ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105) ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΣΥΡΑΚΟΥΛΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΕ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Τ.Ε. ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ Επισκόπηση των εφαρμογών της φυσικής οπτικής στον υπολογιστικό ηλεκτρομαγνητισμό.
Advertisements

Δρ. Πολύκαρπος Ευριπίδου Η πρωτη βοηθεια είναι το συνολο των ενεργειων που θα παρασχεθουν σε ένα τραυματια η έναν ασθενη πριν την επεμβαση του.
1 Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 8 η Διαχείριση Κόστους.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΤΑΘΜΗΣ ΑΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΜΗΜΑ ΤΕ.ΤΡΟ.. Μέθοδοι μέτρησης στάθμης Υγρών Πλωτήρος Αγωγιμότητας Χωρητικότητας Ραντάρ Υπέρηχοι Υδροστατικής πίεσης Διαφορικής.
Είναι ο κλάδος της Χημείας που ασχολείται με δύο κύρια ερωτήματα που αφορούν τις χημικές αντιδράσεις. Το πρώτο είναι το πως γίνεται μια αντίδραση, δηλαδή.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #7 annex: Καταμερισμός στα μεταφορικά μέσα - Assignment in transport means. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα.
Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων Eργαστήριο Matlab Ενότητα 3: Πίνακες Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας.
Αποστολίδου Ευτέρπη Φυσιολογία Νοέμβριος ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ & ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΩΝ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ & ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΝΕΡΟΥ: cc καθημερινά.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Διατήρηση της ενέργειας Θερμική ισορροπία
Αξιολόγηση επενδύσεων
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (CONTRACTING OUT)
Α. Αρχή της προτεραιότητας
Υπολογισμός ροής χορήγησης ενδοφλέβιων διαλυμάτων
Βιοηθική Κατά το δεύτερο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα αναπτύχθηκε μια νέα τεχνολογία, η Βιοτεχνολογία, βασισμένη στην απίστευτα γοργή ανάπτυξη των Μοριακών.
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Η θεωρητική βάση της εργασίας με την οικογένεια 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Δρ. Παντελής Μπαλαούρας
Ψυχική Υγεία - Ψυχική Νόσος - Φυσιολογικότητα (Ορισμός, κριτήρια, βασικές έννοιες) (Ι) Α. Ψυχική Υγεία Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας σαν "ψυχική.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Γραφικές παραστάσεις: Χάραξη ευθείας
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Διατροφή Ενότητα 22: Διατροφή και άθληση
2η διάλεξη: Αμινοξέα και πρωτεΐνες, μέρος Α
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Διακριτά Μαθηματικά Ενότητα 5: Απαρίθμηση: Διωνυμικοί συντελεστές
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Συγγραφή επιστημονικής εργασίας
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 6: Κάτω άκρο - Εφαρμογές
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αξιολόγηση επενδύσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
1ο Γυμνάσιο Ανατολής Σχολικό έτος
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 12: Πρόσωπο – Εφαρμογές
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ για τη συμπλήρωση του Φύλλου Αγώνα
ĐỊNH THỨC VÀ HỆ PHƯƠNG TRÌNH ĐẠI SỐ TUYẾN TÍNH
Ασκηση 2η Η Δασική Υπηρεσία προτίθεται να αναδασώσει επιφάνεια 600 Ηα με τρια δασοπονικά είδη, Ερυθρελάτη, Μ.Πέυκη και Ελάτη. Η επιφάνεια κατανέμεται σε.
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
به نام خدا فصل پانزدهم خازن در جریان مستقیم.
בקרה ספרתית ממוחשבת CNC
Өнөөдрийн хичээлд амжилт хүсье!
Ειδική Κοσμητολογία (Θ)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
程式設計實習第十一次上課 傅榮勝.
2014年述职报告.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105) ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΣΥΡΑΚΟΥΛΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΕ

ΜΑΘΗΜΑ 12 ο Πίνακες – Πράξεις με πίνακες Ορίζουσα ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: αντιλαμβάνεστε την έννοια του πίνακα, κάνετε πράξεις με πίνακες, μπορείτε να υπολογίσετε την ορίζουσα ενός τετραγωνικού πίνακα..

Παράδειγμα 1 Ας υποθέσουμε ότι μια επιχείρηση παράγει 3 τύπους προϊόντων Τ 1,Τ 2 και Τ 3 τα οποία διοχετεύονται σε δύο πελάτες Π 1 και Π 2. Οι μηνιαίες πωλήσεις είναι 7 μονάδες Τ 1 στον πελάτη Π 1 και 1 μονάδα στον πελάτη Π 2, 3 μονάδες Τ 2 στον πελάτη Π 1 και 5 μονάδες στον πελάτη Π 2 και 4 μονάδες Τ 3 στον πελάτη Π 1 και 6 μονάδες στον πελάτη Π 2. Η παραπάνω πληροφορία μπορεί να περιγραφεί με την τοποθέτηση αριθμών σε γραμμές και στήλες.

Παράδειγμα 1 Όπου α ij δηλώνει τις μονάδες που διατίθενται στον πελάτη Π i από το προϊόν Τ j. Η παραπάνω διάταξη αριθμών ονομάζεται πίνακας και προσδιορίζεται από τον αριθμό των γραμμών και των αριθμό των στηλών του. Το γινόμενο του αριθμού γραμμών επί τον αριθμό στηλών ονομάζεται διάσταση του πίνακα και γενικότερα γράφεται (μΧν). Ο πίνακας Α είναι διάστασης 2Χ3.

Παράδειγμα 2 Έστω οι πίνακες Να προσδιοριστούν τα στοιχεία b 11, b 21, c 12, c 34.

Ανάστροφος πίνακας Αρχικά γράψαμε τον πίνακα Α που περιγράφει τη διάθεση 3 προϊόντων σε 2 πελάτες στη μορφή 2Χ3 Όμως και ο πίνακας Β διάστασης 3Χ2 δίνει την ίδια πληροφορία Ο πίνακας Β λέγεται ανάστροφος του Α και συμβολίζεται Β=Α Τ. Προφανώς ισχύει και Α=Β Τ.

ΜΑΘΗΜΑ 12 ο Πίνακες – Πράξεις με πίνακες Ορίζουσα ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: αντιλαμβάνεστε την έννοια του πίνακα, κάνετε πράξεις με πίνακες, μπορείτε να υπολογίσετε την ορίζουσα ενός τετραγωνικού πίνακα.

Πρόσθεση και αφαίρεση πινάκων Βασική προϋπόθεση για τις δύο πράξεις είναι να έχουν οι πίνακες την ίδια διάσταση. Στην περίπτωση αυτή το άθροισμα ή η διαφορά των πινάκων διάστασης μΧν Α=[a ij ] και Β=[b ij ] είναι ο πίνακας C=[c ij ], όπου c ij =a ij ±b ij Να υπολογιστούν οι πίνακες Α+Β και Α-Β.

Πολλαπλασιασμός αριθμού με πίνακα Ένας πίνακας, οποιασδήποτε διάστασης μΧν, Α=[a ij ] μπορεί να πολλαπλασιαστεί με οποιονδήποτε πραγματικό αριθμό λ και ως αποτέλεσμα θα προκύψει πίνακας της ίδιας διάστασης μΧν του οποίου όλα τα στοιχεία θα έχουν πολλαπλασιαστεί με τον αριθμό. Δηλαδή, λΑ=[λa ij ] Να υπολογιστεί το γινόμενο 3Α

Πολλαπλασιασμός πινάκων Ας υποθέσουμε ότι τα προϊόντα Τ 1,Τ 2 και Τ 3 του αρχικού παραδείγματος πωλούνται αντί 50, 30 και 20 € ανά μονάδα. Η παραπάνω πληροφορία μπορεί να αναπαρασταθεί με τη βοήθεια ενός πίνακα 1Χ3 (δηλαδή με μια γραμμή και 3 στήλες) ο οποίος εναλλακτικά ονομάζεται διάνυσμα γραμμής p= [ ]. Αν οι πωλήσεις συνολικά είναι 100, 200 και 175 μονάδες προϊόντων Τ 1, Τ 2 και Τ 3 αντίστοιχα, η πληροφορία μπορεί να αναπαρασταθεί με έναν πίνακα 3Χ1

Πολλαπλασιασμός πινάκων Το συνολικό έσοδο της επιχείρησης θα είναι: TR= 50Χ100€ +30Χ200€ +20Χ175€= 5000€+6000€+3500€= 14500€ Το συνολικό έσοδο είναι ένας αριθμός που μπορεί να γραφεί σε μορφή πίνακα ως ένας 1Χ1 πίνακας [14500]. Ο πίνακας αυτός προκύπτει από το γινόμενο των δύο διανυσμάτων 1Χ3 και 3Χ1 με τον εξής τρόπο

Πολλαπλασιασμός πινάκων Αν θεωρήσουμε τον mXs πίνακα Α και τον sXn πίνακα Β, τότε το γινόμενο των δύο πινάκων είναι ο mXn πίνακας C=AB όπου το στοιχείο c ij είναι το γινόμενο της i γραμμής του πίνακα Α με την j στήλη του πίνακα Β. Να υπολογιστεί το γινόμενο ΑΒ όταν:

Παράδειγμα 3 Πρώτα πρέπει να ελέγξουμε αν μπορεί να γίνει ο πολλαπλασιασμός. Το γινόμενο ΑΒ αφορά τους πίνακες Α διάστασης 2Χ3 και Β διάστασης 3Χ4. Αφού ο αριθμός στηλών του πρώτου είναι ίσος με τον αριθμό γραμμών του δευτέρου (3) ο πολλαπλασιασμός γίνεται και ως αποτέλεσμα θα έχουμε τον πίνακα C διάστασης 2Χ4 (δηλαδή (2Χ3)Χ(3Χ4))

Παράδειγμα 3 Στη θέση του c 11 βάλαμε το γινόμενο της πρώτης γραμμής του Α με την πρώτη στήλη του Β. Δηλαδή c 11 = 2X3+1X1+0X5=7

Παράδειγμα 3 Στη θέση του c 12 βάλαμε το γινόμενο της πρώτης γραμμής του Α με τη δεύτερη στήλη του Β. Δηλαδή c 12 = 2X1+1X0+0X4=2

Παράδειγμα 4 Να υπολογιστούν τα γινόμενα ΑΒ και ΒΑ. Επομένως, ΑΒ≠ΒΑ

ΜΑΘΗΜΑ 12 ο Πίνακες – Πράξεις με πίνακες Ορίζουσα ΣΤΟΧΟΙ Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να μπορείτε να: αντιλαμβάνεστε την έννοια του πίνακα, κάνετε πράξεις με πίνακες, μπορείτε να υπολογίσετε την ορίζουσα ενός τετραγωνικού πίνακα.

Ορίζουσα

Για κάθε 2Χ2 πίνακα Ο αριθμός ad-bc ονομάζεται και ορίζουσα του πίνακα Α Αν η ορίζουσα δεν είναι ίση με το μηδέν ο πίνακας ονομάζεται μη- ιδιάζων, ενώ όταν η ορίζουσα είναι μηδέν ο πίνακας ονομάζεται ιδιάζων. Να υπολογιστεί η ορίζουσα των πινάκων. Είναι οι πίνακες ιδιάζοντες ;

Ορίζουσα 3Χ3

Παράδειγμα 5

Ορίζουσα