Β ΕΞΑΜΗΝΟ
o 1 Βρεφικό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Προνηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Νηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών)
o Αξιολόγηση της ανάπτυξης και της θρέψης των παιδιών με βάση το βάρος και το ύψος o Διοργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με στόχο την προώθηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών
Προνηπιακό τμήμα o Αξιολόγηση 7 παιδιών (4 αγόρια,3 κορίτσια) από τα 23 παιδιά του τμήματος Μ.Ο ηλικίας:33 μήνες Μ.Ο βάρους αγοριών:13.6 κιλά Μ.Ο βάρους κοριτσιών:16.3 κιλά o Με βάση τις καμπύλες ανάπτυξης του ΠΟΥ για το βάρος ως προς το ύψος: 2 παιδιά ήταν ελλειποβαρή (εκατοστιαία θέση κάτω από την 5 η ) 2 παιδιά ήταν φυσιολογικού βάρους (εκατοστιαία θέση μεταξύ 5 ης και 85 ης ) 1 παιδί ήταν στο κατώτερο όριο του υπέρβαρου (εκατοστιαία θέση λίγο πιο πάνω από την 85 η ) 2 παιδιά ήταν παχύσαρκα (εκατοστιαία θέση πάνω από την 95 η )
Νηπιακό τμήμα o Αξιολόγηση 5 παιδιών (2 αγόρια,3 κορίτσια) από τα 22 παιδιά του τμήματος Μ.Ο ηλικίας:51 μήνες Μ.Ο βάρους αγοριών:21 κιλά Μ.Ο βάρους κοριτσιών:16.7 κιλά o Με βάση τις καμπύλες ανάπτυξης του ΠΟΥ για το βάρος ως προς το ύψος: 3 παιδιά ήταν φυσιολογικού βάρους (εκατοστιαία θέση μεταξύ 5 ης και 85 ης ) 2 παιδιά ήταν παχύσαρκα (εκατοστιαία θέση πάνω από την 95 η )
o Πρακτικά προβλήματα που σχετίζονταν με την παροχή άδειας από τον Δήμο και από τους γονείς εμπόδισαν την μέτρηση του βάρους και του ύψους των παιδιών και οδήγησαν στην εθελοντική παροχή αυτών των δεδομένων από τους γονείς. Με αποτέλεσμα: τα δεδομένα να αφορούν μικρό αριθμό παιδιών να υπάρχει πιθανότητα σφάλματος στις μετρήσεις των γονέων να χαθούν δεδομένα λόγω ανεπαρκούς συνεννόησης με τους γονείς
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με θέμα: o «Γνωριμία με τα γαλακτοκομικά προϊόντα» o «Γνωριμία με τα ζωϊκά τρόφιμα» o «Γνωριμία με το καλό και το κακό λίπος» o «Γνωριμία με τα γλυκά» o «Εξοικείωση με καινούργια φρούτα»
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με θέμα: o «H μεσογειακή πυραμίδα» o «Το καθημερινό μας πιάτο» o «Η άσκηση στην ζωή μας» o «Σωστές συνήθειες»
o Παρουσίαση εικόνων με γαλακτοκομικά προϊόντα και αναγνώριση τους από τα παιδιά o Ποιήμα «Η καλή μας αγελάδα» o Επεξήγηση και χρωματισμός της διαδικασίας του αρμέγματος
o Δραστηριότητα όπου τα παιδιά έπρεπε να κυκλώσουν μόνο τα γαλακτοκομικά προϊόντα ανάμεσα σε πολλά διαφορετικά τρόφιμα o Παραμύθι για το γάλα «Η κατσικούλα που δεν είχε να δώσει γάλα στο κατσικάκι της»
o Παρουσίαση σε χαρτόνι εικόνων με διάφορα ζώα,αναγνώριση τους από τα παιδιά και σύζητηση γύρω από το ποια μας δίνουν κρέας,ποια αυγά και ποια είναι πιο υγιεινά
o Ποιήμα για την υγιεινή διατροφή «Κομμένα πια τα αλλαντικά» o Χρωματισμός εικόνων με ζωικά τρόφιμα
o Διαχωρισμός του καλού από το κακό λίπος και των τροφίμων που τα περιέχουν μέσω παρουσίασης εικόνων o Δραστηριότητα όπου τα παιδιά έπρεπε να ζωγραφίσουν μόνο τα τρόφιμα που ανήκουν στην ομάδα του λίπους ανάμεσα σε πολλά τρόφιμα
