Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 7: Η Ελιά Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών της.
Ενότητα 11: Άνοιξη-Μάρτης
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Προσχολική Παιδαγωγική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 13: Τα Έντομα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Προσχολική Παιδαγωγική
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Σκοποί ενότητας Ενημέρωση για το περιεχόμενο του μαθήματος Περιγραφή της σύνδεσης με την πρακτική άσκηση Συζήτηση για τις επιδιώξεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Περιεχόμενα ενότητας Εισαγωγή στο μάθημα Εξήγηση βασικών υποχρεώσεων σε σχέση με την πρακτική άσκηση Συζήτηση για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Λέξεις κλειδιά Εκπαιδευτική διαδικασία, μάθηση, ολόπλευρη ανάπτυξη

Στο πλαίσιο του μαθήματος Γνωριμία με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών για το νηπιαγωγείο (φιλοσοφία, περιεχόμενο, διδακτικές μέθοδοι, αξιολόγηση, ρόλος του εκπαιδευτικού), Εξοικείωση με το περιβάλλον του νηπιαγωγείου και την εκπαιδευτική πρακτική. Απόκτηση βασικών γνώσεων για τη διαδικασία της παρατήρησης και καταγραφής μέσα από την παρατήρηση των ελεύθερων δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο.

Συνεργασία Γραφείο διδάσκουσας: Τομέας ΘΕΠ Ενημέρωση eclass

Επισκέψεις σε σχολεία (1) Για ερωτήσεις ή ζητήματα που αφορούν τα σχολεία σχετικά με την πρακτική άσκηση μπορείτε να χρησιμοποιείτε τη διεύθυνση ή να επισκέπτεστε το γραφείο Πρακτικής Άσκησης τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του.

Επισκέψεις σε σχολεία (2) Θα αναρτηθεί λίστα με τα σχολεία. Εντοπίζετε στη λίστα το νηπιαγωγείο στο οποίο έχετε τοποθετηθεί και τους συμφοιτητές/τριες που θα είστε μαζί στο ίδιο νηπιαγωγείο. Συνεννοείστε μεταξύ σας και κάνετε από κοινού ένα τηλεφώνημα στο νηπιαγωγείο ώστε να βρεθεί η κατάλληλη μέρα και ώρα για να κάνετε την πρώτη γνωριμία με τις νηπιαγωγούς και να ενημερωθείτε για το τμήμα που θα πάτε, την ώρα έναρξης, πόσα παιδιά φοιτούν, κ.λπ.

Τυπώνετε τα σχετικά έντυπα Φροντίζετε να συμπληρώσετε αναλόγως το παρουσιολόγιο και τα έντυπα παρατήρησης και δεν ξεχνάτε να ζητήσετε υπογραφή και σφραγίδα από την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου

Συζήτηση Γιατί πιστεύετε ότι η προσχολική εκπαίδευση είναι σημαντική για την ανάπτυξη του παιδιού; Σημειώστε συνοπτικά ποιος πιστεύετε ότι είναι ο σκοπός και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο.

Η φοίτηση του νηπίου στο νηπιαγωγείο αφετηρία στην εκπαιδευτική του πορεία (σημαντική μετάβαση) εισαγωγή σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο η παρεχόμενη μάθηση διαφέρει από το οικογενειακό πλαίσιο: οργανωμένη και συστηματική εκπαιδευτική διαδικασία (είτε είναι προγραμματισμένη από τον εκπαιδευτικό, είτε προκύπτει από τα ενδιαφέροντα των παιδιών).

Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις Δίνουν έμφαση στη σύνδεση της μάθησης με την κατανόηση & όχι με την απομνημόνευση δεδομένων-η κατανόηση επιτρέπει τη «χρήση» της γνώσης σε διαφορετικά πλαίσια.

Η μάθηση ως προσπάθεια του παιδιού να βρει απαντήσεις σε ερωτήματα, να ερμηνεύσει τα δεδομένα του περιβάλλοντός του και να αποκτήσει γνώσεις, δεξιότητες & εμπειρίες που θα συμβάλλουν και στην αλλαγή στάσης / συμπεριφοράς

Ολόπλευρη ανάπτυξη Ο Whitebread (2008, σ. 6) αναφέρει ότι στη διάρκεια της νηπιακής ηλικίας τα παιδιά παράλληλα με την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων και τη συγκρότηση εννοιών αναπτύσσουν βασικές στάσεις ως άτομα και ως μαθητές οι οποίες επηρεάζουν τη μελλοντική τους πορεία.

Η μάθηση δεν είναι μια γραμμική διαδικασία Τα παιδιά δέχονται επιρροές από την οικογένεια & το περιβάλλον που μεγαλώνουν οι οποίες επηρεάζουν τις ιδέες τους & τον τρόπο που προσεγγίζουν τη γνώση.

Είναι σημαντικό να διαμορφωθεί ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον στο οποίο αναγνωρίζεται η αξία και η προσπάθεια κάθε παιδιού δίνεται δυνατότητα στα παιδιά να κάνουν επιλογές και να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων (κανόνες, διαδικασίες) παρέχονται μαθησιακές εμπειρίες σε πλαίσια που έχουν νόημα για τα παιδιά

ενθαρρύνεται η έκφραση των παιδιών με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους παρέχονται ευκαιρίες για παιχνίδι (ελεύθερο και οργανωμένο).

Βιβλιογραφικές αναφορές Whitebread, D. & Coltman, P. (eds) (2008). Teaching and Learning in the Early Years. London & New York: Routledge.

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Μαρία Καμπεζά, «Προσχολική Παιδαγωγική». Ενότητα 1: Εισαγωγή. Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.