Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Νοέμβριος  Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή  Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των Δεικτών  Σύνδεσή τους.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
Advertisements

1 Η Σημερινή Κατάσταση της Κυπριακής Οικογένειας Κέντρο Ερευνών και Ανάπτυξης, Intercollege.
Ενημέρωση Διευθυντών Μ.Ε Νοέμβριος Για να μην γίνει Λαβύρινθος  Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή  Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των.
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ SCHOOL BULLING. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΣΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΜΙΝΙΟΥΚ YΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κα ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΑ.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών Δείκτες Επιτυχίας – Δείκτες Επάρκειας.
+ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΜΑΙΕΥΤΗΡΑΣ - ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
Στρατηγικές επιβίωσης αποχωρισμένων αιτούντων άσυλο παιδιών στα κέντρα υποδοχής των νομών Λέσβου και Ιωαννίνων Χρύσα Γιαννοπούλου Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών.
1 FDL Group 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής. 2 Τι είναι logistics ; Παγκόσμιος κύκλος εργασιών εταιρειών Logistics 2013 Ελληνικός Κ.Ε. εταιρειών Logistics.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
1 ΝΕΟΠΛΑΣΙEΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD Ακτινοθεραπευτής - Ογκολόγος Ογκολογική Νοσηλευτική ΑΤΕΙ Πάτρας 2009.
58 Ζητήματα Συγκριτικών Μελετητών της Εκπαίδευσης Η πορεία ανάπτυξης της Συγκριτικής Παιδαγωγικής κατέδειξε την απουσία συναίνεσης των Συγκριτικών Μελετητών.
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Ξενοδοχειακή Λογιστική Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και.
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Στρατηγική Διδασκαλίας
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Μεταγνωστική Ικανότητα-στρατηγικεσ
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΥΛΙΑΔΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΜΒΑ
Μάθηση βασισμένη σε πηγές: Πληροφοριακός εγγραμματισμός και οργάνωση διαδικτυακών εξερευνήσεων (Κ. Παπανικολάου) Ε. Αλεξοπούλου,
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ ΜΑ-ΗΕΡ ΘΕ 3.
Η καθιέρωση του σοσιαλισμού πριν το 1914
ΤΡΕΦΟΜΑΣΤΕ ΣΩΣΤΑ, ΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Δομημένος Προγραμματισμός
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4η (2016 – 17) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 5η (2017 – 18) H Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Η Περίοδος της Κρίσης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
Βελτίωση Ποιότητας Υπηρεσιών του ΕΣΥ: του Νοσηλευτικού Προσωπικού
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Επαναληπτική Διάλεξη (2017 – 18).
Συμβουλές για ένα υγιές βάρος
στην Επετειακή Εκδήλωση συμπλήρωσης 30 χρόνων Erasmus,
This story was written in Cyprus by Primary School children.
Απάτες στα Τρόφιμα και Ασφάλεια Τροφίμων Γιώργος Σάββα, Υγειονομικός Λειτουργός Υγειονομικές Υπηρεσίες, Ιατρικές Υπηρεσίες και υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας,
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
Νοσηλευτική φροντίδα ασθενών που βιώνουν Απώλεια, Θρήνο και Θάνατο
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΑΦΗΣ ΓΛΩΣΣΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Νοέμβριος 2015

 Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή  Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των Δεικτών  Σύνδεσή τους με: Τον στόχο του έτους για Μεγιστοποίηση Αποτελεσμάτων Την καθημερινή διδασκαλία, για εξορθολογισμό της διδακτικής πράξης Την κάθε είδους αξιολόγηση Το ελάχιστο/πυρηνικό πρόγραμμα  Αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και διεύθυνσης

 Τα Αναλυτικά Προγράμματα δεν άλλαξαν- Αναδομήθηκαν  Οι Δείκτες προέκυψαν ως ανάγκη από την αξιολόγηση των ΑΠ και την Έκθεση της Επιτροπής  Οι Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας δεν είναι καινοτόμες έννοιες ως προς το περιεχόμενο ούτε επιφορτίζουν με περισσότερη εργασία τους εκπαιδευτικούς  Οι Δείκτες είναι εργαλεία διευκόλυνσης της εργασίας των εκπαιδευτικών και τίποτε περισσότερο ή λιγότερο

 Με βάση:  την Αξιολόγηση των ΑΠ το 2014  Την Έκθεση της Επιτροπής Αξιολόγησης (2014) το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού έχει συστήσει Επιτροπές Ανατροφοδότησης των υφιστάμενων Αναλυτικών Προγραμμάτων.

