ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 12 : ΠΡΟΪΟΝ IΙΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Εργαλεία Οργάνωσης και Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Υλικού Εργαλείο «Ηλεκτρονικό Βιβλίο»: Δημιουργία.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 8: Ο ρόλος του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού Διονυσία Φράγκου.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 12 : ΠΡΟΪΟΝ IΙΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Βιομηχανικά Προϊόντα και παράγοντες επιτυχίας επιχειρήσεων Σύγχρονη ζωή και κύκλος ζωής προϊόντος Εμπεριέχεται και ομαδική εργασία

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Ακατέργαστα Υλικά: πρώτες ύλες που αποτελούν την βάση δημιουργίας άλλων προϊόντων (αγροτικά- μεταλλευτικά). Μεγάλοι Εξοπλισμοί: υψηλής αξίας μηχανήματα και μηχανικές εγκαταστάσεις. Πρόσθετοι Εξοπλισμοί: μικρής αξίας εργαλεία, εργαλειομηχανές, υπολογιστές κ.α. (αγοράζονται τακτικά από τα μεσαία στελέχη, μικρή σχετικά διάρκεια ζωής). Εξαρτήματα: προϊόντα που ενσωματώνονται στο τελικό προϊόν (πολλά εξαρτήματα παράγονται από άλλες εταιρείες).

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Υλικά διαδικασίας: χρησιμοποιούνται στην παραγωγή π.χ. το χρώμα των αυτοκινήτων, το χαρτί των βιβλίων, το αλκοόλ των αρωμάτων. Εφόδια: χρησιμοποιούνται για την συντήρηση, επιδιόρθωση και λειτουργία των εγκαταστάσεων της επιχείρησης (π.χ. βίδες, λάμπες, λιπαντικά, ανταλλακτικά εξοπλισμού, κόλες, γραφική ύλη). Βιομηχανικές υπηρεσίες: νομικές, χρηματοοικονομικές, φορολογικές, συμβουλευτικές, υπηρεσίες ΜΚΤ (π.χ. έρευνα αγοράς), υπηρεσίες καθαριότητας. Εσωτερικό τμήμα ή υπεργολαβία;

Παράγοντες Επιτυχίας Επιχειρήσεων που εμπορεύονται Βιομηχανικά Προϊόντα Να παρακολουθούν την τεχνολογία και να την ενσωματώνουν στα προϊόντα τους. Να έχουν πωλητές με αυξημένα προσόντα (μόρφωση, τεχνική κατάρτιση) Να προσφέρουν εναλλακτικές μορφές πληρωμής. Να μπορούν να παράγουν προϊόντα ειδικών προδιαγραφών. Παροχή υπηρεσιών μετά την πώληση (π.χ. εγκατάσταση εξοπλισμού, τεχνική υποστήριξη, εκπαίδευση προσωπικού) Να έχουν ανταγωνιστικές σε σχέση με τα υποκατάστατα τιμές. Να παραδίδουν το προϊόν στα συμφωνηθέντα χρονικά πλαίσια.

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Το ΜΚΤ αποφασίζει τι θα παραχθεί και το τμήμα παραγωγής (λειτουργία βιομηχανοποίησης) το παράγει. Προωθημένη τεχνολογία. Νέα οργανωτικά σχήματα-συνεργασίες: συγχωνεύσεις, εξαγορές, outsourcing, από κοινού χρηματοδότηση R&D. Σχεδιασμός Προϊόντος (στο χέρι- με Η/Υ). Προτυποποίηση προϊόντος. Δοκιμαστική παραγωγή-Κανονική παραγωγή.

ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Όλα τα προϊόντα όπως όλοι οι βιολογικοί οργανισμοί δεν συνεχίζουν να παράγονται αιώνια, αλλά έχουν ένα κύκλο ζωής. Α. Εισαγωγή: εμφάνιση προϊόντος στην αγορά (κρίσιμο στάδιο). Β. Ανάπτυξη: ραγδαία αύξηση πωλήσεων. Γ. Ωριμότητα: αφού φθάσουν στο μέγιστο σημείο οι πωλήσεις, αρχίζουν να πέφτουν. Δ. Παρακμή: ραγδαία πτώση πωλήσεων.

ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

ΑΣΚΗΣΗ 1.ΧΩΡΙΣΤΕΙΤΕ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ 5-7 ΑΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ. 2.ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΑΣ.

ΑΥΞΗΣΗ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ ΜΕ ΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ 1.Με την προβολή μπορούν να πεισθούν οι καταναλωτές να αγοράζουν το προϊόν πιο συχνά (πίνετε περισσότερη πορτοκαλάδα!) 2.Με την ανεύρεση νέων χρήσεων του προϊόντος ώστε το προϊόν να αγοράζεται σε μεγαλύτερες ποσότητες από τους υπάρχοντες αγοραστές για κάλυψη νέων και παλιών αναγκών (βότκα πορτοκάλι). 3.Δημιουργία νέας πελατείας (market expansion): η βιταμίνη C κάνει καλό στις μεγάλες ηλικίες. 4.Νέες χρήσεις για παλιούς και νέους πελάτες.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Αφορά την αποδοχή και διάδοση των προϊόντων μέσα σε μια κοινωνία. Υπάρχουν 6 στάδια: 1.Άγνοια 2.Ενημερότητα 3.Ενδιαφέρον 4.Εκτίμηση-Αξιολόγηση 5.Δοκιμή 6.Υιοθέτηση →Repeat Purchase→Brand Loyalty

ΠΟΤΕ ΕΝΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ; Α. Νεωτεριστές (Innovators, 2,5%): ψυχολογική προδιάθεση για πρωτοπορία, νέοι σε ηλικία, υψηλή μόρφωση και κοινωνική θέση, υψηλό εισόδημα, αναλαμβάνουν το ρίσκο. Β. Πρώιμοι αποδέκτες (Early Adopters, 13,5%): στο κοινωνικό σύστημα έχουν πρότυπο ρόλο ηγέτη. Γ. Πρώιμη πλειοψηφία (Early Majority, 34%): άτομα προσεκτικά με τις αγορές τους, περιμένουν να μάθουν από τις εμπειρίες των άλλων.

ΠΟΤΕ ΕΝΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ; Δ. Όψιμη Πλειοψηφία (Late Majority, 34%): άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που ανεπηρέαστα από την προβολή αποφασίζουν τι θα αγοράσουν με κριτήριο το οικονομικό συμφέρον ή την πίεση της κοινωνίας (Σκεπτικιστές). Ε. Βραδυκίνητοι (Laggards, 16%): άτομα με χαμηλό εισόδημα και μόρφωση που τα διακρίνει η συντήρηση και η αντίσταση στην αλλαγή. Αγοράζουν νέα προϊόντα μόνο όταν αποσυρθούν αυτά που τους κάλυπταν την ανάγκη (Δεμένοι με το Παρελθόν).

Βιβλιογραφία Μάλλιαρης, Π. (2012), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.