Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό το ιστόγραμμα?

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγραφική Στατιστική
Advertisements

Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Στατιστική Ι Παράδοση 6 Η Κανονική Κατανομή
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Θεωρία Στοχαστικών Σημάτων: Στοχαστικές διεργασίες, Περιγραφή εργοδικών.
Test PEYSTA.
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
Γραφικές Μέθοδοι Περιγραφής Δεδομένων
 Πληθυσμός :  Πληθυσμός :
Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων Στατιστική
Πως μπορεί κανείς να λύσει προβλήματα με τη βοήθεια της Mathematica Πρόβλημα 10 α : Κλίση καμπύλης Πρόβλημα 10 β : Εμβαδόν καμπύλης Ομάδα Δ. Λύνοντας Προβλήματα.
ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΝ ΤΥΧΑΙΩΝ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Εισαγωγή Στατιστική είναι η επιστήμη που με τη βοήθεια επιστημινκών μεθόδων ασχολείται με τη συλλογή, οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση αριθμητικών στοιχείων.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ: ΣΗΜΕΙΑΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ & ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Το φυλλόγραμμα (stem and leaf plot) Αποτελεί ένα συνδυασμό πίνακα και ιστογράμματος. Κάθε παρατήρηση χωρίζεται Σε δύο μέρη: 1.
Στατιστικά περιγραφικά μέτρα Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής 5η Διάλεξη.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
Χαρακτηριστικά μιας Κατανομής. συμμετρικές και μη συμμετρικές κατανομές.
Εισαγωγή στην Στατιστική Χαράλαμπος Γναρδέλλης Τμήμα ΥΔΑΔ ΤΕΙ Μεσολογγίου.
Σε ένας τεστ ένας φοιτητής βαθμολογήθηκε με 640. Να βρεθεί το ποσοστό των φοιτητών που είχαν χειρότερες επιδόσεις από αυτόν δεδομένου ότι η κατανομή της.
Ήπιες Μορφές Ενέργειας Ε306 Από τον άνεμο στην οικονομική βιωσιμότητα (εισαγωγικές έννοιες)
1 Βιομετρία - Γεωργικός Πειραματισμός Ενότητα 12 : Κανονική κατανομή Γεράσιμος Μελετίου Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 2: Επαγωγική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Έλεγχος υποθέσεων για αναλογίες. Εάν έχουμε αναλογίες σχετικά με ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σε έναν πληθυσμό τότε κάνουμε ελέγχους υποθέσεων για.
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Διάστημα εμπιστοσύνης για τη διακύμανση. Υπολογισμός Διακυμάνσεως και Τυπικής Αποκλίσεως Όταν τα δεδομένα αφορούν πληθυσμό – μ είναι ο μέσος του πληθυσμού.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Δεδομένα Συχνότητα-Μέτρα Θέσης Μέτρα Διασποράς. Δεδομένα ΠοσοτικάΣυνεχή Διακριτά Ποιοτικά Δεδομένα ΠρωτογενήΔευτερογενή.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ για επεξεργασία δεδομένων έρευνας Εμμανουήλ Κακάρογλου Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
Test.
Test.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Μέτρα Διασποράς Η μεταβλητότητα, ή αλλιώς η ποικιλομορφία, στις τιμές μιας μεταβλητής θα πρέπει πάντοτε να λαμβάνεται υπόψη σε οποιαδήποτε στατιστική ανάλυση!
Στατιστικές Υποθέσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική – Δείγμα –Κατανομές
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 4
Χαρακτηριστικά μιας Κατανομής
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Έλεγχος της διακύμανσης
Ερμηνεία Σχετικού λόγου ( Odds ratio ) -1
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Κανονική Κατανομή.
Εισαγωγή στην Στατιστική
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ποσοτικές μέθοδοι περιγραφής δεδομένων
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Κατανομές πιθανοτήτων
Εισαγωγή στην Βιοστατιστική
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Στατιστικές Υποθέσεις
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής
Βαςικα Στατιςτικα Μετρα
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό το ιστόγραμμα?

Στο ιστόγραμμα συχνοτήτων έχει προσαρμοστεί η καμπύλη της κανονικής κατανομής. Μια τέτοια καμπύλη έχει κωδωνοειδές σχήμα και είναι απολύτως συμμετρική γύρω από τη μέση τιμή. Θυμίζουμε ότι σε αυτή την καμπύλη η μέση τιμή, η διάμεσος και η επικρατούσα τιμή ταυτίζονται.

Δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της κανονικής καμπύλης: η μέση τιμή και η τυπική απόκλιση

Ζ score: δείχνει πόσες τυπικές αποκλίσεις πάνω ή κάτω από το μέσο όρο βρίσκεται μια παρατήρηση

Άσκηση 13. Να μετασχηματίσετε τις παρακάτω παρατηρήσεις σε z-score ΙQ=135, μέση τιμή 100 και τυπική απόκλιση 15

Άσκηση 13. Να μετασχηματίσετε τις παρακάτω παρατηρήσεις σε z-score ΙQ=135, μέση τιμή 100 και τυπική απόκλιση 15 Απάντηση: 2,33

Ο μετασχηματισμός των παρατηρήσεων μας από μια κατανομή που προσεγγίσει την κανονική σε z scores θα «δημιουργήσει» μια νέα κατανομή με μέσο όρο 0 και τυπική απόκλιση 1. Αυτή η νέα κανονική καμπύλη καλείται «τυπική κανονική καμπύλη».

Άσκηση 14 Χρησιμοποιώντας τον πίνακα που σας δίνεται πιο κάτω υπολογίστε τα παρακάτω Α. πάνω από ένα z score 1,80 Β. Μεταξύ του μέσου και του z score -0,43 Γ. κάτω από ένα z-score -3.00 Δ. Μεταξύ του μέσου και ενός z score 1.65 E. Πάνω από ένα z score 0.60 ΣΤ. Κάτω από ένα z score -2,65 Z. Z scores μεταξύ του 0 και του -1,96

Άσκηση 14 Χρησιμοποιώντας τον πίνακα που σας δίνεται πιο κάτω υπολογίστε τα παρακάτω Α. πάνω από ένα z score 1,80 0,04 Β. Μεταξύ του μέσου και του z score -0,43 0,17 Γ. κάτω από ένα z-score -3.00 0,00 Δ. Μεταξύ του μέσου και ενός z score 1.65 0,45 E. Πάνω από ένα z score 0.60 0,27 ΣΤ. Κάτω από ένα z score -2,65 Z. Z scores μεταξύ του 0 και του -1,96 0,48

Παράδειγμα: Σε ένα πληθυσμό η μέση τιμή του ύψους είναι 65 ίντσες και η τυπική απόκλιση 3 ίντσες. Ποιο ποσοστό του πληθυσμού έχει ύψος μικρότερο από 65 ίντσες? Ο πληθυσμός ακολουθεί πολύ καλά την κανονική κατανομή! Βήμα Α. Βρείτε ποια περιοχής της κατανομής ψάχνετε, αφού πρώτα τη ζωγραφίσετε!

Παράδειγμα: Σε ένα πληθυσμό η μέση τιμή του ύψους είναι 68 ίντσες και η τυπική απόκλιση 3 ίντσες. Ποιο ποσοστό του πληθυσμού έχει ύψος μικρότερο από 65 ίντσες? Ο πληθυσμός ακολουθεί πολύ καλά την κανονική κατανομή! Βήμα Α. Υπολογίστε το z score της τιμής 65! (65-68)/3=-1

Βρείτε την τιμή στον πίνακα!

Παράδειγμα: Σε ένα πληθυσμό η μέση τιμή του ύψους είναι 68 ίντσες και η τυπική απόκλιση 3 ίντσες. Ποιο ποσοστό του πληθυσμού έχει ύψος μικρότερο από 65 ίντσες? Ο πληθυσμός ακολουθεί πολύ καλά την κανονική κατανομή! Λύση:

Άσκηση 15 Σε ένα test, τα αποτελέσματα του οποίου ακολουθούν την κανονική κατανομή, η μέση τιμή των αποτελεσμάτων ήταν 500 και η τυπική απόκλιση 100. Πόσοι φοιτητές βαθμολογήθηκαν με λιγότερο από 400? Πόσοι φοιτητές βαθμολογήθηκαν με περισσότερο από 650?

Άσκηση 15 Σε ένα test, τα αποτελέσματα του οποίου ακολουθούν την κανονική κατανομή, η μέση τιμή των αποτελεσμάτων ήταν 500 και η τυπική απόκλιση 100. Πόσοι φοιτητές βαθμολογήθηκαν με λιγότερο από 400? Πόσοι φοιτητές βαθμολογήθηκαν με περισσότερο από 650?

Άσκηση 15 Σε ένα test, τα αποτελέσματα του οποίου ακολουθούν την κανονική κατανομή, η μέση τιμή των αποτελεσμάτων ήταν 500 και η τυπική απόκλιση 100. Πόσοι φοιτητές βαθμολογήθηκαν με λιγότερο από 400? =0,1587=0,16 Πόσοι φοιτητές βαθμολογήθηκαν με περισσότερο από 650? =0,0668=0,07

Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι σε κάθε τυπική κανονική κατανομή το ποσοστό δεξιά του μέσου όρου και αριστερά του μέσου όρου είναι πάντα ίσα μεταξύ του (0,5)!