Το σχολείο -Η γένεση του σχολείου -Οι λειτουργίες του σχολείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισηγητής: Άρης Ασπρούλης
Advertisements

Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία κωδικός μαθήματος :503Ε εξάμηνα: β’ & δ’
Η δυναμική της ελληνικής οικογένειας από το παραδοσιακό στο νεωτερικό πρότυπο και νομοθετικές αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο.
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α' Ενότητα 1: Το κράτος Κατερίνα Γαρδίκα Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
1 Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 8 η Διαχείριση Κόστους.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Μαρία Πεμπετζόγλου Eπίκουρη Καθηγήτρια Κομοτηνή ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
1 Υποδείγματα Λήψης Αποφάσεων στο Χώρο - Εισαγωγή zΒασικές Υποθέσεις του Οικονομικού Ορθολογισμού yΜεγιστοποίηση Χρησιμότητας - Υποθέσεις xΤέλεια πληροφόρηση.
Ο Θανασάκης πηγαίνει έκτη τάξη δημοτικού και είναι άριστος μαθητής. Στο τέλος της χρονιάς θα πάρει μέρος σε ένα παγκόσμιο μαθητικό διαγωνισμό ευφυΐας.
ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟ EνημΕρωΣη γονΕων α΄ τΑξηΣ ΔιευθυνΤΗΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης 3o Μάθημα Λειτουργισμός/Φονξιοναλισμός και Εκπαίδευση (Ο Durkheim και.
Κωνσταντίνος Αλεξίου Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιακών Διατάξεων 1/29.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 2η Τα θεμελιώδη επιστημολογικά ερωτήματα (διλήμματα) στην Κοινωνική Θεωρία Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
Κεφάλαιο 1 ο Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 1. Η ταξινόμηση των δημόσιων φορέων 1. Κεντρική Διοίκηση ( Βουλή, Κυβέρνηση, υπουργεία ). 2. Οργανισμοί τοπικοί.
H MetLife στην Ελλάδα Ασφαλισμένοι σε Ατομικά και Ομαδικά Προγράμματα Νο1 Πάροχος Ομαδικά & Επενδυτικά Προγράμματα 129εκ. Σε παροχές το
Ρόλος του Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στη σύγχρονη οικονομία.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ. Ο περίπλοκος τις περισσότερες φορές τρόπος που επιδιώκουμε να διερευνήσουμε τον αθλητισμό στις προοπτικές κοινωνιολογικών.
1 Μηχανικές Ταλαντώσεις. 2 Μελέτη ελατηρίου Θέση Φυσικού Μήκους (ΘΦΜ) Θέση Ισορροπίας (ΘΙ) ΘΙ -Α +Α mg mg = F ελ mg = kℓ 0 F ελ = kℓ 0 mg = F ελ mg =
Καθηγητής: Γεώργιος Κουρτέσας
Συμπεριφορισμός και Εκπαίδευση
Μάθημα: Ιστορία και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση
Η εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Θετικισμός και ιστορικισμός στην συγκριτική ανάλυση
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ «Αρχές και Θεσμοί Δικαίου» Aναπλ. Καθηγητής Νικόλαος-Κομνηνός.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. ΤΜΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗ & ΟΙ CLAIMS-MADE POLICIES
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία
Δρ. Παπανικολάου Δημήτρης
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας Δημοτικό Σχολείο Ύψωνα Β’
‘Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις περιφερειακής ανάπτυξης/μείωσης των περιφερειακών ανισοτήτων και οι εφαρμογές τους σε περιόδους κρίσης-Παραδείγματα από.
Παραμετρική αναπαράσταση συνθέτων επιφανειών
για επιφάνειες και ανοξείδωτα Οικονομική λύση για καθαρισμό επιφανειών
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
Το σοσιαλιστικό σύστημα
ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και Σχολική Μονάδα.
Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών
Φροντίδα Aσθενών με Διαταραχές των Oφθαλμών και των Ώτων
Κοινωνιολογία του Χώρου /11/2015
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 10η (2017 – 18) Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης E-class μαθήματος:
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Τμήμα Φυσικής-Τομέας Αστροφυσικής, Αστρονομίας και Μηχανικής
Καθοδικός σωλήνας (σωλήνας Brown)
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ - ΜΕΘ
Εισαγωγή στις Κοινωνικές Επιστήμες
Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Ο φεμινισμός της «Εφημερίδος των Κυριών»
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
lat. socios (mulţime) + gr. λόγος [logos] (ştiinţă, cercetare)
ΕΡΓΟ : «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» (Α.Σ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Είναι το Ισλαμικό κράτος (ISIS), κράτος;
Α. Σ. ΠΑΙ. Τ. Ε ΓΕ. Τ. Π. ΜΑ/Ε. Π. ΠΑΙ. Κ
Εφαρμογή καλών πρακτικών στη διδασκαλία
Толқындардың интерференция және дифракция құбылысы
ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση 1η Διάλεξη: Εισαγωγή, Δίκαιο & Έγκλημα, Θεωρητικές Προσεγγίσεις/Έννοιες Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος, MSc στις.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων
Η κοινωνία ενάντια στο Κράτος
Ο Karl Marx και η Πολιτική Οικονομία στην Ελλάδα Εκδήλωση Περιοδικού Ξενοφών, 3o Τεύχος Πανεπιστήμιο Πειραιά, Θεόδωρος Μαριόλης Τμήμα Δημόσιας.
Διαδικασίες του Κοινωνικού Γίγνεσθαι
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το σχολείο -Η γένεση του σχολείου -Οι λειτουργίες του σχολείου -Τα μέσα του σχολείου -Το αίτημα για ισότητα ευκαιριών -Το κίνημα της αποσχολειοποίησης -Το λειτουργικό πλέγμα της ελληνικής εκπαίδευσης

