ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Γλωσσικές Διαταραχές σε Παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΘΕΜΑ: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΡΑΥΛΙΣΜΌΣ & ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΟΜΙΛΊΑΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2016.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Συνέντευξη με νήπια.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Καθόμουν στην τουαλέτα και έκανα ό,τι έκανα όταν ξαφνικά άκουσα…
Βιολογία Γυμνασίου.
Διαταραχές ακοής.
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΚΟΤΥΛΗ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Αριθμός μαθητών/τριών: 20
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Γνωστική ανάπτυξη Μια ματιά στη θεωρία του Piaget και την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky.
Καθόμουν στην τουαλέτα και έκανα ό,τι έκανα όταν ξαφνικά άκουσα…
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Φίλοι Μερικές φορές θέλουμε να δείξουμε στους φίλους μας ότι τους αγαπάμε. Μπορούμε να τους σφίξουμε το χέρι ή να μοιραστούμε ένα παιχνίδι μαζί τους. Έτσι,
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το ρόλο του ενήλικα στο παιχνίδι. Σήμερα θα μιλήσουμε για την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού, η οποία μπορεί και να επιτυγχάνεται και μέσω του παιχνιδιού.

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Να ορίσουν οι εκπαιδευόμενοι τι είναι λόγος. Να γνωρίσουν τα στάδια γλωσσικής ανάπτυξης από 0-4 ετών. Να βιώσουν στο εργαστηριακό μέρος τις δραστηριότητες λόγου για παιδιά. Να προσδιορίσουν το ρόλο του περιβάλλοντος του παιδιού στη γλωσσική του ανάπτυξη. Να εφαρμόσουν τις δραστηριότητες λόγου για παιδιά και να καταγράψουν (ερευνώντας) το είδος λόγου που επικρατεί σε αυτές.

Η σημασία του λόγου Λόγος: είναι η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί τα λεκτικά σύμβολα, για να οργανώνει τη σκέψη του και να επικοινωνεί με άλλα άτομα. Ο λόγος χωρίζεται σε δύο μέρη: στο δεκτικό, όταν το άτομο δέχεται πληροφορίες από το περιβάλλον, και στο εκφραστικό, όταν εκφράζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις του προς το περιβάλλον. Η εξέλιξη και η ανάπτυξη του λόγου αρχίζει στο παιδί από τότε θα γεννηθεί. Το νεογέννητο δέχεται και αφομοιώνει όλες τις λεκτικές πληροφορίες του περιβάλλοντός του. Έτσι σιγά –σιγά οικοδομεί το λόγο. Ένα παιδί 4 ετών μπορεί να μιλήσει χρησιμοποιώντας σωστά τη γραμματική και το συντακτικό της γλώσσας του. Επίσης με την ανάπτυξη του λόγου το παιδί αποκτά καινούργιες γνώσεις και εξελίσσεται νοητικά. Η απόκτηση των καινούργιων γνώσεων και των καινούργιων εμπειριών γίνεται μέσα από τις ερωτήσεις που μας κάνει και μέσα από την ανάγνωση βιβλίων. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιείται και η περιέργεια του και αποκτά καινούργιες εμπειρίες. Συνοπτικά , θα λέγαμε ότι η σημασία του λόγου για ένα παιδί είναι μεγάλη γιατί: Μέσα από το λόγο το παιδί : Εκφράζει τη σκέψη του, τις επιθυμίες του , τα συναισθήματά του, τις συγκινήσεις του. Κοινωνικοποιείται. Αποκτά καινούργιες γνώσεις και καινούργιες εμπειρίες. Εξελίσσεται νοητικά. Ικανοποιεί την περιέργειά του.

ΣΤΑΔΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 0-4 ΕΤΩΝ Το νεογέννητο εκφράζεται περισσότερο με το κλάμα. Μετά από μερικές εβδομάδες εκφράζει τα θετικά συναισθήματά του με φωνές ικανοποίησης. Από τον 3ο-10ο μήνα το μωρό παράγει διάφορους ήχους, επαναλαμβάνοντας τα φωνήεντα και τα σύμφωνα της γλώσσας του. Αυτή η παραγωγή των ήχων είναι έμφυτη και ονομάζεται ψέλλισμα ή βάβισμα. Η πρώτη ομιλία του μωρού εμφανίζεται στην ηλικία των 12 μηνών , όταν αυτό λέει δύο με τρεις λέξεις. Μέχρι τον 18ο μήνα το μωρό λέει μια λέξη και εννοεί μία πρόταση. Ο λόγος αυτός ονομάζεται συγκριτικός. Από τον 18ο μήνα -2ο χρόνο , το παιδί χρησιμοποιεί δύο με τρεις λέξεις για να πει μια πρόταση. Ο λόγος αυτός ονομάζεται τηλεγραφικός . Από τον 2ο-4ο χρόνο , το λεξιλόγιο του παιδιού αναπτύσσεται σημαντικά. Χρησιμοποιεί επίσης , σωστά, τη γραμματική και το συντακτικό .

