Ενότητα 2: Η οργανωμένη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 7: Η Ελιά Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών της.
Ενότητα 11: Άνοιξη-Μάρτης
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 13: Τα Έντομα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Προσχολική Παιδαγωγική
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 2: Η οργανωμένη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 2: Η οργανωμένη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Περιεχόμενα ενότητας Περιγραφή: Προσδιορίζεται το πλαίσιο για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών/τριών και την οργάνωση δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο. Λέξεις κλειδιά: ΔΕΠΠΣ, Πρακτική Άσκηση, Οργανωμένη/ες Δραστηριότητα/ες

Πρακτική Άσκηση και ΔΕΠΠΣ Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (ΔΕΠΠΣ) Εργαλείο για τον εκπαιδευτικό Λειτουργεί ως κριτήριο αξιολόγησης Βοήθεια και όχι περιορισμός

Σκοπός του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν: σωματικά συναισθηματικά νοητικά κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.

Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η ισότιμη ενσωμάτωση της Προσχολικής Αγωγής στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης, δεδομένου ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας και γενικευμένη αρχή.

Πρακτική Άσκηση και Δραστηριότητες (1) Η δραστηριότητα: Σχεδιάζεται λαμβάνοντας υπόψη το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.

Πρακτική Άσκηση και Δραστηριότητες (2) Διακρίνεται από δημιουργικότητα και φαντασία (και ευελιξία του εκπαιδευτικού).

Πρακτική Άσκηση και Δραστηριότητες (3) Αξιοποιούνται ποικίλα υλικά: (π.χ.: ανακυκλώσιμα υλικά, κουτιά, χαρτοκιβώτια, αποκόμματα εφημερίδων, περιοδικών, κ.ά.).

Για το σχεδιασμό κάθε δραστηριότητας Λαμβάνουμε υπόψη το ΔΕΠΠΣ και τον Οδηγό Νηπιαγωγού (βλ.: e-class). Ανατρέχουμε στη βιβλιοθήκη του Γραφείου της Πρακτικής Άσκησης. Αξιοποιούμε το διαδίκτυο. Συνεργασία.

Στοιχεία οργανωμένης δραστηριότητας Θέμα της δραστηριότητας Παιδαγωγικός σκοπός της δραστηριότητας: Κύριος παιδαγωγικός σκοπός Επισημαίνεται ο κύριος παιδαγωγικός σκοπός που αναμένεται (π.χ.: ενίσχυση εκφραστικότητας μέσα από συγκεκριμένη ενέργεια).

Επιμέρους/Δευτερεύοντες στόχοι Αναφέρουμε επιμέρους ικανότητες, δεξιότητες ή καταστάσεις, που αναμένουμε να επιτευχθούν (π.χ. ενίσχυση της δημιουργικότητας κ.ά.) Σημείωση: Οι δευτερεύοντες στόχοι είναι παραπάνω από έναν και αναφέρονται επιγραμματικά. Συνίσταται να περιλαμβάνουν και την ψυχαγωγία των μαθητών.

Γνωστικές περιοχές – Σύνδεση και επεξεργασία σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ (π. χ Γνωστικές περιοχές – Σύνδεση και επεξεργασία σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ (π.χ.: φυσική αγωγή, εικαστικά, κ.ά.). Υλικά που χρειάζονται/ που θα αξιοποιηθούν. Μέθοδος (π.χ. συζήτηση, διάλογος, κ.ά.). Περιγραφή της δραστηριότητας: Συνοπτικά

Εισαγωγή: Ανιχνεύουμε, διαπιστώνουμε με κατάλληλες και συγκεκριμένες ερωτήσεις τις προηγούμενες γνώσεις των μαθητών. Αφόρμηση (=πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών ). Η αφόρμηση χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία, ιδιαιτερότητα. Έχει πολύ μικρή διάρκεια.

Κύριο μέρος: Διεξαγωγή της δραστηριότητας Κύριο μέρος: Διεξαγωγή της δραστηριότητας. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν, να εκφραστούν, να αλληλεπιδράσουν Κλείσιμο: Τα παιδιά ολοκληρώνουν τη δραστηριότητα και αποστασιοποιούνται από αυτή. Βγαίνουν από το ρόλο. Κάθε δραστηριότητα κρίνεται σκόπιμο να αποβλέπει και στην ψυχαγωγία του μαθητή.

Οι δραστηριότητές μας: Να δίνουν ευκαιρίες στα παιδιά να χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους. Να τους επιτρέπουν να κάνουν λάθη και αξιοποιούνται προς όφελος των μαθητών.

Να παρέχουν τη δυνατότητα εκφράζουν ιδέες, συναισθήματα, σκέψεις με πολλούς τρόπους. Να προκαλούν το ενδιαφέρον για μάθηση. Να ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση των παιδιών (ΔΕΠΠΣ σσ. 586-587)

Παιδί και γλώσσα-Προφορική επικοινωνία (ομιλία και ακρόαση) Παιδί και γλώσσα-Προφορική επικοινωνία (ομιλία και ακρόαση) Ικανότητες που πρόκειται να αναπτυχθούν: Να διηγούνται/ αφηγούνται Να περιγράφουν Να εξηγούν και να ερμηνεύουν

Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία. Να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο. Να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση (ΔΕΠΠΣ σσ. 593-594).

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Βασιλική Φωτοπούλου, «Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι. Ενότητα 2: Η οργανωμένη δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο. Έκδοση: 1.0. Πάτρα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PN1566/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.