Σχολείο και κοινωνία Durkheim: «τα εκπαιδευτικά συστήματα αποτελούν ουσιώδεις θεσμούς οι οποίοι εξασφαλίζουν τις βασικές προϋποθέσεις για την ύπαρξη των πολύπλοκων κοινωνικών συστημάτων». «ηθική συναίνεση των ομάδων και των ατόμων, μέσα από την οποία θα προκύψει η κοινωνική ισορροπία»

Σχολείο και κοινωνία Max Weber: «διαφορετικά είδη εξουσίας: παραδοσιακή, χαρισματική, ορθολογική. Από το είδος της καθορίζεται και ο προορισμός του σχολείου. «στις σύγχρονες γραφειοκρατικές κοινωνίες εξορθολογισμού, το σχολείο διαμορφώνει εξειδικευμένο δυναμικό, αναπαραγάγει εξορθολογιστικό πνεύμα και ανάλογες στάσεις και συμπεριφορές».

Σχολείο και κοινωνία Karl Marx: «το κράτος δεν επιδιώκει το κοινό καλό και το γενικό συμφέρον. Οργανώνει την εκπαίδευση με σκοπό να διατηρήσει τον έλεγχο της παραγωγής στα χέρια της κυρίαρχης τάξης».

Η γένεση του σχολείου Παραδοσιακή κοινωνία (Αξίες, Μορφές παραγωγής, Ανθρώπινες σχέσεις) Οικογένεια: δομή εξουσίας, κλειστό οικονομικό σύστημα, καθορισμός ρόλων και αγωγή τόπος εργασίας= τόπος διαμονής

Η γένεση του σχολείου Βιομηχανική κοινωνία Οργάνωση της παραγωγής γύρω από τη μηχανή Κύμα εσωτερικής μετανάστευσης Εποχή νεωτερικότητας Ανάπτυξη εθνικών κρατών Μαζική παραγωγή: διαχωρισμός τόπου διαμονής από τόπο εργασίας, τα παιδιά δε συμβάλλουν πια στην παραγωγική διαδικασία, η μητέρα εργάζεται, έλεγχος γεννήσεων… Αρμοδιότητες της οικογένειας αναλαμβάνει το κράτος: η εκπαιδευτική διαδικασία γενικεύεται.

Λειτουργίες του σχολείου

Τα μέσα του σχολείου Το αναλυτικό πρόγραμμα Τρόπος οργάνωσης της σχολικής ζωής

Ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση Μηχανισμοί η κοινωνική ανισότητα μέσω περιβαλλοντικών επιρροών αποτυπώνεται στην προσωπικότητα των ανθρώπων Το σχολείο μετασχηματίζει τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου σε διαφορετικές σχολικές επιδόσεις Η εκπαιδευτική ανισότητα μετασχηματίζεται εκ νέου σε κοινωνική.

