Χ Ο Ρ Ω Δ Ι Α
Πριν το τραγούδι Μην στέκεσαι κορδωμένος- άφησε τους ώμους ελεύθερους Σκέψου τι πρέπει να προσέξεις στο τραγούδι σου Σκέψου τις πρώτες νότες με τις οποίες ξεκινάει η ΄΄φωνή΄΄ σου Ανάπνεε φυσικά, μην παραφουσκώνεις Μην σφίγγεις τον λαιμό σου, άσε την φωνή να βγαίνει φυσικά Άκουγε την φωνή σου μέσα στο σύνολο Προσπάθησε να νοιώσεις αν η φωνή σου δένει ή ξεχωρίζει από τις άλλες
Ρυθμός αναπνοής 1. Εκπνοή 2. Παύση 3. Βαθειά- (Χαμηλή) εισπνοή (Σωστή αναπνοή= χαλαρή εισπνοή) 4. Εξάσκηση για χαλαρή εισπνοή Εκπνοή Περιμένουμε την ανάγκη για αέρα Αισθανόμαστε τη ώθηση διάτασης & προσέχουμε τον αέρα ώστε να εισρέει βαθειά. Παράλληλα παρακολουθούμε την πλευρο-διαφραγματική εργασία, με τον χειρισμό ελέγχου της αναπνοής. ΕΙΣΠΝΟΗ - ΠΑΥΣΗ- ΕΚΠΝΟΗ- ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΝΑΠΝΟΗΣ- ΑΡΓΗ ΕΚΠΝΟΗ.
Α΄ Στοματο-φαρυγγικός χώρος Β΄ Ρινικός- κεφαλικός χώρος Διαμορφώνει τους τόνους Παράγει τα φωνήεντα Σχηματίζει τα σύμφωνα Εσωτερικό της μύτης Παραρινικές κοιλότητες Κεφαλικά (Αντι)-ηχεία
Τα παραπάνω μορφοποιούν Την πρόσθια φωνητική θέση την ψηλή φωνητική θέση & με αυτά την κεφαλική φωνή Κεφαλική φωνή Στηθική φωνή Ομοιογένεια ηχοχρωματική Όχι κούραση Δεν ξεχωρίζουμε Ο τόνος πρέπει να ηχεί λεπτός Στόχος = λεπτός σωματικός τόνος
Ετοιμαζόμαστε για: 1) την κεφαλική θέση 2) την ισορροπημένη σύνδεσα των χώρων 3) το κατάλληλο για κάθε φωνήεν άνοιγμα του στόματος Όταν το διάφραγμα δεν συνεργάζεται με τις φωνητικές χορδές, ο τόνος ακολουθείται από πολύ αέρα κατά τη εκπνοή. Πιεσμένος ήχος = όταν πιέζουμε τον αέρα στις φωνητικές χορδές
Διαφραγματική αναπνοή & εκπνοή Ενεργοποίηση του διαφράγματος με τη εκφορά των συμφώνων κ-π-τ-σ.
Οι καρέκλες των χορωδών απέχουν μεταξύ τους εκ. Η ομοιογένεια του ήχου πετυχαίνεται με την ομοιογένεια των φωνηέντων
Τα πόδια ακουμπούν στο έδαφος, η πλάτη σε όρθια θέση, το ντοσιέ δεν ακουμπά στα γόνατα
Η θέση του σώματος του χορωδού σε όρθια στάση.
Μικτή χορωδία= SATB Οι χορωδοί πρέπει να μπορούν να βλέπουν τον μαέστρο, να ακούνε το πιάνο και τους υπόλοιπους χορωδούς