Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. 2 Ο ρόλος της Morison International Πρόσβαση σε εκπαίδευση διεθνών προδιαγραφών Υποστήριξη των επιχειρηματικών.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΜΕΣΑ Η ΑΛΛΗ ΠΤΥΧΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΛΕΥΚΩΣΙΑ, 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012.
Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ 21 Μαρτίου 2014 Αθανάσιος Σουπίλας ΕΥΑΘ Επιστημονικά Υπεύθυνος.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
"Δημιουργία Κοινωνικών Επιχειρήσεων με τη χρήση Κοινωνικού Κεφαλαίου"
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα; Κώστας Νικολάου Δρ. Χημικός Περιβαλλοντολόγος Καθηγητής-Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
Δεκέμβριος 2009 Οι δαπάνες υγείας και η δημοσιονομική πολιτική μετά την κρίση Σάββας Ρομπόλης και Ηλίας Ιωακείμογλου Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Διαχείριση του Νερού στην Πόλη Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης «Αστική Χρήση του Νερού» Δίκτυο Μεσόγειος SOS
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ MOBILISATION WORKSHOP CLEARSUPPORT PROJECT CHANIA – CRETE
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Ημερίδα:H νεοφιλελεύθερη επίθεση στο Δημόσιο Τομέα,τη Δημόσια Περιουσία και τους Εργαζομένους:η απάντηση της αριστεράς Ενότητα 2 η :Oι επιπτώσεις της νεοφιλελεύθερης.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Κοινωνικό κράτος και κρίση Με έμφαση στις ανισότητες ανάμεσα στα φύλα Χρήστος Κουτσαμπέλας Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
Δημόσιο – Επιχειρήσεις : Νέοι Κανόνες (Συν)- Εργασίας Δημήτρης ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Senior Sales & Business Development Manager Public Sector SE Europe & MEA.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.
LOGO 12 ο Ετήσιο Συνέδριο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 5-6 Οκτωβρίου 2010 Οδυσσέας Ράπτης - Μέλος Δ.Σ. CitiesNet Α.Ε.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & Κοιν.Σ.Επ. Χορμόβα Γιάννα Γενική Γραμματέας Δήμου Καρπενησίου – Κοιν.Σ.Επ. «Ευρυτανική»
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
National Technical University of Athens School of Electrical & Computer Engineering Η ανάπτυξη των Δημόσιων Οπτικών Μητροπολιτικών Δικτύων στο πλαίσιο.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Μετρώντας το εισόδημα ενός έθνους Κεφάλαιο 22 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΔΕΥΑ ΧΘΕΣ – ΣΗΜΕΡΑ – ΑΥΡΙΟ… Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Λάρισας.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ε.Δ.Ε.Υ.Α
Γίνε μέρος της λύσης Τι; Πώς; Πότε;.
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ενημερωτικό Φυλλάδιο Συντονιστής Έργου Συνεργαζόμενοι Φορείς
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Προγραμματική Περίοδος
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
Έλλειψη νερού στην Αφρική - Μόλυνση υδροφόρου ορίζοντα από πολυεθνικές
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Communicating the Investment Plan - EDIC Crete
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
ΘΕΜΑ 2015 μη κληρωθέν α) Ποιες επιδράσεις επιφέρει στο εγχώριο εμπορικό ισοζύγιο μια υποτίμηση του εγχώριου νομίσματος σε μια μεγάλη χώρα με ανεξάρτητη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;

Η κατάσταση διεθνώς και το θεσμικό πλαίσιο

Ο.Η.Ε. Το 2010, τα Ηνωμένα Έθνη δηλώνουν ότι η πρόσβαση σε καθαρό νερό και υγιεινή είναι ανθρώπινο δικαίωμα Το 2010, τα Ηνωμένα Έθνη δηλώνουν ότι η πρόσβαση σε καθαρό νερό και υγιεινή είναι ανθρώπινο δικαίωμα 3 * UN News Centre, “General Assembly declares access to clean water and sanitation is a human right”, July 28, 2010