 Οι Επιτροπές ανατροφοδότησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων απαρτίζονται από:  Επιστημονικούς Συμβούλους, οι οποίοι είναι ακαδημαϊκοί, ειδικοί στο γνωστικό αντικείμενο και ειδικοί στη Διδακτική του αντικειμένου  Yπεύθυνους επιθεωρητές  Mάχιμους εκπαιδευτικούς

 Επομένως, τα υφιστάμενα Αναλυτικά προγράμματα, όλων των γνωστικών αντικειμένων, έχουν αναδομηθεί στη βάση Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας, Αναδιαμόρφωση της δομής από τη διδακτέα ύλη- στα Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα και στα αντίστοιχα Διδακτέα για την επίτευξη των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων.

 Οι Δείκτες Επιτυχίας = αναφέρονται στα Μαθησιακά Αποτελέσματα, τα οποία αναμένεται να επιτευχθούν, κατά μάθημα, τετράμηνο, τάξη ή συνδυασμό τάξεων, από την προδημοτική εκπαίδευση μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου, με προοπτική ανάπτυξης μέχρι και την Γ’ Λυκείου.  Οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στο τι πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής, για να επιτύχει τα καθορισμένα Μαθησιακά Αποτελέσματα. 

 Επομένως,  οι Δείκτες Επιτυχίας αναφέρονται στον μαθητή και τα επιτεύγματά του, ενώ  οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στον εκπαιδευτικό και τα διδακτέα Εξορθολογισμός της διδακτικής πράξης Μαθητής Εκπαιδευτικός Προσδοκώμενα Α.Πρόγραμμα Αποτελέσματα Διδακτέα ΠΩΣ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 Οι Δείκτες περιλαμβάνουν όλα τα είδη μάθησης, ό, τι αναμένεται μέσα από τη διδασκαλια να αναπτύξει ο μαθητής, ως Μαθησιακά Αποτελέσματα, τα οποία πιστοποιούν την ανάπτυξη και τις ικανότητες του μαθητή σε κάθε τάξη και επίπεδο εκπαίδευσης:  πληροφορίες,  έννοιες,  δεξιότητες,  τρόπο σκέψης και στρατηγικές,  στάσεις και αξίες

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται  στην ανάπτυξη δεξιοτήτων  στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και  δημιουργικότητας  σε στάσεις διά βίου μάθησης, συμβίωσης και συνεργασίας, ούτως ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να παρέχουν τη βάση για ποιότητα ζωής και ουσιαστική δραστηριοποίηση στη σύγχρονη κοινωνία.

ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ: Το διδακτέο  Η ανάλυση των Δεικτών Επιτυχίας σε διδακτικές δεξιότητες, πληροφορίες, έννοιες και αξίες = Αξιόλογη γνώση  ΙΕΡΑΡΧΙΕΣ ή προαπαιτούμενη γνώση για να επιτευχθεί κάθε φορά ο Δείκτης Επιτυχίας  Συγκεκριμενοποιούν το ελάχιστο πρόγραμμα

 Διδάσκω τον μαθητή Vs Διδάσκω την ύλη  Μεγιστοποίηση Μαθησιακών αποτελεσμάτων Vs Κάλυψη της ύλης, περιεχομένου βιβλίου  Διάβαζε περισσότερο Vs Συναίσθηση και διάγνωση των ελλείψεων  Διδάσκω το Α. Πρόγραμμα Vs Μαθαίνει ο μαθητής

«Όλοι οι μαθητές μαθαίνουν» Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης (Gagne, 1970, Vygotsky, 1978) Παροχή εκπαίδευσης ανάλογης με την Ανάπτυξη και Ετοιμότητα του Μαθητή

 Διευκολύνουν και εξορθολογίζουν τη δουλειά τους  Τους δίνουν μέτρα διάγνωσης αναγκών  Τους βοηθούν να απαντήσουν στο ερώτημα «πώς βοηθώ τον κάθε μαθητή»  Δεν τους περιορίζουν μόνο σε αυτά που περιλαμβάνουν οι Δείκτες= ελάχιστο πρόγραμμα  Δίνουν εργαλεία για εφαρμογή της διαφοροποίησης σε τάξεις μικτής ετοιμότητας  Απαντούν στο ερώτημά τους «σε τι θα αξιολογηθεί ο μαθητής» και τι είναι αξιόλογο για αξιολόγηση  Αυξάνουν την παιδαγωγική τους αυτονομία, για να χρησιμοποιήσουν κατάλληλα τα εκπαιδευτικά υλικά και μέσα Τους αναπτύσσουν από αξιολογητές σε δασκάλους

