Ενότητα 5 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος « Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση » και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ( Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ) και από εθνικούς πόρους.
Στ΄Εξάμηνο
Η αξιολόγηση, όπως περιγράφεται από τον καθηγητή James Bissland, είναι ≪ η συστηματική αξιολόγηση ενός προγράμματος και των αποτελεσμάτων του. Είναι ένα μέσο για τους επαγγελματίες να φανούν υπόλογοι απέναντι στην εταιρεία τους αλλά και απέναντι στους εαυτούς τους ≫.
Πρώτον, θα πρέπει το προσωπικό των δημοσίων σχέσεων και η διοίκηση να συμφωνήσουν για τα κριτήρια που θα χρησιμοποιηθούν για να αξιολογηθεί η επιτυχία των προς επίτευξη στόχων. Δεύτερον, μην περιμένετε μέχρι το τέλος του προγράμματος για να καθορίσετε πώς θα γίνει η αξιολόγηση.
Αν και οι στόχοι μπορεί να ποικίλλουν, η ακόλουθη λίστα περιέχει τις βασικές ερωτήσεις αξιολόγησης που κάθε επαγγελματίας οφείλει να ρωτήσει : 1. Σχεδιάστηκε σωστά το πρόγραμμα ή η δραστηριότητα ; 2. Κατανόησαν οι αποδέκτες του μηνύματος το μήνυμα ; 3. Πώς θα μπορούσε η στρατηγική του προγράμματος να ήταν πιο αποτελεσματική ; 4. Προσεγγίστηκαν τα πρωτογενή και δευτερογενή κοινά ; 5. Επιτεύχθηκε ο επιχειρησιακός στόχος ; 6. Τι απρόβλεπτες συγκυρίες επέδρασαν στην επιτυχία του προγράμματος ή δραστηριότητας ; 7. Ήταν επαρκής ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα ή τη δραστηριότητα ; 8. Τι βήματα θα πρέπει να γίνουν για να αυξηθεί η επιτυχία παρόμοιων μελλοντικών προγραμμάτων ή δραστηριοτήτων ;
Η τρέχουσα κατάσταση της μέτρησης και της αξιολόγησης Ο Lindenmann προτείνει στο προσωπικό των δημοσίων σχέσεων να χρησιμοποιεί ένα μίγμα τεχνικών αξιολόγησης, πολλές από τις οποίες μπορούν να δανειστούν από τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ, ώστε να παράσχουν πιο πλήρη αξιολόγηση.
Μέτρηση της παραγωγής Ένας βασικός τρόπος αξιολόγησης είναι να μετρηθούν πόσα δελτία Τύπου, άρθρα, φωτογραφίες, επιστολές κλπ. παρήχθησαν σε ένα δεδομένο χρονικό διάστημα. Αυτό το είδος αξιολόγησης υποτίθεται ότι δίνει μια εικόνα στη διοίκηση για την παραγωγικότητα του προσωπικού.
Μέτρηση της έκθεσης του μηνύματος Ο πιο ευρέως διαδεδομένος τρόπος αξιολόγησης των προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων είναι η συγκέντρωση των παρουσιάσεων του μηνύματος στα έντυπα μέσα καθώς και στα ηλεκτρονικά. Αριθμός ατόμων που εκτέθηκαν στο μήνυμα Εάν, για παράδειγμα, μια ιστορία σχετική με την επιχείρηση εμφανίζεται σε μια ημερήσια εφημερίδα με κυκλοφορία φύλλα, τότε ο αριθμός των ατόμων που εκτέθηκε στο μήνυμα είναι « Επισκέψεις » στο ίντερνετ
Υπολογισμός της αξίας της έκθεσης του μηνύματος Μια άλλη προσέγγιση είναι ο υπολογισμός της αξίας της έκθεσης του μηνύματος. Αυτό γίνεται μετατρέποντας τα δημοσιεύματα σε περιοδικά και εφημερίδες ή τις αναφορές και παρουσιάσεις στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση σε αντίστοιχα διαφημιστικά κόστη. Για παράδειγμα, πόσο θα στοίχιζε ένα ολοσέλιδο αφιέρωμα στο χ περιοδικό εάν ήταν μια Α 4 διαφημιστική καταχώριση.
Συστηματική παρακολούθηση Ο συστηματικός έλεγχος μπορεί επίσης να επιτρέψει τη σύγκριση της δημοσιογραφικής κάλυψης πριν και μετά την καμπάνια για να καθορίσει κατά πόσο οι προσπάθειες δημοσιότητας επέφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα σε όρους αναφοράς των βασικών μηνυμάτων. Αιτήματα και κλήσεις σε νούμερα 800 Σε πολλές περιπτώσεις παρέχεται μια γραμμή βοήθειας του κοινού όπως το νούμερο 800.
Ο υπολογισμός της συμμετοχής του κοινού σε εκδηλώσεις είναι ένας απλός τρόπος αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας της δημοσιότητας κάθε εκδήλωσης. Το ίδιο ισχύει και για τα εμπορικά shows και για τις εκθέσεις. Περιορισμένη συμμετοχή σε μια συνάντηση ή εκδήλωση μπορεί να αποτελεί ένδειξη ανεπαρκούς δημοσιότητας και προώθησης.
Τα μέλη του κοινού-στόχου πρέπει να ερωτηθούν σχετικά με το μήνυμα και τι θυμούνται από αυτό. Μέτρηση της δράσης του κοινού Συμμετοχή σε συναντήσεις και εκδηλώσεις Αναγνωσιμότητα των newsletters
Μ. Ξύγγη (2012) Δημόσιες Σχέσεις, Προπομπός
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π. χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ. λ. π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια « Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων ». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο « Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων ». [1] από -nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση : που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος ( π. χ. διαφημίσεις ) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.
Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC- ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει : το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων ( εφόσον υπάρχει ) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.
Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο « Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων » έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος « Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση » και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ( Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ) και από εθνικούς πόρους.