Ευρωπαϊκή Οδηγία – Πλαίσιο περί Υδάτων Καθορίζει ότι το νερό δεν είναι εμπορικό προϊόν όπως οποιοδήποτε άλλο, αλλά θα πρέπει να θεωρείται κληρονομιά Καθορίζει ότι το νερό δεν είναι εμπορικό προϊόν όπως οποιοδήποτε άλλο, αλλά θα πρέπει να θεωρείται κληρονομιά Προτρέπει τις χώρες να παρέχουν υπηρεσίες ύδατος σε λογική τιμή γι’ αυτούς που το χρειάζονται Προτρέπει τις χώρες να παρέχουν υπηρεσίες ύδατος σε λογική τιμή γι’ αυτούς που το χρειάζονται Ενθαρρύνει όλους τους πολίτες να συμμετέχουν στην προστασία και τη διαχείριση των υδάτων. Ενθαρρύνει όλους τους πολίτες να συμμετέχουν στην προστασία και τη διαχείριση των υδάτων. 4 * Ευρωπαϊκή Οδηγία Πλαίσιο περί Υδάτων 2000/60/ΕΚ

Η Ελληνική νομοθεσία Ν. 1399/2003: Εναρμόνιση του εθνικού δικαίου προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ν. 1399/2003: Εναρμόνιση του εθνικού δικαίου προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 5 Νόμος 3199/2003 «Προστασία και διαχείριση των υδάτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2000». (ΦΕΚ Α΄ 280/ )

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Tο νερό είναι κοινός πόρος της ανθρωπότητας και η πρόσβαση στο πόσιμο νερό είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Tο νερό είναι κοινός πόρος της ανθρωπότητας και η πρόσβαση στο πόσιμο νερό είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. 6 * European Parliament resolution on the 6th World Water Forum in Marseille,

Ναι, αλλά πώς; Σε όλο τον κόσμο: 884 εκ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό 884 εκ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό 2,6 δισ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε υγιεινή 2,6 δισ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε υγιεινή 7 * World Health Organization and UNICEF, “Progress on sanitation and drinking water: 2010 update”, 2010

Σπανιότητα του νερού 8 * Population Reference Bureau, “World Population Data Sheet”, PRB, 2011

Χρήση πόσιμου νερού 9 * Population Reference Bureau, “World Population Data Sheet”, PRB, 2011

10 Χρήση συστημάτων υγιεινής * Population Reference Bureau, “World Population Data Sheet”, PRB, 2011

Το μοντέλο της σύμπραξης δημόσιου - ιδιωτικού (ΣΔΙ)

20 χρόνια υποσχέσεων…. Εδώ και 20 χρόνια, οι υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών παροχής νερού, αντιμετωπίζοντας το νερό ως εμπόρευμα, υποσχέθηκαν παγκόσμια αυξημένες επενδύσεις και μεγάλη αποτελεσματικότητα. Εδώ και 20 χρόνια, οι υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών παροχής νερού, αντιμετωπίζοντας το νερό ως εμπόρευμα, υποσχέθηκαν παγκόσμια αυξημένες επενδύσεις και μεγάλη αποτελεσματικότητα. 12 * Food and Water Europe, “Public-public partnerships. An alternative model to leverage the capacity of municipal water utilities”, 2012

Οι ιδιωτικές εταιρείες Το 2010, το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού είχε νερό από ιδιωτικές εταιρείες. Το 2010, το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού είχε νερό από ιδιωτικές εταιρείες. 13 * Food and Water Europe, “Public-public partnerships. An alternative model to leverage the capacity of municipal water utilities”, 2012

