ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη Java • Ακέραιοι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πίνακες Κλάσεις και Αντικείμενα.
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές Εσωτερικές κλάσεις.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΜΑΘ 3122/106 – Γλώσσα Προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ-3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις.
HY340 : ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ Αντώνιος Σαββίδης.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα Αναφορές.
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Επιστημονικός Υπολογισμός Ι Πρώτο Εργαστήριο Εισαγωγή στο matlab 15 Οκτωβρίου 2010 Γιώργος Δρακόπουλος ΤΜΗΥΠ.
ΗΥ-340 Γλώσσες και Μεταφραστές Φροντιστήριο Syntax Directed Translation and alpha Language.
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στην Python.
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΥΥ105: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Εισαγωγή στην Python Χειμερινό Εξάμηνο 2016

H Γλώσσα Python Δημιουργήθηκε από τον Guido van Rossum ο οποίος εξακολουθεί να την εξελίσσει. ‘Benevolent Dictator for Life’ για την κοινότητα της Python Πήρε το όνομα της από τους Monty Pythons και όχι από το φίδι. To όνομα του επεξεργαστή IDLE σημαίνει Integrated DeveLopment Environment αλλά θεωρείται φόρος τιμής στον Eric Idle των Monty Pythons Χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλαπλά και διαφορετικά πεδία Εφαρμογές ανάλυσης δεδομένων, συλλογή δεδομένων από το Web, Google, Yahoo, κλπ.

Εγκατάσταση Από το www.python.org  Downloads Υπάρχουν εκτενείς οδηγίες για όλα τα λειτουργικά (π.χ., Windows, Mac OS X) Δύο βασικές εκδόσεις της Python: Python 2.X Python 3.X Οι διαφορές τους (τουλάχιστον στο επίπεδο αυτού του μαθήματος) δεν είναι πολύ μεγάλες. Δεν είναι όμως συμβατές μεταξύ τους. Στο μάθημα θα ακολουθήσουμε την Python 3.X.

Ο Διαδραστικός Διερμηνέας Μετά την εγκατάσταση, μπορούμε να «ανοίξουμε» το διαδραστικό διερμηνέα (interactive interpreter) Μέσω του κελύφους, πληκτρολογώντας python3 Τρέχοντας το πρόγραμμα IDLE Ο διερμηνέας σας επιτρέπει να εισάγετε εντολές Python γραμμή-γραμμή, που εκτελούνται άμεσα. Python 3.4.1 (v3.4.1:c0e311e010fc, May 18 2014, 00:54:21) [GCC 4.2.1 (Apple Inc. build 5666) (dot 3)] on darwin Type "copyright", "credits" or "license()" for more information. >>> WARNING: The version of Tcl/Tk (8.5.9) in use may be unstable. Visit http://www.python.org/download/mac/tcltk/ for current information. >>>

Εξοικείωση >>> print("Hello, world!") Hello, world! Μια πρώτη εντολή: Κάτι άκυρο: >>> print("Hello, world!") Hello, world! >>> The Spanish Inquisition SyntaxError: invalid syntax

Συναρτήσεις Η print εντολή είναι ένα παράδειγμα συνάρτησης. Μια συνάρτηση παίρνει μηδέν ή παραπάνω ορίσματα και επιτελεί μια λειτουργία Για παράδειγμα η print τυπώνει τα ορίσματα στην οθόνη. Ορισμένες φορές η συνάρτηση μπορεί να υπολογίζει και να επιστρέφει κάτι (π.χ., μια τιμή) Η print είναι ένα παράδειγμα υπάρχουσας συνάρτησης (built-in function) της Python Υπάρχουν πολλές τέτοιες συναρτήσεις που επιτελούν βασικές λειτουργείες που χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε προγράμματα. Υπάρχουν επίσης modules που μας επιτρέπουν να χρησιμοποιούμε κι άλλες συναρτήσεις που έχουν υλοποιηθεί

Αριθμητικές Πράξεις >>> 2+2 4 >>> 1/2 0.5 >>> 4/2 2.0 μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την Python σαν αριθμητήριο! Μια έκφραση είναι οτιδήποτε αποτιμάται σε μία τιμή. Μια αριθμητική πράξη είναι μια αριθμητική έκφραση.

