Μπούρου Αγγελική Πασχαλίδου Γιώτα. Ας θυμηθούμε.. Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Advertisements

ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Επιμέλεια ppt: Γιούλα Πάλλα
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ DNA AΠΟ ΦΥΤΡΟ ΣΙΤΑΡΙΟΥ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Σχ. Σύμβουλος: Γιαλούρης Παρασκευάς
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων
2.2.1– Μείγματα.
Αποθηκευμένες γενετικές πληροφορίες σε μορφή κώδικα.
3.2 ΧΗΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διάσπαση του αμύλου από το ένζυμο της στοματικής κοιλότητας αμυλάση
ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ ΤΟ DNA ΣΟΥ!.
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Τα άλατα.
Συμπλοκομετρικές τιτλοδοτήσεις Προσδιορισμός σκληρότητας νερού
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης B΄ Τάξη Λυκείου B΄ Τάξη Λυκείου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Άσκηση 7 Εργαστηριακού οδηγού.
Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών Τοπικός διαγωνισμός Χ Η Μ Ε Ι Α Σ 2010 ( ΕΚΦΕ Χαλανδρίου – Ν. Ιωνίας )
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
Aπομόνωση DNA από φυτικά κύτταρα Επιμέλεια: Καπασά Μαρία Βιολόγος, MSc, PhD.
Απομόνωση DNA Mια πλήρης σειρά όλης της γενετικής πληροφορίας ενός ιού ή ενός κυττάρου αποτελεί το γονιδίωμα. Στα σωματικά κύτταρα ενός ευκαρυωτικού οργανισμού.
ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΗΛΙΑ 8ο ΕΞΑΜΗΝΟ Α.Μ : Z15880 ΑΦΠ ΚΑΙ ΓΜ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ- Γ.Π.Α 9 ΙΟΥΛΙΟΥ-31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012.
Απομόνωση DNA Δρ. Αγγελική Γεροβασίλη. DNA DNA (ΔΕΟΞΥΡΙΒΟ- ΝΟΥΚΛΕΙΚΟ ΟΞΥ) «Δομικά» συστατικά: δεοξυριβονουκλεοτίδια Βιολογικός ρόλος : αποθήκευση της.
Παρουσίαση Πρακτικής Άσκησης για το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ Εργαστήριο: Μοριακής Βιολογίας Υπέυθυνος: Ρήγας Σταμάτης Ασκούμενοι: Πατριανάκος Στέφανος, AM:
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Β΄ Γυμνασίου Παρασκευή Διαλυμάτων Ιδιότητες Υλικών Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΙΔΗΡΟΥ - ΧΑΛΚΟΥ
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Διαδικασία απομόνωσης γενωμικού DNA από βιολογικό υλικό
Aπομόνωση DNA από επιθηλιακά κύτταρα παρειάς
Διαχωρισμός μειγμάτων
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΕΚΧΥΛΙΣΗ Μέθοδος απομόνωσης και παραλαβής μιας ή περισσότερων ενώσεων από ένα μίγμα με βάση τις διαφορές στη διαλυτότητα.
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ ΤΟ DNA ΣΟΥ!.
2.2.2 Διαλύματα Το θαλασσινό νερό, το νερό της βρύσης
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Διαλυτότητα ουσιών στο νερό και την αιθανόλη
Τα ένζυμα στα απορρυπαντικά
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
Aσκηση 2 Απομόνωση DNA.
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μπούρου Αγγελική Πασχαλίδου Γιώτα

Ας θυμηθούμε.. Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2

Όργανα & Συσκευές Ηθμός ή γάζα Σακουλάκι ή Γουδί Χωνί Δοκιμαστικός σωλήνας Ποτήρι ζέσεως (250 mL) Ογκομετρικός κύλινδρος (100 mL) Ξύλινος ή γυάλινος αναδευτήρας Πιπέτα Pasteur ή σύριγγα

Υλικά Πάγος Φράουλα Υγρό πιάτων (όχι συμπυκνωμένο) 10 mL Μαγειρικό αλάτι ¼ κουταλιού Απιονισμένο νερό 90 mL Αιθανόλη 10 ml παγωμένη (-20 0C) Σταγόνες διαλύματος πεψίνης 1%w/v ή 5-6 σταγόνες από υγρό φακών Για το δ/μα εκχύλισης του DNA Για την απομόνωση του DNA

Πειραματική διαδικασία Βήμα 1 ο Πολτοποιούμε τη φράουλα μας μέσα στο σακουλάκι ή στο γουδί.

