Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού για Εφαρμογές Εκπαίδευσης και Κοινωνικών Δεξιοτήτων Κώστας Καρπούζης Εργαστήριο Ψηφ. Επεξεργασίας Εικόνας, Βίντεο και Πολυμέσων, ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ –
παιχνίδια στην εκπαίδευση Από τα 70s και μετά, χρησιμοποιούσαμε τον όρο “edutainment” Ιδέα: εκπαιδευτικό περιεχόμενο μέσα από εμπειρία παιχνιδιού
παιχνίδια στην εκπαίδευση Π.χ. για να ανοίξω την πόρτα σε έναν λαβύρινθο, πρέπει να ξέρω πόσο κάνει 2+3 και να το «πω» στο «τέρας» που τη φυλάει –Πολύ μικρή συνάφεια του εκπαιδευτικού περιεχομένου με τη δράση του παιχνιδιού Πρόβλημα: όταν μιλάμε για «παιχνίδια», τα παιδιά περιμένουν κάτι άλλο
παιχνίδια στην εκπαίδευση Κάτι σαν αυτό... Κάτι που να απευθύνεται στις αισθήσεις τους, αλλά και στις γνωσιακές τους ικανότητες
παιχνίδια στην εκπαίδευση Κάτι σαν αυτό... Αλλά εμείς θέλουμε να τους δώσουμε κάτι «θρεπτικό» Ίσως «βαρετό», αλλά που «θα τους κάνει καλό»
παιχνίδια στην εκπαίδευση Κάτι σαν αυτό... Αλλά εμείς θέλουμε να τους δώσουμε κάτι «θρεπτικό» Και για να μην έχουμε αυτήν την αντίδραση...
παιχνίδια στην εκπαίδευση Κάτι σαν αυτό... Αλλά εμείς θέλουμε να τους δώσουμε κάτι «θρεπτικό» Και για να μην έχουμε αυτήν την αντίδραση Τελικά δεν κάνουμε τίποτα από τα δύο...
τι δεν είναι παιχνίδι Μια οποιαδήποτε δραστηριότητα στην οποία απλά εμφανίζεται ένα σκορ ή ένα badge –Αλλιώς το foursquare θα ήταν παιχνίδι
τι δεν είναι παιχνίδι Μια δραστηριότητα στην οποία έχουμε βελτιστοποιήσει τη στρατηγική μας –Δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον πλέον –“Theory of fun”, R. Koster
παιχνίδια σοβαρού σκοπού (serious games) Σχεδιασμένα για σκοπούς όχι μόνο ψυχαγωγικούς –αλλά πάντως πρωτίστως «παιχνίδια» –“Serious” δε σημαίνει απαραίτητα βαρετά! πώς θα πείσουμε τα παιδιά να τα παίξουν; –ελπίζοντας ότι μετά θα μεταφέρουν τις νέες γνώσεις στον πραγματικό κόσμο
μερικά βήματα πίσω τα παιχνίδια αποτελούν την πρώτη μας δραστηριότητα σαν παιδιά έννοιες σαν τη «διασκέδαση» (fun) και τη «ροή» (flow) είναι δεδομένες
μερικά βήματα πίσω η πρώτη μας επαφή με την κοινωνική δικτύωση
μερικά βήματα πίσω η πρώτη μας επαφή με την κοινωνική δικτύωση αλλά τα σχολεία αποτυγχάνουν στο να τα εκμεταλλευτούν
ένα παιχνίδι επίλυσης διαφορών για παιδιά ετών –στο σχολικό περιβάλλον σενάρια δημοφιλών παιχνιδιών –φάρμα και παιχνίδι ρόλων
ένα παιχνίδι επίλυσης διαφορών προσαρμογή στις επιδόσεις του χρήστη και σε γνωσιακά και πολιτισμικά μοντέλα –μετά από εκτενή έρευνα χρηστών –paper prototypes, cultural probes, συνεντεύξεις με μαθητές και δασκάλους
ένα παιχνίδι επίλυσης διαφορών τα σενάρια ανταποκρίνονται σε συχνούς λόγους διαμαχών –π.χ. συναισθήματα και φήμες
ένα παιχνίδι επίλυσης διαφορών τα σενάρια ανταποκρίνονται σε συχνούς λόγους διαμαχών –π.χ. συναισθήματα και φήμες –διαχείριση πόρων
ένα παιχνίδι επίλυσης διαφορών τα σενάρια ανταποκρίνονται σε συχνούς λόγους διαμαχών –π.χ. συναισθήματα και φήμες –διαχείριση πόρων –σχέσεις με τρίτους
ο κύκλος της διαμάχης Αρνητικά συναισθήματα στην αρχή –ένδειξη εμπλοκής στο παιχνίδι Τα σενάρια «ωθούν» τους παίκτες στην επίλυση –Μέσω επιβράβευσης από συμπαίκτες και το παιχνίδι Swanstrom & Weissman, 2005
παιχνίδια σοβαρού σκοπού στη δυσλεξία «Παιχνιδοποιημένες» (gamified) μαθησιακές δραστηριότητες –Στόχος “fun” Προσαρμογή σε επίπεδο και συγκεκριμένα προβλήματα Διερεύνηση στοιχείων πραγματικού παιχνιδιού
τροφή για σκέψη Jane McGonigal: Gaming can make a better world, Feb 2010
τροφή για σκέψη
Ευχαριστώ πολύ! –