Overview of Key Concepts Good to Great and the Social Sectors by Jim Collins.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Remember the five simple rules to be happy:
Advertisements

Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ; I’m somebody you live with every day.. Είμαι κάποια με την ποία ζεις μαζί… κάθε μέρα..
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Business English Ενότητα # 9: Financial Planning Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Install WINDOWS 7 Κουτσικαρέλης Κων / νος Κουφοκώστας Γεώργιος Κάτσας Παναγιώτης Κουνάνος Ευάγγελος Μ π ουσάη Ελισόν Τάξη Β΄ Τομέας Πληροφορικής 2014 –’15.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Γιώργος Μαυρομμάτης Δια - εθνική πολιτική οικονομία.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ CORPORATE GOVERNANCE* * Τρόποι Διοίκησης και Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Acts 4:34 – 5:11 God’s warning shot.
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ;.
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Τι είναι η AIESEC; Η AIESEC είναι ένας παγκόσμιος νεανικός οργανισμός που προσπαθεί να πετύχει ειρήνη στον κόσμο και μεγιστοποίηση των ανθρώπινων δυνατοτήτων,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
GO.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Σεμινάριο “Πώς να καταστήσετε το έργο σας Ανοικτής Πρόσβασης”
Κωνσταντίνος Ροδίτης1,2, Ευαγγελία Σαμαρά2,3, Κωνσταντίνος Λούης2,4
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
Παγκοσμιοποίηση μύθος ή πραγματικότητα
Η Περιβαλλοντική Αγωγή εισήλθε στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών κρατών από την ανάγκη ανταπόκρισης στις όλο και αυξανόμενες πιέσεις της οικολογικής κρίσης.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εκπαιδευτική ρομποτική
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ηγεσία, Φρόνηση, Αυτενέργεια: Πως δημιουργούν οι καλοί οργανισμοί
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
ΜΠΣ: Διοίκηση & Διαχείριση
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Verbs.
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Overview of Key Concepts Good to Great and the Social Sectors by Jim Collins

The “Good to Great” Formula 1.Cultivate disciplined people 2.Engage in disciplined thought 3.Take disciplined action 4.Make the leap to greatness endure over time Four Key Stages

Stage 1: Cultivate disciplined people Select disciplined people who demonstrate personal humility and professional will – Get the right people “on the bus” – Do not allow people to stay “on the bus” if they do not have the right traits.

Stage 2: Engage in disciplined thought Face the brutal facts about your business Have the faith to believe you will survive and thrive Answer three pivotal questions: 1.What am I deeply passionate about? 2.What can I be the best in the world at? 3.What best drives my economic or resource engine?

Stage 3: Take disciplined action Doggedly stick to the hedgehog elements Don’t give up—the flywheel will spin!

Hedgehog Concept Resource Engine Best At… Passion

3 Aspects of Hedgehog Concepts Passion —what your organization stands for and why it exists Best at… —What your organization can uniquely contribute to the people it touches—better than any other organization on the planet Resource engine —Understanding what best drives your resource engine – Time – Money – Brand

Flywheel Effect Power and success that builds slowly at first and then with increasing momentum over time. Requires single-minded devotion to the “hedgehog concept.”

Flywheel Effect in the Social Sectors Resource Engine Best At… Passion Attract Believers Build Brand Demonstrate Results Build Strength RELENTLESS FOCUS ON HEDGEHOG CONCEPT

Flywheel Effect in the Social Sectors Power of the Flywheel Success breeds support and commitment, which breeds even greater success, which breeds more support and commitment— round and around the flywheel goes. People like to support winners!

Stage 4: Build greatness to last Longevity of great organizations is related to the successful transfer of power to exceptional leaders over time. These leaders rely less on charismatic personalities and more on strategies to stimulate organizational progress. Lasting organizations are based on consistent core values yet relentlessly assess themselves to adapt to an ever-changing world.

5 Key Differences Between Business and Nonprofit Sector “Great” had to be calibrated without using business metrics. Excellent leaders had to be cultivated within the diffuse power structures of nonprofits. The right people had to be recruited and the wrong people let go within the particular constraints of the nonprofit world. The “hedgehog concept” had to be rethought without a profit motive. A new concept of the “flywheel” had to be developed by building the brand.

Along the Road to Greatness Measuring greatness Getting things done Getting the right people Making the economic engine work Turning the flywheel and building momentum

Measuring Greatness Business Sector Uses money as input (means) and output Financial returns measure greatness Asks, “How much did we make?” Nonprofit Sector Uses money as input only Financial returns not a measure of greatness Asks three questions: “How well do we deliver on the mission?” “Do we make a distinct impact with our resources?” What’s the qualitative evidence that we area success?

Getting Things Done Business Sector Uses mostly executive leadership CEO employs concentrated power to make the right decisions. Nonprofit Sector Uses mostly legislative leadership CEO employs persuasion, political currency, and shared interests.

Getting the Right People Business Sector Can pay for talented employees The right people share corporate vision and passion Nonprofit Sector Cannot pay high salaries; unpaid board Sometimes hard to get the wrong people “off the bus”; careful selection is essential. The right people volunteer to add meaning to their lives and because of their belief in the mission.

Making the economic engine work Business Sector Single component to measure success: Profit Nonprofit Sector Multiple components to measure success: Human capital—Do we have enough time? Financial capital—can we pay the bills and break even? Brand capital—Are we known as the best in our field?

Turning the flywheel & building momentum Business Sector Success breeds success. With discipline, the slow turning of the flywheel yields financial success over time. Nonprofit Sector Success building on brand reputation. Success comes when you deliver tangible results and people grow committed to your mission.

Highly Capable Individual Contributing Team Member Competent Manager Effective Leader Level 5 Executive LEVEL 5 LEVEL 4 LEVEL 3 LEVEL 2 LEVEL 1 Levels of Leaders

Level 5 Leader The rare extraordinary executive who transforms a good company or organization into a great one through personal humility and professional will.

Good to Great Diagnostic Tool gnostic%20Tool.pdf

Good to Great Lecture Hall Audio presentations by Jim Collins regarding concepts presented in Good to Great—with a special section devoted to Social Sectors