Στατιστικές Υποθέσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διπλωματική Εργασία με θέμα: «ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Advertisements

Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Περιγραφικά μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς μιας Ποσοτικής μεταβλητής σε σχέση με μία Ποιοτική μεταβλητή (εντολή By variable) π.χ. Να συγκριθούν οι.
ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Εργασία στο μάθημα: Συγκριτική Κοινωνική Εργασία. Καθηγήτρια: Κανδυλάκη Αγάπη. Φοιτητής: Καβούκης.
2016. Σύνοψη δράσεων προγράμματος πρόληψης και ευαισθητοποίησης Κεντρική φιλοσοφία του προγράμματος αποτέλεσε ο στόχος μέσω των δράσεων το μήνυμα για.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 1Οη (Θ) Στοιχεία Επαγωγικής Στατιστικής.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (LOGISTICS) ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ ΤΡΥΦΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΑ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ Σπύρος Λυκοθανάσης, Καθηγητής Διευθυντής Εργαστηρίου Αναγνώρισης Προτύπων Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πανεπιστημίου.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Μελέτη της αυτοδιαχείρισης του διαβήτη με την εφαρμογή ειδικού ερωτηματολογίου σε παιδιά και εφήβους με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 Τζίτζικα Γεωργία, Κύργιος.
Test.
Test.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ – Ποσοτικές μεταβλητές
Στατιστική ανάλυση των πειραματικών μετρήσεων
Στατιστικές Υποθέσεις
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
…στη Χώρα των Αισθήσεων…
Παλινδρόμηση – Συσχέτιση
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Βασική Στατιστική Επεξεργασία. Ερμηνεία Δεδομένων - 2.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Στατιστικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούνται συχνά Παραμετρική δοκιμασία Αντίστοιχη μη-παραμετρική δοκιμασία Λόγος εφαρμογής Παράδειγμα t test για.
«Μύθοι» και αλήθειες(;) του γάμου: κοινωνιοψυχολογική προσέγγιση
Σχεδιασμός Γεωργικών Πειραμάτων
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 ΔΔΕ
Στατιστικές Υποθέσεις III
Μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Έλεγχος ανεξαρτησίας (συσχέτισης) 2 κατηγορικών μεταβλητών
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας
ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ.
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Στατιστικές Υποθέσεις
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ (β’ μέρος) – ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΙΣΤΩΣΩΝ
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε έναν Αεροπορικό Οργανισμό
ΣΤΑΘΜΙΣΗ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΦΟΡΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ (NAS) ΣΕ ΜΕΘ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
تقدير المتغيرات في دراسات الجدوى
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 7: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες
مديرة المدرسة أ. خالدة المير رئيسة القسم أ. منيرة العدواني
Στατιστικές Υποθέσεις
στην Περιφερειακη Ενοτητα Ρεθυμνησ τησ Περιφερειασ Κρητησ
يئΎصحإ΍ ليϠحتل΍ يف ΔصصΨتϤل΍ ΔيΒيέΪتل΍ ΓέϭΪل΍ عϤجتϤل΍ ΔيϠك ΏΎحέ يف ΕΪقع جمΎنήب ϡ΍ΪΨتسΎب (SPSS) ήيمأ΍ ΪϬعم ΎϬϤظن يتل΍ϭ ،ΔعمΎجلΎب سيέΪتل΍ ΔΌيه.
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Κεφάλαιο 12 Απλή Γραμμική Παλινδρόμηση.
Κεφάλαιο 3 Αριθμητικά Περιγραφικά Μέτρα.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 5: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες ΤΕΙ Αθήνας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)

Περίπτωση Α Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε δύο η περισσότερες ομάδες πληθυσμών? (π.χ. άνδρες/γυναίκες, καπνιστές/μη καπνιστές, ηλικία άνω των 40 / ηλικία κάτω των 40) ή (π.χ. ανάμεσα σε αγροτικές/αστικές/ημιαστικές περιοχές, αποφοίτους Δημοτικού/ Γυμνασίου / Λυκείου/ ΑΕΙ)

Παράδειγμα 1 Ισχυριζόμαστε πως οι άνδρες είναι πιο ψηλοί από τις γυναίκες Πήραμε δύο δείγματα (άνδρες / γυναίκες) και μετρήσαμε τα ύψη τους Π.χ. 150 άνδρες και 150 γυναίκες και βρήκαμε Μέση τιμή ανδρών (στο δείγμα) = 179 cm Μέση τιμή γυναικών (στο δείγμα) = 175 cm Τι συμπέρασμα βγάζουμε?

Παράδειγμα 2 Θέλουμε να συγκρίνουμε την αποτελεσματικότητα δύο φαρμάκων (Α και Β) για την αντιμετώπιση μιας ασθένειας Ο πληθυσμός είναι όλοι οι ασθενείς, όμως το δείγμα μας αναγκαστικά θα αποτελείται από τους διαγνωσμένους ασθενείς, που προσέρχονται σε κάποια κλινική. Έστω ότι πήραμε 235 ασθενείς

Παράδειγμα 2 (συνέχεια) φάρμακο Α φάρμακο Β βελτίωση 26 43 Όχι βελτίωση 99 67 125 110 ή σε ποσοστά: ΠΟΣΟΣΤΑ φάρμακο Α φάρμακο Β βελτίωση 20,8% 39,1% Όχι Βελτίωση 79,2% 61,7% 100% Τι συμπέρασμα βγάζουμε?