Πειραματική διαδικασία Βήμα 2 ο Προσθέτουμε περίπου 100mL διαλύματος εκχύλισης και πιέζουμε ελαφρά ώστε να αναμιχθούν.

Πειραματική διαδικασία Βήμα 3 ο Τοποθετούμε ένα χωνί σε ένα δοκιμαστικό σωλήνα και βάζουμε μία γάζα ή ηθμό μέσα στο χωνί. Ρίχνουμε το μίγμα του διαλύματος εκχύλισης με το πολτοποιημένο υλικό μας, στον ηθμό και φιλτράρουμε το μίγμα μέσα στο σωλήνα.

Πειραματική διαδικασία Βήμα 4 ο Με τη βοήθεια της πιπέτας προσθέτουμε 2-3 σταγόνες διαλύματος του ενζύμου (πεψίνης), ή 5-6 σταγόνες από υγρό καθαρισμού φακών, ανακατεύουμε ελαφρά και περιμένουμε λίγα λεπτά.

Πειραματική διαδικασία Βήμα 5 ο Έπειτα προσθέτουμε σιγά σιγά την παγωμένη αλκοόλη στο διήθημα μέχρι να σχηματιστούν δύο διακριτές φάσεις.

Πειραματική διαδικασία Κρατάμε το δοκιμαστικό σωλήνα ακίνητο και παρατηρούμε τις δύο φάσεις. Τα λιπίδια και οι πρωτεΐνες κινούνται στον πυθμένα της κάτω στοιβάδας, ενώ τα νουκλεϊκά οξέα ανέρχονται στη στοιβάδα της αλκοόλης (πάνω).

Πειραματική διαδικασία Βήμα 6 ο Με τη βοήθεια της ράβδου “ψαρεύουμε” το DNA και το απομακρύνουμε από το δοκιμαστικό σωλήνα.

Ας πειραματιστούμε..

Γιατί πολτοποιούμε τη φράουλα ; Ποιος ο ρόλος του απορυπαντικού στο διάλυμα εκχύλισης ; Μόρια Απορρυπαντικού Κυτταρικές μεμβράνες

Τα απορρυπαντικά αλληλεπιδρούν με τα λιπίδια και με τις πρωτεΐνες των μεμβρανών σχηματίζοντας συσσωματώματα. Με την προσθήκη του απορρυπαντικού απελευθερώνονται τα νουκλεϊκά οξέα από τις πρωτεΐνες και τα λιπίδια από τα οποία περιβάλλονται.

Γιατί προσθέτουμε μαγειρικό αλάτι στο δ/μα εκχύλισης; Το χλωριούχο νάτριο (NaCl) ή μαγειρικό αλάτι όταν διαλυθεί σε νερό διίσταται σε ιόντα NaCl Na+ + Cl- Τα νουκλεϊκά οξέα DNA και RNA διαθέτουν αρνητικά φορτισμένες φωσφορικές ομάδες

Η δημιουργία ισχυρών ιοντικών δεσμών ανάμεσα στις αρνητικά φορτισμένες φωσφορικές ομάδες και τα θετικά φορτισμένα ιόντα νατρίου φέρνουν πιο κοντά τα μόρια των νουκλεϊκών οξέων. Τα συσσωματώματα μπορούν να διαχωριστούν πολύ πιο εύκολα.

Πυρήνας Κύτταρο Ινίδια Χρωματίνης Χρωμόσωμα Γιατί προσθέτουμε πρωτεïνάση στο διήθημα; Οκταμερές Ιστονών Νουκλεοσώματα

Η πρωτεϊνάση ή πεψίνη ή το υγρό των φακών επαφής απομακρύνει τις πρωτεΐνες ( ιστόνες ) γύρω από τις οποίες είναι περιελιγμένο το DNA ώστε να μπορέσουμε να το παραλάβουμε καθαρό.

Γιατί προσθέτουμε αιθυλική αλκοόλη ή αιθανόλη (οινόπνευμα ) ; Το DNA δε διαλύεται στην αιθανόλη. Η αιθανόλη απομακρύνει το νερό γύρω από τα μόρια των νουκλεϊκών οξέων. Ισχυροποιεί τους ιοντικούς δεσμούς που δημιουργούνται με την προσθήκη του άλατος και έτσι διευκολύνει των διαχωρισμό των νουκλεϊκών οξέων. DNA Το DNA αναδύεται μέσα στην αλκοολική φάση

Καλά αποτελέσματα..