ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Εργαστήριο 2 : Scratch (Μέρος 2ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Σκοποί ενότητας Η συνοπτική παρουσίαση – των βασικών αρχών της εποικοδομιστικής θεωρίας και των πιο γνωστών της μοντέλων – και το πως επηρεάζει την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και τη σχεδίαση εκπαιδευτικών εφαρμογών. Η έμφαση δίνεται – στο πως η εποικοδομιστική θεωρία επιδρά στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη μαθησιακών περιβαλλόντων με τη χρήση υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών υπό το πρίσμα των γνωστικών εργαλείων 4

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Έννοιες – Κλειδιά Εκπαιδευτικό λογισμικό Λογισμικό ανοικτού τύπου Λογισμικό υπερμέσων Προσομοιώσεις Γνωστικές θεωρίες Εποικοδομισμός Κοινωνικός εποικοδομισμός Piaget – Bruner – Papert Αναπαραστάσεις Γνωστικές αναπαραστάσεις Σχήμα – γνωστικό σχήμα Μέσο διδασκαλίας Διδακτικό μέσο Εποπτικό μέσο Τεχνούργημα Εργαλείο Φυσικό εργαλείο Γνωστικό εργαλείο 5

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Υπολογιστικό περιβάλλον για διδασκαλία και μάθηση Η υπολογιστική υποστήριξη και ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης διαμεσολαβείται από κατάλληλες εφαρμογές λογισμικού και υλικού υπολογιστών, που αποκαλούνται πληροφορικά ή υπολογιστικά περιβάλλοντα για τη διδασκαλία και την ανθρώπινη μάθηση και για λόγους απλότητας και συντομίας, εκπαιδευτικά λογισμικά Σήμερα, συνήθως αντί του όρου «εκπαιδευτικό λογισμικό», χρησιμοποιείται ο όρος «υπολογιστικό περιβάλλον για τη διδασκαλία και την ανθρώπινη μάθηση» 6

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Υπολογιστικό περιβάλλον για διδασκαλία … (μέσο) Υποστήριξη του Δασκάλου Yπολογιστική Υποστήριξη της Διδασκαλίας – Ο δάσκαλος χρησιμοποιεί το υπολογιστικό περιβάλλον για να δώσει βοήθεια στο μαθητή – ώστε να προσεγγίσει και να οικοδομήσει μια προκαθορισμένη από το αναλυτικό πρόγραμμα ύλη (πληροφορίες) Παράδειγμα: – Λογισμικό παρουσίασης – Λογισμικό πολυμέσων: Συνδυασμός πολλαπλών εποπτικών μέσων: ήχοι, εικόνες 7

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Υπολογιστικό περιβάλλον για μάθηση (εργαλείο) Υποστήριξη του Μαθητή Υπολογιστική υποστήριξη της μάθησης – Ο μαθητής χρησιμοποιεί το υπολογιστικό περιβάλλον για να αναπτύξει ικανότητες κυρίως υψηλού επιπέδου (γνώσεις) – Το λογισμικό χρησιμοποιείται από το μαθητή ως γνωστικό εργαλείο για την επίλυση προβλημάτων Παράδειγμα – Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου – Λογισμικό προσομοίωσης 8

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Μοντέλα μάθησης Στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού επιδρούν οι ακόλουθες ψυχολογικές θεωρίες – ο συμπεριφορισμός (behaviorism) Pavlov, Skinner, Crowder – η γνωστική ψυχολογία (cognitive psychology) Gagné, Newell, Simon, Anderson – ο εποικοδομισμός (constructivism) Piaget, Papert, Bruner – οι κοινωνικοπολιτισμικές (sociocultural) ή ιστορικοπολιτισμικές (historicocultural) προσεγγίσεις. Vygotsky, Luria, Leontiev, Bruner 9 μετάδοση οικοδόμηση

