Συνέντευξη με νήπια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
τα Δικαιώματα του Παιδιού Μαρία Τσάγκαρη, ψυχολόγος-ειδική επιστήμονας
Advertisements

ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Βιβλιογραφία για παραπομπές
Artists Constantin Brancusi, Bird in Space, (MoMA) 2.Joseph Nicéphore Niépce, World's First Photograph Paolo.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ LINDEΝMAYER SYSTEMS(L – SYSTEMS): Ένα σημαντικό εργαλείο.
ΕΠΛ Ηλεκτρονική Υγεία Γιώργος Ξενοφώντος
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
NOBEL ΦΥΣΙΚΗΣ NOBEL ΦΥΣΙΚΗΣ Νομπελίστας : Niels Bohr Υποψήφιος : J.J.Tomson.
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σχολείο: 7ο Λύκειο Πάτρας Τμήμα: Α’1
1 Εισαγωγικά για τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας. 2 Το Περίγραμμα του Μαθήματος Περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:  Τις βασικές έννοιες της.
O ελληνισμός από τα μέσα του 18 ου αι. έως τις αρχές του 19 ου αι. Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη Θεόφιλος Χατζημιχαήλ.
UNISTEP PLUS ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ.
ΖΩΗ με ΝΟΗΜΑ.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 1η: ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ.
Η Φιλελεύθερη Θεωρία Liberalism, Neoliberal Institutionalism.
Βαρύτητα-Βαρυτικά Κύματα. Φύση της Βαρύτητας-Νευτώνεια φυσική Isaac Newton ( ) Ο Νεύτων περιέγραψε στον νόμο της παγκόσμιας έλξης την βαρύτητα.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΡΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ-ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
Σταύρος Ιωαννίδης Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παρατηρητήτιο Επιχειρηματικότητας ΙΟΒΕ.
Αίγυπτος Στον Κινηματογράφο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ.  Agora (film)  Asterix and Cleopatra (film)  Asterix & Obelix: Mission Cleopatra  Asterix Versus Caesar.
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κοντέος Βασικές αρχές οικονομικής θεωρίας.
Φωτογραφια 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ»
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΛΕΣΙΟΣ
Βασικές έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
Soft Tissue Mechanics Βιβλιογραφική Μελέτη
Συνέντευξη με νήπια.
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
‘Inflectra’ - Εμπειρία στην Κύπρο
ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΥΚΗΤΕΣ ΒΑΚΤΗΡΙΑ ΙΟΙ
Τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού στον κόσμο μας
Ανακάλυψη βαρυτικών κυμάτων από τη συγχώνευση δύο μαύρων οπών
Ελληνογαλλική Σχολή “Saint Joseph”
Ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης
Θεσσαλονίκη, Οκτώβριος 2014
Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες
H ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Το άτομο έχει εσωτερική δομή
Αλγόριθμοι για ανάθεση συχνοτήτων και έλεγχο αποδοχής κλήσεων σε κυψελικά ασύρματα δίκτυα (μέρος Ι)
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ (concept mapping)
Να κάνεις αυτά που νομίζεις πως είναι σωστά, έστω κι αν κάνοντας αυτά πρόκειται να σε κακολογήσουν. Γιατί ο όχλος είναι κακός κριτής κάθε καλού πράγματος.
Μαγκαφάς Λυκούργος και Κόγια Φωτεινή
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Η έννοια της συμμετρίας στα σύγχρονα μαθηματικά (ή πώς να γράψατε όλα τα μαθηματικά σε μια ενιαία γλώσσα) Δημήτρης Χατζάκος,
Τι είναι η Επιχειρηματικότητα;
Pilates ΟΜΑΔΑ: Γιάννης Αλεξίου Μπογκντάν Ανίτσα Μανώλης Καραπαναγιωτίδης Ειρήνη Γεωργακή Β ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Αναισθησιολογία ειναι η ειδικοτητα της Ιατρικης που βαςικο της μελημα ιςτορικα ηταν η παροχη ςε αςθενη και χειρουργο ιδανικων ςυνθηκων για την πραγματοποιηςη.
Ενότητα # 3: (1) Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
Οι Έλληνες κατά τον β΄ Π. Π.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Η Ιστορία των υπολογιστών
Εισαγωγή στις Κοινωνικές Επιστήμες
1) Όταν λέμε ότι κάποιος λέει ψέματα επειδή είναι ψεύτης:
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
Θέμα: «Young reporters of our local community»
Exercise 8 Parsing Word Case Num Gen Lex Fm Lex M 1. ἡμέρᾳ Dat Sing
Συνέντευξη με νήπια.
سخن اول ز خدا خالق خورشید و مه است
ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ και ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ
ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου - ο Διονύσιος Σολωμός
Ψυχανάλυση.
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Σημαντικοί σταθμοί στην εξέλιξη της αφίσας (ΙΙ)
Effectiveness of an integrated diabetes care package at primary healthcare facilities: a cluster randomised trial in Pakistan by Muhammad Amir Khan, John.
Raymond S. K Lo, MRCP, Jean Woo, MD, FRCP, Karen C
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνέντευξη με νήπια

