Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Jigsaw: Τί είναι;.
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΕΦΗΒΩΝ Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΞΕΝΩΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2006.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Εθισμός στο διαδίκτυο.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ Ασημόπουλος Χ. Αναπλ. Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη ΘΚ Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ; Μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Νόσος Αλτσχάιμερ ΟΝΟΜΑΤΑ: ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ , ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΣΗ , ΜΑΡΚΕΛΑ ΚΟΣΙΝΤΖΗ.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η αιτιολογία της εξάρτησης
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟΥ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΗ
Κοινωνική Έρευνα.
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Φυσιολογικό και παθολογικό
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Αρχική Αξιολόγηση
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία

To οικογενειακό σύστημα Το άτομο – το καταλαβαίνουμε καλλίτερα με την εκτίμηση των αλληλεπιδράσεων σε όλη την οικογένεια Τα συμπτώματα – θεωρούνται η έκφραση των δυσλειτουργιών μέσα στην οικογένεια Προβληματικές συμπεριφορές – Εξυπηρετούν ένα σκοπό της οικογένειας Είναι μια έκφανση της ανικανότητας της οικογένειας να λειτουργήσει παραγωγικά Αποτελούν μοτίβα συμπεριφορών που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά Η οικογένεια – η αλλαγή σε ένα μέλος της επηρεάζει και τα υπόλοιπα μέλη

ΓΣΟΘ Η Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Οικογενειακή θεραπεία, έχοντας επηρεαστεί αρκετά από τις συμπεριφοριστικές θεραπείες παιδιών και εφήβων, καθώς και από τις αρχές του συστημικού μοντέλου θεραπείας, επενδύεται με έννοιες και τεχνικές της γνωσιακής συμπεριφοριστικής θεραπείας όπως αυτή αναπτύχθηκε από τους Beck, Ellis και Meichenbaum.

ΓΣΟΘ Η ΓΣΟΘ περικλείει την άποψη ότι τα μέλη μιας οικογένειας ταυτόχρονα επηρεάζουν και επηρεάζονται μεταξύ τους. Συνεπώς μια συμπεριφορά, ενός μέλους της οικογένειας οδηγεί σε συμπεριφορές, γνωσίες, και συναισθήματα σε όλα τα μέλη, τα οποία με τη σειρά τους επιφέρουν γνωσίες, συμπεριφορές και συναισθήματα σε απάντηση στο προηγούμενο μέλος.

Παρουσίαση περιστατικού νοσηλευόμενου παιδιού 9 ετών με αναφερόμενες κεφαλαλγίες στην παιδιατρική κλινική του Αχιλλοπουλείου Νοσοκομείου Βόλου

O Φανούρης, 9 ετών νοσηλεύεται κατ’ επανάληψη στην παιδιατρική κλινική λόγω έντονων επεισοδίων κεφαλαλγίας. Μετά από πλήρη εργαστηριακό έλεγχο δεν προκύπτει κανένα παθολογικό εύρημα και οι παιδίατροι ζητούν ψυχολογική αξιολόγηση του παιδιού. Ιστορικό: Ο Φανούρης είναι το τρίτο παιδί της οικογένειας και έχει μεγάλη διαφορά ηλικίας από τις δυο αδελφές του. Η μητέρα του έχασε πριν δυο χρόνια τον πατέρα της και δυσκολεύεται να το ξεπεράσει. Ο πατέρας του είναι άνεργος εδώ και δυο χρόνια και η οικογένεια αντιμετωπίζει πολλά οικονομικά προβλήματα. Τους τελευταίους μήνες η σχολική επίδοση του αγοριού έχει μειωθεί πολύ και η συμπεριφορά του στο σχολείο παρουσιάζει επιθετικά στοιχεία.

Εργαλεία αξιολόγησης και διάγνωσης: Το πρώτο βήμα για την εγκαθίδρυση της θεραπευτικής σχέσης αρχίζει με την κλινική συνέντευξη. Οι δομημένες κλινικές συνεντεύξεις που ολοκλήρωσαν ατομικά ο Φανούρης, ο πατέρας του και η μητέρα του αποτέλεσαν το πρώτο εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε. Επιπλέον ο Φανούρης συμπλήρωσε κάποια προβολικά τεστ με χρήση παιδικού σχεδίου.

Διάγνωση: Σύμφωνα με τα παραπάνω εργαλεία διερεύνησης ο Φανούρης βρέθηκε να παρουσιάζει: έντονο άγχος, ανασφάλεια σχετικά με την σχέση των γονιών του αλλά και την οικονομική κατάσταση της οικογένειας.Η μητέρα του παρουσιάζει καταθλιπτική συμπτωματολογία και ο πατέρας του άγχος κυρίως σε σχέση με το εργασιακό του πρόβλημα.

Παρέμβαση: Η οικογενειακά προσανατολισμένη θεραπεία θεωρήθηκε αποτελεσματική για την περίπτωση του Φανούρη αφού με αυτήν είναι δυνατόν να συμπεριληφθεί ολόκληρη η οικογένεια, ως ένα δίκτυο υποστήριξης στη θεραπευτική διαδικασία.

Ψυχοθεραπευτική παρέμβαση των δύο φάσεων Πρώτη Φάση: χαρακτηρίζεται από γονεοκεντρισμό με στόχο την καλυτέρευση της επικοινωνίας μεταξύ των γονέων Δεύτερη Φάση(παιδοκεντρική): έχει ως στόχο τόσο την καλυτέρευση της επικοινωνίας των γονέων σε θέματα διαπαιδαγώγησης όσο και την βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας

Στρατηγικοί θεραπευτικοί στόχοι στην οικογενειακή θεραπεία Επίλυση των προβλημάτων με την εστίαση στις συμπεριφορικές αλλαγές Τροποποίηση της συμπεριφοράς Μείωση των επιπέδων άγχους μέσα στην οικογένεια Οι αλλαγές επιτυγχάνονται στις σχέσεις και όχι μόνον στα άτομα

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Μείωση των συμπτωμάτων κεφαλαλγίας του παιδιού. Μείωση του άγχους και καλύτερη επίδοση αλλά και συμπεριφορά στο σχολείο. Βελτίωση των σχέσεων και της επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας.

Η θεραπεία της οικογένειας στοχεύει στην κεντρική λειτουργία της οικογένειας και είναι συχνά πιο αποτελεσματική για τα παιδιά και τους έφηβους σε σχέση με την ατομική θεραπεία.