Ιδιωτικοποίηση στην Ευρώπη; 14

Η σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού (ΣΔΙ). Το «Γαλλικό μοντέλο» ΗΠΑ: κυρίαρχη η ιδιωτική ύδρευση μέχρι τα τέλη του 19 ου αιώνα ΗΠΑ: κυρίαρχη η ιδιωτική ύδρευση μέχρι τα τέλη του 19 ου αιώνα Γαλλία: ύπαρξη ΣΔΙ από τα μέσα του 19 ου αιώνα Γαλλία: ύπαρξη ΣΔΙ από τα μέσα του 19 ου αιώνα Το «Γαλλικό μοντέλο» ΣΔΙ: Οι επενδύσεις και η ιδιοκτησία των υποδομών στο δημόσιο και η διαχείριση – διανομή του νερού στον ιδιωτικό τομέα Οι επενδύσεις και η ιδιοκτησία των υποδομών στο δημόσιο και η διαχείριση – διανομή του νερού στον ιδιωτικό τομέα Βάση για την ιδιωτικοποίηση διεθνώς της ύδρευσης Βάση για την ιδιωτικοποίηση διεθνώς της ύδρευσης Από το 1989 η Παγκόσμια Τράπεζα προωθεί την ιδιωτικοποίηση. Το 2002, την ενίσχυσε με 21,8 δις USD σε 86 συστήματα ύδρευσης σε υπό ανάπτυξη χώρες Από το 1989 η Παγκόσμια Τράπεζα προωθεί την ιδιωτικοποίηση. Το 2002, την ενίσχυσε με 21,8 δις USD σε 86 συστήματα ύδρευσης σε υπό ανάπτυξη χώρες 15

Έρευνα για την ιδιωτικοποίηση στις ΗΠΑ Εξετάζοντας τα 10 μεγαλύτερα συστήματα ύδρευσης στις ΗΠΑ, προέκυψε ότι: έπειτα από 20 χρόνια ιδιωτικοποίησης, οι τιμές αυξήθηκαν 3 φορές πάνω από τον πληθωρισμό έπειτα από 20 χρόνια ιδιωτικοποίησης, οι τιμές αυξήθηκαν 3 φορές πάνω από τον πληθωρισμό Οι λογαριασμοί νερού των νοικοκυριών κατά Μ.Ο. τριπλασιάσθηκαν στα πρώτα 10 χρόνια Οι λογαριασμοί νερού των νοικοκυριών κατά Μ.Ο. τριπλασιάσθηκαν στα πρώτα 10 χρόνια 16 * Food and Water Watch, “Selling out consumers: How water prices increased after 10 of the largest water system sales”, June 2011

Έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας Οι ΣΔΙ απέτυχαν: να μειώσουν τα τιμολόγια νερού να μειώσουν τα τιμολόγια νερού να αυξήσουν τις επενδύσεις σε υποδομές νερού να αυξήσουν τις επενδύσεις σε υποδομές νερού 17 * The World Bank, “Does private sector participation improve performance in electricity and water distribution?”, 2009

Οι επιτυχίες της ιδιωτικοποίησης Παντού, όπου υπήρξε ιδιωτικοποίηση, αυτή συνοδεύθηκε από: υποβάθμιση της ποιότητας του νερού υποβάθμιση της ποιότητας του νερού αύξηση της απώλειας νερού αύξηση της απώλειας νερού υποβάθμιση των υποδομών υποβάθμιση των υποδομών αύξηση των τιμών αύξηση των τιμών 18 * Food and Water Europe, “Public-public partnerships. An alternative model to leverage the capacity of municipal water utilities”, 2012

Παρίσι: Το σύμβολο της ΣΔΙ Το 2010, επιστρέφει σε δημόσια διαχείριση Το 2010, επιστρέφει σε δημόσια διαχείριση Σε ένα χρόνο εξοικονόμησε 35 εκ. Ευρώ και μείωσε 8% τις τιμές Σε ένα χρόνο εξοικονόμησε 35 εκ. Ευρώ και μείωσε 8% τις τιμές 19

Ύστερα από δεκαετίες ιδιωτικοποίησης της ύδρευσης, οι πόλεις στην Ευρώπη και σ’ όλο τον κόσμο εγκαταλείπουν την ιδιωτική διαχείριση 20 Βρυξέλλες Βρυξέλλες Βερολίνο Βερολίνο Μόναχο Μόναχο Στουτγάρδη Στουτγάρδη Παρίσι Παρίσι Γκρενόμπλ Γκρενόμπλ Μπορντώ Μπορντώ Τουλούζ Τουλούζ Μονπελιέ Μονπελιέ Μασσαλία Μασσαλία Λιλ Λιλ Βρέστη Βρέστη Μπουένος Άιρες Μπουένος Άιρες Ατλάντα Ατλάντα Γιοχάνεσμπουργκ Γιοχάνεσμπουργκ Κοτσαμπάμπα Κοτσαμπάμπα

