Η Γλώσσα Pascal Εντολή If

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προγραμματισμός PASCAL
Advertisements

ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Το πρόγραμμα Turbo Pascal TPW1.5
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
Δομές Διακλάδωσης Μην ελπίζεις ότι θα ξεφύγεις αν κάνεις κάποιο κακό. Γιατί κι αν ξεφύγεις απ’ τη προσοχή των άλλων, θα υποπέσεις στην αντίληψη της συνείδησής.
Πίνακες.
Διαφάνειες παρουσίασης #5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Προγραμματισμός PASCAL
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Δομές Διακλάδωσης.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ(ΒΡΟΧΟΙ)
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος ε
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Προγραμματισμός PASCAL
Διαφάνειες παρουσίασης #3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 12: Παραγωγή Ενδιάμεσου Κώδικα (Σημασιολογικές ρουτίνες μετάφρασης-Μέρος Β) Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Η δημοφιλέστερη γλώσσα Hardware
Διαφάνειες παρουσίασης #2
Διαφάνειες παρουσίασης Ορθότητα (συνέχεια) Τακτικοί τύποι και τύποι υποπεριοχής Πίνακες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
1 Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Υπολογιστές και Δεδομένα Κεφάλαιο 4ο Πράξεις με μπιτ.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 11 : Ασκήσεις Επανάληψης Α’ Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 7 : Πίνακες I Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Ενότητα 12 : Ασκήσεις Επανάληψης Β’ Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενισχυτική διδασκαλία
Καθορίζουν το είδος των υπό δημιουργία περιπτώσεων ελέγχου.

Εφαρμογές Υπολογιστών
Ενότητα 5 : Υποπρογράμματα II Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενισχυτική διδασκαλία
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Προτασιακή λογική.
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις

Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
ΟΠΑ -Τεχνολογία Λογισμικού – Εμμ. Γιακουμάκης
Δομημένος Προγραμματισμός
Πρότυπα Προγραμματισμού
Περιοχές απόφασης
Η χιονονιφάδα και το τρίγωνο του Pascal
ΓΛΩΣΣΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Ενότητα 8 : Πίνακες IΙ Αλέξανδρος Τζάλλας
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κεφάλαιο 7 10/11/2018 Ξένιος Αντωνιάδης.
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
النسبة الذهبية العدد الإلهي
ΕΑΠ – ΠΛΗ24 2η ΟΣΣ.
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Γλώσσα Pascal Εντολή If Κεφάλαιο 10.1 © Βελώνης Γεώργιος

Εντολή If-THEN Η εντολή If της Pascal χρησιμοποιείται για την υλοποίηση της δομής επιλογής του δομημένου προγραμματισμού. Μπορούμε δηλαδή να εκτελέσουμε επιλεκτικά κάποιες εντολές ανάλογα με την τιμή μιας λογικής παράστασης. Η γενική της σύνταξη είναι η παρακάτω:

Εντολή If-THEN Ιf Λογική Έκφραση Then Εντολή; Σύνταξη Pascal Αν Λογική Έκφραση Αληθής Τότε Εντολή Τέλος_Αν Ψευδοκώδικας Λογικό Διάγραμμα Πρώτα υπολογίζεται η Λογική Έκφραση (Συνθήκη) και στην περίπτωση που η τιμή της είναι True εκτελείται το τμήμα της Then (Εντολή).

Εντολή If-THEN Παράδειγμα: Δίνεται από το πληκτρολόγιο ένας ακέραιος αριθμός και ζητείται να εμφανιστή στην οθόνη. Αν ο αριθμός είναι αρνητικός θα πρέπει πρώτα να μετατρέπεται σε θετικός. ….. Readln(x); If x<0 Then x:=-x; Writeln(‘Πληκτρολόγησες: ‘,x); Το τμήμα Else μιας εντολής If είναι προαιρετικό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παραλείπεται σε περιπτώσεις που δεν θέλουμε να γίνει καμία ενέργεια όταν δεν ισχύει η συνθήκη.

Εντολή If-THEN-ELSE Ιf Λογική Έκφραση Then Εντολή 1 Else Εντολή 2; Σύνταξη Pascal Αν Λογική Έκφραση Αληθής Τότε Εντολή 1 Αλλιώς Εντολή 2 Τέλος_Αν Λογικό Διάγραμμα Ψευδοκώδικας

Εντολή If-THEN-ELSE Πρώτα υπολογίζεται η Λογική Έκφραση (Συνθήκη) και στην περίπτωση που η τιμή της είναι True εκτελείται το τμήμα της Then (Εντολή 1), αλλιώς εκτελείται το τμήμα της Else (Εντολή 2). Και στις δύο περιπτώσεις η εκτέλεση του προγράμματος γίνεται με την εντολή που ακολουθεί την If. Στο παρακάτω παράδειγμα αν η τιμή της λογικής παράστασης (grade>=10) είναι True, θα εμφανιστεί το μήνυμα «Προάγεται» αλλιώς θα εμφανιστεί το μήνυμα «Απορρίπτεται».

