Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Advertisements

ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Σταυροφορίες.
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Έλενα Σταυρακοπουλου Μαρία Σταυροπούλου. Μια καινούργια πολιτεία, όπως ο Μυστράς, δεν θα μπορούσε να αναπτύξει δική της καλλιτεχνική παράδοση. Η εξάρτησή.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Η πτώση του Βυζαντίου.
Το Κάστρο της Μονεμβασιάς
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
9ο. Ναοδομία Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Πίνακες ζωγραφικής Ελλήνων ζωγράφων με θέμα το παιδί Λίλιαν Λάμπρου Β2
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
Έργα κρητών ζωγράφων της Αναγέννησης
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Γ ι ά ν ν η ς Μ ό ρ α λ η ς « Π Α Ν Σ Ε Λ Η Ν Ο Σ »
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
Αγιος Νικόλαος Ορφανός..  Ο Ναός του Αγίου Νικολάου του Ορφανού είναι παλαιό βυζαντινό καθολικό μονής της Θεσσαλονίκης και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής.
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 13Κ3: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
ΕΝΟΤΗΤΑ Α Μεσαιωνικός κόσμος Ι θεοκρατικός χώρος
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
Η ιστορία της τέχνης της απεικόνισης στον Χριστιανισμό
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΑΛΚΕΩΝ.
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Μονή Αγίου Νικολάου ΦιλανθρωπΗνών
Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Πώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα;
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας

ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία, με διάρκεια ζωής 192 χρόνια, παρά το γεγονός ότι κυριάρχησε στην πιο δύσκολη περίοδο της βυζαντινής ιστορίας. Είναι μια δύσκολη περίοδος για την αυτοκρατορία, καθώς οι εξωτερικοί εχθροί πολλαπλασιάζονται, οι σχέσεις με τη Δύση οξύνονται, η πάλη ενωτικών και ανθενωτικών αποβαίνει μοιραία και οι Οθωμανοί πατούν σε ευρωπαϊκό έδαφος από το 1350 και εξής. Οι συνθήκες δημιουργούν κατάλληλο έδαφος για να αποτελέσει η Εκκλησία το καταφύγιο ή την πρόφαση και να αυξηθεί έτσι η ευσέβεια των πιστών. Το γόητρο των βασιλέων κλυδωνίζεται, το αλλοτινό θεϊκό μεγαλείο χάνεται οριστικά, η κοσμική εξουσία αποδεικνύεται μάταιη, αδύναμη και μοιραία, καταφεύγοντας συχνά στη βοήθεια της Εκκλησίας. Κι ενώ η φάση αυτή έμελλε να είναι το λυκόφως του Βυζαντίου, στον τομέα των τεχνών και ιδιαίτερα της μνημειακής ζωγραφικής οδηγείται σε μια ακμή χωρίς προηγούμενο. Οι προαναφερόμενες συνθήκες δίνουν το στίγμα για τη διαμόρφωση των νέων τάσεων. Το νέο στυλ που ωριμάζει δεν αποτελεί την κατάληξη μίας πορείας αλλά την απαρχή μιας νέας φάσης από την οποία θα γεννηθεί στο 15° αιώνα η μεταγενέστερη κρητική αγιογραφία. Οι συνθέσεις προοδευτικά χάνουν τη μνημειακότητα και αποκτούν λεπτότητα και μικρογραφικότητα. Εξάλλου η χρήση προτύπων από μικρογραφίες χειρογράφων είναι δεδομένη. Οι θεματικοί κύκλοι αυξάνονται με ιδιαίτερη έμφαση στο Θεομητορικό (Βίος, Ακάθιστος, Ύμνοι) στο Χριστολογικό (Βίος, Θαύματα, Πάθη), στους αγιολογικούς (Μηνολόγια, Μαρτυρολόγια), στα εσχατολογικά (Μέλλουσα Κρίση).

Δύο είναι τα βασικά ρεύματα που διαμορφώνονται στην αγιογραφία της εποχής των Παλαιολόγων α) η τάση της Κωνσταντινούπολης β) η μακεδονική σχολή της Θεσσαλονίκης. Η πρώτη διακρίνεται για το αριστοκρατικό εκλεπτυσμένο ύφος που ανταποκρίνεται στους κύκλους της πρωτεύουσας και μαρτυρεί την αναβίωση των κλασικιστικών αντιλήψεων για την τέχνη. Η αβρότητα και λεπτότητα της γραμμής, το εξιδανικευμένο κάλλος και η κομψή εκζήτηση, η έμφαση στο διακοσμητικό βάθος των παραστάσεων, η ηρεμία και νωχέλεια των κινήσεων αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της τάσης που απαντάται σε μνημεία της πρωτεύουσας αλλά και σε όσα επηρεάζονται από αυτήν. Η δεύτερη τάση απαντά στα μνημεία της Μακεδονίας και Σερβίας. Χαρακτηρίζεται από την πληρότητα των όγκων, την ευρύτητα της πτυχολογίας, την αίσθηση του πάθους και του εκφραστικού ρεαλισμού, τις έντονες χειρονομίες και τις χρωματικές αντιθέσεις.

Άγιον Όρος. Πρωτάτο. Αρχές 14ου αι. (Ζωγράφος Μανούλ Πανσέληνος)

Άγιον Όρος. Πρωτάτο. Αρχές 14ου αιώνα.

Αχρίδα. Άγιος Κλήμης (Περίβλεπτος). 1294/95 (Ζωγράφοι Γεώργιος και Ευτύχιος Αστραπάς)

Ολυμπιώτισσα Ελασσώνας

Κωνσταντινούπολη. Μονή της Χώρας.( )

Βέροια. Ναός Αναστάσεως του Χριστού (Ζωγράφος Γεώργιος Καλλιέργης)

Θεσσαλονίκη. Άγιος Νικόλαος Ορφανός

Μυστράς. Παναγία Περίβλεπτος. 3ο τέταρτο 14ου αι.