 Τ º C λουτρού -> 25 º C  Σφαιρική φιάλη όγκου 250 ml  5 gr για ξηρό δείγμα ή 10 gr για νωπό δείγμα καλά λειοτριβημένων φύλλων ρίγανης, θυμαριού ή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΦΡΑΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Advertisements

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
1 Γεωργική Χημεία - Βασικές εργαστηριακές τεχνικές - διαλύματα, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική.
1 Φοιτήτρια : ΓΙΑΛΙΤΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Τμήμα : ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Α.Μ. : B15939.
Ρίγανη (Ορίγανον: όρος+γάνος = η χαρά του βουνού) Origanum vulgare spp. hirtum Origanum onites.
ΥΛΙΚΑ:  2 κιλά περίπου άγρια χόρτα για πίτα, όχι για βράσιμο  Άνηθο  Κρεμμυδάκια φρέσκα  5 Αυγά  2 ντομάτες ώριμες  Ελαιόλαδο.
ΠΟΣΟΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΜΙΝΟΞΕΩΝ ΣΕ ΧΥΜΟΥΣ ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ Δρ. Όλγα Γκορτζή.
Παρουσίαση Πρακτικής Άσκησης για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014 Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας Γελαδάρης Ιωάννης ΑΜ.: Υπεύθυνος Εργαστηρίου: Πολυδεύκης Χατζόπουλος.
Κεντρικός καθετηριασμός Μέτρηση κεντρικής φλεβικής πίεσης.
ΜΑΘΗΜΑ 8. ΙΟΝΤΟΦΟΡΗΣΗ ΙΟΝΤΟΦΟΡΗΣΗ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΥΣΙΩΝ ΜΕ ΜΟΡΦΗ ΙΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Η ενίσχυση της κτηνοτροφίας στη Νέα ΚΑΠ Εισήγηση: Πεβερέτος Παναγιώτης Πρόεδρος ΣΕΚ Μέλος ΔΣ ΠΑΣΕΓΕΣ Απρίλιος, 2015 Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή.
Αποστολίδου Ευτέρπη Φυσιολογία Νοέμβριος ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ & ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΩΝ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ & ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΝΕΡΟΥ: cc καθημερινά.
ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους ΠΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΕΞΑΜΗΝΟ Γ’
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΑΚΧΑΡΩΝ
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
ΟΡΙΣΜΟΣ: ΕΓΚΑΥΜΑΤΟΣ – ΕΓΚΑΥΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
ΟΣΜΩΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΡΚΑΣ ΑΛΙΕΥΜΑΤΩΝ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΛΙΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕ ΑΛΑΤΙΣΗ
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Τμήμα κολύμβησης Ολυμπιακού
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Σ. Παπαβασιλείου, Α. Φωτεινοπούλου
ΖΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΝΟΗ.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
2.2.1– Μείγματα.
Επίδραση ορμονών στο γλυκογόνο του ήπατος και τη γλυκόζη του αίματος
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Εργασία Φυσικής.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΙ Με αυτή την άσκηση προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φαινόμενα της διάλυσης των ουσιών και να αποδώσουμε τη σημασία τους στις καθημερινές.
Μικροσκοπική παρατήρηση ζωικών κυττάρων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΠΑΡΑΔΟΣΗ (Μέλι, Αλάτι & Αρωματικά Φυτά)
Μεσογειακή διατροφή.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Εξοπλισμός ασφάλειας & Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.)
Παντελής Βακιάνης Νεφρολόγος
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD 23 Νοεμβρίου 2017
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Βαθμονόμηση θερμομέτρου
Ο Ομοιοπολικός δεσμός ΧΗΜΕΙΑ Α ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Πειράματα Χημείας για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ο χώρος Ποῦ; Σημείο Πόσο απέχουν;
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Χημεία Διαλυμάτων.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Σύλληψη-Εγκυμοσύνη-Τοκετός – Ανάπτυξη βρέφους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Τ º C λουτρού -> 25 º C  Σφαιρική φιάλη όγκου 250 ml  5 gr για ξηρό δείγμα ή 10 gr για νωπό δείγμα καλά λειοτριβημένων φύλλων ρίγανης, θυμαριού ή θρούμπι  100 ml εκχυλισματικού διαλύτη  Εκχυλισματικός διαλύτης -> νερό : διαιθυλεθέρας σε αναλογία 1:1 v/v

 Κάθε μίγμα εκχυλίζεται με τη βοήθεια των υπερήχων 3 φορές επί 15 min  Σε κάθε εκχύλιση νέος όγκος από τον εκχυλιστή διαλύτη προστίθεται

 Μετά το τέλος της κάθε εκχύλισης ο εκχυλιστής διαλύτης μεταφέρεται σε διαχωριστική χοάνη όγκου 250 ml και προστίθεται 20 ml κορεσμένου διαλύματος NaCl