int και float Οι πραγματικοί αριθμοί στις γλώσσες προγραμματισμού λέγονται «αριθμοί κινητής υποδιαστολής» (floating-point numbers) int (integer, ακέραιος) float (floating-point number, πραγματικός) Οι αριθμοί 3 και 5 είναι ακέραιοι. Οι αριθμοί 3.5 και 5.0 είναι αριθμοί κινητής υποδιαστολής. Οι ακέραιοι μετατρέπονται σε floats κατ’ ανάγκην

int και float Οι ακέραιοι στην Python μπορούν να είναι όσο μεγάλοι θέλουμε Οι floats περιορίζονται σε 64bits >>> 2**1024 179769313486231590772930519078902473361797697894230657273430081157732675805500963132708477322407536021120113879871393357658789768814416622492847430639474124377767893424865485276302219601246094119453082952085005768838150682342462881473913110540827237163350510684586298239947245938479716304835356329624224137216 >>> 2.0**1024 Traceback (most recent call last): File "<pyshell#37>", line 1, in <module> 2.0**1024 OverflowError: (34, 'Result too large') >>> sys.float_info sys.float_info(max=1.7976931348623157e+308, … min=2.2250738585072014e-308) 1.79*10308

Τελεστές Ακέραιας Διαίρεσης >>> 5/2 2.5 >>> 5//2 2 >>> 5%2 1 διαίρεση πραγματικών ακέραια διαίρεση υπόλοιπο ακέραιας διαίρεσης

Ύψωση σε δύναμη >>> 2**3 8 >>> -3**2 -9 >>> (-3)**2 9

Μη δεκαδικοί αριθμοί >>>0xAF 175 >>>0o10 8 To 10 στο οκταδικό σύστημα ισούται με 1*8+0=8 στο δεκαδικό σύστημα. >>>0xAF 175 >>>0o10 8 >>> 0b1001000101001 4649

Απλές Μαθηματικές Συναρτήσεις >>> abs(-4) 4 >>> max(2,-5,6) 6 >>> min(2,-5,6) -5 >>>pow(2,3) 8 >>>round(3.8)

Modules >>> import math >>> math.floor(3.5) 3 Επεκτείνουν την Python πέρα από τις βασικές εντολές/συναρτήσεις της Το math είναι module >>> import math >>> math.floor(3.5) 3 >>> math.sqrt(9) 3.0 μεγαλύτερος ακέραιος μικρότερος ή ισος του 3.5 συνάρτηση τετραγωνικής ρίζας Κλήση συνάρτησης του module: Όνομα module . Όνομα συνάρτησης

Module fraction >>> import fractions Χειρισμός κλασμάτων Αν θέλουμε μεγαλύτερη ακρίβεια από floats >>> import fractions >>> a = fractions.Fraction(3,4) >>> b = fractions.Fraction(1,2) >>> c = a+b >>> c Fraction(5, 4) Το κλάσμα 3/4

Module fraction Χειρισμός κλασμάτων Αν θέλουμε μεγαλύτερη ακρίβεια από floats >>> 0.5**1075 0.0 >>> fractions.Fraction(1,2)**1075 Fraction(1, 404804506614621236704990693437834614099113299528284236713802716054860679135990693783920767402874248990374155728633623822779617474771586953734026799881477019843034848553132722728933815484186432682479535356945490137124014966849385397236206711298319112681620113024717539104666829230461005064372655017292012526615415482186989568)

Δυαδικές/Λογικές Εκφράσεις Οι δυαδικές (boolean) ή λογικές εκφράσεις αποτιμώνται σε τιμές True (αληθές) ή False (ψευδές) >>> 2<3 True >>> 3<2 False >>> 5-1>2+1 δεσμευμένες λέξεις στην Python για δυαδικές εκφρασεις

Τελεστές Σύγκρισης Αριθμών >>> 3 == 3 True >>> 3+5 == 4+4 >>> 3 == 5-3 False >>> 3 <= 4 >>> 3 > 5 >>> 3 != 5 Έλεγχος ισότητας Προσοχή == ΌΧΙ = Έλεγχος ανισότητας

Δυαδικοί/Λογικοί Τελεστές >>> 2 < 3 and 4 > 5 False >>> 3 < 5 and True True >>> 3 < 4 or 4 <3 >>> 3 < 2 and 2 < 1 >>> not (3 < 4) πίνακες αληθείας p not p T F p q p and p T F p q p or p T F Τα and, or, not είναι δεσμευμένες λέξεις στην Python