Η συνέντευξη στην εκπαιδευτική διαδικασία Η συνέντευξη με τα παιδιά αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για να γνωρίσει ο εκπαιδευτικός καλύτερα τους μαθητές του: τα ενδιαφέροντά τους, τον τρόπο που σκέφτονται, τα συναισθήματα, τις εμπειρίες ή τις απόψεις τους για διάφορα θέματα.  

Στην προσχολική εκπαίδευση παρουσιάζονται καθημερινά πολλές ευκαιρίες, αυθόρμητες ή οργανωμένες, για να μιλήσουμε με τα παιδιά αλλά κυρίως να τα ακούσουμε .  Μπορείτε να σκεφτείτε κάποιες από αυτές; Με βάση την εμπειρία σας από την πρακτική πιστεύετε ότι οι εκπαιδευτικοί τις εκμεταλλεύονται; Ας προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τη στάση τους ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ερμηνεία Όπως επισημαίνουν η Millie Almy και η Celia Genishi (1979), στη δουλειά του εκπαιδευτικού, πολύ συχνά, το βάρος μας πέφτει στην ομιλία και ξεχνάμε την ακρόαση: μιλάμε, εξηγούμε, διηγούμαστε, περιγράφουμε ή δίνουμε οδηγίες και ξεχνάμε να ακούσουμε πραγματικά τα παιδιά. Ή ακούμε τα λόγια αλλά όχι τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

Δυσκολίες Τα μικρά παιδιά χρειάζονται τη βοήθεια των ενηλίκων για να εκφράσουν όσο μπορούν περισσότερο τις ιδέες και τις σκέψεις τους. Συχνά δεν λένε αυτά που ξέρουν γιατί πιστεύουν ότι οι ενήλικες τα γνωρίζουν ‘όλα’. ‘Επίσης, δυσκολεύονται να εξηγήσουν τη σκέψη τους και χρειάζονται τις κατάλληλες ερωτήσεις για να ‘ξετυλίξουν’ το συλλογισμό τους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των μικρών παιδιών είναι η τάση τους να απαντάνε στις ερωτήσεις των ενηλίκων, ανεξάρτητα από το αν γνωρίζουν την απάντηση ή όχι, απλώς γιατί επιθυμούν την επιδοκιμασία τους.

Με τη συνέντευξη μπορούμε να διερευνήσουμε: Συμπεριφορές Ιδέες Απόψεις Ρόλους (επίσημους και ανεπίσημους) Σχέσεις Συναισθήματα «Ιστορίες» Ενδιαφέροντα

Μπορούμε επίσης, Να αντλήσουμε πληροφορίες για τη ζωή των παιδιών εκτός σχολείου Να προσεγγίσουμε τον τρόπο που σκέφτονται για διάφορες, έννοιες φαινόμενα, ζητήματα Να κατανοήσουμε ένα σχέδιο ή μια κατασκευή που δημιούργησαν αυθόρμητα ή μια δημιουργία τους που προέκυψε στα πλαίσια μιας οργανωμένης δραστηριότητας Να διερευνήσουμε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες για διάφορα θέματα Να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναστοχαστούν προηγούμενες δράσεις τους

Παραδείγματα συνεντεύξεων Μελετήστε τις δυο συνεντεύξεις που ακολουθούν. Υλοποιήθηκαν από υποψήφιες νηπιαγωγούς κατά τη διάρκεια της Πρακτικής τους Άσκησης σε νηπιαγωγείο.  Μπορείτε να καταλάβετε για ποιο λόγο έγιναν αυτές οι συνεντεύξεις;.  Τι πληροφορίες μας δίνουν για τα συγκεκριμένα παιδιά;

1η συνέντευξη Φ: Ποια είναι η αγαπημένη σου ώρα στο Νηπιαγωγείο; Π : Δεν μου αρέσει το σχολείο Φ: Έχεις άλλα αδέλφια; Π : Ναι Φ: Τι σου αρέσει να κάνεις στο σπίτι; Π: Να παίζω με τα παιχνίδια μου   2η συνέντευξη   Φ: Έχεις αδέλφια; Π : Ναι ένα μεγαλύτερο που πάει Δημοτικό Φ: Τι δουλειά κάνει ο μπαμπάς και η μαμά; Π : Η μαμά μου κάνει κάτι με χαρτιά πολλά και ο μπαμπάς μου κάνει με σφυριά Φ: Τι σου αρέσει να κάνεις στο σπίτι; Π : (παύση) διάφορα, αλλά πιο πολύ να παίζω με κούκλες.

