Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Διδακτικό Σενάριο Ομήρου Ιλιάδας Α 1-612
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Λεωνίδας Κραλίδης 8/12/2013 1ο Πρότυπο Πειρ. Θεσ/νίκης
Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, βασιλιάς της Ιθάκης , είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο άλλο.
Η ΖΩΉ ΤΗΣ ΣΑΠΦΟΎΣ Ονόματα : Νάσος Κουγιουμτζόγλου, Μαρία Κεραμίδη, Αναστασία Κουνίου, Άλκης Κουλουμαργιέτος, Σοφία Μαντζουράνη.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Οδυσσέας.
Αρχαία Ελλάδα ΝΑΣΙΑ ΣΤΑΜΕΛΟΠΟΥΛΟΥ Οι θεοί του Ολύμπου
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ. Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη, περίφημη για την ομορφιά της,τάς νήσους στην ελληνική μυθολογία.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Διδακτικό Σενάριο ΟΜΗΡΟΥ Οδύσσειας α 1-426
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΑΡXAIA ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Δρ. Χαρά Κοσεγιάν Οκτώβρης 2011 Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Οδυσσέας.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Δ5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αρχαία Ιστορία.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
ΑΕΦΦ 100 Γ΄ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014). Ο πολιτισμός του άσματος (8 ος -5 ος αιώνας)  Προφορική κοινωνία  Προφορική μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών.
Αφήγηση αφήγηση.
NAGY :Oral traditions, written texts and questions of authorship
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
«Αρχαία ελληνική γραμματεία: Ομήρου Οδύσσεια»
5ο δημοτικό Σχολείο Καβάλας Τμήμα Δ2
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Βασίλης Α. Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
ΥΛΗ 2017  1) Γενικά για το έπος (βασικά από το έγγραφο στο eclass με όνομα: 1.ΑΕΦ120.ΕΙΣΑΓΩΓΗ, Cambridge Companion to Homer, κεφ. 14 Α. Lesky, Iστορία.
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’ Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’
Πηνελόπη Εργασία οδύσσειας A4 ΠΜΓΛΠ Μαρία Κουτσοπούλου, Στεφανία Σαρρή
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ.
Το Παράδοξο: ‘’Ο Αχιλλέας και η Χελώνα’’
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια

750 π.Χ. και την Οδύσσεια γύρω στα 710 π.Χ. Ο Όμηρος φέρεται ως ο συγγραφέας των ποιητικών κειμένων της Ιλιάδας και της Οδύσσειας, από τα πρώτα κείμενα της Ιστορικής περιόδου της αρχαίας Ελλάδας, γνωστά ως «Ομηρικά Έπη». Η καταγωγή του φαίνεται πως ήταν από την Ιωνία και θρυλείται ότι επτά πόλεις φιλονικούν την καταγωγή του, με επικρατέστερες τη Σμύρνη και τη Χίο. Λέγεται ότι το πραγματικό του όνομα ήταν Μελησιγένης, επειδή γεννήθηκε κοντά στον ποταμό Μέλητα της Σμύρνης και ότι πήρε αργότερα το όνομα «Όμηρος» επειδή ήταν τυφλός. Σύμφωνα με τους βίους του, περιόδευσε απαγγέλλοντας τα έργα του στις ελληνικές πόλεις και απέκτησε μεγάλη φήμη. Η σύγχρονη έρευνα τοποθετεί τη ζωή του στον 8ο αι. π.Χ. και θεωρεί πιθανό ότι ήταν Ίωνας αοιδός, συνεχιστής μιας μακραίωνης παράδοσης προφορικών ηρωικών αφηγήσεων, που συνέθεσε την Ιλιάδα γύρω στο 750 π.Χ. και την Οδύσσεια γύρω στα 710 π.Χ.

Τι είναι έπος; Ιλιάδα Οδύσσεια - Έπη (<ἔπω = λέγω) ονομάζονται εκτενή, αφηγηματικά ποιήματα γραμμένα σε μέτρο. - Τα έπη αφηγούνται κατορθώματα και περιπέτειες ηρώων του μυθικού ή και ιστορικού παρελθόντος. Δύο σπουδαία έπη είναι: Ιλιάδα Οδύσσεια

Η Ιλιάδα έχει ως θέμα της τον θυμό του Αχιλλέα που διαρκεί 51 μέρες, αλλά ο ποιητής περικλείει σ' αυτές τον δεκαετή πόλεμο του Ιλίου (Τρωικός πόλεμος).

Η Οδύσσεια εξιστορεί μέσα σε 41 μέρες τον δεκαετή αγώνα του Οδυσσέα για τον νόστο, την επιστροφή στην πατρίδα του, την Ιθάκη.

Οι αοιδοί, οι ραψωδοί, ο Όμηρος Οι επικοί ποιητές βασίζονταν στην προφορική παράδοση για να συνθέσουν και να τραγουδήσουν με τη συνοδεία μουσικού οργάνου (κιθάρας/φόρμιγγας) το ποίημά τους. . Οι ποιητές αυτοί ονομάζονταν αοιδοί (ᾂδω>ἀοιδή, ᾠδή = τραγουδώ, τραγούδι)

Οι αοιδοί, οι ραψωδοί, ο Όμηρος Από τον 7ο αι. π.Χ. οι ραψωδοί (ῥάπτω+ᾠδή) διαδέχτηκαν τους αοιδούς. ΔΕΝ αυτοσχεδίαζαν, ΑΛΛΑ απομνημόνευαν και απάγγελλαν ρυθμικά έτοιμα καταγραμμένα έπη.

Τα ομηρικά έπη όπως τα γνωρίζουμε σήμερα καταγράφηκαν στην Αθήνα κατά τον 6ο αι. π.Χ. (μάλλον από τον τύραννο Πεισίστρατο ή τον γιο του Ίππαρχο), για να χρησιμοποιούν οι ραψωδοί την επίσημη εκδοχή και να μην κάνουν παρεμβολές.  

Α-Ω: η Ιλιάδα α-ω: η Οδύσσεια Η Ιλιάδα αποτελείται από 15.693 στίχους και η Οδύσσεια από 12.110 στίχους. Από τον 3ο αι. π.Χ. παρουσιάζονται χωρισμένες σε 24 ραψωδίες: Α-Ω: η Ιλιάδα α-ω: η Οδύσσεια