Η Διασκεδαστική Μάθηση Συμβάλλει στην Καλή Μάθηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Εργασία Οδοντιατρικής Πληροφορικής Οδοντιατρική Σχολή Εαρινό εξάμηνο 2012 Σαμίου Αντωνία Χριστίνα ΑΕΜ 9996 Σιούλη Κατερίνα ΑΕΜ
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ. Σμαράγδα Φαρίδου,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ακαδημαϊκό Έτος Χειμερινό Εξάμηνο.
ΕΚΠΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία Ακαδημαϊκό Έτος Δημιουργικότητα & Διδασκαλία της Ιστορίας Κωνσταντίνα Πλευρίτη.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος. Διδακτική των Μαθηματικών. Υπεύθυνος Καθηγητής: Χ. Λεμονίδης Φοιτήτρια: Ε. Δαϊκοπούλου 1.
ΙΜΑΛΑΙΑ Ελβίρα Αμπατζή ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ, Α΄Γυμνασίου Γεωγραφία ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Ανάπτυξη του Λόγου Ενότητα 4: Ζητήματα γλώσσας στην Εκπαίδευση Δήμητρα Κατή Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
 Γιάννης Παχάκης  Νικόλας Δαγαλάκης ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ Τάξη Α’, Σχ. Έτος
 Το 6 ο Δημοτικό Σχολείο χτίστηκε πριν από 25 χρόνια. Αποτελείτ αι από 255 μαθητές και 32 δασκάλους.
Το νέο τοπίο στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και ο ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ
Ο σκοπός της παρουσίασης
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Έρευνα και Εφαρμογές
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ PIAGET
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Διαφημιστική εκστρατεία
Ώστε θέλεις να γίνεις συγγραφέας;
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
25η Μαρτίου Οι ήρωες του 1821 Από τους μαθητές Βισβάρδης Νίκος (Δ1)
Βρεφική Ηλικία.
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Διασκευή 5 Οι 7 μεταμορφωτικές πράξεις στη βιογραφία, Η αφήγηση ως γνώση , Απόστολος Δοξιάδης.
Μια αστραπή η ζωή μας... μα προλαβαίνουμε Νίκος Καζαντζάκης  
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ένα σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων πράξεων. Η ανάπτυξη της ηθικότητας αποτελεί το βασικό πυρήνα της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού.
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ (Οδ.Ελύτης,Ο μικρός ναυτίλος ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ 1.
Σχολικό έτος: Υπευθυνη:Σ.Μαυρομματάκη
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΩΜ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Αισθητηριακές Διαταραχές
Μηχανική Κίνηση σε Μια Διάσταση Διανύσματα
Математичка логика Основни појмови, дефиниција исказа, основне логичке операције над исказима.
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Μορφές Δραματικής Έκφρασης
Τι ενδιαφέρον παρουσιάζει;
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Η ελληνική αγορά προμήθειας και η σύγκριση με την ευρωπαϊκή εμπειρία
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου-Λήδα Αναγνωστάκη
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Διασκεδαστική Μάθηση Συμβάλλει στην Καλή Μάθηση

Θέση / Αντίθεση Θέση: Οι δάσκαλοι θα πρέπει να κάνουν την μάθηση διασκεδαστική Αντίθεση: Η διασκέδαση μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην μάθηση

Διέγερση: Έξαψη και Άγχος στη Μάθηση Διέγερση: Αφορά ψυχολογικές και σωματικές αντιδράσεις – στις αλλαγές μορφής των εγκεφαλικών κυμάτων, στην πίεση του αίματος, στον καρδιακό ρυθμό και στο ρυθμό της αναπνοής. Αισθανόμαστε έτοιμοι για δράση είμαστε σε εγρήγορση.

Περιέργεια: Καινοτομία και Πολυπλοκότητα Συμφώνα με τον Berlyne 1966: υποστήριζε ότι τα άτομα έχουν εκ φύσεως την τάση να αναζητούν την καινοτομία, την έκπληξη και την πολυπλοκότητα Σχετικά με την διδασκαλία : η ποικιλία στις διδακτικές προσεγγίσεις και στις εργασίες που οι δάσκαλοι αναθέτουν στους μαθητές τους Στην περίπτωση των μικρών μαθητών, η επεξεργασία αντικείμενων που έχουν σχέση με το προς μάθηση υλικό, είναι πιθανό να διεγείρει την περιέργεια τους Στην περίπτωση των μεγαλυτέρων μαθητών, οι καλά δομημένες ερωτήσεις και τα προβλήματα λογικής μπορούν να έχουν τα ιδία αποτελέσματα.