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Μέσα και Εργαλεία Μέσο: καθετί που χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση ενός σκοπού Διδακτικά και εποπτικά μέσα Μέσα μετάδοσης – Η πληροφορία μεταδίδεται Εργαλείο: τεχνητό αντικείμενο για την εκτέλεση ορισμένης εργασίας Φυσικά και γνωστικά εργαλεία Εργαλεία οικοδόμησης – Η γνώση κτίζεται 10

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Η έννοια του μέσου (medium) Μέσο: καθετί που χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση ενός σκοπού Στην επικοινωνία χρησιμοποιείται στον πληθυντικό: μέσα (media) Ένα μέσο – είναι ένα κανάλι επικοινωνίας, ένας φορέας πληροφορίας μεταξύ ενός πομπού και ενός δέκτη Φυσική Γλώσσα Γραπτός λόγος 11

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τα μέσα στην Εκπαίδευση Τα μέσα στην εκπαίδευση χρησιμεύουν στην επικοινωνία ανάμεσα σε δασκάλους και μαθητές Ένα διδακτικό ή ένα εποπτικό μέσο – είναι ένα κανάλι επικοινωνίας, ένας φορέας πληροφορίας μεταξύ ενός πομπού (π.χ. δάσκαλος ή βιβλίο) και ενός δέκτη (π.χ. μαθητής) – Μεταφέρει μηνύματα που αφορούν ένα διδακτικό σκοπό – Μέσα που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση – Το μέσο επηρεάζει τη διαδικασία;; 12

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Εργαλείο Εργαλείο: τεχνητό αντικείμενο για την εκτέλεση ορισμένης εργασίας – Με τον όρο εργαλείο εννοείται μια συσκευή που παρέχει φυσική ή νοητική υποστήριξη στην εκπλήρωση ενός έργου Όργανο (Instrument): κάθε φυσικό ή τεχνητό αντικείμενο που χρησιμοποιείται ως βοηθητικό στοιχείο για την πραγματοποίηση κάποιου σκοπού 13

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τεχνούργημα Τεχνούργημα (artifact): ανθρώπινη κατασκευή με συγκεκριμένες και καλώς προσδιορισμένες χρήσεις από τους κατασκευαστές του – Τεχνούργημα: αντικείμενο κατασκευασμένο με ιδιαίτερη φροντίδα και τέχνη Τεχνικό αντικείμενο «Ουδέτερο» - «Καθολικό» Παραδείγματα τεχνουργημάτων ΤΠΕ: tablet PC, κειμενογράφος, λογιστικό φύλλο, φυλλομετρητής, μηχανή αναζήτησης, skype, πληκτρολόγιο, κλπ. 14

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Ο ρόλος των εργαλείων … 15 Από τα τεχνουργήματα στα εργαλεία …

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Πότε ένα τεχνούργημα γίνεται εργαλείο; 16

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Από το τεχνούργημα στο εργαλείο Τεχνούργημα (artifact): ανθρώπινη κατασκευή με συγκεκριμένες και καλώς προσδιορισμένες χρήσεις από τους κατασκευαστές του Τεχνητό αντικείμενο Φυσικό ή συμβολικό «Ουδέτερο» «Καθολικό» Εργαλείο (instrument): το τεχνούργημα σε ένα πλαίσιο χρήσης «Μη ουδέτερο» Συνυφασμένο με συγκεκριμένες χρήσεις «Διαφορετικό» ανάλογα με τον χρήστη και τις χρήσεις 17

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Η έννοια του εργαλείου – Με τον όρο εργαλείο εννοείται μια συσκευή που παρέχει φυσική ή νοητική υποστήριξη στην εκπλήρωση ενός έργου – Ο χρήστης του εργαλείου πρέπει να διαθέτει νοητικά σχήματα (μοντέλα χρήσης) για το πώς το τεχνούργημα εμπλέκεται στην εκπλήρωση του έργου Εργαλείο = τεχνούργημα + μοντέλα χρήσης 18

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Εννοιολογικό μοντέλο – νοητικό μοντέλο Εργαλείο = τεχνούργημα + μοντέλα χρήσης Χρήστης: Νοητικό μοντέλο Κατασκευαστής: Εννοιολογικό μοντέλο 19

