Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Advertisements

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ … ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
Όργανα Ορχήστρας.
Χάλκινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού Δ/λα.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ.
Κιθάρα Μαριέττα.
Ξύλινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού.
Εκπαιδευτικο προγραμμα Συμφωνικησ Ορχηστρασ Κυπρου 20 Νοεμβριου, 2014
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
Για δες που τα όργανα μιλούν
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
Η μουσική είναι …κύμα.
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
Μελοποίηση-Παρουσίαση Κοντακίου Αγίου Ρωμανού του μελωδού π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης-Κωνσταντίνος Κεντρωτής, ΠΕ16.01 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
IΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Μουσικά Όργανα.
Η επανάσταση του Bebop Στις αρχές του 1940 ένας άνεμος αλλαγής έπνεε στη Jazz. Τη στιγμή που η εποχή του Swing ήταν σε πλήρη άνθιση, μια μουσική επανάσταση.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.. Τα αερόφωνα Ήχος: παλμική κίνηση στήλης αέρος. Οξύτητα: ανάλογα με το μήκος της στήλης αέρος. Κατατάσσονται.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι CARL ORFF - ORFF SCHULWERK.
Ιστορία των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων Ενότητα 1: Εισαγωγή Νικόλαος Μαλιάρας Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Μουσικών Σπουδών.
Οργανολογία Ι Μάθημα VII Η Ύδραυλις. Η ύδραυλις Επινοήθηκε από τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρια κατά την εποχή του Πτολεμαίου του Β΄. Είναι το πρώτο πληκτροφόρο.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
Η ιστορία του πιάνου ξεκινάει στην Padua της Ιταλίας το 1709, στο κατάστημα ενός κατασκευαστή τσέμπαλου, του Bartolomeo di Francesco Cristofori ( ).
… Αρχαία Μουσικά Όργανα … Έλενα Καράμπελα 8 ο Γυμνάσιο – Γ΄ 1 …Ιανουάριος 2012.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Παρουσιάζοντας τα μουσικά όργανα της συμφωνικής ορχήστρας.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Οργανολογία ΙΙ Ηλεκτρόφωνα.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μουσικά Σύνολα Τα είδη τραγουδιών και η θρησκευτική μουσική στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση.
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Πολυφωνική φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΡΑ ΑΝΝΙΑ ΙΜΕΡΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΥΩΤΗ
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Φωνητικά μουσικά σύνολα Ι
Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ. Πολύαυλα
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
Σκηνική μουσική - Η όπερα
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
Εισαγωγή στην έννοια των μουσικών συνόλων
ΟΡΧΗΣΤΡΑ κ.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Το οργανολόγιο της Συμφωνικής ορχήστρας ανά περίοδο.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Έγχορδα ή Χορδόφωνα. ΚΙΘΑΡΑ ΣΑΝΤΟΥΡΙ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα

Η δημιουργία της συμφωνικής ορχήστρας Η συμφωνική ορχήστρα όπως την ξέρουμε σήμερα πήρε την μορφή της γύρω στο 1750. Τα όργανα αρχικά χρησίμευαν: Στην συνοδεία της φωνής. Στον χορό. Στη στρατιωτική μουσική. Στις θρησκευτικές τελετουργίες.

Η δημιουργία της συμφωνικής ορχήστρας Κανένα από τα όργανα που χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 1600 δεν εντάχθηκε στη συμφωνική ορχήστρα. Με την επικράτηση ενός συνόλου εγχόρδων δημιουργήθηκε και η βάση για τη συμφωνική ορχήστρα. Αρχικά αυτό το σύνολο των εγχόρδων μιμείται την χορωδία (ακόμα και ως προς την ευελιξία). Τα όργανα αρχικά αντικαθιστούσαν όσες φωνές έλειπαν από τη χορωδία. Αργότερα απέκτησαν αυτονομία εξαιτίας των δυνατοτήτων τους (μελωδικών, εκφραστικών κ.α.).

Το βιολί Είναι το κατεξοχήν όργανο που μιμείται την ανθρώπινη φωνή. Είναι το κατεξοχήν όργανο που μιμείται την ανθρώπινη φωνή. Οι διάφοροι τύποι του ίδιου οργάνου επινοήθηκαν ως απομίμηση της ανθρώπινης φωνής. Tο σύνολο της οικογένειας του βιολιού ξεκίνησε αρχικά ως μίμηση της χορωδίας και αργότερα ανεξαρτητοποιήθηκε. Το σύνολο της οικογένειας του βιολιού ξεπερνάει τις ανθρώπινες φωνές όσο αφορά την ηχοχρωματική ποικιλία και τους συνδυασμούς.