 Η διαχωριστική χοάνη αναταράσσεται καλά και στη συνέχεια οι 2 φάσεις (οργανική και υδατική) αφήνονται να διαχωριστούν

 Συλλέγεται η υδατική φάση  Το σύνολο της υδατικής φάσης μεταφέρεται ξανά στη διαχωριστική χοάνη και καθαρίζεται με 20 ml υπέρκορου διαλύματος NaCl

 Η οργανική φάση εκχυλίζεται με επιπλέον 20 ml διαιθυλεθέρα  Έπειτα συμπυκνώνεται με ροή Ν μέχρι τον όγκο των 5 ml  Τέλος προσθέτουμε μικρή ποσότητα άνυδρο θειικό μαγνήσιο  Φυλάσσεται στους -18 º C

Η τεχνική πραγματοποιήθηκε σε συσκευή τύπου Likens-Nickerson η οποία αποτελείται από τα παρακάτω μέρη:  Το κύριο σώμα, διαμορφωμένο για διαλύτες ελαφρύτερους από το νερό (Εικ.1)  Έναν ψυκτήρα (Εικ.2)  Δύο φιάλες, μία χωρητικότητας 100 ml και μία απιοειδή χωρητικότητας 5 ml (Εικ.3.1, Εικ.3.2)

Εικ.1

Εικ.2

Εικ.3.1

Εικ.3.2

 Στη σφαιρική φιάλη 100 ml φέρονται 5 gr καλά λειοτριβημένων φύλλων ρίγανης και προσθέτονται 50 ml νερό  Στην απιοειδή φιάλη προσθέτονται 4 ml του εκχυλιστή διαλύτη που είναι ο διαιθυλεθέρας

 Η φιάλη με τον διαιθυλεθέρα θερμαίνεται στους º C  Πέντε λεπτά αφού αρχίσει η ανακύκλωση του οργανικού διαλύτη, αρχίζει να θερμαίνεται η φιάλη με το λειοτριβημένο φυτικό υλικό και το νερό, περίπου στους 140 º C  Στον ψυκτήρα κυκλοφορεί, με τη βοήθεια αντλίας, ψυκτικό υγρό σε θερμοκρασία -2 º C

 Οι σχηματιζόμενοι υδρατμοί, οι οποίοι συμπαρασύρουν τα πτητικά συστατικά του αιθέριου ελαίου και οι ατμοί του οργανικού διαλύτη, φτάνουν στην κρύα επιφάνεια του ψυκτήρα, υγροποιούνται και κυλούν στον κοινό χώρο του κύριου μέρους της συσκευής, όπου υπάρχουν σε ισορροπία η υδατική και η οργανική φάση (Εικ.4)

Εικ.4

 Εκεί, τα πτητικά συστατικά εκχυλίζονται στον οργανικό διαλύτη και μέσω του σωλήνα επιστροφής συγκεντρώνονται στην απιοειδή φιάλη, ενώ το νερό επιστρέφει στη σφαιρική φιάλη μέσω του αντίστοιχου σωλήνα επιστροφής

 Η απόσταξη-εκχύλιση διαρκεί μία ώρα (μία ώρα από τη στιγμή που σχηματίζονται οι πρώτη υδρατμοί)  Μετά το τέλος αυτής χρειάζονται ακόμη 20 λεπτά χωρίς θέρμανση, έτσι ώστε όλες οι πτητικές οργανικές ουσίες έχουν διαχωριστεί και μεταφερθεί στη φιάλη με τον οργανικό διαλύτη

 Για την αποφυγή απώλειας των πτητικών συστατικών ή τη δημιουργία προïόντων οξειδώσεως, τοποθετείται αδρανές αέριο (Ν₂) στην κατάλληλη υποδοχή του κύριου σώματος της συσκευής (Εικ.5)  Ο όγκος του τελικού συλλεγόμενου δείγματος σε διαιθυλεθέρα είναι 5 ml και φυλάσσεται σε θερμοκρασία -18 ºC (Εικ.6)

Εικ.5

Εικ.6

 Τα δύο είδη ρίγανης που χρησιμοποιήθηκαν είναι: Ο.onites, O.hirtum  Η συλλογή σπόρων έγινε από φυτά του αγρού στο Γ.Π.Α. καλλιέργειας 2011 και 2012

 Χρησιμοποιήθηκαν τα κατάλληλα κόσκινα για να βγάλουμε το σπόρο από τις ταξιανθίες των δύο ειδών ρίγανης

 Έγινε μέτρηση 300 σπόρων από την Onites του 2011 και αντίστοιχα του 2012 και μέτρηση 300 σπόρων από την Hirtum του 2011 και αντίστοιχα του 2012  Τα παραπάνω έγιναν σε 3 επαναλήψεις

 Οι σπόροι τοποθετήθηκαν σε μπουκαλάκια και προορίζονται για μικροπολλαπλασιασμό