Συμφώνα με τον George Lowenstein (1994): η περιέργεια των μαθητών εκτείνεται όταν η προσοχή τους εστιάζεται σε ένα γνωστικό τους έλλειμμα. Τα ελλείμματα πληροφοριών προκαλούν το αίσθημα της αποστέρησης που ονομάζεται περιέργεια. Το άτομο που έχει περιέργεια ψάχνει πληροφορίες, που δεν διαθέτει ώστε να μείωσει το αίσθημα της αποστέρησης

Piaget: 1) Οι μαθητές πρέπει να διαθέτουν ένα γνωστικό υπόβαθρο, προκειμένου να αντιληφθούν ότι έχουν ελλείμματα στις γνώσεις τους 2) Προκειμένου οι μαθητές να αισθανθούν περιέργεια, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν τα ελλείμματα τους 3) Όσο περισσότερα μαθαίνουμε για ένα θέμα τόσο πιο περίεργοι γινόμαστε για το θέμα αυτό

Το άγχος της σχολικής αίθουσας Άγχος: γενική ταραχή, αίσθημα αμφιβολίας για τον εαυτό μας, ένταση Το άγχος είναι η αίτια και το αποτέλεσμα της σχολικής αποτυχίας, η επίδοση των μαθητών είναι κακή επειδή αισθάνονται άγχος και η κακή επίδοση δυναμώνει το άγχος Είναι ένα προσωπικό γνώρισμα του ατόμου όσο και μια κατάσταση Ορισμένοι μαθητές τείνουν να αισθάνονται άγχος σε πολλές καταστάσεις (το άγχος ως γνώρισμα), αλλά και ορισμένες καταστάσεις είναι ιδιαίτερα αγχωτικές ( το άγχος ως κατάσταση)

Με ποιο τρόπο το άγχος επηρεάζει την επίτευξη Το άγχος επηρεάζει τη μάθηση και την επίδοση των μαθητών στις εξετάσεις σε τρία σημεία: εστίαση της προσοχής, μάθηση, διαδικασία της εξέτασης. Όταν μαθαίνουμε μια υλη οι αγχωμένοι μαθητές σκέφτονται συνεχώς: «δεν πρόκειται να τα καταλάβω ποτέ αυτά τα πράγματα». Με αποτέλεσμα να μένουν πίσω στο μάθημα. Οι αγχωμένοι μαθητές είναι αυτοί που έχουν τις περισσότερες γνώσεις και όταν πάνε να γράψουν εξετάσεις παγώνουν και τα ξεχνάνε όλα

Αντιμετώπιση του άγχους Τρία στάδια: 1) Στρατηγική επίλυσης προβλημάτων 2) Στρατηγική διαχείρισης των συναισθημάτων 3) Στρατηγική της αποφυγής

Αυτό-Αποτελεσματικότητα Πηγές: 1) Εμπειρίες γνώσεις 2) Έμμεσων εμπειριών 3) Κοινωνική πείθω 4) Σωματική και συναισθηματική διέγερση

Αποτελεσματικότητα και κίνητρα: Όσο μεγαλύτερη είναι η αποτελεσματικότητα που νιώθει το άτομο, τόσο μεγαλύτερη είναι η προσπάθεια που καταβάλλει και η επίμονη του να αποτρέψει την αποτυχία Η αποτελεσματικότητα των Δασκάλων : Η πεποίθηση του δάσκαλου ότι μπορεί να πλησιάσει ακόμα και τους πιο δύσκολους μαθητές ώστε να τους βοηθήσει να μάθουν, είναι ένα από τα ελάχιστα προσωπικά χαρακτηριστικά των δάσκαλων που έχουν σχέση με την επίτευξη των μαθητών

Αυτοπροσδιορισμός Είναι η ανάγκη να έχουμε τον έλεγχο και την επιλογή σε ό,τι κάνουμε και στον τρόπο με τον οποίο το κάνουμε Ο Αυτοπροσδιορισμός μέσα στην τάξη: Το περιβάλλον που επικρατεί σε μια σχολική αίθουσα και υποστηρίζει τον αυτοκαθορισμό και την αυτονομία των μαθητών συμβάλλει στην αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών, της αίσθησης της ικανότητας τους, της δημιουργικότητας, της ουσιαστικής μάθησης και της προτίμησης των δραστηριοτήτων που αποτελούν προκλήσεις για τους μαθητές. Αυτές οι σχέσεις ισχύουν από την πρώτη τάξη του δημοτικού μέχρι την αποφοίτηση.