Κριτική Οι συνεντεύξεις αυτές δεν φαίνεται να έχουν κάποιο συγκεκριμένο στόχο. Δεν είναι σαφές για ποιο λόγο έγιναν και ποια ανάγκη θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν. Οι ερωτήσεις δεν έχουν συνοχή μεταξύ τους και δεν μας επιτρέπουν να πάρουμε ολοκληρωμένες πληροφορίες για κανένα θέμα από αυτά που θίγονται

Επιστροφή στη δική σου συνέντευξη Τώρα μπορείς να επιστρέψεις στις αρχικές ερωτήσεις της δικής σου συνέντευξης και να ελέγξεις αν έχει συνοχή και συγκεκριμένο στόχο

3η συνέντευξη: «ενδιαφέροντα των παιδιών» Φ: Ποιο είναι το αγαπημένο σου παραμύθι; Π : Η Μουλάν Φ: Γιατί σου αρέσει η Μουλαν; Π : Γιατί έχει πολέμους Φ: Δηλαδή σου αρέσει όταν πολεμάνε οι άνθρωποι; [με αυτή την ερώτηση δεν παίρνει απάντηση, τι άλλο θα μπορούσε να ρωτήσει;] Π: Έχει και αυτοκράτορες και πριγκίπισσες με φορέματα Φ: σου αρέσουν δηλαδή τα φορέματα στις πριγκίπισσες; [τι άλλο θα μπορούσες να ρωτήσεις εσύ;]   Π: Ε βέβαια και η Γιασμίν μου αρέσει που είναι πριγκίπισσα [Θα μπορούσε να πάρει περισσότερες πληροφορίες; Με ποιο τρόπο; Δοκίμασε να διατυπώσεις εναλλακτικές ερωτήσεις;]

Παρατηρήσεις Η Φ δεν στέκεται στην πρώτη απάντηση που δίνει το παιδί. Συνεχίζει με επεξηγηματική ερώτηση (γιατί σου αρέσει η Μουλάν;) προσπαθώντας να καταλάβει γιατί αρέσει στο παιδί το συγκεκριμένο παραμύθι.   Ωστόσο παρατηρούμε ότι: Υποβάλλει απαντήσεις: «Σου αρέσουν δηλαδή τα φορέματα και οι πριγκίπισσες;» Δεν καταφέρνει να συλλέξει περισσότερες πληροφορίες για το ενδιαφέρον του παιδιού για τη Μουλάν Ερωτήσεις που θα μπορούσε να διατυπώσει: Ποιοι πολεμάνε στη Μουλάν; Γιατί;, Τι γίνεται σε αυτό το παραμύθι μπορείς να μου περιγράψεις; Τι άλλο σου αρέσει στη Μουλάν; Πως είναι τα φορέματα, μπορείς να μου περιγράψεις; Ποια είναι η Γιασμίν; …..

Ερωτήματα Ποια χρονική στιγμή είναι κατάλληλη για να κάνουμε συνέντευξη σε ένα παιδί αυτής της ηλικίας; Πως θα προκαλέσουμε το ενδιαφέρον του, ώστε να μας αφιερώσει χρόνο; Έχουν νόημα οι ερωτήσεις μας για το παιδί; Πως θα ξεκινήσουμε τη συνέντευξη και με ποια σειρά θα διατυπώσουμε τις σχετικές ερωτήσεις; Πως θα τις διατυπώσουμε; Πως θα διαχειριστούμε διάφορες αντιδράσεις μη πάντα προβλέψιμες;  

Tρόποi με τους οποίους μπορούμε να διευκολύνουμε τις συνεντεύξεις. Οι ανοιχτές ερωτήσεις αυξάνουν την πιθανότητα να πάρουμε μεγαλύτερες και πιο πλούσιες απαντήσεις από τα παιδιά (πιο αφηγηματικού τύπου απαντήσεις). Οι κλειστές ερωτήσεις μπορεί να διευκολύνουν ένα παιδί που δεν μιλάει καλά τη γλώσσα του εκπαιδευτικού να απαντήσει με το σώμα ή με κινήσεις. Όταν η εκπαιδευτικός συνοδεύει τις ερωτήσεις της με μια προσωπική «σκέψη» τα παιδιά αντιλαμβάνονται την επικοινωνία περισσότερο ως συζήτηση παρά ως συνέντευξη (π.χ. «Θυμάμαι όταν ήμουν μικρή και ήμουν στο νηπιαγωγείο είχαμε τόσα παιχνίδια... εσένα με τι σου αρέσει να παίζεις περισσότερο; Αναρωτιέμαι αν είναι εύκολο ή δύσκολο να... εσένα πως σου φαίνεται...;»).

