Ανοικτοί μαθησιακοί πόροι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Advertisements

Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΑΔΕΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ
Η επιστήμη του Web.
Τέλος Ενότητας.
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Κατηγορίες Εφαρμογών Πολυμέσων. Ανάλογα με τον τρόπο διανομής –Οπτικοί Δίσκοι –Περίπτερα (Kiosks) –Πραγματικού χρόνου (on line) –Διαδίκτυο (Internet)
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Ελεύθερο Λογισμικό και GNU Linux / Εφαρμογές. ΕΛ/ΛΑΚ ΛΑΚ = ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ Οργανισμός: Open Source Initiative Ιδρυτής : Eric Raymond ΕΛ = ΕΛΕΥΘΕΡΟ.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Γνωριμία με την Open eClass.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’:
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Βρίσκω Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Υλικό, Λογισμικό και Εφαρμογές
Διδακτική της Πληροφορικής
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανοικτοί μαθησιακοί πόροι Καλλιόπη Μαγδαληνού Μιχαήλ Σταματουλάκης

Περιεχόμενα Ορισμός Ελεύθερο λογισμικό Αναζήτηση μαθησιακών πόρων Δημιουργία μαθησιακών πόρων Παραδείγματα αποθετηρίων Προτεινόμενες χρήσεις

Ο όρος «Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι» αναφέρεται σε εκπαιδευτικούς πόρους οι οποίοι παρέχονται δωρεάν για χρήση, προσαρμογή και διαμοίραση. Εκπαιδευτικοί πόροι: μαθήματα, μαθησιακοί σχεδιασμοί, quizzes, συνοψίσεις, εκπαιδευτικές ενότητες, προσομοιώσεις κ.ά. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2002 κατά τη διάρκεια συνεδρίου της UNESCO.

Ελεύθερο λογισμικό Το Ελεύθερο λογισμικό παρέχει στους χρήστες τέσσερις βασικές ελευθερίες: Ελευθερία 0 : Την ελευθερία να εκτελούν το πρόγραμμα, για οποιονδήποτε σκοπό Ελευθερία 1 : Την ελευθερία να μελετούν τον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος και να το προσαρμόζουν στις ανάγκες τους. Η πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα είναι προϋπόθεση για να ισχύει κάτι τέτοιο. Ελευθερία 2 : Την ελευθερία να αναδιανέμουν αντίγραφα του προγράμματος ώστε να βοηθούν το συνάνθρωπό τους. Ελευθερία 3 : Την ελευθερία να βελτιώνουν το πρόγραμμα και να δημοσιεύουν τις βελτιώσεις που έχουν κάνει στο ευρύ κοινό, ώστε να επωφεληθεί ολόκληρη η κοινότητα. Η πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα είναι προϋπόθεση για να ισχύει κάτι τέτοιο.

Αναζήτηση εκπαιδευτικών πόρων 1. Μηχανές Αναζήτησης (ADRIANE Search and Indexation Tool, Creative Commons Search, Federal Resources for Educational Excellence (FREE) κ.ά.)

Αναζήτηση εκπαιδευτικών πόρων 2. Γενικού Σκοπού Αποθετήρια (The Internet Archive, Wiki Educators, Wikipedia, Wikiversity κ.ά)

Αναζήτηση εκπαιδευτικών πόρων Εξειδικευμένα Επιστημονικά Αποθετήρια (ADUuni.org,PhET, Physics Education Technology κ.ά)

Αναζήτηση εκπαιδευτικών πόρων 4. Αποθετήρια από το πεδίο των Ανθρωπιστικών Επιστημών (Free Sheet Music, Berklee Shares κ.ά)

Αναζήτηση εκπαιδευτικών πόρων 5. Βιβλία (E-books on the web, Wikibooks, Free High School Science Texts κ.ά.)

Δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων 1. Audio (Audacity, MPplayer, Songbird κ.ά)

Δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων 2. Images (GIMP, Cinepaint, Krita κ.ά.)

Δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων 3. Office (Abiword, OpenOffice, Scribus κ.ά)

Δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων Δημιουργία Ιστοσελίδων (Bluefish, Filezilla, KompoZer κ.ά)

Δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων 5. Δημιουργία Video (blender,Kino κ.ά)

Παραδείγματα αποθετηρίων 1. Αποθετήριο Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου

Παραδείγματα αποθετηρίων 1. Αποθετήριο Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Οφέλη: Ο σκοπός του αποθετηρίου είναι να παρέχει λογισμικό που μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της τυπικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε εργαστήρια με Λειτουργικό Σύστημα Ubuntu.

Παραδείγματα αποθετηρίων 2. Wikipedia

Παραδείγματα αποθετηρίων 2. Wikipedia Οφέλη: Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα συλλογικό εγκυκλοπαιδικό εγχείρημα που έχει συσταθεί στο Διαδίκτυο, παγκόσμιο, πολύγλωσσο, που λειτουργεί με την αρχή του wiki. Η Βικιπαίδεια έχει ως στόχο να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο περιεχόμενο, με αντικειμενικά και επαληθεύσιμα στοιχεία, που ο καθένας μπορεί να τροποποιήσει και να βελτιώσει. Η συγκεκριμένο αποθετήριο μπορεί να χρησιμεύσει κατά την αναζήτηση πληροφοριών κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Παραδείγματα αποθετηρίων 3. ΕΛ/ΛΑΚ (Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα)

