Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 2: Αναδρομή στην ιστορία της τεχνολογίας Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Οικονομική Ανθρωπολογία
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Εργαλεία Οργάνωσης και Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Υλικού Εργαλείο «Ηλεκτρονικό Βιβλίο»: Δημιουργία.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 8: Αριθμητική υπολογιστών Ιωάννης Σταματίου
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Βάσεις Δεδομένων Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Βασίλης Βουτσινάς
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 2: Αναδρομή στην ιστορία της τεχνολογίας Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων

Περιεχόμενα ενότητας Άνθρωπος και μηχανή Η μηχανή Turing Τα θεωρητικά όρια της μηχανικής υπολογισιμότητας Είναι ο Η/Υ ένα ακόμη εργαλείο της ανθρώπινης διανόησης;

Ας πάμε, όμως, λίγο πιο πίσω: Άνθρωπος και Μηχανή  Πάντα οι νοητικές ικανότητες του ανθρώπου μάγευαν τους επιστήμονες.  Το 1936 ο Alan Turing ακολούθησε μία «ταπεινή», αλλά μεγαλοφυή (στην απλότητά της), προσέγγιση. Σκέφτηκε: Δεν ξέρω πώς «υλοποιούνται» οι εκπληκτικές ικανότητες του ανθρώπου, όπως η αντίληψη νοημάτων, η αφαιρετικότητα εννοιών, ακόμη και η συνείδηση όμως ξέρω κάτι «ταπεινό» που κάνει ο άνθρωπος που σίγουρα μπορώ να το «μηχανοποιήσω»: την πρόσθεση δύο ακεραίων.  Αυτό ήταν! O Turing είχε θέσει τις βάσεις για την μαθηματική διερεύνηση της βαθειάς έννοιας της υπολογισιμότητας! ; Τι είναι πίσω από τις εκπληκτικές νοητικές ικανότητες του ανθρώπου; Μπορούν, άραγε, αυτές να προσομοιω θούν από μία μηχανή;

1936: Η μαθηματική θεμελίωση του υπολογισμού: Η μηχανή Turing: #0101  q0q1qnq0q1qn (q 1,0)  (q 2,1,  )  Μία άπειρα εκτεινόμενη ταινία χωρισμένη σε κελιά Κάθε κελί αποθηκεύει ένα σύμβολο, συνήθως δυαδικό ψηφίο (0 ή 1) ή το κενό (#) Μία κεφαλή που διαβάζει το περιεχόμενο ενός κελιού – κίνηση δεξιά/αριστερά Μηχανισμός «λήψης αποφάσεων»

Υπολογίζοντας με μία μηχανή Turing! q0q0 q1q1 q2q2 q3q3 q4q4 q5q5 q6q6 0(q 1,#,Δ)(q 1,0,Δ)(q 3,1,Α)(q 3,0,Α)(q 4,0,Α)(q 5,#,Δ)- (σταματά) 1(q 5,#,Δ)(q 2,1,Δ) (q 3,1,Α)(q 4,#,Α)(q 5,#,Δ)- (σταματά) # - (κρεμά) (q 4,#,Α)(q 0,#,Δ)(q 6,0,Δ)(q 6,#,Δ)- (σταματά) Το παρακάτω «πρόγραμμα» υπολογίζει τη διαφορά μεταξύ δύο θετικών ακεραίων m και n (μόνο εάν m > n, αλλιώς επιστρέφει το 0) που δίνονται στην μορφή 0 m 10 n στην ταινία της μηχανής Turing (μήπως το «πρόγραμμα» σας θυμίζει λίγο Assembly;):

Το αίτημα των Church-Turing: «Οι αποτελεσματικά υπολογίσιμες συναρτήσεις και τα αλγοριθμικά επιλύσιμα προβλήματα είναι αυτά ακριβώς που μπορούν να υπολογίσουν οι μηχανές Turing (οι Η/Υ δηλαδή).» Είναι «αίτημα» και όχι «θεώρημα» - κανείς δεν γνωρίζει (και δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει!) αν ο μόνος τρόπος υπολογισμού στο σύμπαν είναι ο τρόπος των μηχανών Turing! Η Μηχανή Turing: το (λιτό) μαθηματικό μοντέλο του Η/Υ!

Τι μπορεί να υπολογίσει μία μηχανή – τα θεωρητικά όρια της μηχανικής υπολογισιμότητας Οι δυνατές μηχανές είναι αριθμήσιμα άπειρες ενώ τα προβλήματα μη αριθμήσιμα άπειρα (η διαγωνοποίηση του Cantor εν δράση στην επιστήμη των υπολογιστών!)  Halting problem: δοθείσας μίας μηχανής που επιλύει κάποιο πρόβλημα και μίας εισόδου σε αυτήν, θα σταματήσει ποτέ τον υπολογισμό της η μηχανή δίνοντας μία απάντηση;  Μη επιλύσιμο πρόβλημα!  Εκατοντάδες προβλήματα έχουν αποδειχτεί μη αλγοριθμικά (δηλαδή από Η/Υ) επιλύσιμα!

Είναι ο Η/Υ ένα ακόμη εργαλείο της ανθρώπινης διανόησης; Πράγματι! Σήμερα, δεν είναι πιο «έξυπνος» από ένα απλό κατσαβίδι! Όμως διαφέρει από όλα τα άλλα εργαλεία του ανθρώπου στα εξής σημεία: – Είναι «πολυμορφικό», δηλαδή εκτελεί πολλές διαφορετικές εργασίες που περιγράφει ο άνθρωπος χωρίς να μεταβάλλεται, ως υλικό. – Δέχεται, από τον άνθρωπο, περιγραφές ιδεατών κόσμων και μοντέλων του φυσικού κόσμου και τους «δίνει ζωή». – Πολλοί Η/Υ μπορούν να διασυνδεθούν δημιουργώντας έναν ισχυρότερο «ιδεατό» Η/Υ (με τον μεγαλύτερο από αυτούς ιδεατούς Η/Υ να είναι το ίδιο το Διαδίκτυο). – Είναι το πιο κοντινό στην ανθρώπινη νόηση δημιούργημα του ανθρώπου με αποτέλεσμα να μπορεί να τον βοηθά στην κατανόηση της ίδιας τη διαδικασίας της νόησης!

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ιωάννης Σταματίου,2014. «Εισαγωγή στους Η/Υ. Αναδρομή στην ιστορία της τεχνολογίας.». Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Το έργο αυτό κάνει χρήση του έργου: « Εισαγωγή στην Πληροφορική: Θεωρία και Πράξη», των Alan Evans, Kendall Martin, Mary Anne Poatsy 1η έκδοση, Εκδόσεις Κριτική