ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Γενικές πληροφορίες Στους Παιδικούς Σταθμούς εγγράφονται νήπια ηλικίας: από 2,5 ετών που αυτοεξυπηρετούνται (απαλλαγή από την πάνα), έως 4,5 ετών (εγγραφή στο νηπιαγωγείο). Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 τμήματα: μικρό τμήμα με παιδιά ηλικίας 2,5 - 3,5 ετών και μεγάλο τμήμα με παιδιά ηλικίας 3,5 - 4,5 ετών. Η προσέλευση των παιδιών ορίζεται από τις 7.00π.μ π.μ. Η αποχώρηση των παιδιών ορίζεται από τις – 15.45, ενώ για τα παιδιά που παραμένουν για ανάπαυση η αποχώρηση ορίζεται από τις μέχρι τις
Πλάνο ημερήσιου προγράμματος ΏρεςΔραστηριότητας 7.00 – 9.00 πμ Προσέλευση. Ελεύθερο παιχνίδι. Τακτοποίηση παιχνιδιών. Πλύσιμο χεριών – 9.30 πμ Πρωινό – πμ Κύκλος. Εισαγωγή θέματος της ημέρας. Ομαδικές δραστηριότητες πμ Ελεύθερο παιχνίδι. Τακτοποίηση παιχνιδιών. Πλύσιμο χεριών πμ Μεσημεριανό – πμ Αναχώρηση παιδιών. Μεσημεριανή ανάπαυση – πμ Απογευματινό. Αναχώρηση παιδιών. Ενασχόληση φοιτητή Προσέλευση φοιτητή (9.00 πμ). Συμμετοχή στο πρωινό. Απασχόληση παιδιών με θέματα διατροφής. Επίβλεψη παιδιών κατά το παιχνίδι. Συμμετοχή στο μεσημεριανό. Αποχώρηση φοιτητή (1.00 μμ)
1 ο εξάμηνο
Διατροφή των παιδιών (1) Η διατροφή των παιδιών καλύπτεται πλήρως από το Παιδικό Σταθμό σύμφωνα με επιλεγμένο διαιτολόγιο σε συνεργασία με παιδίατρο και διατροφολόγο. ΔευτέραΤρίτηΤετάρτηΠέμπτηΠαρασκευή Πρωινό 9.00 πμ. 200 ml γάλα πλήρες 30γρ δημητριακά πρωινού 1 φρούτο εποχής 200ml γάλα πλήρες 1 φέτα (30γρ) ψωμί 20γρ μαρμελάδα ή μέλι 1 φρούτο εποχής 200γρ γιαούρτι 2% 20γρ μέλι 1 φρούτο εποχής 200ml χυμό 1 φέτα (30γρ) ψωμί 1 βραστό αυγό 1 φρούτο εποχής 200ml γάλα πλήρες Τοστ 1 φρούτο εποχής Μεσημεριαν ό πμ. Κυρίως πιάτο: 200γρ φακόρυζο ή 200γρ φακές σούπα με καρότα Συνοδευτικό: 1 γιαούρτι 2% 1 φέτα (30γρ) ψωμί Κυρίως πιάτο: 120γρ κοτόπουλο ριγανάτο και 80γρ πατάτες φούρνου Συνοδευτικό: σαλάτα μαρούλι- ντομάτα Κυρίως πιάτο: 200γρ σπανακόρυζο ή 200γρ σπανακόπιτα Συνοδευτικό: 30γρ φέτα τυρί 1 φέτα (30γρ) ψωμί Κυρίως πιάτο: γρ μακαρόνια με κιμά ή γρ παστίτσιο ή γρ κιμά με κριθαράκι ή γιουβέτσι (120γρ μοσχάρι και 100γρ κριθαράκι) Συνοδευτικό: σαλάτα λάχανο-καρότο Κυρίως πιάτο: ψαρόσουπα (120γρ πέρκα και 100γρ ρύζι με πατάτα και καρότο) Συνοδευτικό: 1 φέτα (30γρ) ψωμί Σνακ 3.00 μμ. 1 φρούτο εποχής1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι 1 φρούτο εποχήςκουλουράκια (βουτήματα)1 φρούτο εποχής Φρούτα εναλλάξ: μήλο, αχλάδι, πορτοκάλι, μανταρίνι, μπανάνα. Κρέας, πουλερικά, ψάρια: καλά μαγειρεμένα/βρασμένα. Σερβίρονται χωρίς πέτσα, κόκκαλα και ορατό λίπος. Οι ποσότητες αναφέρονται σε μαγειρεμένα τρόφιμα. Προσοχή στο αλάτι.
