ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ
Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα, έχει διάρκεια στο χρόνο και απευθύνεται σε ένα άτομο (θύμα) που δεν μπορεί να υπερασπιστεί εύκολα τον εαυτό του (Olweus, 1993)
ΑΡΑ σκοπιμότητα του εκφραστή της βίαιης συμπεριφοράς πρόκληση φυσικής ή ψυχολογικής βλάβης στα θύματα επαναληψιμότητα ανισορροπία ισχύος μεταξύ του θύτη και του θύματος επιβεβαίωση της κυριαρχίας του θύτη πάνω στο θύμα (ως προς την ηλικία, τη φυσική δύναμη κ.λπ.)
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΘΥΜΑΤΟΣ Αρνητική εικόνα για τον εαυτό του – χαμηλή αυτοεκτίμηση Έλλειψη αυτοπεποίθησης Κλαίει συχνά Ντροπαλό, πιο ήσυχο και ευαίσθητο Λιγότερους φίλους – καθόλου δημοφιλές Λιγότερο αποδεκτό από τους συνομηλίκους Συναισθήματα απόρριψης - καταδίωξης
ΦΟΒΟΣ - ΠΟΝΟΣ ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ – ΘΛΙΨΗ ΜΟΝΑΞΙΑ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΧΑΜΗΛΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΘΥΜΑΤΟΣ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΤΡΟΠΗ
Έχουμε σκεφτεί ότι η απουσία αντίδρασης των παρατηρητών ενισχύει την συμπεριφορά του θύτη καθώς με το να γελάσουν / χαμογελάσουν με το γεγονός έχει επιτύχει να κερδίσει την προσοχή του ς επηρεάζεται καθοριστικά το θύμα :το γέλιο, το χαμόγελο, η αδιαφορία και η απραξία ενισχύουν τη μοναξιά του και επιβεβαίωσ η της πράξης του θύτη ο σχολιασμός του γεγονότος ενισχύει με τη σειρά του και τη ντροπή που βιώνει το θύμα και επιτείνει το πρόβλημά του. Άρα ο αμέτοχ ος παρατη ρητής είναι ηθικά υπεύθυ νος για τον εκφοβι σμό
Είμαστε απλά θεατές στις δυσκολίες ενός συμμαθητή μας ; Σκεφτείτε: 1. Όλοι έχουμε δικαίωμα να είμαστε διαφορετικοί. 2. Πόσο σοβαρό είναι αυτό που συμβαίνει στο συμμαθητή μας; 3. Πώς μπορεί να αισθάνεται όταν εμείς γελάμε ή δεν κάνουμε κάτι; 4. Το να είμαστε φιλικοί με το παιδί μπορεί να το κάνει να αισθανθεί καλύτερα συμμαθητή μας; 3. Πώς μπορεί να αισθάνεται όταν εμείς γελάμε ή δεν κάνουμε κάτι; 4. Το να είμαστε φιλικοί με το παιδί μπορεί να το κάνει να αισθανθεί καλύτερα
7. Μην επιτρέπετε με γέλια και κουβέντες να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση. 6. Ενημερωθείτε για το σχολικό εκφοβισμό Είναι βοήθεια και στα δυο παιδιά 5. Το να μιλήσετε σε κάποιον (γονέα - εκπαιδευτικό) δεν είναι «κάρφωμα».