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Διπλή χρήση των εργαλείων στην εκπαίδευση Rabardel Μαθητές Τα εργαλεία επηρεάζουν σε βάθος την οικοδόμηση της γνώσης και τις διαδικασίες κατανόησης των εννοιών (εννοιοποίηση) Εκπαιδευτικοί Τα εργαλεία χρησιμοποιούνται ως μεταβλητές πάνω στις οποίες μπορούμε να επιδράσουμε ώστε να σχεδιάσουμε και να ελέγξουμε παιδαγωγικές καταστάσεις 20

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Οι ΤΠΕ ως εργαλεία Οι ΤΠΕ ως φυσικά εργαλεία Εργαλεία παραγωγικότητας Οι ΤΠΕ ως γνωστικά εργαλεία Εργαλεία μάθησης 21 Το εργαλείο επηρεάζει τη διαδικασία;

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Ο όρος Γνωστικό Εργαλείο Cognitive tool ή mindtool Είναι ένα εργαλείο που – υποστηρίζει, – ενισχύει ή – επεκτείνει – τις ανθρώπινες γνωστικές ικανότητες – Τη σκέψη, τη νόηση, τη δυνατότητα επίλυσης προβλήματος, την κριτική σκέψη 22

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Φυσικά & γνωστικά εργαλεία (1) Φυσικά εργαλεία (ιδιότητες & παραδείγματα) Γνωστικά εργαλεία (ιδιότητες & παραδείγματα) Υποστήριξη: σκαλίδα για σκάψιμο (φυσική δύναμη) Υποστήριξη: μολύβι (μνήμη) Ενίσχυση: τρακτέρ (φυσική δύναμη) Ενίσχυση: υπολογιστής τσέπης (δυνατότητα υπολογισμών) Επέκταση: τηλεσκόπιο ή μικροσκόπιο (επέκταση της όρασης) Επέκταση: να συμπληρωθεί από τους φοιτητές 23

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Φυσικά & γνωστικά εργαλεία (2) Φυσικά εργαλεία (ιδιότητες & παραδείγματα) Γνωστικά εργαλεία (ιδιότητες & παραδείγματα) Υποστήριξη: μολύβι (γραφή)Υποστήριξη: μολύβι (μνήμη) Ενίσχυση: υπολογιστής (δυνατότητα απλών υπολογιστών) Ενίσχυση: υπολογιστής τσέπης (δυνατότητα σύνθετων υπολογισμών) Επέκταση: τηλεσκόπιο ή μικροσκόπιο (επέκταση της όρασης) Επέκταση: τηλεσκόπιο ή μικροσκόπιο (??????) 24

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Γνωστικό εργαλείο (1) Cognitive tool ή mindtool Εφαρμογές και περιβάλλοντα που έχουν δημιουργηθεί ή προσαρμοστεί έτσι ώστε – να λειτουργούν – στο κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο – ως διανοητικοί συνεργάτες του μαθητή – υποστηρίζοντας την επίλυση προβλημάτων και ενισχύοντας την κριτική σκέψη, τη λήψη αποφάσεων και γενικότερα την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου 25

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Γνωστικό εργαλείο (2) Τα γνωστικά εργαλεία λειτουργούν και ως πολιτισμικοί ενισχυτές, οι οποίοι χορηγούν τα μέσα της μάθησης και ενισχύουν τις διανοητικές ικανότητες του ατόμου Παραδείγματα γνωστικών εργαλείων; Αλλάξει το πλαίσιο διδασκαλίας και μάθησης; 26

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Παράδειγμα γνωστικού εργαλείου Το λογισμικό προσομοίωσης Η βολή 27

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: -

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Βασίλειος Κόμης. «Τεχνολογία τη Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+)». Έκδοση: 1.0. Πάτρα, Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Σημείωμα Αδειοδότησης Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τέλος 6 ης Ενότητας