ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 2η Θεματική ενότητα Μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Διαπολιτισμική Επικοινωνία (Επικοινωνία σε Διεθνή Περιβάλλοντα)
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
Σημασιολογία Σχέση ανάμεσα σε σημαινόμενο και αντικείμενο αναφοράς
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή. Η έννοια της κοινότητας Σύνολο ανθρώπων με κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά (ορολογία, απόψεις, προσδοκίες,
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 4. Κριτικός Γραμματισμός Υπεύθυνος Καθηγητής: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Ο μύθος της ομοιογένειας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 5 η Θεματική ενότητα Διγλωσσία, πολυγλωσσία, επαφή γλωσσών Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
Κριτήρια ποιότητας στην κοινωνική έρευνα
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
<Χ> ε πώς την είδες την κλήρωση; (.)
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 2η Θεματική ενότητα Μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Έννοιες - Κλειδιά Γλωσσική Ποικιλότητα Γλωσσική Αλλαγή Γλωσσική Κοινότητα

Γλωσσική Ποικιλότητα ΚΓ- Γλωσσική Ποικιλότητα. Μελέτη του διαφορετικού. Vs Γλωσσολογία: μελέτη ενότητας

ΚοινΓ και σχετικότητα (Αντι-)εθνοκεντρισμός και πολιτισμική σχετικότητα. Αφηγηματική και γλωσσική σχετικότητα. Αποδοχή!

(Αντι-)εθνοκεντρισμός και πολιτισμική σχετικότητα Όλα τα γλωσσικά συστήματα ίσα ως αξία και δομή. Διαφορά γιατί ανάγκη για έκφραση διαφορετικών πολιτισμών-habiti. Υπόθεση σχετικότητας (υπόθεση Sapir-Whorf)- κάποιες γλώσσες έχει χρειαστεί να εκφράσουν κάποια νοήματα. Ποικιλότητα σε πολιτισμούς και σχετικότητα στην ανάγκη έκφρασης κάθε γλώσσας.

Αφηγηματική και γλωσσική σχετικότητα Αφηγηματική: Ατομική= διαφορετικές οπτικές γωνίες ομιλητών-υποκειμενικότητα Συλλογική= συμμετοχή ατόμων σε κοινότητες πρακτικής- ανάλογος λόγος μέσα σε αυτές και διαφορετικός από υπόλοιπες Γλωσσική: εντός μιας φράσης, αλλαγή σειράς λέξεων, αλλαγή προοπτικής

Αποδοχή! Αποδοχή της σχετικότητας και των γλωσσών, αλλά και στην αφήγηση, ατομική και συλλογική.

ΚΓ: Μεθοδολογικές αρχές Συσσώρευση Ομογενοποίηση στον χρόνο Σύγκλιση μεταξύ επιστημών και δεδομένων (μέθοδος) Δευτερεύουσα μεταβολή (κύρος) Μεταβολή ύφους Προσοχή και τυπικότητα Τρέχουσα γλώσσα

Συσσώρευση Συσχέτιση γλώσσας με άλλες επιστήμες. Συνδυασμός πολλών ερευνητικών μεθόδων και επιστημών. Ενίσχυση δεδομένων.

Ομογενοποίηση στον χρόνο Σύγκριση δεδομένων με απόσταση χρόνου. Σταθερές μεταβλητές: επιστήμη, μέθοδος έρευνας, τόπος, κοινωνικές παράμετροι δείγματος (π.χ. κοινωνική κατάσταση)

Σύγκλιση μεταξύ επιστημών και δεδομένων (μέθοδος) ΚΓ: επιθυμία για μελέτη λόγου φυσικού, καθημερινού. Αλλοίωση λόγου από τους ομιλητές με την παρατήρηση για προσαρμογή σε προσδοκίες ερευνητή («το παράδοξο του ερευνητή»)

Δευτερεύουσα μεταβολή (κύρος) Κοινότητες με έντονη κοινωνική ποικιλότητα: ερευνητής-επιστήμονας με κύρος- φορέας εξουσίας- χρήση τυπικού λόγου. Ομιλητής: μεταβολή λόγου σε τυπικό ή τονισμός των χαρακτηριστικών της ομάδας του.

Μεταβολή ύφους Ικανότητα κάθε ομιλητή να μεταβάλει το ύφος του ανάλογα με την περίσταση επικοινωνίας. Πολλαπλά ύφη (styles)

Προσοχή και τυπικότητα Απλή και επίσημη χρήση της γλώσσας. Μεγαλύτερη προσοχή από τον ομιλητή-τάση για χρήση τυπικού λόγου.

Τρέχουσα γλώσσα Κάθε κοινωνική ομάδα-διαφορετική χρήση της γλώσσας. Με το λόγο ένταξη σε κοινωνική ομάδα. Τρέχουσα γλώσσα= ο λόγος της ομάδας όπου ανήκει κάποιος (Vernacular).