Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ Νόμοι.
Advertisements

Νόμοι αερίων.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
Εσωτερική Ενέργεια.
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Θερμοδυναμική μελέτη μερικών αντιστρεπτών μεταβολών
Τι καθορίζει την φυσική κατάσταση ενός σώματος
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Νόμοι αερίων.
ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Ιωάννινα 2013 Διδάσκων: Δημήτριος Ι. Φωτιάδης Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία.
ΣΧΕΣΗ (ΛΟΓΟΣ) ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
Νόμοι αερίων.
ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ Μ.Ε.Κ. ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ Ι
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ-ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
ΕΠΑΛ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.
Βασικά εξαρτήματα κινητήρα
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΥ ΒΕΝΖΙΝΙΚΙΝΗΤΗΡΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ερωτήσεις Θεωρίας. Ερ. 1: Αναφέρετε τα μέρη του κορμού ενός εμβολοφόρου κινητήρα. Σύντομη περιγραφή. Απάντηση: ΜΕΚ. 1 ο Μαθημα σλαιντ
Εναλλακτικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα Τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου –υγραέριο, που είναι μίγμα προπανίου (30%)
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.  Εισαγωγή  Στην αρχαιότητα, σαν πρώτη θερμική μηχανή αναφέρεται ο ατμοστρόβιλος του Ήρωνα τον Αλεξανδρινό περίπου το 100 μ.Χ.  Θα ακολουθήσουν.
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
Επιμέλεια διαφάνειας Mehmet Kanoglu
Κεφάλαιο 4 Κυλινδρισμός Σχέση συμπίεσης - Πίεση συμπίεσης
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ Ο κύλινδρος είναι το μεγαλύτερο τμήμα του κινητήρα και μπορεί να χαρακτηρισθεί ως το τμήμα εκείνο, επάνω στο οποίο συναρμολογείτε ολόκληρος ο.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμότητα & Τρόποι μετάδοσης της Θερμότητας
5A ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
Κινητική θεωρία αερίων
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες
Ενότητα 8 : Κύκλοι Θερμικών Μηχανών
Οι αντιστρεπτές μεταβολές
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πυκνότητα – Ειδικό Βάρος – Ειδικός Όγκος
Κινητική θεωρία των αερίων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
5B β’ μέρος θερμικές μηχανές
1ος Θερμοδυναμικός Νόμος
Κεφάλαιο 2 Τριβή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Εσωτερική Ενέργεια ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΑΤΜΟΙ. ΟΡΙΣΜΟΙ  Στερεοποίηση ή πήξη  Λανθάνουσα θερμότητα τήξης.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Δομή του μαθήματος Το σύστημα και το περιβάλλον του συστήματος
Επιμέλεια διαφάνειας Mehmet Kanoglu
Κεφάλαιο 4 Ενεργειακή Ανάλυση Κλειστών Συστημάτων
Κινητική θεωρία των αερίων
Κεφάλαιο 4 Ενεργειακή Ανάλυση Κλειστών Συστημάτων
Ηλεκτρικό κύκλωμα Ηλεκτρικό κύκλωμα είναι κάθε διάταξη που περιέχει ηλεκτρική πηγή αγωγούς, μέσω των οποίων μπορεί να διέλθει ηλεκτρικό ρεύμα .
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
Τύποι & Κατηγορίες Μ.Ε.Κ. Ανάλογα με τη δυνατότητα παραγωγής έργου :
1ος Νόμος της Θερμοδυναμικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας

Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Διδακτικοί στόχοι Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση: να ορίζουν τις έννοιες της συμπίεσης και της εκτόνωσης να περιγράφουν το βασικό μηχανισμό εμβόλου - διωστήρα - στροφάλου να ορίζουν την έννοια του χρόνου να αναφέρουν τις 5 διεργασίες που πραγματοποιούνται στον κύκλο των ΜΕΚ να περιγράφουν τους κύκλους λειτουργίας των ΜΕΚ.

Γενικά Τι είναι οι Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ? … οι Μηχανές Εσωτερικής Καύσης είναι θερμικές μηχανές, στις οποίες τόσο η καύση όσο και η παραγωγή του έργου πραγματοποιούνται εσωτερικά στο χώρο του κινητήρα, για λόγους δε, συντομίας ονομάζονται Μ.Ε.Κ. Χημική ενέργεια Θερμική ενέργεια Μηχανική ενέργεια Μετατροπή σε Μετατροπή σε (… ένα μέρος της) Η μετατροπή δηλαδή της θερμικής ενέργειας σε μηχανική, πραγματοποιείται με αύξηση της πίεσης και στη συνέχεια με την εκτόνωση των παραγόμενων αερίων καύσης.

