Σύγχρονες εθνογραφίες του Ισλάμ Χειμεριό εξάμηνο Διδάσκουσα: Γιακουμάκη Βασιλική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η έννοια της διαφοράς στο σχολείο Προβληματισμοί και προτάσεις.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Το Ισλάμ.
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
Σουλιώτες Χρήστος Μ. Στ’ Τάξη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
Καμιά φορά κάθομαι και σκέπτομαι..
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Το αγαπημένο μου μάθημα
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΩ ΜΗ ΝΙΩΣΕΙΣ Ομάδα εργασίας: Ζησιμόπουλος Άγγελος
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Τι ΕΙναι η βια;. Τι ΕΙναι η βια; Που ςυμβαινει; Σχολείο Σπίτι Δουλειά Ανάμεσα σε διαφορετικά κράτη Άνθρωποι σε επαφή με διαφορετική δύναμή.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Οι μαθήτριες Ε΄ Δημοτικού Σταυρίνα Άννα. Μια φορά και έναν καιρό στο σχολείο των κοντοπόδαρων καθώς παίζανε μπάλα εμφανίστηκε ένας μακροπόδαρος που τον.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Πολυμενάκου Ουρανία Θεολόγος καθηγήτρια στο Γεν. Λύκειο Νεάπολης
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Δ.Ε. 31 ΤΟ ΙΣΛΑΜ (Β΄)
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Κακοποίηση των ζώων Γιώργος Καρανάσιος Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Β΄ τάξη Θεωρητική κατεύθυνση Συμπεράσματα και Εντυπώσεις Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φ. Κυριλλίδου ΠΕ 13.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 5 η Θεματική ενότητα Διγλωσσία, πολυγλωσσία, επαφή γλωσσών Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Επιστολή Παύλου προς Φιλήμονα Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β’2 Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Υπεύθυνος Καθηγητής:
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Οι Ελληνεσ Δημιουργουν Αποικιεσ
Βουγιουκλάκη Σοφία Φωτεινή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Ομάδα: Σηκώνω χεράκι μιλάω Μάθημα: Θρησκευτικά
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Είμαστε ευγενικοί και φιλεύουμε όλους τους συμμαθητές μας.
Να πιστεύω δυνατά δίχως μωροπιστία και να σέβομαι τα πιστεύω των άλλων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σύγχρονες εθνογραφίες του Ισλάμ Χειμεριό εξάμηνο Διδάσκουσα: Γιακουμάκη Βασιλική

Ο πληροφορητής Ισμαήλ

Αύρα νομού Έβρου

 αμιγώς σουνιτικό χωριό  κάτοικοι  3θ/σιο δημοτικό σχολείο  παλιότερα ιεροδοδάσκαλος από Ε.Π.Α.Θ.  σήμερα εκπαιδευτικοί από Π.Τ.Δ.Ε

Σουνίτες  σούνα= τρόπος ζωής που ακολουθείται από πιστούς μουσουλμάνους και βασίζεται στη διδασκαλία και τις πράξεις του Μωάμεθ και στα διδάγματα του Κορανίου  4 ομάδες- δόγματα  μικρές διαφορές μεταξύ τους

Σιίτες  περσικό σια= βοηθός, υποστηρικτής -> Σιατ Αλί =υποστηρικτής του Αλή  πολλές ομάδες  Αλεβίτες= υπερασπιστές του Αλί  Κιζιλμπάσηδες= κοκκινοκέφαλοι, υποτιμητικός όρος, θεωρούνται άπιστοι, άθεοι  Μπεκτασήδες -> κράμα σιιτών- αλεβητών  Τζαφερήτες

Διαφορές Σιιτών  διαφορετικός τρόπος προσευχής  μη τήρηση των 5 αρχών του Ισλάμ  μοναχισμός  επιπλέον ήθη κι έθιμα  αποδοχή του Αλί ως Θεό από κάποιες ομάδες -> συγκρούσεις Ό,τι βασικό υπάρχει στη Θρησκεία δεν το τηρούνε, έχουν κάτι δικό τους, σα να είναι διαφορετική θρησκεία

Σιίτες στα Βαλκάνια  λόγω διαφορετικού δόγματος και του τρόπου που πίστευαν δεν ταίριαζαν  δεν είχαν τα ίδια δικαιώματα, θεωρούνταν κάτι σαν αλλόθρησκοι  επαναστάσεις κι εξεγέρσεις κατά της Οθ. Αυτοκρατορίας  απομάκρυνση από τα κέντρα, μετακίνηση στα νέα εδάφη της Οθ. Αυτοκρατορίας Ήθελαν να τους ξεφορτωθούν γι’αυτό τους έστελναν στα νέα εδάφη[...] με την απομόνωση και τις κατάλληλες πολιτικές ήρθαν πιο κοντά στους Σουνίτες

Να πω δυστυχώς; Δεν ξέρω τι να πω, εδώ το ελληνικό κράτος έχει συντηρήσει κάποια πράγματα που ίσχυαν επί Οθ. Αυτοκρατορίας. Δεν εκσυγχρονίστηκε ποτέ.

