ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Advertisements

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Το δυαδικό ψηφίο Τα δυαδικά ψηφία 0 και 1αντιστοιχούν στις δύο καταστάσεις που «αντιλαμβάνεται» ο υπολογιστής . Το δυαδικό ψηφίο , που ονομάζεται μπιτ.
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες και Εργαστηριακές Εφαρμογές, Το εσωτερικό ενός υ π ολογιστή Κεφάλαιο 3.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Μονάδες μέτρησης πληροφορίας και χώρου στους Η/Υ
1 Οι πληροφορίες στο εσωτερικό του υπολογιστή Τι καταλαβαίνει ένας υπολογιστής;
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Πολυμέσα – Εφαρμογές Πολυμέσων
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Το τροφοδοτικό είναι μία συσκευή που είναι υπεύθυνη για δύο λειτουργίες: 1. Μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές. 2. Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις 5.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Το εσωτερικό της Κεντρικής Μονάδας.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Το δυαδικό ψηφίο
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Πληροφορική Β’ Γυμνασίου Ψηφιακός κόσμος. «ψηφίο»: αρχαία ελληνικά σημαίνει πετραδάκι ή χαλίκι. ψηφιδωτό: Ένα ψηφιδωτό κατασκευάζεται από ψηφίδες, που.
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα

* Ψηφιακό – Αναλογικό * «ψηφιακό» (digital): παίρνει συγκεκριμένες τιμές. * αναλογικό (analogue): οι τιμές που παίρνει είναι συνεχόμενες.

* odentro-lor odentro-lor

* Σκεφτείτε ψηφιακές και αναλογικές συσκευές από την καθημερινή μας ζωή;;;;;;;;

* Αναπαράσταση αριθμών στο δεκαδικό και στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης * Δεκαδικό Δυαδικό Δεκαδικό Δυαδικό Δεκαδικό Δυαδικό * * * *

* Τα δυαδικά ψηφία 0 και 1 αντιστοιχούν στις δύο καταστάσεις που «αντιλαμβάνεται» ο υπολογιστής. Το δυαδικό ψηφίο, που ονομάζεται μπιτ (bit -binary digit), παίρνει τις τιμές 0 ή 1 και είναι η βασική μονάδα πληροφορίας των υπολογιστών. δυαδικό ψηφίο

* Η ανάγκη να κωδικοποιήσουμε στους υπολογιστές το σύνολο των συμβόλων που χρησιμοποιούμε δημιούργησε τον κώδικα ASCII. Σύμφωνα με τον κώδικα ASCII 256 διαφορετικοί χαρακτήρες (λατινικά γράμματα, κεφαλαία και μικρά, ελληνικά γράμματα, κεφαλαία και μικρά, ψηφία, σημεία στίξης, αριθμητικοί τελεστές κ.λπ.) κωδικοποιούνται αντιστοιχίζοντας έναν μοναδικό συνδυασμό από 0 και 1 σε κάθε χαρακτήρα.

Πίνακας 1.2. Τμήμα του κώδικα ASCII που κωδικοποιεί τα κεφαλαία γράμματα του λατινικού αλφαβήτου σε συνδυασμούς 0 Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός A H O V B I P W C J Q X D K R Y E L S Z F M T G N U (bit).

ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΝΗΜΗΣ 1 bit = Ελάχιστη πληροφορία δηλ. 0 ή 1 1 byte= 8 bit = 1 χαρακτήρας Μονάδες Πολλαπλάσιων του Byte 1 Kilobyte ή KB ισούται με 2 10 =1024 Byte ~1.000 Byte 1 Megabyte ή MB ισούται με 2 20 =1024 KB ~1.000 KB 1 Gigabyte ή GB ισούται με 2 30 =1024 MB ~1.000 MB 1 Terabyte ή TB ισούται με 2 40 =1024 GB ~1.000 GB

* Κωδικοποιηση χαρακτηρων στο δυαδικο συστημα: spui/handle/8521/ spui/handle/8521/1171

* ΨΗΦΙΑΚΟ * (-) Υποβάθμιση της ποιότητας * (+) Αναλλοίωτο στο χρόνο * (+) Σταθερή ποιότητα * (+) Ευκολία μετάδοσης

* Κεφ. 2 Το Εσωτερικό του Υπολογιστή

* odentro-educationalvideo odentro-educationalvideo

* Τροφοδοτικό: * Μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές. * Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις 5 και 12 Volt, για να τροφοδοτηθούν οι εσωτερικές συσκευές στο κουτί του υπολογιστή.

* Εξερεύνησε τη μητρική πλακέτα: dentro-lor

* Είναι η μνήμη στην οποία τοποθετούνται δεδομένα και εντολές, πριν σταλούν στον επεξεργαστή καθώς και αμέσως μετά την επεξεργασία. Είναι απαραίτητη για κάθε υπολογιστή. Μπορεί να διακριθεί σε RAM και ROM.