Σχέση τύπων bool, int, float True = 1 και False = 0 Μετατροπή τύπων με bool(), int(), float() >>> 5+True 6 >>> bool(5-5) False >>> bool(3-2.8) True >>> float(False) 0.0 >>> int(4.8+True) 5 μετατροπή σε True/False όλοι οι αριθμοί εκτός του 0 μετατρέπονται σε True μετατροπή σε πραγματικό ακέραιο μέρος του 5.8

Ποια η διαφορά; >>> 2*3 6 >>> print(2*3) Η έκφραση αυτή δεν θα κάνει τίποτα σε ένα πρόγραμμα Python >>> 2*3 6 >>> print(2*3) Η εντολή αυτή θα τυπώσει 6 σε ένα πρόγραμμα Python

Μεταβλητές >>> x=3 >>> x*2 6 >>> print(x*3) απόδοση τιμής <μεταβλητή> = <έκφραση> >>> x=3 >>> x*2 6 >>> print(x*3) 9 Οι μεταβλητές χρησιμεύουν για να αναφερόμαστε σε δεδομένα. Το σύμβολο = δεν σημαίνει ισότητα, αλλά απόδοση/ανάθεση/εκχώρηση τιμής Στα δεξιά του = υπάρχει πάντα μια έκφραση που αποτιμάται σε μια τιμή Στα αριστερά του = υπάρχει πάντα μια μεταβλητή στην οποία εκχωρείται η τιμή

Προσοχή! >>> x=1 >>> y=x >>> x=100 Η τιμή μιας μεταβλητής μετά την αρχικοποίησή της είναι ανεξάρτητη από τις άλλες μεταβλητές!

Απόδοση τιμής από το χρήστη >>> name = input("Please input your name: ") Please input your name: Nikos >>> name 'Nikos’ >>> x = input("x: ") x: 3 >>> x '3' To x δεν είναι αριθμός! Η συνάρτηση int() αρχικοποιεί έναν ακέραιο παίρνοντας σαν είσοδο ένα αλφαριθμητικό >>> x = int(input("x: ")) x: 4 >>> x 4

Αλλά... >>> x = int(input("x: ")) x: 4.5 Η συνάρτηση μετατροπής περιμένει ακέραιο! >>> x = int(input("x: ")) x: 4.5 Traceback (most recent call last): File "<pyshell#64>", line 1, in <module> x = int(input("x: ")) ValueError: invalid literal for int() with base 10: '4.5’ >>> x = float(input("x: ")) >>> x 4.5 Αυτόματη μετατροπή >>> x = eval(input("x: "))

Ονόματα Μεταβλητών Στα Αγγλικά! Επιτρεπτοί χαρακτήρες: A..Z, a..z, _, 0..9 Μια μεταβλητή ΔΕΝ μπορεί να αρχίζει με ψηφίο (0..9) π.χ. my_list, myList, mylist, _list, αλλά όχι 5list, list-3 Διαλέγουμε ονόματα που βγάζουν νόημα π.χ. interestRate, tempVar θα βοηθήσουν άλλους να κατανοήσουν το πρόγραμμά μας ...και εμάς(!) για να το θυμηθούμε ή να το εκσφαλματώσουμε ΔΕΝ χρησιμοποιούμε δεσμευμένα ονόματα (reserved keywords), π.χ. False, for, class

Αλφαριθμητικά >>> "Hello World!" 'Hello World!' Ακολουθίες χαρακτήρων κλεισμένες σε εισαγωγικά "Hello World" ή 'Hello World', αλλά όχι "Hello World' >>> "Hello World!" 'Hello World!' >>> s = "hello" >>> s 'hello'

Προσοχή! >>> 'Let's go' SyntaxError: invalid syntax

Σύγκριση αλφαριθμητικών >>> s = "hello" >>> s == "hello" True >>> t = "world" >>> s != t >>> s == t False >>> s < t με βάση τη λεξικογραφική σειρά!