 Τους απελευθερώνουν από την αποστήθιση της ύλης  Τους μαθαίνουν να σκέφτονται και να γίνονται αυτόνομοι  Τους προσανατολίζουν σε αξιόλογη γνώση  Συγκεκριμενοποιούν τα αναμενόμενα και τα απαραίτητα για επιτυχία  Εκλογικεύουν την προσπάθειά τους, η οποία είναι προσανατολισμένη, σαφής και λογικά διαρθρωμένη  Βοηθούν στην αύξηση του κινήτρου μέσα από εμπειρίες επιτυχίας Σέβονται την ετοιμότητα του κάθε μαθητή

 Η αναδόμηση των ΑΠ με βάση τους Δείκτες στοχεύει στο να υλοποιήσει την αρχή που ανέκαθεν προτάσσαμε στο σκοπό της εκπαίδευσής μας:  «O εκπαιδευτικός σέβεται τη μοναδικότητα του παιδιού και ανταποκρίνεται σε εγγενείς και επίκτητες ατομικές διαφορές, η έγκαιρη διάγνωση των οποίων αποτελεί αναγκαιότητα για κατάλληλο προγραμματισμό»

4. Δείκτες- Διδασκαλία- Αξιολόγηση  οι Δείκτες Επιτυχίας αναφέρονται στον μαθητή και τα επιτεύγματά του, Σύνδεση με τη Διαγνωστική-διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση  οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στον εκπαιδευτικό και τα διδακτέα, Σύνδεση με τη Διδασκαλία και Διαφοροποίηση, Τη διαμορφωτική αξιολόγηση και την πρόοδο Του κάθε μαθητή

 Αναμένεται να πλαισιωθούν από…  Ουσιαστική ενημέρωση και επιμόρφωση  Μεθοδολογικές προσεγγίσεις  Υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε επίπεδο τάξης και σχολείου  Ουσιαστική σύνδεσή τους με την κάθε μορφής αξιολόγηση του μαθητή  Συνεχή ανατροφοδότηση των ίδιων των δεικτών και της εφαρμογής τους από τις Επιστημονικές Ομάδες Ανάπτυξης των Δεικτών και τους Επιθεωρητές στα σχολεία.

 Δεν χρειάζεται ανησυχία αλλά εξοικείωση  Στόχος η ανατροφοδότηση από τους διδάσκοντες και τα σχολεία  Ευέλικτη εφαρμογή, ώστε οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιούν τους δείκτες ως εργαλεία για αποτελεσματικότητα στη δουλειά τους  Συζήτηση των ενδοιασμών και δυσκολιών τους

Τι είναι η κοινότητα μάθησης “The three words explain the concept: Professionals coming together in a group—a community—to learn.” Shirley Hord, school leadership  “Μια ομάδα εκπαιδευτικών που έχει τακτές συναντήσεις, μοιράζεται εμπειρίες, και εργάζονται συνεργατικά για να βελτιώσουν τη διδασκαλία και την επίδοση των μαθητών».

 Ενθάρρυνση δράσεων σε σχέση με τους Δείκτες και αναστοχασμός σε αυτές  Σχηματισμός ομάδων όσων διδάσκουν σε παράλληλα τμήματα και από κοινού σχεδιασμός μαθημάτων  Συναίσθηση, ως πρώτο βήμα, ότι κάθε μέρα, όταν διδάσκουμε, έχουμε ένα Σκοπό (Δείκτες Επιτυχίας)= Αυτό/ αυτά που στο τέλος του μαθήματος ΟΛΟΙ οι μαθητές θα πρέπει να επιτύχουν

 Η έρευνα δράσης διευκολύνει τη δράση του εκπαιδευτικού και την ανάλυση των εμπειριών του, σε αυθεντικό περιβάλλον του  Δοκιμάζω, αναστοχάζομαι στη διδασκαλία, (συν)αξιολογώ, επανασχεδιάζω και διδάσκω  Δεν υπάρχουν γνωρίζοντες και μη- μαζί διερευνούν, δοκιμάζουν Αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και διεύθυνσης

Ο ρόλος των διευθυντών…  Η έρευνα έχει δείξει ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν αξία σε αυτά που η σχολική μονάδα, με πρώτο τον διευθυντή, θεωρεί ότι έχει αξία  Χρειάζονται χώρο και χρόνο  Συντονισμό για τακτές παιδαγωγικές συναντήσεις εντός του σχολείου  Συνδιδασκαλίες μεταξύ συναδέλφων και ανταλλαγή απόψεων  Ευκαιρίες Ανατροφοδότησης της δουλειάς τους- ανατροφοδότησης των δεικτών

 Το σχολικό έτος είναι έτος ευέλικτης εφαρμογής, παρακολούθησης και ανατροφοδότησης των δεικτών.