Οι επιδράσεις των ΜΜΕ- media effects

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
SCHOOL YEAR Ms Kefallinou. Language A: Language and Literature is directed towards developing and understanding the constructed nature of meanings.
Advertisements

WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Οι σχολικές μας δραστηριότητες του Οκτωβρίου 2014 Our School Activities- October 2014.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
PESTALOZZI Council of Europe training Program for education professionals European Modules for Trainer Training ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PESTALOZZI EDUCATION.
GREEK TRADITIONAL DANCES INTERVIEW FROM K. AGKOPIAN, TEACHER OF PHYSICAL EDUCATION AND DIRECTOR OF “ARION” DANCE CLUB.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ TRANSFORMERS Reference : ΤΕΙ Κρήτης - Ηλεκτρικές Μηχανές Συλλιγνάκης.
Ο PID έλεγχος. Integral Lag Distance velocity lag Υλοποιούμε την.
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Μαζική και δημοφιλής κουλτούρα (What is Popular Culture) Διδάσκων:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CulturalID) Διδάσκων:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Έμφυλες Σχέσεις και Τεχνολογία. Φύλο και τεχνολογία.
Οριστική. Όταν θέλουμε να δώσουμε πληροφορίες για ένα γεγονός ή μια κατάσταση, χρησιμοποιούμε την οριστική Πηγαίνω στο σχολείο.Γύρισα στο σπίτι Οι αρνητικές.
Αντιλήψεις και στερεότυπα των χρηστών των νέων τεχνολογιών απέναντι στην καινοτομία Κοντού Β. Χαρίκλεια ΠΒ Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος Πληροφορική.
Γιώργος Μαυρομμάτης Δια - εθνική πολιτική οικονομία.
Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Aristotle University of Thessaloniki School of Rural and Surveying Engineering «GIS Applications» Members of the group: Colak Emre Omer Aise Tzotzi Dimitra.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
Η Φιλελεύθερη Θεωρία Liberalism, Neoliberal Institutionalism.
Θεωρίες ακροατηρίου. ποιοτική έρευνα ακροατηρίου (qualitative audience research)- τέλη 70 ‘στροφή στην εθνογραφία’ και media consumption ‘στροφή στην.
: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Θεωρία περί κοινωνικής κατασκευής. Η θεώρηση περί κοινωνικής κατασκευής έχει ως αφετηρία και βάση την αντίληψη της σύγχρονης φιλοσοφίας περί γλωσσικής.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ CORPORATE GOVERNANCE* * Τρόποι Διοίκησης και Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
Η Δημόσια Σφαίρα 1. Η δημόσια σφαίρα έχει εξιδανικευτεί και αποτελεί πλέον μέτρο για την ποιότητα και έκταση της δημοκρατίας στα ΜΜΕ. Η δημόσια σφαίρα.
1 Πολιτιστικός ιμπεριαλισμός- πολιτιστική παγκοσμιοποίηση.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Κοινωνικό Πρόβλημα Τελώνη Δώρα-Δήμητρα.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
Εθνογραφία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
~Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΣ~
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
EXPRESS WARRANTIES Κουτσουβά Αλεξάνδρα ΜΠΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Chemicals: The first link in many value chains ENΕΡΓΟUMΕ ΜΕ TO NOMO
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος
Παγκοσμιοποίηση μύθος ή πραγματικότητα
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Study in Holland: open to international minds
Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Study in Holland: open to international minds
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Deriving the equations of
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι επιδράσεις των ΜΜΕ- media effects

Α. Τι θα δούμε: Μια ιστορική χαρτογράφηση της πορείας της έρευνας γύρω από τις ‘επιδράσεις’ των ΜΜΕ Το τελικό πόρισμα? Παρά τις δεκαετείς προσπάθειες να αποδειχτεί σχέση αίτιου-αιτιατού (cause-effect relationship), δεν είναι δυνατή η απομόνωση η επίδραση των ΜΜΕ στην ανθρώπινη συμπεριφορά από άλλους παράγοντες, όπως π.χ. η παθολογία του καθενός από μας

η έρευνα ακροατηρίου εξελίχτηκε χρονολογικά σε διαδοχικές φάσεις: -μαζική κοινωνία -επιδράσεις (effects) - χρήσεις και ικανοποιήσεις (uses and gratifications) - κωδικοποίηση/αποκωδικοποίηση (encoding/decoding) χρήσιμο μοντέλο για να ταξινομήσουμε τις ιστορικές αλλαγές στην έρευνα των επιδράσεων: McQuail, D. (1994) Mass Communication Theory: An Introduction, 3rd ed. 4 φάσεις, κάθε μια αναπτύχθηκε σε σχέση με κοινωνικές αλλαγές, κάθε μια ‘χτίστηκε’ πάνω στην άλλη η θεωρία δεν εξελίσσεται όμως γραμμικά και τακτικά,

Β. 1η φάση: τα ΜΜΕ = πανίσχυρα (media as all-powerful), αρχή 20ου αι- 1930ς : Σχολή της Φρανκφούρτης: Marcuse, Adorno, Horkheimer -Στηρίζεται στην πεσιμιστική προσέγγιση της μαζικής κοινωνίας/ mass society thesis. τα ΜΜΕ λειτουργούν ως ‘υποδόρια ένεση’ [‘hypodermic needle’ model of the media] Stimulus-response model, μετρά άμεσες επιδράσεις. Lasswell, H. D. (1927) Propaganda Technique in the World War. Lippman, W. (1922) Public Opinion..