Tρόποi με τους οποίους μπορούμε να διευκολύνουμε τις συνεντεύξεις. Κάποια παιδιά προτιμούν να έχουν κάποιο φίλο ή φίλη δίπλα τους, καθώς απαντούν τις ερωτήσεις της εκπαιδευτικού. Κάποια παιδιά προτιμούν να κινούνται (ή να παίζουν) κατά τη διάρκεια της συνέντευξης (είτε γιατί συνεχίζουν αυτό που έκαναν είτε γιατί δεν αισθάνονται άνετα με μια κατά-πρόσωπο συνέντευξη). Αν και στις συνεντεύξεις με μικρά παιδιά υπάρχει πάντα ο «κίνδυνος» να βγουν «εκτός θέματος», η εκπαιδευτικός θα κερδίσει περισσότερα αν αντισταθεί στην τάση να διακόψει τις «ιστορίες» των παιδιών. Αν αναζητάμε αυθεντικές απαντήσεις, θυμόμαστε ότι τα παιδιά αποκαλύπτουν πολλά μέσα από τις «ιστορίες» τους. Η χρήση αντικειμένων όπως ένα τηλέφωνο-παιχνίδι ή μια κούκλα μπορεί να διευκολύνουν το διάλογο εκπαιδευτικού-παιδιού καθώς προσδίδουν στη συνέντευξη το χαρακτήρα παιχνιδιού (π.χ. η εκπαιδευτικός ‘τηλεφωνεί’ στο παιδί για να του κάνει κάποιες ερωτήσεις).

Οι συμπληρωματικές ερωτήσεις παροτρύνουν τα παιδιά́: Να διευκρινίσουν αυτά που λένε (π.χ. Εννοείς ότι...; Θέλεις να πεις ότι...; Μπορείς να μου δώσεις ένα παράδειγμα; Γιατί το λες αυτό;) Να συμπληρώσουν/ ολοκληρώσουν την απάντησή́ τους («για πες μου περισσότερα για την επίσκεψη που κάνατε...», «τι άλλο είδες εκεί́ που πήγες;») Να υποστηρίξουν τις απόψεις, τις ιδέες, τις προτάσεις ή τα συμπεράσματά τους με αποδείξεις («λες ότι... πως το ξέρεις αυτό; Ποιος σου το είπε; Πού το είδες αυτόό; Γιατί́ νομίζεις ότι...; Από πού το κατάλαβες;»)

επαναδιατύπωση των απαντήσεων των παιδιών π.χ. «άρα λες ότι...», «σκέφτεσαι λοιπόν ότι...» Δίνοντας στα παιδιά «μια προσεγμένη εκδοχή αυτού που λέχθηκε» διευκολύνουμε τη σκέψη τους και τα βοηθάμε να δίνουν πιο ολοκληρωμένες απαντήσεις. Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι η επαναδιατύπωση δεν αποτελεί, ούτε στοχεύει σε, ερμηνεία των απαντήσεων των παιδιών.

Ερωτήσεις αναστοχασμού πριν την συνέντευξη Ερωτήσεις αναστοχασμού πριν την συνέντευξη Τι θα απαντούσες εσύ σε κάθε ερώτηση; Θα μπορέσει να κατανοήσει το παιδί τις ερωτήσεις σου; Αν δεν σου απαντά, τι μπορείς να κάνεις για να το ενθαρρύνεις; Αν οι απαντήσεις του/της είναι μονολεκτικές ή πολύ σύντομες, τι θα κάνεις; Πότε και που σκέφτεσαι να υλοποιήσεις τη συνέντευξη; Θα κάνεις κάποια εισαγωγή; Αν δείξει αδιαφορία ή ανυπομονησία να τελειώσει η συνέντευξη, πως θα το διαχειριστείς; Αν ξεφύγει από το θέμα, τι σκέφτεσαι να κάνεις;

Ερωτήσεις αναστοχασμού μετά την συνέντευξη Ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία της όλης διαδικασίας. Αιτιολόγησε τις απαντήσεις σου. Αντιμετώπισες δυσκολίες; Αν ναι, πως τις διαχειρίστηκες;

«Αν μας εκπλήσσει διαρκώς η οξυδέρκεια των παιδιών αυτό σημαίνει πως δεν τα παίρνουμε στα σοβαρά.» Janusz Korczak (Joseph, 1999)  Οι ενήλικες που σχεδιάζουν συνεντεύξεις με παιδιά προσχολικής ηλικίας πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους όχι μόνο τα μεθοδολογικά αλλά και τα ηθικά ζητήματα που εγείρει η συγκεκριμένη διαδικασία   

Σύνοψη Ποιες είναι οι παράμετροι που πρέπει να λάβει υπόψη του/της ο/η εκπαιδευτικός όταν σχεδιάζει μια συνέντευξη;