ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ Ν. Καζάζης, Εκπαιδευτήρια Γείτονα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Advertisements

Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Γ.Π.Α. «Δημιουργία.
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Δ ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ P OWER P OINT.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Να περιγράψετε τους 2 τρόπους οργάνωσης Ιστοσελίδων
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Τεχνολογία Αλληλεπίδρασης
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Βλάχου Ευα Computer Designer Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ομάδα: Αλέξανδρος & Νίκος
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
Οι γνώσεις των μικρών παιδιών για την ανάγνωση
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
Οι συσκευές του υπολογιστή
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Ποια είναι τα παιδιά με προβλήματα όρασης;
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ > Μάθημα : Κίνηση – Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές Παρουσίαση περιστατικού: Δημιουργία θεραπευτικού.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
"Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο" Διακογεωργίου Αρχοντούλα, Σχολική Σύμβουλος, 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σάμου
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 To σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι.
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
Κείμενο.
στοWord 5 νέοι τρόποι εργασίας Συνεργασία με οποιονδήποτε, οπουδήποτε
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Διδάσκων: κ
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γεώργιος Τζούμας (ΑΕΜ:45)  
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Περιβάλλον εργασίας του διαδραστικού πίνακα
Ωραια ελενη Ο ραδιοφωνικός σταθμός, radio melody,σήμερα μόνο για εσάς φέρνει στην συχνότητα του μοναδικές μελωδίες που γράφτηκαν για την μία , την μοναδική.
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ Ν. Καζάζης, Εκπαιδευτήρια Γείτονα

Διαδικασία ανάγνωσης Διαδικασία ανάγνωσης Κατάκτηση γραφής Κατάκτηση γραφής Είδος «κειμένων» Είδος «κειμένων»

Η πυραμίδα της ανάγνωσης Πηγή: M. Wolf, Ο Προυστ και το καλαμάρι, εκδ. Πατάκη

Δεν είμαστε «φτιαγμένοι» να διαβάζουμε Δεν είμαστε «φτιαγμένοι» να διαβάζουμε S. Dehaene: αρχαία κυκλωματική διάταξη αναγνώρισης αντικειμένων S. Dehaene: αρχαία κυκλωματική διάταξη αναγνώρισης αντικειμένων Σκέψη γραμμάτων ενεργοποιεί νευρωνικές περιοχές οπτικού φλοιού Σκέψη γραμμάτων ενεργοποιεί νευρωνικές περιοχές οπτικού φλοιού

The Gutenberg Parenthesis (T. Pettitt)

Η ανάγνωση ως διαδικασία… Ταχύτητα, προσληψιμότητα Ταχύτητα, προσληψιμότητα Σερφάρισμα – χρήση υπερσυνδέσμων Σερφάρισμα – χρήση υπερσυνδέσμων Εργαλειακός χαρακτήρας γλώσσας Εργαλειακός χαρακτήρας γλώσσας Μεταπλαστική κινητικότητα

… και ως επιθυμία Ανανέωση ↔ επανάληψη Ανανέωση ↔ επανάληψη Συντομία ↔ έκταση Συντομία ↔ έκταση Βιασύνη ↔ υπομονή Βιασύνη ↔ υπομονή

Η γραφή (από το χέρι στο πληκτρολόγιο) Ένα χέρι – δύο χέρια Ένα χέρι – δύο χέρια Ταχύτητα Ταχύτητα Εστίαση στην κίνηση του χεριού – κίνηση ανεξάρτητη από οπτική εστίαση (οθόνη) Εστίαση στην κίνηση του χεριού – κίνηση ανεξάρτητη από οπτική εστίαση (οθόνη) Γραφοκινητική δεξιότητα παράγει σχήμα – γράμμα σχηματοποιείται αυτόματα Γραφοκινητική δεξιότητα παράγει σχήμα – γράμμα σχηματοποιείται αυτόματα fMRI: γραφή με το χέρι ενισχύει οπτική αναγνώριση γραμμάτων fMRI: γραφή με το χέρι ενισχύει οπτική αναγνώριση γραμμάτων

Cunningham & Stanovitch (1990): καλύτερη εκφώνηση γραμμάτων που διδάχτηκαν με χέρι / πληκτρολόγιο Cunningham & Stanovitch (1990): καλύτερη εκφώνηση γραμμάτων που διδάχτηκαν με χέρι / πληκτρολόγιο Longcamp, Zerbato-Poudou (2005) → προαναγνώστες // Longcamp, Boucard, Gilhodes & Velay (2006) → ενήλικες Longcamp, Zerbato-Poudou (2005) → προαναγνώστες // Longcamp, Boucard, Gilhodes & Velay (2006) → ενήλικες Εκμάθηση γραμμάτων με πληκτρολόγιο → Μικρότερη ακρίβεια στην αναγνώριση Εκμάθηση γραμμάτων με πληκτρολόγιο → Μικρότερη ακρίβεια στην αναγνώριση Longcamp et al. (2008) → fMRI : επεξεργασία προσανατολισμού χειρόγραφων γραμμάτων αξιοποιεί περιοχή Broca (διαδικασίες κινητικής μνήμης) > δακτυλόγραφα γράμματα Longcamp et al. (2008) → fMRI : επεξεργασία προσανατολισμού χειρόγραφων γραμμάτων αξιοποιεί περιοχή Broca (διαδικασίες κινητικής μνήμης) > δακτυλόγραφα γράμματα

Alexander Lurija – ‘kinetic melody’ “In the initial stages writing depends on memorizing the graphic form of every letter…With practice, this structure of the process is altered and writing is converted into a single ‘kinetic melody’, no longer requiring memorizing of the visual form or individual motor impulses for making every stroke”. (1979) “In the initial stages writing depends on memorizing the graphic form of every letter…With practice, this structure of the process is altered and writing is converted into a single ‘kinetic melody’, no longer requiring memorizing of the visual form or individual motor impulses for making every stroke”. (1979)