Τα πνευστά Τα πνευστά μπήκαν σταδιακά στην ορχήστρα, αρχικά για να ντουμπλάρουν τον ήχο της οικογένειας του βιολιού και αργότερα για τη δημιουργία αντιθέσεων. Η ενσωμάτωση των πνευστών ήταν δύσκολη υπόθεση επειδή: Δεν υπήρχε κοινός τύπος πνευστών (Μεταλλικά, ξύλινα). Δεν υπήρχε κοινός τρόπος ταλάντωσης της στήλης αέρος. Υπήρχαν τεχνικές δυσκολίες (ανάπτυξη συστήματος κλειδιών).

Συνδυασμός πνευστών και εγχόρδων Η αρχή του συνδυασμού βρίσκεται στο εκκλησιαστικό όργανο. Στο εκκλησιαστικό όργανο ντουμπλάρονταν με διαφορετικά ηχοχρώματα οι βασικοί φθόγγοι (8ες , 5ες ). Με την ανάπτυξη της αρμονίας, οι συγχορδίες παίζονταν από τα έγχορδα και τονίζονταν από τα πνευστά (ξύλινα και χάλκινα) και τα κρουστά με καθορισμένα τονικά ύψη (τυμπάνια).

Συνδυασμός πνευστών και εγχόρδων Με βάση αυτή την τεχνική δημιουργήθηκαν οι πρώτες ορχήστρες. Η εξέλιξη της ορχήστρας ταυτίστηκε με την μηχανική τελειοποίηση των πνευστών για να συνδυάζονται πιο αποτελεσματικά και διακριτικά με τα έγχορδα.

Το τσέμπαλο Το τσέμπαλο ως πληκτροφόρο έγχορδο με ατάκα στον ήχο και απότομο σβήσιμο στον ήχο ήρθε να συμπληρώσει τον συνεχόμενο ήχο που μπορούσαν να παράξουν τα έγχορδα. Το τσέμπαλο αποτέλεσε την σπονδυλική στήλη της ορχήστρας προσφέροντας τον αρμονικό σκελετό. Το τσέμπαλο συνέβαλε στην ευκινησία του μπάσου και στην συμπλήρωση της αρμονίας. Με την ολοκλήρωση της ομάδας των εγχόρδων το τσέμπαλο πέρασε σε δεύτερη μοίρα.

Η δημιουργία της συμφωνικής ορχήστρας Από το 1600-1750 υπήρχαν διάφοροι σχηματισμοί οργανικών μουσικών συνόλων. Συνυπήρχαν παλιά και νέα μουσικά όργανα. Οι βασιλιάδες και οι αριστοκράτες διατηρούσαν ορχήστρες. Η μορφή της ορχήστρας ήταν ακανόνιστη και κάποιες φορές παράδοξη. Υπήρχαν διάφορα όργανα και πολλές φορές περίεργα (γιγαντιαία κόντρα μπάσα κ.α.). Οι συνδυασμοί των οργάνων ήταν περίεργοι και υπερβολικοί.

Η δημιουργία της συμφωνικής ορχήστρας Όσα όργανα βρίσκονταν πρόχειρα τα χρησιμοποιούσαν. Δεν υπήρχε σαφή αίσθηση οργάνωσης και οικονομίας της ορχήστρας. Σταδιακά άρχισε η απεξάρτηση της ορχήστρας από την απλή συνοδεία του τραγουδιού, ενώ πολλές φορές γινόταν απομίμηση του εκκλησιαστικού οργάνου.

Η δημιουργία της συμφωνικής ορχήστρας Η αύξηση των συναυλιών κατά τον 18ο αιώνα οδήγησε στην διαμόρφωση ορχηστρικής συνείδησης και την αυτονόμηση της οργανικής μουσικής. Ενώ αρχικά η μουσική σημειογραφία αφορούσε τη φωνητική μουσική και τα όργανα έπαιζαν βάση αυτής, πλέον τα ειδικά εφέ της ορχήστρας απαιτούσαν ακριβή σημειογραφία. Τα εφέ ήταν: Η δυναμική αντίθεση (αντιπαράθεση δύο οργανικών συνόλων). Η ηχοχρωματική ποικιλία (διάφοροι συνδυασμοί οργάνων).

Κλασική ορχήστρα

Κλασική ορχήστρα