ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 15 : ΔΙΑΝΟΜΗ ΙΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΝΟΜΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 11 : ΠΡΟΪΟΝ IΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Στατική Διάταση Στατική διάταση (isometric, controlled, slow) Διατήρηση συγκεκριμένης θέσης, η οποία είναι πιθανόν να επαναληφθεί ή όχι.
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Βάσεις Δεδομένων Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Βασίλης Βουτσινάς
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 15 : ΔΙΑΝΟΜΗ ΙΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Επιλογή Διαύλων και διαδικασία Χαρακτηριστικά προϊόντος, αγοράς,επιχείρησης, ενδιάμεσων Τύποι Διαύλων

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ- ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή διαύλων διανομής; Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει οι επιχειρήσεις να ακολουθούν όταν επιλέγουν δίαυλο διανομής; Τι αποφάσεις σχετικά με την ένταση της διανομής πρέπει να λάβει η επιχείρηση; Τι αποφάσεις σχετικά με το είδος (τύποι μελών) της διανομής πρέπει να λάβει η επιχείρηση;

ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΑΥΛΩΝ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ: 1.Χαρακτηριστικά του Προϊόντος. 2.Χαρακτηριστικά της Αγοράς. 3.Χαρακτηριστικά της Επιχείρησης. 4.Χαρακτηριστικά των Ενδιαμέσων. Η επιχείρηση πρέπει να συνυπολογίζει όλους τους παραπάνω παράγοντες.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Τιμή: όσο αυξάνει τόσο μικραίνει το μήκος του δίαυλου. Ταχύτητα φθοράς: μικρό μήκος για προϊόντα που φθείρονται γρήγορα. Εποχικότητα Πωλήσεων: μεγάλο μήκος για να επιμερίζονται καλύτερα οι λειτουργίες χρηματοδότησης-αποθήκευσης. Τεχνική Πολυπλοκότητα: όταν πολύπλοκο μικρό μήκος και το αντίστροφο. Επίπεδο συσκευασίας: συσκευασμένα προϊόντα μεγάλο μήκος, ασυσκεύαστα (π.χ. χίμα) μικρό μήκος για να διευκολυνθεί η μεταφορά.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΓΟΡΑΣ Αγοραστικές συνήθειες: διανομή του προϊόντος στα μέρη που οι καταναλωτές συνηθίζουν να το αγοράζουν. Αριθμός Αγοραστών: όταν μικρός επιλέγετε μεγάλο μήκος διαύλου για να επιμερισθεί το κόστος διανομής. Συγκέντρωση Αγοραστών: μικρού μήκους δίαυλος (χαμηλό κόστος διανομής). Μέγεθος Παραγγελίας: όταν μεγάλο, μικρό το μήκος δίαυλου.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Χρηματοοικονομική θέση της επιχείρησης: άμεση διανομή αν καλή, έμμεση αν κακή. Στρατηγικές επιχείρησης: π.χ. πλήρης έλεγχος της ποιότητας προϊόντος=άμεση διανομή, η επιχείρηση προβάλλει την πολυτέλεια=μικρό εύρος (λίγα exclusive καταστήματα). Φήμη-Κύρος επιχείρησης: αν υψηλά τότε η επιχείρηση έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη (δηλ. μπορεί να επιλέγει και όχι να επιλέγετε από τους μεσάζοντες, π.χ. amazon).

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΜΕΣΩΝ Είδος υπηρεσιών/λειτουργιών που προσφέρουν οι μεσάζοντες: τις έχουν ανάγκη οι Β ή Π; Πηγές δύναμης ενδιάμεσων. Συμβατότητα στόχων-αναγκών-κουλτούρας των ενδιάμεσων με των Β ή Π.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΑΥΛΩΝ 1.Καθορισμός Αγοράς Στόχου: τμηματοποίηση και επιλογή target-market με σκοπό την εύρεση των αγοραστικών συνηθειών. 2.Εύρεση Αγοραστικών Συνηθειών: δηλ. από πού αγοράζει ο καταναλωτής το προϊόν και από πού ο Λιανέμπορος. 3.Προσαρμογή στις αγοραστικές συνήθειες: προσαρμογή του μίγματος διανομής με αγορ. συν. (όπως και τα υπόλοιπα 3Ps).