Εντολή If-THEN-ELSE Παράδειγμα: …… Ιf grade>=10 Then WriteLN(‘Προάγεται’) Else WriteLN(‘Απορρίπτεται’); …….

Εντολή If-THEN-ELSE Μετά το Then ή το Else πρέπει να υπάρχει μία και μόνο εντολή. Στην περίπτωση που θέλουμε να εκτελούνται περισσότερες από μία εντολές, σε ένα ή και στα δύο τμήματα, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε σύνθετες εντολές (Begin - End). Ιf grade>=10 Then Begin WriteLN(‘Προάγεται’); Success:=True; End { Όχι “;” } Else WriteLN(‘Απορρίπτεται’); Success:=False; End;

Εντολή If-THEN-ELSE Παρατηρείστε στα προηγούμενα παραδείγματα ότι το σύμβολο τέλους εντολής “;” τοποθετείται μόνο μία φορά στο τέλος της εντολής If, δηλαδή στην Εντολή 2 ή στην Εντολής 1 αν δεν υπάρχει τμήμα Else. Σε περιπτώσεις που έχουμε φωλιασμένα If, πρέπει να τοποθετήσουμε μόνο έναν χαρακτήρα τέλους εντολής στο τέλος της πρώτης If. Τα τμήματα Else αντιστοιχίζονται στην αμέσως προηγούμενη If, όπως φαίνεται στο διπλανό σχήμα.

Εντολή If-THEN-ELSE Σημείωση: Σε περίπτωση που μια Λογική Έκφραση περιέχει εκτός από πράξεις σύγκρισης και λογικές πράξεις (not, and, or, xor), τότε οι πράξεις σύγκρισης μπαίνουν μέσα σε παρενθέσεις, διαφορετικά οι παρενθέσεις δεν είναι υποχρεωτικές. Παράδειγμα: IF (x>=0) and (x<=20) Then writeln(‘Αριθμός εντός ορίων’) Else writeln(‘Αριθμός εκτός ορίων’);

Εντολή If-THEN-ELSE If συνθήκη 1 Then ........ Else {συνθήκη 3} Else {συνθήκη 2} If συνθήκη 4 Then Else {συνθήκη4} Else {συνθήκη 1} ……. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί σε περιπτώσεις φωλιασμένων If, όπου υπάρχει κάποια εντολή If χωρίς τμήμα Else. Σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται χρήση σύνθετης εντολής για να καθοριστεί η σωστή εκτέλεση των εντολών .

Εντολή If-THEN-ELSE If A >= 10 Then Begin If A > 20 Then Writeln(‘Το A είναι μεγαλύτερο του είκοσι’); End Else Writeln(‘Το A είναι μικρότερο του δέκα’); Στο παραπάνω παράδειγμα ορίσαμε μία σύνθετη εντολή η οποία αποτελείται από μία μόνο εντολή If. Όμως η χρήση σύνθετης εντολής είναι αναγκαία για να λειτουργήσει σωστά το πρόγραμμα. Αν δεν χρησιμοποιούσαμε σύνθετη εντολή το τμήμα Else θα το αντιστοιχούσε ο Compiler στην δεύτερη εντολή If, με αποτέλεσμα να υπάρξει λογικό λάθος στο πρόγραμμα.

Το σύνθετο IF Ένας άλλος τρόπος σύνταξης της εντολής If είναι: IF συνθήκη-1 Then Begin Εντολές-Α; End ELSE IF συνθήκη-2 Then Εντολές-Β; ELSE Εντολές-Γ; End; Αν ισχύει η συνθήκη-1 θα εκτελεστούν οι εντολές-Α διαφορετικά αν ισχύει η συνθήκη-2 θα εκτελεστούν οι εντολές-Β διαφορετικά (αν δεν ισχύει καμία από τις συνθήκες 1 και 2) θα εκτελεστούν οι εντολές-Γ (εξ’ ορισμού περίπτωση).

Το σύνθετο IF Παράδειγμα : Ακολουθεί ένα πρόγραμμα το οποίο διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς Α και Β, τους συγκρίνει και εμφανίζει αντίστοιχο μήνυμα. Program Comp; Var A,B : Integer; Begin Write('Δώσε τον αριθμό Α : '); ReadLN(A); Write('Δώσε τον αριθμό B : '); ReadLN(B); If (A > B) Then WriteLN('Ο Α είναι μεγαλύτερος του B') Else If (A < B) Then WriteLN('Ο Α είναι μικρότερος του B') WriteLN('Οι αριθμοί Α και Β είναι ίσοι '); End.

Βιβλιογραφία Σημειώσεις Πετρίδη Συμεών – Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20 – ΕΠΑΛ Νάουσας