Αυτό αταξία Μαθητές με προσανατολισμό γνώσης Μαθητές που αποφεύγουν την αποτυχία Μαθητές που αποδέχονται την αποτυχία

Μαθητές με Προσανατολισμό στη γνώση, Μαθητές που αποφεύγουν την αποτυχία και μαθητές που αποδέχονται την αποτυχία Στάση προς το Μέλλον Στόχοι Αποδόσεις Άποψη για την Ικανότητα Στρατηγικές Μαθητές με προσανατολισμό γνώσης Ελάχιστος φόβος για την αποτυχία Μαθησιακοί στόχοι:Μέτριας δυσκολίας που αποτελούν προκλήσεις Προσπάθεια χρησιμοποιήσης της σωστής στρατηγικής επαρκούς γνώσης Αυξητική μπορεί να βελτιωθεί Προσαρμοστικές στρατηγικές Μαθητές που αποφεύγουν την αποτυχία Μεγάλος φόβος για την αποτυχία Στόχοι επίδοσης: πολύ δύσκολοι ή πόλύ εύκολοι Η έλλειψη ικανότητας είναι η αίτια της αποτυχίας Η ικανότητα ως οντότητα αμετάβλητη Αυτοαναιρούμενες στρατηγικές Μαθητές που αποδέχονται την αποτυχία Προσδοκία για αποτυχία (κατάθλιψη) Στόχοι επίδοσης ή κανένας στόχος Η έλλειψη ικανότητας είναι η αιτία της αποτυχίας Η ικανότητα ως οντότητα Επίκτητο αίσθημα απελπισίας Μεγάλη πιθανότητα να τα παρατήσουν

Η έννοια του κινήτρου για μάθηση Το κίνητρο για μάθηση ενισχύεται όταν οι πήγες του είναι εσωτερικές, οι στόχοι είναι ενδιαφέροντες για το άτομο προσωπικά και όταν το άτομο επικεντρώνεται στην εργασία του, είναι προσανατολισμένο προς τη μάθηση, αποδίδει της επιτυχίες και της αποτυχίες του σε αίτιες που μπορεί να ελέγξει και πιστεύει ότι η ικανότητα μπορεί να βελτιωθεί

Το μοντέλο TARGET για τη Μάθηση Χαρακτηριστικά που Ευνοούν τα Κίνητρα για Μάθηση Χαρακτηριστικά που Μειώνουν τα Κίνητρα για Μάθηση Πηγή των Κινήτρων Εσωτερική: Προσωπικοί παράγοντες όπως ανάγκες, ενδιαφέροντα, περιέργεια, απόλυση Εξωτερική: Περιβαλλοντικοί παράγοντες όπως οι ανταμοιβές, η κοινωνική πιέση, η τιμωρία Είδος Στόχων Στόχος μάθησης: Προσωπικοί. Ικανοποίηση όταν αντιμετωπίζει επιτυχώς της προκλήσεις και βελτιώνεται Στόχος επίδοσης: Επιθυμία για αποδοχή μέσω της καλής επίδοσης, τάση να επιλεγεί πολύ εύκολους η πολύ δύσκολους στόχους Είδος Δέσμευσης Προσανατολισμός στο έργο της μάθησης: Το άτομο ενδιαφέρεται για την ολοκληρώση της εργασίας Προσανατολισμό στο ΕΓΩ: Ενδιαφέρεται για το πώς φαίνεται στους άλλους

Το μοντέλο TARGET για τη Μάθηση Χαρακτηριστικά που Ευνοούν τα Κίνητρα για Μάθηση Χαρακτηριστικά που Μειώνουν τα Κίνητρα για Μάθηση Κίνητρα Επίτευξης Κίνητρα Επίτευξης: προσανατολισμό προς την γνώση Κίνητρο για την αποφυγή της αποτυχίας: επιρρεπές στο άγχος Πιθανές αποδόσεις αιτιών Η επιτυχίες και οι αποτυχίες αποδίδονται στην ελεγχόμενη προσπάθεια και ικανότητα Η επιτυχίες και οι αποτυχίες αποδίδονται σε ΜΗ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ αίτιες Πεποιθήσεις σχετικά με την ικανότητα Αυξητική άποψη: Το άτομο πιστεύει πως η ικανότητα μπορεί να βελτιωθεί μέσω της σκληρής δουλειάς και της βελτίωσης της γνώσης και των δεξιοτήτων Η ικανότητα ως οντότητα: το άτομο πιστεύει ότι η ικανότητα είναι ένα σταθερό, αμετάβλητο χαρακτηριστικό

Εργασίες για μάθηση Αξία της εργασίας: μια εργασία έχει τρεις αξίες για τους μαθητές 1) Αξία επίτευξης: η σημασία που αποδίδουμε στο να τα πάμε καλά στην εργασία 2) Εσωτερική αξία ή αξία του ενδιαφέροντος: Η αξία αυτή υποδηλώνει την ευχαρίστηση που το άτομο αντλεί από την ιδία την δραστηριότητα

3) Αξία χρησιμοποίησης: μας βοηθούν να πραγματοποιήσουμε έναν βραχυπρόθεσμο η μακροπρόθεσμο στόχο Αυθεντικές εργασίες: είναι μια εργασία που συνδέεται με τα προβλήματα και τις καταστάσεις που οι μαθητές θα αντιμετωπίσουν στην ζωή τους εκτός σχολείου