Α΄ φάση: Αποτύπωση της κοινωνικής ανισότητας στην προσωπικότητα του παιδιού Κοινωνικός χαρακτήρας Μορφές συμπεριφοράς οι οποίες συνδυάζουν την αποδοχή του παιδιού με την παροχή ελευθερίας ευνοούν τη συμμετρική ανάπτυξη της προσωπικότητας, τη συναισθηματική σταθερότητα, την αυτόνομη συμπεριφορά, την άνετη κοινωνική επικοινωνία… Εξέλιξη ικανοτήτων Δείκτης νοημοσύνης Γλωσσική εξέλιξη (Bernstein: καλλιεργημένος και περιορισμένος κώδικας επικοινωνίας) Μορφωτικό κεφάλαιο Εμπειρίες, έννοιες και ιδέες που βρίσκονται σε μεγάλη συνάφεια με τη σχολική γνώση

Β΄ φάση: η κοινωνική ανισότητα μετασχηματίζεται σε εκπαιδευτική Άνισες αφετηρίες κατά την ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα Ο ρόλος των αναλυτικών προγραμμάτων και των περιεχομένων μάθησης Ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Γ΄ φάση: από την εκπαιδευτική στην κοινωνική ανισότητα Ανώτερες βαθμίδες εκπαιδευτικής κλίμακας Κατοχή πανεπιστημιακού τίτλου Κοινωνική ανέλιξη

Κίνημα αποσχολειοποίησης Ivan Illitch: κριτική του σχολείου για την περιορισμένη συμβολή του στη διαδικασία μάθησης «Μάθηση είναι εκείνη ακριβώς η ανθρώπινη δραστηριότητα που έχει τη μικρότερη ανάγκη χειρισμού από τρίτους. Είναι μάλλον αποτέλεσμα της ανεμπόδιστης συμμετοχής του ατόμου σε μια ουσιαστική δραστηριότητα» Everet Reimer: κριτική του σχολείου ως ψυχολογικής φυλακής, ως δεσμώτη του πνεύματος «Μηχανισμός διανομής αξιών κάθε είδους μεταξύ των λαών, αντικαθιστώντας τη λειτουργία της οικογένειας, την Εκκλησία και το θεσμό της ιδιωτικής περιουσίας»

Κίνημα αποσχολειοποίησης «Κυκλώματα μάθησης» Φέρουν σε επαφή με τα εκπαιδευτικά μέσα, όσους ανεξάρτητα από την ηλικία τους θέλουν να μάθουν Άτυπες διαδικασίες μάθησης Ευκαιρίες σε όσους θέλουν να μεταδώσουν τις γνώσεις τους, ή να ανακοινώσουν τις σκέψεις τους

Ελληνική εκπαίδευση Καποδίστριας Όθωνας Χαρ. Τρικούπης Ε. Βενιζέλος Εκπαιδευτικός Όμιλος: γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση Εθνικός διχασμός

Λειτουργίες του σχολείου

Ελληνική εκπαίδευση 3 εκπαιδευτικά μοντέλα: συντηρητικό, φιλελεύθερο, ριζοσπαστικό Ιδεολογική, νομιμοποιητική λειτουργία της ελληνικής εκπαίδευσης, αγνοήθηκε η λειτουργία εξειδίκευσης: Διαμεσολαβητικός ρόλος ανάμεσα στην πολιτική εξουσία και τις μάζες Παραμελήθηκε η πρακτική πλευρά της εκπαίδευσης-στρεβλή οικονομική ανάπτυξη Καθυστερημένη ίδρυση δημόσιων επαγγελματικών σχολών

Ισότητα ευκαιριών στην ελληνική εκπαίδευση: Ισότητα 2 φύλων: μέχρι το 1961, τα κορίτσια αποτελούν το ένα τέταρτο του φοιτητικού πληθυσμού. Το 1989, το 53% του φοιτητικού πληθυσμού Ευκαιρίες πρόσβασης «ανώτερων»- «κατώτερων» επαγγελμάτων: Μέχρι το 1960, η αναλογία ήταν 8 προς 1 Το 1970, 3 προς 1