Δραστηριότητες (φρούτα) Μαθαίνοντας τα φρούτα: Τι είναι τα φρούτα; Ποια είναι τα φρούτα; Γιατί πρέπει να τα τρώμε; Τι υπάρχει μέσα στα φρούτα; Είναι ευχάριστο να τα τρώμε; Κάθε εποχή τρώμε όλα τα φρούτα; Κολλάμε τα φρούτα στον πίνακα με τις εποχές. Ακούμε τραγούδια για τα φρούτα: «Η παρέλαση των φρούτων» «Φρούτα φρουτ» «Ο γάμος του πρίγκιπα Λεμονή» Ζωγραφίζουμε τα φρούτα.
Δραστηριότητες (φρουτιέρα) Θυμόμαστε τα φρούτα: Ποια είναι τα φρούτα; Ποια τα αγαπημένα μας φρούτα; Δοκιμάζουμε τα φρούτα από το καλάθι. Κάνουμε κολάζ με γκοφρέ χαρτί φτιάχνοντας το καλάθι με τα φρούτα.
Δραστηριότητες (λαχανικά) Μαθαίνοντας τα λαχανικά: Τι είναι τα λαχανικά; Ποια είναι τα λαχανικά; Γιατί πρέπει να τα τρώμε; Τι υπάρχει μέσα στα λαχανικά; Πως αισθανόμαστε όταν τα τρώμε; Κάθε εποχή τρώμε όλα τα φρούτα; Διαβάζουμε το παραμύθι: «Μπλιαχ! Πάλι λαχανικά;» Ακούμε τραγούδια για τα λαχανικά: «Για πατάτα» «Το καρότο και η αγκινάρα» «Ο χορός των μπιζελιών» Ζωγραφίζουμε τα λαχανικά.
Δραστηριότητες (όσπρια) Μαθαίνοντας τα όσπρια: Τι είναι τα όσπρια; Ποια είναι τα όσπρια; Γιατί πρέπει να τα τρώμε; Τι υπάρχει μέσα στα όσπρια; Πως αισθανόμαστε όταν τα τρώμε; Πως καλλιεργούμε τα όσπρια; Φυτεύουμε φακές. Φτιάχνουμε μαράκες από όσπρια. Διαβάζουμε από το βιβλίο: «Υγεία και καθαριότητα» 1. Γιατί το φαγητό είναι απαραίτητο; 2. Συμβουλές για να τρώμε σωστά. 3. Για έναν ωραίο ύπνο.
Δραστηριότητες (ιστορία της ελιάς) Μαθαίνοντας για την ελιά: Τι είναι οι ελιές; Γνωρίζουμε ότι αυτή την εποχή οι αγρότες μαζεύουν τις ελιές; Μπορούν να παράγουμε και άλλα προϊόντα από τις ελιές; Πόσο συχνά το καταναλώνουμε; Πως παράγεται το ελαιόλαδο; Κολλάμε τα φύλλα στο βιβλίο της ελιάς. Διαβάζουμε το βιβλίο: «Λάδι κίτρινο» «Το παραμύθι της Ελιάς»
2 ο εξάμηνο
Διατροφή των παιδιών (2) Η διατροφή των παιδιών καλύπτεται πλήρως από το Παιδικό Σταθμό σύμφωνα με επιλεγμένο διαιτολόγιο σε συνεργασία με παιδίατρο και διατροφολόγο. ΔευτέραΤρίτηΤετάρτηΠέμπτηΠαρασκευή Πρωινό 9.00 πμ. 200 ml γάλα πλήρες 30γρ δημητριακά πρωινού 1 φρούτο εποχής 200ml γάλα πλήρες 1 φέτα (30γρ) ψωμί 20γρ μαρμελάδα ή μέλι 1 φρούτο εποχής 200γρ γιαούρτι 2% 20γρ μέλι 1 φρούτο εποχής 200ml χυμό 1 φέτα (30γρ) ψωμί 1 βραστό αυγό 1 φρούτο εποχής 200ml γάλα πλήρες 1 φέτα (70γρ) κέικ 1 φρούτο εποχής Μεσημεριαν ό πμ. Κυρίως πιάτο: 200γρ αρακά κοκκινιστό με πατάτες και καρότα Συνοδευτικό: 30γρ τυρί φέτα 1 φέτα (30γρ) ψωμί Κυρίως πιάτο: 200γρ κοτόσουπα Συνοδευτικό: 1 φέτα (30γρ) ψωμί Κυρίως πιάτο: 200γρ φασολάδα με λαχανικά ή 200γρ γίγαντες στο φούρνο Συνοδευτικό: 30γρ κασέρι 1 φέτα (30γρ) ψωμί Κυρίως πιάτο: Κρεατόσουπα με λαχανικά και ζυμαρικά (120γρ μοσχάρι και 100γρ ζυμαρικά ή 200γρ κρεατόπιτα με λαχανικά) Συνοδευτικό: 1 φέτα (30γρ) ψωμί ή σαλάτα μαρούλι-λάχανο Κυρίως πιάτο: 120γρ φιλέτο ψαριού λεμονάτο (πέρκα) 100γρ πουρές πατάτας Συνοδευτικό: σαλάτα ντομάτα-μαρούλι Σνακ 3.00 μμ. 1 φρούτο εποχήςΚουλουράκια (βουτήματα) 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι 1 φρούτο εποχής1 ποτήρι ανάμεικτο χυμό Φρούτα εναλλάξ: μήλο, αχλάδι, πορτοκάλι, μανταρίνι, μπανάνα. Κρέας, πουλερικά, ψάρια: καλά μαγειρεμένα/βρασμένα. Σερβίρονται χωρίς πέτσα, κόκκαλα και ορατό λίπος. Οι ποσότητες αναφέρονται σε μαγειρεμένα τρόφιμα. Προσοχή στο αλάτι.
Δραστηριότητες (δημητριακά) Μαθαίνοντας τα δημητριακά: Τι είναι τα δημητριακά; Ποια είναι τα δημητριακά; Γιατί πρέπει να τα τρώμε; Ποια τρόφιμα ανήκουν στην ομάδα των δημτριακών; Πως αισθανόμαστε όταν τα τρώμε; Χρωματίζουμε τα δημητριακά. Κολάζ με δημητριακά.
Δραστηριότητες (γάλα) Μαθαίνοντας για το γάλα: Τι είναι το γάλα; Από που το παίρνουμε; Από πότε ξεκινάμε να πίνουμε γάλα; Τι είναι ο μητρικός θηλασμός; Πόσο συχνά το καταναλώνουμε; Πως φτάνει στο ψυγείο μας; Κολάζ για τη διαδικασία παραγωγής του γάλακτος. Διαβάζουμε το φυλλάδιο: «Ο κλυκλος παραγωγής του γάλακτος»
Δραστηριότητες (γαλακτοκομικά) Μαθαίνοντας για τα γαλακτοκομικά: Υπάρχει μόνο ένα είδος γάλακτος; Ποιά είναι τα γαλακτοκομικά; Από τι φτιάχνονται; Πως παράγονται; Διαβάζουμε τα φυλλάδια: «Τα είδη του γάλακτος» «Ο κύκλος παραγωγής τυριού» «Γαλακτοκομικά»
Δραστηριότητες (πρωινό) Μαθαίνοντας για το πρωινό: Γιατί πρέπει να τρώω πρωινό; Τι θα μπορούσα να επιλέξω να φάω στο πρωινό μου γεύμα; Μαθαίνοντας για τα γεύματα: Πόσα γεύματα πρέπει να τρ’ωμε μέσα στην ημέρα; Πόσα κύρια και πόσο ενδιάμεσα; Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου πρωινό.
Δραστηριότητες (μεσογειακή πυραμίδα διατροφής) Μαθαίνω για τη Μεσογειακή Πύραμίδα Κολλάμε τα τρόφιμα στην πυραμίδα ανάλογα με τη συχνότητα που πρέπει να τα καταναλώνουμε. Ζωγραφίζουμε την πυραμίδα στο χαρτί μας.
Δραστηριότητες (το πιάτο μου) Μαθαίνοντας τι πρέπει να τρώω σε κάθε γεύμα: Κόβω χρωματιστά χαρτόνια. Κολλάω τα χαρτόνια στο πιάτο και τα αυτοκόλλητα με τα τρόφιμα, δημιουργώντας το πιάτο μου.
Δραστηριότητες (υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα) Μαθαίνοντας τα υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα. Διαβάζοντας το παραμύθι: «Η μαγική συνταγή της υγείας»
Δραστηριότητες (ο κύκλος του νερού)
Δραστηριότητες (το γαστρεντερικό μου σύστημα) Μαθαίνουμε για την πέψη της τροφής. Διαβάζουμε το παραμύθι: «Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» Κολάζ με το όργανα του πεπτικού μας συστήματος.
Ήταν υπέροχα...