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΑΥΛΩΝ 4. Γεωγραφικός Εντοπισμός Αγοράς Στόχου: που βρίσκονται οι καταναλωτές και που οι μεσάζοντες. 5. Απογραφή ήδη υπαρχόντων διαύλων. 6. Καθορισμός Έντασης Διανομής: -Εντατική: το προϊόν να διανέμεται από κάθε διαθέσιμο Λ. Μέγιστη Kάλυψη της Aγοράς (Market Coverage) και Έκθεση του Προϊόντος (Product Exposure). -Επιλεκτική: επιλογή ορισμένων Λ ανά περιοχή. Καλύτερος έλεγχος των Λ. -Αποκλειστική: ένας ή δύο Λ το πολύ ανά περιοχή. Αυστηρά κριτήρια επιλογής των Λ.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΑΥΛΩΝ 7. Αξιολόγηση των τύπων διαύλων που υπάρχουν: ανάλυση κόστους-ωφέλειας. Εξετάζονται οι δυνατότητες της αγοράς και οι δυνατότητες πωλήσεων του μεσάζοντα. 8. Επιλογή-διατήρηση-υποστήριξη μεσαζόντων εφόσον έχουν αξιολογηθεί θετικά.

ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ Μικτό Περιθώριο Κέρδους. Όροι πληρωμής. Εκπτώσεις. Παροχές Πάγιου Εξοπλισμού (π.χ. ψυγεία, ράφια, τέντες κτλ). Βραβεία Διαγωνισμών σε χρήμα ή είδος. Εκπαίδευση στελεχών. Εξασφάλιση Αποκλειστικότητας.

ΤΥΠΟΙ ΔΙΑΥΛΩΝ Παραδοσιακά Κανάλια Διανομής: (Β →Χ→Λ), εκτεταμένη σύγκρουση, χαμηλή αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα. Καθετοποιημένα Συστήματα ΜΚΤ: δίκτυα που διοικούνται από επαγγελματίες, έχουν κεντρικό προγραμματισμό και εκ των προτέρων έχουν οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να πετυχαίνουν σημαντικές λειτουργικές οικονομίες και μέγιστη επίδραση στην αγορά.

Καθετοποιημένα Συστήματα ΜΚΤ Εταιρικό (Corporate): Κάθετη ολοκλήρωση της επιχείρησης. Κοινή ιδιοκτησία, διοίκηση, οργάνωση και συντονισμός εξαλείφουν την σύγκρουση. π.χ. Supermarket πουλάνε δικά τους προϊόντα π.χ. αυγά, χυμούς, τυριά κτλ. Συνεργατικό (Cooperative): οι Λ ολοκληρώνονται κάθετα σε προηγούμενα στάδια (Χ). Αντίδραση στις αλυσίδες προσφέροντας μαζικές αγορές μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας τα κέρδη (Συνεταιρισμοί - Κοινοπραξίες-Προμηθευτικές Ενώσεις).

Καθετοποιημένα Συστήματα ΜΚΤ Εθελοντικό (Voluntary): την πρωτοβουλία ίδρυσης έχει ένας Χ όπου συνενώνει πολλούς Λ, υποχρεώνοντας τους να αγοράζουν από αυτόν και προσφέροντας τους διάφορες υπηρεσίες (προβολή, λογιστική-οργανωτική υποστήριξη, συμβουλές κτλ). Κοινή ονομασία όλων των μελών (Χ και Λ). Δικαιόχρηση (Franchise): μια μονάδα ο δικαιοπάροχος, δίνει το δικαίωμα σε έναν αριθμό μονάδων, τους δικαιοχρήστες, να εμπορεύονται ένα προϊόν ή υπηρεσία και να ασχολούνται σε μια επιχείρηση που ανάπτυξε ο Franchisor χρησιμοποιώντας την δική του εμπορική επωνυμία, τα δικά του εμπορικά σήματα, τα δικά του συστήματα υπηρεσιών, το δικό του Know-How και τις δικές του μεθόδους επιχειρήσεως.

ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΣΑΖΟΝΤΩΝ Ταχύτητα παράδοσης (σωστός χρόνος). Αξιοπιστία παράδοσης (συνέπεια). Ακρίβεια εκτέλεσης παραγγελίας (σωστά προϊόντα). Ελαχιστοποίηση Ζημιών κατά την μεταφορά. Διαθεσιμότητα αποθέματος. Εάν ισχύουν τα παραπάνω τότε: «Το σωστό προϊόν θα βρίσκεται πάντοτε στο σωστό ράφι την σωστή στιγμή!».

Βιβλιογραφία Μάλλιαρης, Π. (2012), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.