Λεξικογραφική Σειρά Ορίζεται με βάση την ASCII αριθμητική αναπαράσταση των χαρακτήρων http://www.asciitable.com Μπορούμε να πάρουμε την σειρά ενός χαρακτήρα μέσω της συνάρτησης ord >>> ord('a') 97 >>> ord('@') 64 >>> '@'<'a' True

Πράξεις με αλφαριθμητικά >>> s + " " + t 'hello world' >>> s * t Traceback (most recent call last): File "<pyshell#94>", line 1, in <module> s * t TypeError: can't multiply sequence by non-int of type 'str’ >>> 3 * "A" 'AAA' >>> "hello " * 2 'hello hello '

Τελεστής in και συνάρτηση len >>> s = "hello" >>> 'g' in s False >>> 'll' in s True >>> len(s) 5

Δεικτοδότηση αλφαριθμητικών Οι χαρακτήρες σε ένα αλφαριθμητικό δεικτοδοτούνται Ο πρώτος χαρακτήρας είναι στη θέση 0, ο δεύτερος στη θέση 1, κ.ο.κ. >>> s = "hello" >>> s[0] 'h' >>> s[3] 'l' >>> s[4] 'o'

Αρνητική δεικτοδότηση Μπορούμε να προσπελάσουμε τους χαρακτήρες και από το τέλος Ο τελευταίος χαρακτήρας είναι στη θέση -1, ο προτελευταίος στη θέση -2, κ.ο.κ. >>> s = "hello" >>> s[-1] 'o' >>> s[-4] 'e' 1 2 3 4 -5 -4 -3 -2 -1 h e l o θετικοί δείκτες αρνητικοί δείκτες αλφαριθμητικό

Μακρά Αλφαριθμητικά Αλφαριθμητικά που χρειάζονται πολλές γραμμές (π.χ. κείμενα). >>> print( '''This is a very long string. It continues here. And it's not over yet. "Hello, world!” Still here.''') >>> print("Hello, \ World!") Hello, World!

Τιμές, Τύποι, Αντικείμενα Έχουμε δει κάποιους τύπους τιμών int, float, str Κάθε τιμή στην Python (π.χ. ακέραιος, αλφαριθμητικό) αποθηκεύεται στη μνήμη ως αντικείμενο Κάθε αντικείμενο έχει λοιπόν μια τιμή και ένα τύπο type: int type: float type: str 3 3.0 'Hello World'

Οι μεταβλητές δεν έχουν τύπο Οι μεταβλητές είναι απλά ονόματα για τα αντικείμενα στα οποία αναφέρονται. Η παραπάνω συνάρτηση μας δίνει τον τύπο του αντικειμένου στο οποίο αναφέρεται η μεταβλητή s >>> s = "hello" >>> type(s) <class 'str'> >>> s = 100 <class ‘int'>

Οι μεταβλητές δίνουν ονόματα σε αντικείμενα >>> s = "Ηello World" >>> x = 3 >>> y = 3.0 >>> z = 3.0 >>> w = s x y z s w type: int type: float type: str 3 3.0 'Hello World'

Προγράμματα σε Python Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα και να το σώσουμε σε ένα αρχείο κειμένου. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε επεξεργαστή κειμένου. Επεξεργαστές κειμένου για γλώσσες προγραμματισμού μας βοηθάνε στη συγγραφή και παρέχουν λειτουργίες εκτέλεσης του προγράμματος. Ο επεξεργαστής κειμένου που έρχεται με την εγκατάσταση της Python ειναι το IDLE. Εναλλακτικά: UltraEdit, Crimson, emacs

Προγράμματα σε Python Ένα αρχείο προγράμματος Python μπορεί να εκτελεστεί: Μέσω του IDLE Από το κέλυφος ή τη γραμμή διαταγών Μετατρέποντας το αρχείο σε εκτελέσιμο πρόγραμμα εκτέλεσης αρχείων Python όνομα αρχείου Python python3 area.py Width: 3 Length: 4 Area: 12 width = int(input("Width: ")) length = int(input("Length: ")) area = width*legth print("Area: ", area) Αρχείο (area.py) Εκτέλεση στο κέλυφος

Σχόλια Τα προγράμματα πρέπει να τεκμηριώνονται για να μπορεί κάποιος που θα διαβάσει τον κώδικά σας να τον κατανοήσει για να θυμάστε εσείς ποιος είναι ο σκοπός ή το νόημα ενός μέρους του προγράμματος η τεκμηρίωση διευκολύνει την εκσφαλμάτωση Σχόλια: οτιδήποτε ακολουθεί μια δίεση (#) # this program computes the area of a rectangle width = int(input("Width: ")) # ask the user to input the width length = int(input("Length: ")) # ask the user to input the length area = width*legth # compute the area print("Area: ", area) # print the area Αρχείο (area.py)