Σουνιτικό Ισλάμ σε Ελλάδα και Τουρκία: το παράδειγμα του Μουφτή ΕλλάδαΤουρκία  ανώτατος θρησκευτικός εκπρόσωπος περιφέρειας  δικαστικός ρόλος  διορίζεται εφόρου ζωής  κληρονομικό αξίωμα κάτι σαν βασιλεία  τελεί θρησκευτικό γάμο, αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος και είναι ο μόνος που μπορεί να τον λύσει  έχει χάσει το δικαστικό ρόλο  υπεύθυνος για γραφειοκρατικές διαδικασίες  υπεύθυνος για τεμένη και ιερείς  θρησκευτικός γάμος δεν υφίσταται

Παρόλο που έχει το αξίωμα, δεν σέβονται οι περισσότεροι το πρόσωπό του, το ρόλο του και πηγαίνουν και κάνουν πολιτικό γάμο[...] είναι είκοσι χρόνια (Μουφτής) και δεν ρωτήθηκε κανένας Μουσουλμάνος αν τον δέχεται για θρησκευτικό αρχηγό ή ηγέτη ή εκπρόσωπο.

Προσευχή και νηστεία  προσευχή στο τζαμί ή αλλού, περισσότερη αξία στο τζαμί, 5 φορές τη μέρα  δεν υπάρχει ο όρος «λειτουργία», προσευχές από το Κοράνι  Ραμαζάνι: νηστεύεις, προσεύχεσαι  Νηστεία όπως έκανε ο Μωάμεθ  διττή σημασία νηστείας: εκτίμηση των υλικών αγαθών που στέλνει ο Θεός ->ισότητα, άσκηση για πνευματικά αγαθά  Κουρμπάνι Μπαϊράμι:θυσιάζεις ζώα για το Θεό  Σε ανάμνηση της θυσίας του Αβραάμ(του γιού του Ισμαήλ από τη δούλη Αγάρ)

Απουσία μυστηρίων  ο γάμος, η περιτομή, το σαράντισμα δεν έχουν τυπική θρησκευτική τελετουργία, ούτε λαμβάνουν χώρα στο τέμενος  υπάρχουν προσευχές για ειδικές περιπτώσεις  πολύ απλές κηδείες – μνημόσυνα Γενικά για να καταλάβεις ο ιερέας δεν ανακατεύεται πολύσε μας, δεν είναι όπως ο αντίστοιχος παπάς που είναι σε όλα, σε εγκαίνια, σε βάφτιση, είναι ο ιερέας στο χώρο του, πας προσεύχεσαι, τέλος.

Πώς είναι να ζεις σε ένα χριστιανικό κόσμο;  χριστιανοί φίλοι: στο πανεπιστήμιο, πρόβλημα η γλώσσα  πρώτες επαφές με χριστιανούς λόγω γειτνίασης  αίσθηση διαφορετικού στην έκφραση της πίστης Κάνανε το σταυρό τους πριν φάνε,λέγαν «Χριστέ μου, Παναγία μου», εμείς δε λέμε πολλά[...] άρχισα να σέβομαι πιο πολύ τους Χριστιανούς, αυτοί τα τηρούνε τουλάχιστον

Σε εμάς δεν είναι τόσο μεγάλη η επίδραση της θρησκείας στην καθημερινότητα, με εξαίρεση τα απαγορευμένα, όσο στον πολιτισμό.

 μάθημα θρησκευτικών Μου έλεγε ο πατέρας μου ό,τι πρέπει να παρακολουθείς για να μάθεις κάποια πράγματα[...] όσο δε γνωρίζεις καλά τη βάση μιας θρησκείας πάντα θα υπάρχει φόβος, αμφιβολίες, θα νιώθεις ανασφάλεια, θα υπάρχει ξενοφοβία.  καθηγητής ιερέας Ρωτούσε «εμείς το κάνουμε έτσι, εσείς; Ααα είδατε, πάρα πολλά κοινά.» είχε ενδιαφέρον, προωθούσε τη διαφορετικότητα, τη διαπολιτισμικότητα.

Η ζωή στη μειονότητα  μέχρι το 1991 δεν υπήρχε ισονομία- ισοπολιτεία  σχεδόν ανέφικτο να πάρεις δίπλωμα οδήγησης και να αποκτήσεις περιουσία  παράπονα για τις συνθήκες ανισότητας Γίναν πολλά λάθη από το ελληνικό κράτος

Σπoυδάζοντας η μειονότητα έρχεται πιο κοντά στη χώρα που ανήκει, στην πατρίδα, στην πραγματικότητα, πώς να σου πω, και δεν επηρεάζεται από κοσμοθεωρίες και από ψεύτικες υποσχέσεις.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!