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Το περιβάλλον του παιδιού παίζει σπουδαίο ρόλο στην ανάπτυξη της ομιλίας του και στην απόκτηση του λεξιλογίου του για να εκφράζεται με μεγαλύτερη άνεση. Για αυτό το λόγο πρέπει να του παρέχουμε πολλά ερεθίσματα και δραστηριότητες. Η οικογένεια και ο βρεφονηπιακός σταθμός έχουν την κύρια φροντίδα στη διαπαιδαγώγηση του βρέφους και του μικρού παιδιού.

Αν φροντίζουμε και διαπαιδαγωγούμε βρέφη 0-2 ετών τότε: Τους μιλάμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Τους μιλάμε με γλυκό και ήρεμο τρόπο ,αποφεύγοντας να χρησιμοποιούμε μωρουδίστικες εκφράσεις, για να μαθαίνει το παιδί από την αρχή σωστά τη γλώσσα. Παίρνουμε αγκαλιά το μωρό και του μιλάμε. Του μιλάμε όταν το ταΐζουμε και το πλένουμε. Επαναλαμβάνουμε τους φθόγγους που λέει , όπως «α», «γκου», «μπα», «ντα» κ.τ.λ. και περιμένουμε να μας ανταποκριθεί. Δείχνουμε διάφορα αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στο χώρο και τα ονομάζουμε. Τους λέμε μικρά τραγουδάκια και νανουρίσματα. Τους δείχνουμε ένα βιβλίο με εικόνες και ονομάζουμε την κάθε εικόνα . Περιμένουμε να μας ανταποκριθεί. Του δίνουμε ένα παιχνίδι τηλέφωνο για να «μιλήσει». Δίνουμε στο παιδί απλές εντολές και του ζητάμε να τις εκτελέσει. Του λέμε π.χ. «δώσε μου την κούκλα σου». Του λέμε να μας δείξει διάφορα μέρη του σώματός του.

Αν φροντίζουμε και διαπαιδαγωγούμε βρέφη 2-4 ετών τότε: Τους δίνουμε την ευκαιρία να μιλάνε αυθόρμητα κάθε στιγμή που τα ίδια τα παιδιά θελήσουν. Εμείς τα ακούμε προσεχτικά και τους απαντάμε χωρίς να δείχνουμε αδιαφορία. Το πρωί τα μαζεύουμε δίπλα μας και κάνουμε ένα είδος κατευθυνόμενου διαλόγου, τους ρωτάμε πως πέρασαν την προηγούμενη ημέρα και μέσα από αυτό το διάλογο μπορούμε να συζητήσουμε μαζί τους κάποιο θέμα. Λέμε στο παιδί , προφορικά, μια μικρή ιστορία. Τους διαβάζουμε καθημερινά βιβλία γνώσεων και παραμύθια. Τους μαθαίνουμε διάφορα παιδικά τραγούδια. Συζητάμε μαζί του για τις καθημερινές του δραστηριότητες . Απαντάμε σε όλες τις ερωτήσεις που θα μας κάνει. Του δίνουμε να ζωγραφίσει και του ζητάμε να μας πει τι έχει ζωγραφίσει. Του λέμε να μας διηγηθεί μια μικρή ιστορία που του έχουμε πει.

Σε πολλά παιδιά παρουσιάζονται διαταραχές στην ομιλία Σε πολλά παιδιά παρουσιάζονται διαταραχές στην ομιλία. Οι κυριότερες είναι η δυσλαλία, η βραδυγλωσσία, η καθυστέρηση της ομιλίας και εκλεκτική αλαλία. Τα αίτια, στα οποία οφείλονται οι διαταραχές αυτές είναι κυρίως ψυχολογικά, αλλά και παθολογικά και περιβαλλοντικά. * Στο επόμενο μάθημα θα μιλήσουμε αναλυτικότερα για τις διαταραχές στην ομιλία των παιδιών, ηλικίας 2-4 ετών.

Παρακάτω εμφανίζονται σ’ ένα σχεδιάγραμμα τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά παιδιών από 0 έως 6 ετών