2η φάση, 1930ς –late 50s/early 60s: αμφισβήτηση του μοντέλου των πανίσχυρων ΜΜΕ: - μιλάμε για σχετική αδυναμία των ΜΜΕ (relative powerlessness of the broadcasters) και περιορισμένες επιδράσεις των ΜΜΕ (limited effects) - two-step flow of communication/διφασικό μοντέλο επικοινωνίας, ρόλος των διαμορφωτών γνώμης (opinion leaders) Lazarsfeld, Berelson, Gaudet (1948) People’s Choice (1940 presidential election) Katz, E. and Lazarsfeld, P. (1955/64) Personal Influence: The Part Played by People in the Flow of Mass communication

3η φάση, 1960ς: πίσω στο μοντέλο των πανίσχυρων ΜΜΕ Προσπάθεια να αναγνωριστούν μακροχρόνιες επιδράσεις G. Gerbner (1967) θεωρία καλλιέργειας προτύπων (cultivation theory): (ειδικά για σχέση ΜΜΕ-ανάπτυξη βίαιης συμπεριφοράς) καλλιέργεια προτύπων προκύπτει σωρευτικά, χρειάζονται ώρες, μήνες, βδομάδες, μήνες, χρόνια παρακολούθησης για να αναπτύξουμε π.χ. βίαιη συμπεριφορά έχουμε επίσης και το θεωρητικό μοντέλο των Χρήσεων +Ικανοποιήσεων: Μας ενδιαφέρουν τα υποκειμενικά κίνητρα και οι ερμηνείες που δίνει ο κάθε χρήστης των ΜΜΕ

-James Halloran (1970) The Effects of Television’: ‘we must get away from the habit of thinking in terms of what the media do to people and substitute for it the idea of what people do with the media’ - Ευρώπη/ΗΠΑ

4η φάση, late 70s/early 80s και μετά: διαπραγμάτευση της νοηματοδότησης Stuart Hall at the Centre for Contemporary Cultural Studies at Birmingham - ενδιαφέρον για τρόπους με τους οποίους κατασκευάζονται τα μηνύματα των ΜΜΕ και προσφέρονται για κατανάλωση στο κοινό πως το κοινό είτε αποδέχεται τα (κυρίαρχα/dominant) νοήματα των κειμένων των ΜΜΕ (media texts), είτε τ’ απορρίπτει, είτε τα διαπραγματεύεται

- David Morley (1980) Natiowide - Dorothy Hobson (1982) Crossroads - Morley, D. (1992) Television, Audiences and Cultural Studies - Nightingale, V. (1996) Studying Audiences. - Allen, R. C. (1995) (ed) To be continued… Soap operas around the world - (δείτε και στον αντίστοιχο φάκελο στα audience studies) Μεθοδολογικά εργαλεία (ποιοτικές μέθοδοι έρευνας) Ας μην ξεχνάμε βέβαια: Σε σημαντικές ιστορικές στιγμές, τα ΜΜΕ ασκούν επιρροή καθώς ενημερώνουν το κοινό και καθορίζουν την ατζέντα της ενημέρωσης (π.χ. σε εμπόλεμες καταστάσεις)

Γ. Η συζήτηση για βία και ΜΜΕ δεν μπορούμε να πάρουμε ως δεδομένο ότι η έκθεση σε βίαιο περιεχόμενο => καλλιέργεια βίαιων προτύπων Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει απολύτως καμία σχέση μεταξύ παρακολούθησης και συμπεριφοράς όμως, το πόσο δυνατή είναι αυτή η σχέση είναι πολύ δύσκολο να διαχωριστεί από μια σειρά παραγόντων που υπεισέρχονται και επηρεάζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά Επίσης, δημόσια πεποίθηση για σχέση cause-effect => διαμορφώνει και τα μέτρα πολιτικής (policy making)

Δ. Moral Panics: η περίπτωση των Mods and Rockers. κλασική περίπτωση ηθικού πανικού: η πρώτη κοινωνιολογική ανάλυση του ηθικού πανικού -> Stanley Cohen (1972/80) Folk Devils and Moral Panics (2003, 30th anniversary edition) Όσα συνέβησαν στο παραλιακό θέρετρο του Clacton το 1964 = το αρχικό επεισόδιο στην κρίση ηθικού πανικού το οποίο οδήγησε στην ανάδειξη ενός τμήματος της βρετανικής νεολαίας ως λαϊκών δαιμόνων (folk devils)

αρχική παρέκκλιση (initial deviation or impact phase) 4 στάδια: αρχική παρέκκλιση (initial deviation or impact phase) στάδιο απογραφής (the inventory stage) Τα Μέσα δίνουν το ερμηνευτικό πλαίσιο (interpretative framework) των επεισοδίων Κουλτούρα κοινωνικού ελέγχου -ευαισθητοποίηση (Social control culture –sensitization) το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο οδήγησε στην ενίσχυση (amplification) του μηνύματος για ηθική απειλή και κίνδυνο επιβεβαίωση των στερεότυπων (η θεωρία έχει αποδειχθεί πλέον) Άλλο παράδειγμα. μελέτες πάνω σε club cultures, Raves στα late 80s-90s, Sarah Thornton (1995) Club Cultures: Music, Media and Subcultural Capital.