Σε όλες τις περιπτώσεις παρατηρούμε μια ΔΙΑΦΟΡΑ στα δείγματα! Και τα ύψη ανδρών – γυναικών δεν είναι ίδια (ΣΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ) Και τα φάρματα φαίνεται να διαφέρουν ως προς την αποτελεσματικότητα τους (ΣΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ)

Ερώτηση: Αυτά που παρατηρήσαμε στα δείγματα είναι τυχαία? (οι διάφορες που βρήκαμε ανάμεσα στις ομάδες ή τα φάρμακα είναι τυχαίες?) Ή μήπως ΥΠΑΡΧΟΥΝ πράγματι διαφορές και στους πληθυσμούς?

Ο αριθμός P Στη Στατιστική υπάρχει ένα «μαγικό» νούμερο, που μας δίνει την ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ να είναι οι διαφορές τυχαίες. P-value (τιμή P) (στο SPSS αναφέρεται SIG.)

Κανόνας: Αν το P<0,05 (πιο μικρό από το 5%) τότε οι διαφορές ΔΕΝ είναι τυχαίες Δηλαδή οι διαφορές που βρήκαμε στα δείγματα, επιβεβαιώνονται πιθανότατα και στους πληθυσμούς (π.χ. οι άνδρες είναι πιο ψηλοί από τις γυναίκες ή το φάρμακο Β είναι πιο αποτελεσματικό από το Α) Η πιθανότητα να έχουμε κάνει λάθος είναι P

Διαδικασίες (1.Ποσοτικά Δεδομένα) Αν θέλουμε να συγκρίνουμε 2 ομάδες μεταξύ τους (τις μέσες τιμές τους δηλαδή), χρησιμοποιούμε T-TEST Αν θέλουμε να συγκρίνουμε περισσότερες από ομάδες μεταξύ τους (τις μέσες τιμές τους δηλαδή), χρησιμοποιούμε ANOVA Συμπέρασμα: Αν P<0,05, τότε οι ομάδες διαφέρουν

Στο παράδειγμα 1 - Αποτελέσματα SPSS Output: Group Statistics N Mean Std. Deviation Std. Error Mean (μέση τιμή) (τυπ. Απόκλιση) (τυπ. Σφάλμα) Γυναίκες 150 175,0 4,65 0,38 Ανδρες 150 179,0 3,88 0,32 t-test for Equality of Means t df Sig. 8,09 298 0,000 P-value Συμπέρασμα: Αφού P<<0,05 άρα η διαφορά ανάμεσα στα ύψη ανδρών και γυναικών στο δείγμα δεν είναι τυχαία, άρα οι άνδρες είναι πιο ψηλοί κατά μέσο όρο από τις γυναίκες.

Πως ο υπολογιστής βρίσκει το P? Υπολογίζει μια τιμή (στο T-test ονομάζεται t) Και μετά υπολογίζει το p, σαν ένα εμβαδόν σε μια καμπύλη Εμπειρικά: Αν t >2, τότε p<0,05 ενώ αν t<2 τότε p>0,05 To p και το t είναι αντιστρόφως ανάλογα, όσο μεγαλώνει το t, μικραίνει το p Άρα όσο πιο μακριά είναι το t από το 2, τόσο πιο μικρό είναι το p και τόσο πιο σίγουροι είμαστε ότι υπάρχουν ΔΙΑΦΟΡΕΣ και στους πληθυσμούς!

Άσκηση (Θεωρίας) Ένας ερευνητής Α σύγκρινε 2 ομάδες με Τ-test (από 50 άτομα η κάθε μία) και βρήκε t=5,3. Ένας ερευνητής Β σύγκρινε 2 ομάδες με Τ-test (από 50 άτομα η κάθε μία) και βρήκε t=2,8. Ποιος από τους δύο βρήκε μεγαλύτερο P? α) ο Α β) ο Β γ) βρήκαν περίπου το ίδιο P δ) Χρειαζόμαστε περισσότερα στοιχεία Να αιτιολογήσετε την απάντηση σας.

Διαδικασίες (2.Ποιοτικά Δεδομένα) Αν θέλουμε να συγκρίνουμε τα ποσοστά σε 2 ή περισσότερες ομάδες μεταξύ τους χρησιμοποιούμε X2-TEST

Στο παράδειγμα 2 - Αποτελέσματα SPSS output: Pearson’s Chi Square (Χ2) = 9,438 Asympt. Sig. = 0,002 (P-value) Αφού P<0,05 άρα η διαφορά στην αποτελεσματικότητα των φαρμάκων στο δείγμα δεν είναι τυχαία, άρα υπάρχει διαφορά. Το Β είναι καλύτερο από το Α γιατί το ποσοστό βελτίωσης είναι 39% έναντι 21% (περίπου).

Πως ο υπολογιστής βρίσκει το P? Υπολογίζει μια τιμή (στο Χ2-test ονομάζεται Χ2) Και μετά υπολογίζει το p, σαν ένα εμβαδόν σε μια καμπύλη Εμπειρικά: Αν Χ2 >4, τότε p<0,05 ενώ αν Χ2 <4 τότε p>0,05 To p και το Χ2 είναι αντιστρόφως ανάλογα, όσο μεγαλώνει το Χ2, μικραίνει το p Άρα όσο πιο μακριά είναι το Χ2 από το 4, τόσο πιο μικρό είναι το p και τόσο πιο σίγουροι είμαστε ότι υπάρχει ΔΙΑΦΟΡΑ στα ποσοστά ανάμεσα στους πληθυσμούς