Τα κυριότερα υγρά καύσιμα είναι: Γενικά Οι Μ.Ε.Κ. χρησιμοποιούν, κυρίως υγρά και κατά δεύτερο λόγο, αέρια καύσιμα. Τα κυριότερα υγρά καύσιμα είναι: το ελαφρύ πετρέλαιο ή πετρέλαιο Ντήζελ για τους πετρελαιοκινητήρες (Diesel) η βενζίνη για τους βενζινοκινητήρες (κινητήρες Otto). Στους βενζινοκινητήρες, με ειδικές διατάξεις τροφοδοσίας του καυσίμου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά και υγραέριο ή και φυσικό αέριο, οπότε στην, περίπτωση αυτή λειτουργούν ως υγραεριοκινητήρες ή κινητήρες φυσικού αερίου, αντίστοιχα.

Συμπίεση & Εκτόνωση Ο Σκωτσέζος βοτανολόγος Robert Brown, το 1827, εξετάζοντας στο μικροσκόπιο κόκκους γύρης μέσα σε μία σταγόνα νερό, παρατήρησε ότι αυτοί εκτελούσαν διαρκώς μια άτακτη κίνηση, φαινόμενο το οποίο ονομάστηκε «κίνηση Brown».

Συμπίεση & Εκτόνωση … μία ποσότητα αερίου, είναι εγκλωβισμένη σε ένα δοχείο με θερμομονωτικά τοιχώματα. … εκατομμύρια μόρια σε κάθε κλάσμα του δευτερολέπτου, με διάφορες ταχύτητες κινούμενα αδιάκοπα, προσκρούουν στα τοιχώματα του δοχείου και η κάθε κρούση τους θεωρείται «εντελώς ελαστική». Αυτή ακριβώς η πρόσκρουση των σωματιδίων στα τοιχώματα, σημαίνει ότι ασκούνται δυνάμεις οι οποίες είναι συνεχείς, έχουν πολύ μικρή τιμή και η κάθε μία από αυτές ασκεί πίεση σε κάθε μονάδα επιφάνειας των τοιχωμάτων. Όλες αυτές οι δυνάμεις διαμορφώνουν μία τελική συνισταμένη δύναμη, που ανά μονάδα επιφάνειας είναι σταθερή σε κάθε τοίχωμα του κυλίνδρου και φυσικά, και στην επιφάνεια του εμβόλου.

Συμπίεση & Εκτόνωση Συμπεραίνονται, λοιπόν, τα ακόλουθα:. 1. Η πίεση του αερίου στα τοιχώματα του δοχείου οφείλεται αφενός στη μοριακή κίνηση και αφετέρου στις συνεχείς κρούσεις των μορίων του στα τοιχώματα αυτά. 2. Αν κάποιο από τα τοιχώματα του δοχείου είναι ελεύθερο και επιτρέπει στο έμβολο να κινείται, από την πίεση που ασκεί το αέριο, είναι δυνατόν αυτό να μπει σε κίνηση, οπότε το αέριο παράγει έργο, προσκρούοντας στο τοίχωμα. Αν επιχειρηθεί με το έμβολο η μείωση του όγκου του αερίου, θα υπάρχει από το εσωτερικό του αερίου δύναμη, που αντιστέκεται και έτσι παράγεται έργο που καταναλώνεται.

Συμπίεση & Εκτόνωση Στο επάνω μέρος του εμβόλου ενός κυλίνδρου υπάρχει σταθερή θερμοκρασία, ενώ κατεβαίνοντας, αυξάνεται η πίεση και μειώνεται ο όγκος του αέρα στον κύλινδρο. Η προς τα κάτω κίνηση του εμβόλου έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου του αέρα στον κύλινδρο με ταυτόχρονη συμπίεση των σωματιδίων του αέρα. Στη φάση της εκτόνωσης, το έμβολο έχει επανέλθει στο άνω μέρος του κυλίνδρου και με σταθερή την πίεση έχει αυξηθεί η θερμοκρασία των σωματιδίων του αέρα.

Συμπίεση & Εκτόνωση Η φάση, κατά την οποία το έμβολο μειώνει τον όγκο του αερίου μέσα σε ένα κύλινδρο, ονομάζεται συμπίεση, και είναι η φάση εκείνη, κατά την οποία αυξάνεται η πίεση και καταναλώνεται έργο. Η φάση, κατά την οποία το έμβολο αυξάνει τον όγκο του αερίου μέσα σε ένα κύλινδρο, ονομάζεται εκτόνωση, και είναι η φάση εκείνη, κατά την οποία μειώνεται η πίεση και παράγεται έργο. Συμπερασματικά, το αέριο κατά τη φάση της συμπίεσης καταναλίσκει έργο, ενώ κατά τη φάση της εκτόνωσης παράγει έργο.

Εισαγωγή – Συμπίεση & Εκτόνωση Τ Ε Λ Ο Σ