* «Θυμάται» προσωρινά * Μπορούμε να γράψουμε και να διαβάσουμε σε όποιο σημείο της μνήμης θέλουμε

* Στη ROM βρίσκεται το λογισμικό με το όνομα BIOS το οποίο: * εκτελεί κατά την εκκίνηση του υπολογιστή ελέγχους σχετικούς με τη σωστή λειτουργία του * «φορτώνει» το Λειτουργικό Σύστημα στη μνήμη RAM.

* Κάρτα οθόνης * Κάρτα ήχου * Κάρτα δικτύου * odentro-lor odentro-lor

* PS/2: συνδέουμε σε αυτή το πληκτρολόγιο ή το ποντίκι. * USB * Σειριακή θύρα: * Παράλληλη θύρα: * Θύρα VGA: * Υποδοχές της κάρτας ήχου (midi, microphone, line in, line out):

* Σύνδεση περιφερειακών συσκευών: * Σταυρόλεξο: dentro-lor

* Κεφ. 3 Πολυμέσα

Εφαρμογή πολυμέσων Εφαρμογή πολυμέσων έχουμε, όταν: * Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχο, κινούμενη εικόνα, βίντεο). * Συνδέει ποικίλες πληροφορίες μεταξύ τους με μη γραμμικό τρόπο (π.χ. Παγκόσμιο Ιστό * Η μη γραμμική οργάνωση των εφαρμογών πολυμέσων μας δίνει την δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε με τον υπολογιστή και να επιλέγουμε τις πληροφορίες που θέλουμε. Η ιδιότητα αυτή ονομάζεται αλληλεπιδραστικότητα χρήστη-υπολογιστή.

Οι ζωγραφιές που σχεδιάζουμε στο πρόγραμμα «Ζωγραφική» είναι χωρισμένες σε ψηφίδες, από τις οποίες η καθεμία έχει ένα συγκεκριμένο χρώμα.

* Ανάλυση της εικόνας: εκφράζει τον αριθμό των εικονοστοιχείων μιας εικόνας σε κάθε διάστασή της (pixel) π.χ. 800x600 * Χρώμα: κάθε εικονοστοιχείο έχει ένα μοναδικό χρώμα που παράγεται τα χρώματα: του κόκκινου (Red), του πράσινου (Green) και του μπλε (Blue).

* Βάθος Χρώματος: Το πλήθος των διαφορετικών χρωμάτων που χρωματίζουμε τα εικονοστοιχεία της οθόνης, ονομάζεται βάθος χρώματος. Π.χ. βάθος χρώματος 24 bit: * 8 bit για το κόκκινο χρώμα * 8 bit για το μπλε χρώμα * 8 bit για το πράσινο χρώμα. Δηλαδή έχουμε 224 διαφορετικά χρώματα. * Δημιουργείστε εικόνες… ntro-lor

* Το μέγεθος μιας εικόνας υπολογίζεται από τον τύπο: * * Μέγεθος εικόνας (σε Byte) = (Οριζόντιος αριθμός εικονοστοιχείων x Κάθετος αριθμός εικονοστοιχείων x Βάθος χρώματος): 8 * Βρείτε το μέγεθος των εικόνων… ntro-lor

* Επεξεργασία εικόνας με το Gimp dentro-lor * Βίντεο σχετικά με την επεξεργασία εικόνας dentro-educationalvideo

* Βίντεο - Κινούμενο σχέδιο

* Ένα βίντεο αποτελείται από μια διαδοχική σειρά φωτογραφιών που εναλλάσσονται γρήγορα.

* Επεξεργαζόμαστε ξεχωριστά όλες τις «φωτογραφίες» (τα καρέ) που το αποτελούν και ξεχωριστά το συνοδευτικό ήχο με ειδικό πρόγραμμα Επεξεργασίας Βίντεο

* Δείτε το βίντεο: dentro-educationalvideo

* Η διαδικασία της μετατροπής του ήχου σε ψηφιακή μορφή γίνεται από την κάρτα ήχου. Τα ηχητικά σήματα είναι τις περισσότερες φορές αναλογικά. Η μετατροπή ενός αναλογικού ηχητικού σήματος σε ψηφιακή μορφή, προϋποθέτει τη μέτρηση της τιμής έντασης του σήματος σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται δειγματοληψία

* Αποθήκευση του ήχου: Η ψηφιακή αναπαράσταση του ήχου καταλαμβάνει συνήθως μεγάλο χώρο. Έχουμε ένα πρότυπο συμπίεσης με το οποίο χρειαζόμαστε μόνο το 1/10 περίπου του αρχικού αποθηκευτικού χώρου. Η μορφή αυτή ονομάζεται mp3 και υποβαθμίζει σε μικρό βαθμό την ποιότητα του αρχικού ψηφιακού ήχου. * Επεξεργασία Ήχου: Με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού μπορούμε να επεξεργαστούμε τους ήχους που έχουμε αποθηκεύσει στον υπολογιστή.

* Εκπαίδευση * Ψυχαγωγία * Τουρισμός-Πληροφόρηση Πολιτών * Διαφήμιση-Πωλήσεις Προϊόντων

ΑΣΚΗΣΗ