ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΕΡΑΓΩΓΟΥ 1ον ΜΑΘΗΜΑ Οκτώβριος 2013, ΤΕΙ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΑΣΘΕΝΗ ΜΕ ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΚΩΣΗ ΑΥΧΕΝΙΚΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΝΩΤΙΑΙΟΥ ΜΥΕΛΟΥ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ. Παναγιώτα Βασιλοπούλου,
Advertisements

Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
Museum Entrance Είσοδος στην Πινακοθήκη μας! Αίθουσα Ι Αίθουσα ΙΙ Αίθουσα IV Αίθουσα ΙΙΙ Πινακοθήκη (όνομα σχολείου) Δημιουργοί Έκθεμα 1.
Η διαχείριση του αεραγωγού στα παιδιά
Ατυχήματα με πολλαπλά θύματα Αρχική διαχείριση
Βερβαινιώτης Π. εβδομάδα 8η
Διευθυντής Επικ. Καθηγητής ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
Το στόμα μας Το στόμα είναι μια καλοσχεδιασμένη "μηχανή" με πολλά διαφορετικά τμήματα που λειτουργούν όλα μαζί για να μας κρατούν ζωντανούς, υγιείς και.
ΜΗ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΕΡΙΣΜΟΣ NIV ή MEMA
KINΔΥΝΟΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ Φ/Θ ΣΤΗ ΠΡΟΛΗΨΗ - ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Παθήσεις του Ανωτέρου Τμήματος του Επιχείλιου Χόνδρου (SLAP)
Δομή και λειτουργία του πεπτικού συστήματος
Η φωνή μας Το βασικό όργανο ομιλίας του ανθρώπου είναι ο λάρυγγας. Στον λάρυγγα βρίσκονται οι φωνητικές χορδές. Όταν αναπνέουμε και δεν μιλάμε οι φωνητικές.
ΚΑΤΑΓΜΑ ΚΕΦΑΛΗΣ ΚΕΡΚΙΔΑΣ ΚΑΙ ΩΛΕΝΗΣ
Φωνητική-Φωνολογία Η Φωνητική εξετάζει τη φυσιολογία της ομιλίας και περιγράφει τους ήχους όπως παράγονται από τα φωνητικά όργανα του ανθρώπου ή τους αναλύει.
Πρώτες βοήθειες σε Απόφραξη αεροφόρων οδών
ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ – ΘΕΣΗ ΑΝΑΝΗΨΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ (ΚΑΡ.Π.Α)
Κεφάλαιο 5ο.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Ι - Το περιβάλλον εργασίας
Αρχεσ κινησιολογιασ για το προπαρασκευαστικο ετοσ
ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ Γ’ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ.
12. ΔΑΚΤΥΛΙΚΗ ΨΗΛΑΦΗΣΗ Μ. Σαριδομιχελάκης
Κλινική προσέγγιση του πολυτραυματία
ΒΑΣΙΚΟΚΥΤΤΑΡΙΚΑ ΚΑΡΚΙΝΩΜΑΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Dr. Dr.
ΓΑΖΕΣ ΕΠΙΘΕΜΑΤΑ.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
«ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ ΤΑΞΗ:
ΛΑΡΥΓΓΙΚΗ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΣΩΛΗΝΑΣ COMBITUBE
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Εκτιμητική ζώων: κεφαλή & τράχηλος Εργαστήριο Γενικής και Ειδικής Ζωοτεχνίας Γ.Π.Α. Τμήμα: Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών Διδάσκουσες:
ΓΑΣΤΡΙΚΕΣ- ΠΕΡΙΤΟΝΑΪΚΕΣ ΠΛΥΣΕΙΣ. ΓΑΣΤΡΙΚΕΣ ΠΛΥΣΕΙΣ Μείωση απορρόφησης φαρμακευτικών/δηλητηριωδών ουσιών που λήφθηκαν per os μέσω αποβολής του περιεχομένου.
Κλινική εξέταση χοίρων Αθανάσιος Ι. Γελασάκης Κτηνίατρος, MPH, PhD, Dipl. ECSRHM.
5. Δικαστική προστασία στην ΕΕ. Σημασία και κατανομή αρμοδιοτήτων Σημασία δικαστικής επίλυσης διακρατικών διαφορών (Διαφορές και πόλεμοι, β παγκόσμιος.
ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΑΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ( ΜΜΑΦ ) ΜΑΘΗΜΑ 5 ον.
Το αναπνευστικό σύστημα
Φωνητική-Φωνολογία της Ιταλικής Γλώσσας Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Γεώργιος Κ. Μικρός Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ :ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ ΖΑΡΑΓΚΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ΒΑΡΒΑΡΑ ΤΖΑΦΕΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Αποστολίδου Ευτέρπη Νοέμβριος  Όταν διακόπτεται η παροχή αίματος σε ένα τμήμα του εγκεφάλου, τα εγκεφαλικά κύτταρα λόγω έλλειψης οξυγόνου δεν μπορούν.
ΕΠΙΓΛΩΤΤΙΤΙΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΦΩΝΙΔΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ « ΜΠΟΔΟΣΑΚΕΙΟ » ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ.
Εργαστήριο Ανατομίας Ηλιού Καλλιόπη
ΑΕΡΑΓΩΓΟΣ.
ΚΡΑΝΙΟ Το πιο πολύπλοκο οστέινο μόρφωμα Περικλείει τον εγκέφαλο
1.
Ελεγχοσ ζωτικων σημειων
ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
1. Τι είναι η τραχειοβρογχική αναρρόφηση (ΤΒΑ);
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΝΩ ΑΚΡΟ ΚΛΙΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΣΤΟΜΑΤΟ-ΦΑΡΥΓΓΟ-ΤΡΑΧΕΙAΚΗ ΑΝΑΡΡΟΦΗΣΗ
Μάθημα 6ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΑΕΡΑΓΩΓΟΥ ΖΗΣΗΣ ΜΗΤΣΙΟΣ Μαιευτήρας Γυναικολόγος
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
TA ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΝΕ Χαρακτηριστικά φωνηέντων:
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
Κρανιοπροσωπικές διαταραχές
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας
ΤΡΑΧΕΙΟΤΟΜΗ.
Erasmus EMaTTech.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Βράγχος Φωνής – Αντιμετώπιση
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Καθετηριασμός Κεντρικών Φλεβικών Γραμμών
Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων /Learning Mobility of Individuals
Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής
ΕΞΑΡΘΡΗΜΑΤΑ ΙΣΧΙΟΥ ΠΑΥΛΟΣ Γ. ΚΑΤΩΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΜΕΤΑ ΕΣΤΙΕΣ ΣΤΑ ΟΣΤΑ. Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ : ΕΝΑ ΠΑΖΛ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΡΑΧΕΙΑΣ- ΤΡΑΧΕΙΟΣΤΟΜΙΑ
Αναπνευστική δυσχέρεια
ΛΑΡΥΓΓΙΚΗ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΣΩΛΗΝΑΣ COMBITUBE
ΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΕΡΑΓΩΓΟΥ 1ον ΜΑΘΗΜΑ Οκτώβριος 2013, ΤΕΙ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ Αποστολίδου Ευτέρπη ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΕΡΑΓΩΓΟΥ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑΣ Divinum est opus sedare dolorem = Θεία είναι η εργασία που ανακουφίζει τον πόνο (Ιπποκράτης) Ο γιατρός όχι μόνον να αποκαθιστά την υγεία αλλά και να ανακουφίζει τον πόνο και τα βάσανά του (Bacon) Η φροντίδα που δίνεται στην γενική φροντίδα της επιτόκου, έγινε πλέον σημαντικός δείκτης πολιτισμού ενός λαού (Gauss 1906)