Παραδείγματα αποθετηρίων 3. ΕΛ/ΛΑΚ (Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα) Οφέλη : Το Αποθετήριο ΕΛ/ΛΑΚ περιέχει υλικό που παράγεται μέσα από δράσεις που αφορούν το Ελεύθερο Λογισμικό, τις Ανοικτές Τεχνολογίες και το Ανοικτό Περιεχόμενο από την Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα, τα μέλη της, τις κοινότητες άλλα και μεμονωμένους δημιουργούς. Ο σκοπός του αποθετηρίου είναι να παρέχει ελεύθερη πρόσβαση στο σχετικό περιεχόμενο προς όλους τους ενδιαφερόμενους. Μελέτες, οδηγοί, παρουσιάσεις, εικόνες και βίντεο διατίθενται μέσα από ένα πλήρως οργανωμένο ψηφιακό περιβάλλον, κάνοντας εύκολη την πλοήγηση και εύρεση του σχετικού υλικού. Το υλικό του αποθετηρίου διατίθεται με άδεια χρήσης Αναφορά Δημιουργού & Παρόμοια Διανομή 

Παραδείγματα αποθετηρίων 4. Αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη

Παραδείγματα αποθετηρίων 4. Αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη  Στόχος του υλικού αυτού είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να προετοιμαστούν καλύτερα τόσο για το μάθημα στο σχολείο, όσο και για την επίσκεψη της τάξης στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο. Στο αποθετήριο εντάχθηκε το σύνολο του εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση και αξιοποίηση του υλικού από την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και από το ευρύτερο κοινό, Το υλικό του αποθετηρίου διατίθεται με άδεια χρήσης Αναφορά Δημιουργού, μη εμπορική χρήση & Παρόμοια Διανομή 

Προτεινόμενες χρήσεις Μαθησιακός πόρος: Αποθετήριο Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Πλήρης κατάλογος των περιεχομένων: http://ts.sch.gr/wiki/Linux/%CE%9B%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C

Προτεινόμενες χρήσεις Μαθησιακός πόρος: Αποθετήριο Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Κριτήριο αναζήτησης: Μαθησιακοί πόροι που αντανακλούν άμεσα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Κριτήριο επιλογής : Μαθησιακός πόρος που αφενός έχει την εγγύηση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και αφετέρου μπορεί να αξιοποιηθεί σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης. Άδεια : GNU General Public License Χρήση : Παραγωγή πολυμεσικών αρχείων και δημιουργία ιστοσελίδων. Περιβάλλον : Λειτουργικό σύστημα Ubuntu

Προτεινόμενες χρήσεις 2. Μαθησιακός πόρος: Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_languages

Προτεινόμενες χρήσεις 2. Μαθησιακός πόρος: Wikipedia Κριτήριο αναζήτησης: Μαθησιακοί πόροι που είναι απαραίτητοι για την εκπόνηση οποιασδήποτε σχεδόν εργασίας – παρουσίασης. Κριτήριο επιλογής : Ο πιο γνωστός και ευρέως χρησιμοποιούμενος μαθησιακός πόρος. Άδεια : Το έργο ορίζεται από τις ιδρυτικές αρχές. Το περιεχόμενό του είναι υπό την άδεια Creative Commons BY-SA και μπορεί να αντιγραφεί και να επαναχρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της ίδιας άδειας - ακόμα και για εμπορικούς σκοπούς - με την επιφύλαξη της συμμόρφωσης με τους όρους της άδειας. Χρήση: Αναζήτηση πληροφοριών με θέμα «Γλώσσες προγραμματισμού» Περιβάλλον : Διαδίκτυο

Προτεινόμενες χρήσεις 3. ΕΛ/ΛΑΚ (Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα) http://repository.ellak.gr/ellak/ Το αποθετήριο ΕΛ/ΛΑΚ απευθύνεται σε όλα τα μέλη της κοινότητας ΕΛ/ΛΑΚ, αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να αναζητήσει υλικό σχετικό με ΕΛ/ΛΑΚ. Στο αποθετήριο έχουμε τις δυνατότητες πλοήγησης και αναζήτησης. Στο αποθετήριο μπορεί να καταχωρεί σχετικό περιεχόμενο κάθε εγγεγραμμένος χρήστης. Το περιεχόμενο του αποθετηρίου είναι ελεύθερα προσβάσιμο , διευκολύνοντας την παρουσίαση του υλικού. Δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω διάχυσης, προβολής και αξιοποίησής του από την κοινότητα ΕΛ/ΛΑΚ, αλλά και όσους ενδιαφέρονται να μελετήσουν και να χρησιμοποιήσουν αυτό το υλικό.

Προτεινόμενες χρήσεις 4. Αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη Εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες μπορούν να αντλήσουν υλικό αναφοράς, για να προετοιμάσουν το μάθημα ή την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο. Διαδραστικά παιχνίδια, βιβλία, εκπαιδευτικά έντυπα, ταινίες, εκπαιδευτικές μουσειοσκευές και φάκελοι υποστηρίζουν τη μάθηση πριν και μετά την επίσκεψη. Μαθητές θα βρουν εδώ υλικό αναφοράς με θέμα την Ακρόπολη και τα μνημεία της για εργασίες τους. Αλλά και το ευρύτερο κοινό, όπως οικογένειες και επισκέπτες μπορούν να βρουν εδώ πληροφορίες για να προετοιμάσουν μια οικογενειακή επίσκεψη ή να πλαισιώσουν την εμπειρία της επίσκεψης στην Ακρόπολη με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό.

Πηγές http://wikieducator.org/OER_Handbook/educator_version_one http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.el.html http://repository.ellak.gr/ http://repository.acropolis-education.gr/acr_edu/   Το έργο αυτό αδειοδοτείται από την Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές Άδεια. Για να δείτε ένα αντίγραφο της άδειας αυτής, επισκεφτείτε http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/.