o Αναφορά στην μεγάλη διατροφική αξία του ελαιολάδου o Περιγραφή των υλικών και του τρόπου με τον οποίο φτιάχνονται τα κουλουράκια λαδιού o Αναγνώριση όλων των υλικών και προετοιμασία κουλουριών από τα παιδιά
o Τραγούδι «Πλάθω κουλουράκια με τα δυο χεράκια» o Τα κουλουράκια ψήθηκαν στον φούρνο του σταθμού και κάθε παιδί πήρε το δικό του κουλουράκι στο σπίτι
o Παρουσίαση εικόνων με γλυκά και τυποποιημένα προϊόντα και διαχωρισμός σε αυτά που περιέχουν πολλή ζάχαρη,αυτά που περιέχουν πολύ αλάτι και αυτά που είναι πιο υγιεινά o Παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να επιλέξουν από ζεύγη τροφίμων την πιο υγιεινή επιλογή
o Παρασκευή φρουτοσαλάτας με φρούτα όπως η μπανάνα και οι φράουλες με ενεργή συμμετοχή των παιδιών o Επακόλουθη κατανάλωση της από τα παιδιά
o Επεξήγηση και δημιουργία της μεσογειακής πυραμίδας σε χαρτόνι.Τα παιδιά έκαναν κολλάζ με εικόνες από τρόφιμα και τα τοποθέτησαν στην κατάλληλη θέση
o Ζωγραφική της μεσογειακής πυραμίδας o Παραμύθια για την υγιεινή διατροφή «Η λιχούδα αρκουδίτσα» «Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή»
o Αναφορά στα τρόφιμα τα οποία πρέπει να καταναλώνονται μέσα στην ημέρα o Δημιουργία κατασκευής όπου τα παιδιά πάνω σε ένα πιάτο κόλλησαν εικόνες με τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά
o Παρουσίαση εικόνων με διάφορα αθλήματα και αναγνώριση τους από τα παιδιά o Παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχήσουν κάθε άθλημα με τον εξοπλισμό του
o Πραγματοποίηση φυσικής δραστηριότητας παίζοντας μουσικές καρέκλες o Εξοικείωση με τα διάφορα αθλήματα παίζοντας παντομίμα
o Παρότρυνση των παιδιών για πλύσιμο των φρούτων,βούρτσισμα των δοντιών και πλύσιμο των χεριών πριν και μετά το φαγητό o Παρουσίαση των πρακτικών αυτών σε στάδια πάνω σε χαρτόνι
o Παρακολούθηση βίντεο από τα παιδιά το οποίο έδειχνε τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνεται το πλύσιμο των χεριών μέσω χορευτικού o Αναπαράσταση του χορευτικού από τα παιδιά «Unicef,Do the global handwashing dance»
o Η βρεφονηπιακή ηλικία συνοδεύεται από ιδαιτερότητες ως προς την συγκέντρωση και τα ενδιαφέροντα o Η διατροφική εκπαίδευση πρέπει να συνδυάζεται με δραστηριότητες που: τραβούν το ενδιαφέρον των παιδιών παρακινούν τα παιδιά να δοκιμάσουν καινούργια τρόφιμα και να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες
Η πρακτική άσκηση στον παιδικό σταθμό ήταν μια άκρως εποικοδομητική εμπειρία καθώς με βοήθησε να: Κατανοήσω τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες που χαρακτηρίζουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας Εξοικειωθώ με τον τρόπο λειτουργίας ενός παιδικού σταθμού Συμβάλλω έμπρακτα στην ανάπτυξη σωστών διατροφικών συνηθειών από τα παιδιά και να παρακολουθήσω την εξέλιξη τους
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!