ΛΑΡΥΓΓΑΣ Στη λαρυγγική κοιλότητα βρίσκονται και οι φωνητικές χορδές,ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται ένα τριγωνικό χάσμα-γλωττιδικό άνοιγμα-στενότερο σημείο αεραγωγού στον ενήλικα Μήκος γλωττιδικής σχισμής:άνδρες23 mm γυναίκες17mm Πάχος 6 mm ,αλλά όταν διαταθεί μπορεί να φθάσει τα 12 mm. Στα παιδιά το στενότερο σημείο εισόδου είναι αμέσως κάτω απο τις φωνητικές χορδές.

ΛΑΡΥΓΓΑΣ ΕΝΗΛΙΚΑ - ΠΑΙΔΙΟΥ ΛΑΡΥΓΓΑΣ ΕΝΗΛΙΚΑ - ΠΑΙΔΙΟΥ

Οξεία επιγλωττίτιδα σε παιδί Μετά απο αποτυχημένη διασωλήνωση

Dr. Binnions Lemon Law: εύκολος-μνημονικός κανόνας L ook externally. E valuate the 3-3-2 rule. M allampati. O bstruction N eck mobility.

L: Look Externally Παχυσαρκία ή μικρό μέγεθος προσώπου. Κοντός λαιμός Μεγάλοι μαστοί Προέχοντες άνω τομείς Πρόσθετες οδοντοστοιχίες Έγκαυμα Τραύμα προσώπου Σημεία αναφυλαξίας

E: Evaluate the 3-3-2 rule Απόσταση μεγαλύτερη απο 3 δάκτυλα απο το πηγούνι στο λαιμό. Άνοιγμα στόματος μεγαλύτερο απο 3 δάκτυλα Εύρος κάτω γνάθου μεγαλύτερο απο 2 δάκτυλα

M: Mallampati classification Μέθοδος χρησιμοποιούμενη απο Αναισθησιολόγους Άμεση λαρυγγοσκόπηση (Cormack & Lehane grading)

Βαθμός Ι αντιστοιχεί σε τάξη Ι99% επιτυχής διασωλήνωση Βαθμός IV αντιστοιχεί σε τάξη III ή  99%αποτυχία διασωλήνωσης Η ταξινόμηση κατά Mallampati ισχύει για ασθενή ξύπνιο,καθιστό στο κρεββάτι με πλήρη συνείδηση και εκτελεί την εντολή να ανοίξει το στόμα του και να βγάλει τη γλώσσα έξω CanAnaesthSocJ 1983:30:316

Cormack-Lehane : διαβάθμιση δυσκολίας στην άμεση λαρυγγοσκόπηση Κατηγορία Στοιχεία ορατά κατά την άμεση λαρυγγοσκόπηση Ι Εξολοκλήρου ορατές φωνητικές χορδές ΙΙ Ορατό μόνο το οπίσθιο τοίχωμα των φωνητικών χορδών ΙΙΙ Μη ορατές φωνητικές χορδές ΙV Μη ορατοί ούτε οι αρυταινοειδείς χόνδροι

O: Obstruction Αίμα Εμέσματα Δόντια ή πρόσθετα στοιχεία Eπιγλωττίτιδα Τραύμα Όγκοι Άλλα ξένα σώματα

N: Neck Mobility Κάκωση ή βλάβη ΣΣ Αδυναμία κινήσεων ΑΜΣΣ Ιατρικό ιστορικό: αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα, RA,SLE………

Υπόθεση δύο ανατομικών σημείων (Cormack-Lehane) Η γραμμή όρασης των φωνητικών χορδών διακόπτεται είτε απο τους πρόσθιους άνω τομείς (ανατομικό σημείο 1), είτε απο τη βάση της γλώσσας (ανατομικό σημείο 2) Μικρό άνοιγμα στόματος, προέχουσα άνω γνάθος,προέχοντες πρόσθιοι άνω τομείς και αδυναμία επαρκούς έκτασης ΑΜΣΣ μετακινούν προς τα πρόσω και άνω το ανατομικό σημείο 1. Σχετική υπερπλασία βάσης της γλώσσας , μικρογναθία, βραχύς – μυώδης λαιμός και επιμήκης στενή- τοξοειδής υπερώα μετακινούν προς τα πίσω και κάτω το ανατομικό σημείο 2.

ΛΑΡΥΓΓΟΣΚΟΠΙΟ ΜΕ ΛΑΜΑ MacIntosh ΛΑΡΥΓΓΟΣΚΟΠΙΟ ΜΕ ΛΑΜΑ MILLER

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΝΔΟΤΡΑΧΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΣΗΣ

Ιδανικές συνθήκες διασωλήνωσης Ιδανικός φωτισμός, τοποθέτηση ασθενούς, ........ Άφθονη βοήθεια Χρόνος για προετοιμασία, σχεδιασμό..... Συζήτηση για απόρριψη πιθανών σχεδίων Άδειο στομάχι ασθενούς Διαθέσιμες όλες οι εναλλακτικές τεχνικές

Ιδανικός ασθενής για διασωλήνωση Ανέπαφος, καθαρός αεραγωγός Ευρύ άνοιγμα στόματος Καλή προοξυγόνωση Ανέπαφο αναπνευστικό δίκτυο Φυσιολογική οδοντοστοιχία- καλή υγιεινή στόματος Καλά καθορισμένα τα όρια λαιμού & γνάθου Καλή κινητικότητα λαιμού Ορατή η σταφυλή κατά το άνοιγμα του στόματος

Ορισμός δύσκολου αεραγωγού: Κλινική κατάσταση στην οποία ένας έμπειρος και εκπαιδευμένος αναισθησιολόγος αντιμετωπίζει δυσκολία στον αερισμό με μάσκα του ανώτερου αεραγωγού, δυσκολία στην ενδοτραχειακή διασωλήνωση ή και στα δύο. Προτεινόμενες περιγραφές: Δυσκολία στον αερισμό με μάσκα προσώπου Δύσκολη λαρρυγγοσκόπηση Δύσκολη ενδοτραχειακή διασωλήνωση Αποτυχημένη διασωλήνωση