Το μοντέλο της σύμπραξης δημόσιου – κοινοτικού (ΣΔΚ)

Η σύμπραξη δημόσιου – κοινοτικού (ΣΔΚ) Έμφαση στη εμπλοκή της κοινότητας (των πολιτών) Έμφαση στη εμπλοκή της κοινότητας (των πολιτών) Στόχος: η ενδυνάμωση των δημόσιων υπηρεσιών ύδρευσης διαμέσου της συνεργασίας μεταξύ: δημόσιων φορέων δημόσιων φορέων συνεταιρισμών συνεταιρισμών εργατικών σωματείων εργατικών σωματείων ΜΚΟ ΜΚΟ άλλων συλλογικοτήτων μιας κοινότητας άλλων συλλογικοτήτων μιας κοινότητας 22

Επιτεύγματα της ΣΔΚ Σύμφωνα με τα Public Services International και Transnational Institute: Εκπαίδευση και ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων Εκπαίδευση και ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων Τεχνική υποστήριξη σε μεγάλο εύρος θεμάτων Τεχνική υποστήριξη σε μεγάλο εύρος θεμάτων Βελτίωση αποτελεσματικότητας και οικοδόμηση θεσμικής αποτελεσματικότητας Βελτίωση αποτελεσματικότητας και οικοδόμηση θεσμικής αποτελεσματικότητας Χρηματοδότηση υπηρεσιών ύδρευσης Χρηματοδότηση υπηρεσιών ύδρευσης Βελτίωση της συμμετοχής Βελτίωση της συμμετοχής 23 * Public Services International and Transnational Institute, “Public-public partnerships (PUPs) in water”, March 2009

Έρευνα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Σύγκριση ΣΔΙ και ΣΔΚ: Οι ΣΔΙ αυξάνουν τις τιμές νερού, κοστίζουν στους δήμους και δεν διευκολύνουν την παροχή νερού σε χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά Οι ΣΔΙ αυξάνουν τις τιμές νερού, κοστίζουν στους δήμους και δεν διευκολύνουν την παροχή νερού σε χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά Τα πλεονάσματα από τις ΣΔΚ επενδύονται στα συστήματα ύδρευσης αντί να διανεμηθούν κέρδη στους συμμετέχοντες φορείς Τα πλεονάσματα από τις ΣΔΚ επενδύονται στα συστήματα ύδρευσης αντί να διανεμηθούν κέρδη στους συμμετέχοντες φορείς Οι ΣΔΙ επικεντρώνονται σε βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση, ενώ οι ΣΔΚ κεφαλαιοποιούν έχοντας μεγαλύτερης διάρκειας αποτελέσματα στη λειτουργία της ύδρευσης Οι ΣΔΙ επικεντρώνονται σε βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση, ενώ οι ΣΔΚ κεφαλαιοποιούν έχοντας μεγαλύτερης διάρκειας αποτελέσματα στη λειτουργία της ύδρευσης Οι ΣΔΚ επιτυγχάνουν την εμπλοκή του συνόλου της κοινότητας – δήμο ς, καταναλωτές, συλλογικότητες της κοινότητας κλπ – γεγονός που μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα και ισότητα των υπηρεσιών ύδρευσης Οι ΣΔΚ επιτυγχάνουν την εμπλοκή του συνόλου της κοινότητας – δήμο ς, καταναλωτές, συλλογικότητες της κοινότητας κλπ – γεγονός που μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα και ισότητα των υπηρεσιών ύδρευσης 24 * European Parliament, Directorate-General for External Policies of the Union, “A comparative evaluation of public-private and public-public partnerships for urban water services in ACP countries”, May 2010

Το εμφιαλωμένο νερό….

