άλλα αργούν και έχουν την ανάγκη να ακουμπούν σε τοίχους και έπιπλα μέχρι να αισθανθούν αυτοποπεποίθηση.

Στο σπίτι του παιδιού δεν πρέπει να αλλάζει τίποτε, γιατί αλλάζει ο χωρικός του χάρτης , αισθάνεται σύγχυση και αποθαρρύνεται. Σκαρφάλωμα και ύστερα ανέβασμα σκάλας, πιο δύσκολο και επικίνδυνο το κατέβασμα. Τραμπολίνο. Το τρέξιμο απαιτεί αίσθημα ασφάλειας και ισορροπία- μπορεί να γίνει σε εξωτερικό, ελεύθερο χώρο, ο μεγάλος, αντί να κρατά το χέρι του παιδιού, μπορεί να κρατά μαζί του ένα στεφάνι. Αντίληψη του αντίλαλου. Ενθάρρυνση, αλλά πρόβλεψη κινδύνων και ασφάλεια.

Οι γονείς προσπαθούν να προστατέψουν, όπως είναι φυσικό, το τυφλό παιδί τους από πτώσεις και τραυματισμούς, η υπερπροστασία όμως δημιουργεί εξάρτηση και αισθήματα ανασφάλειας και ανικανότητας. Η επιθυμία των νέων για αυτόνομη κίνηση καθώς μεγαλώνουν είναι ευθέως ανάλογη με τις πρώιμες παιδαγωγικές εμπειρίες και την ενθάρρυνση από γονείς και παιδαγωγούς, με στόχο την ανεξαρτησία της κίνησης.

3. Δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης 3. Δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης. Χρυσή τομή μεταξύ βοήθειας και παρότρυνσης για αυτονομία

3. Δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης Ντύσιμο- γδύσιμο- ατομική υγιεινή – χρήση της τουαλέτας- φαγητό Ενθάρρυνση όσο πιο νωρίς μπορούμε- Εργοθεραπευτής Προσαρμογή εργαλείων, σκευών και ρούχων Ρουτίνα Το τυφλό παιδί χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να κατακτήσει αυτές τις δραστηριότητες- χρόνος και υπομονή για τη διδασκαλία τους.

4. Αφή. Δεν αναπτύσσεται αυτόματα, αλλά χρειάζεται εκπαίδευση. Teaching curiosity…….

4. Αφή Τα παιδιά μαθαίνουν το σχήμα ενός αντικειμένου κρατώντας το με το ένα χέρι και εξερευνώντας με το άλλο. Πρέπει να αναπτύξουν την ικανότητα ταυτόχρονης χρήσης των χεριών. Δε βάζουμε απότομα ένα αντικείμενο στο χέρι του παιδιού, φέρνουμε το χέρι μας πάνω στο χέρι του παιδιού και το οδηγούμε να ψηλαφίσει το αντικείμενο

Παιχνίδια……… Κουρδιστά που αλλάζουν πορεία, Παιχνίδια με φώτα που αναβοσβήνουν Παιχνίδια που πετάγονται από τη θήκη τους Σαπουνόφουσκες Μπαλόνια Ανάγλυφες επιφάνειες και διαφορετικές υφές

5. Γλωσσική εξέλιξη Πολύ σημαντικό να μιλούν οι γονείς στα παιδιά , να κατονομάζουν τα αντικείμενα, να περιγράφουν τις κινήσεις και να σχολιάζουν τις δραστηριότητες, πριν καν το παιδί μιλήσει. Στη συνέχεια να του δίνουν χρόνο για να διατυπώνει ερωτήσεις και να συνδέει το λόγο με αντικείμενα που έχει εξερευνήσει. Όχι συνεχή και υπερβολικά ηχητικά ερεθίσματα, πχ τηλεόραση, γιατί το παιδί παύει να προσέχει τους φυσικούς ήχους και να τους ερμηνεύει.