Το εμφιαλωμένο νερό 200 δισ. μπουκάλια εμφιαλωμένου νερού το χρόνο πωλούνται παγκοσμίως με κέρδη 60 δισ. € 200 δισ. μπουκάλια εμφιαλωμένου νερού το χρόνο πωλούνται παγκοσμίως με κέρδη 60 δισ. € Στην ΕΕ η μέση κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού είναι 109 λίτρα/άτομο Στην ΕΕ η μέση κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού είναι 109 λίτρα/άτομο 26

Μια διπλή επιτυχία Τα τελευταία 20 χρόνια οικοδομήθηκε μια αγορά εμφιαλωμένου νερού μέσω μια μεθοδικής και πολύ αποτελεσματικής δυσφήμησης του δημοσίου συστήματος ύδρευσης Τα τελευταία 20 χρόνια οικοδομήθηκε μια αγορά εμφιαλωμένου νερού μέσω μια μεθοδικής και πολύ αποτελεσματικής δυσφήμησης του δημοσίου συστήματος ύδρευσης Η δυσφήμιση του δημοσίου συστήματος ύδρευσης συμβάλλει ταυτόχρονα: Η δυσφήμιση του δημοσίου συστήματος ύδρευσης συμβάλλει ταυτόχρονα: α) στην ιδιωτικοποίηση του συστήματος ύδρευσης β) στην άνοδο της αγοράς του εμφιαλωμένου νερού 27

Μεγάλοι εξαγωγείς και εισαγωγείς εμφιαλωμένου νερού 28

Διαπιστώνοντας και καταλήγοντας….

Ανεπιβεβαίωτες υποθέσεις Όλες οι παγκόσμιες έρευνες για το νερό, ακόμα και στις αναπτυγμένες χώρες, δείχνουν ότι η υπόθεση της μείωσης κόστους με την ιδιωτικοποίηση δεν επιβεβαιώνεται Όλες οι παγκόσμιες έρευνες για το νερό, ακόμα και στις αναπτυγμένες χώρες, δείχνουν ότι η υπόθεση της μείωσης κόστους με την ιδιωτικοποίηση δεν επιβεβαιώνεται Η υπόθεση της χρηματοδότησης, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και νέων τεχνολογιών με την ιδιωτικοποίηση επίσης δεν επιβεβαιώνεται. Οι τιμές που ζητούν οι εταιρείες για να κάνουν κάτι τέτοιο είναι μη-βιώσιμες Η υπόθεση της χρηματοδότησης, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και νέων τεχνολογιών με την ιδιωτικοποίηση επίσης δεν επιβεβαιώνεται. Οι τιμές που ζητούν οι εταιρείες για να κάνουν κάτι τέτοιο είναι μη-βιώσιμες 30 * Mildred E. Warner, Professor, Cornell University, USA, “Interview to Euractiv”, 2012

Η κοινοτική προσέγγιση Στην πραγματικότητα, το θέμα δεν είναι: δημόσιο ή ιδιωτικό Στην πραγματικότητα, το θέμα δεν είναι: δημόσιο ή ιδιωτικό Το θέμα είναι η κοινοτική ιδιοκτησία, έλεγχος και διαχείριση Το θέμα είναι η κοινοτική ιδιοκτησία, έλεγχος και διαχείριση Η καλή λειτουργία της ύδρευσης απαιτεί τοπικό δημοκρατικό έλεγχο και διαχείριση Η καλή λειτουργία της ύδρευσης απαιτεί τοπικό δημοκρατικό έλεγχο και διαχείριση 31 * Mildred E. Warner, Professor, Cornell University, USA, “Interview to Euractiv”, 2012

Συμπερασματικά… Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό Ο ίδιος ο χαρακτήρας των υπηρεσιών νερού ευνοεί τη δημόσια-κοινωνική διαχείριση των συστημάτων νερού. Ο ίδιος ο χαρακτήρας των υπηρεσιών νερού ευνοεί τη δημόσια-κοινωνική διαχείριση των συστημάτων νερού. 32