2 Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΛΟΥ 2 Ο Εξάμηνο : Μάθημα Project Θέμα : Ενδοοικογενειακή βία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΒΙΑ Ορισμός: Βία είναι η χρησιμοποίηση σωματικής, υλικής και πνευματικής δύναμης, που αποβλέπει στην επιβολή της θέλησης ενός ατόμου σε ένα άλλο μ' εξαναγκασμό.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Εργασία για Κοινωνιολογία
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νεους στα ναρκωτικά ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Υφαντής Μιχάλης Υφαντής Μιχάλης Παναγιώτης Κουτσοπανάγος.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ; Κακοποίηση είναι μία βίαιη και επιθετική συμπεριφορά ή ενέργεια που δημιουργεί βλάβη, τραύμα, πόνο, φόβο, απειλή, αίσθημα δυσαρέσκειας,
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2 Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΛΟΥ 2 Ο Εξάμηνο : Μάθημα Project Θέμα : Ενδοοικογενειακή βία

Ομάδες Εργασίας Ομάδα 1η : Αλκάιντα Γεροντόπουλος Αλέξανδρος Βαλσάμης – Μυλωνάς Ορέστης Παππά Αθανασία Σμυρναίος Λάμπρος Ομάδα 2η : Ασσοδύο + D Χρόνης Τιμόθεος Παπαγεωργίου Δημόκριτος Σακελλαρόπουλος Νίκος Σαμαρά Διονυσία Ομάδα 4η : L.O.C. Γκίλα Μαριάννα Κούτρα Γεωργία Δρούτσας Βασίλης Ευφραιμίδης Ιάσωνας Ομάδα 3η : Γενιά των 0 (μηδέν) ευρώ Σουσουρή Άλκηστις Μπουντούκου Φανή Μαστραφτσής Νίκος Μπουρέλιας Αχιλλέας

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες ώστε :  να συνειδητοποιήσουν τις πατριαρχικές δομές της κοινωνίας και την υποβαθμισμένη θέση των γυναικών στις σύγχρονες δημοκρατίες.  να κατανοήσουν ότι υπάρχουν πολλές αιτίες που οδηγούν σε βία μέσα στην οικογένεια  να συνειδητοποιήσουν ότι η βία έχει πολλές μορφές, όπως λεκτική, σωματική, σεξουαλική, αλλά και ψυχολογική.  να αντιληφθούν ότι η βία μπορεί να απευθύνεται σε όλα τα μέλη της οικογένειας  να αναπτύσσουν κριτικό πνεύμα έτσι ώστε να προφυλάσσονται από εξωτερικούς παράγοντες, π.χ. Tv, κακούς φίλους, ουσίες που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα βίας την οικογένεια.  να μάθουν τα παιδιά ότι υπάρχουν κέντρα βοήθειας για κακοποιημένα άτομα.

ΟΜΑΔΑ 1 η : ΑΛΚΑΪΝΤΑ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Αιτίες και μορφές ενδοοικογενειακής βίας

ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΦΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Ερωτηματολόγιο για γενικές έννοιες της βίας.  Συμπεράσματα : παρατηρείται διαφοροποίηση στις απαντήσεις γυναικών – ανδρών. Οι άντρες υφίστανται περισσότερο ψυχολογική και λεκτική βία, ενώ οι γυναίκες περισσότερο σωματική και λεκτική βία.

ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Ένα έγκλημα εναντίον των γυναικών Παγκόσμιο φαινόμενο για έλεγχο και εξουσία στη γυναίκα

ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Γυναίκες που απευθύνονται σε συμβουλευτικά κέντρα Έγγαμες 66,75% Σε διάσταση 16,62% Χήρες 1,30% Επαγγελματική κατάσταση κακοποιημένων γυναικών Άνεργες 56,69% Σε κακή οικονομική κατάσταση 43,31% Σε μέτρια οικονομική κατάσταση 41,72% Μορφωτικό επίπεδο κακοποιημένων γυναικών Τεχνολογικής ή Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης 30% Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης 30% Είδος βίαςΛεκτική ή ψυχολογική βία 56% Σοβαρότερες μορφές βίας 3,6% Εξαναγκασμός σε σεξουαλική επαφή 3,5%

ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Μορφές βίας και η προοδευτική τους εξέλιξη Βία και εναντίον των ανδρών : οι ευρισκόμενοι σε διάσταση και οι διαζευμένοι έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά : 37,6 % και 48,1 % αντίστοιχα

ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Ο αλκοολισμός είναι άλλοθι ή αιτία που οδηγεί στη βία ; Ναρκωτικά : πληγή καθημερινή για την οικογένεια. Τζόγος : ηδονή για τον παίχτη – εθισμένο, πρόβλημα για την οικογένεια. Μέτρα πρόληψης :  Αυτοπειθαρχία  Ικανοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις  Αυτογνωσία  Αυτοσεβασμός

ΟΜΑΔΑ 2Η – ΑΣΣΟΔΥΟ + D ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΒΙΑ Ερωτηματολόγια σε αγόρια και κορίτσια

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΒΙΑ Α. Αγόρια όσον' αφορά την συμπεριφορά μαθαίνουν από την οικογένεια τους :  Ευγένεια  Ειλικρίνεια  Σεβασμό  Υπακοή σε γονείς και νόμους  Καλή συμπεριφορά όσον' αφορά τον χαρακτήρα :  να βάζουν στόχους  να είναι επιμελείς και καλοί μαθητές  εργατικότητα

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΒΙΑ Α. Αγόρια όσον' αφορά τις συνήθειες :  να μην καπνίζουν  να μην κλέβουν  να αθλούνται  να μην παίρνουν ναρκωτικά Υποχρεώσεις :  να τακτοποιούν το δωμάτιο τους  να τηρούν τα όρια που τους τίθενται Μελλοντική ζωή :  να βρουν καλή δουλειά

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΒΙΑ Β. Κορίτσια όσον' αφορά την συμπεριφορά μαθαίνουν από την οικογένεια τους :  να είναι ευγενικές  να μην βρίζουν  να μην ζηλεύουν όσον' αφορά τον χαρακτήρα μαθαίνουν:  ειλικρίνεια  να έχουν στόχους  να είναι δυνατές  να έχουν αυτοπεποίθηση και υπομονή  υπακοή  να έχουν υπευθυνότητα

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΒΙΑ Β. Κορίτσια όσον' αφορά τις συνήθειες μαθαίνουν:  να μην εθίζονται σε ουσίες Υποχρεώσεις :  νοικοκυροσύνη  να είναι καλές μαθήτριες  συνέπεια Μελλοντική ζωή :  να είναι καλές σύζυγοι

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Σωματική βία : καθοριστικός παράγοντας για όλες τις ηλικίες Μορφές σωματικής βίας Σωματική βία : μέσο διαπαιδαγώγησης ή κακοποίηση ; Αιτίες

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Χαρακτηριστικά γονέων που ασκούν σωματική βία  Συναισθηματικές διαταραχές  Δυσκολία στον έλεγχο θυμού  Τάση για απότομη και κτητική συμπεριφορά  Χαμηλή αυτοεκτίμηση Σημάδια λεκτικής κατάχρησης. Τρόποι αναγνώρισης Υποβάθμιση χαρακτήρων, καταστροφή εμπιστοσύνης

ΠΑΡΑΜΕΛΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ Μορφές παραμέλησης παιδιών  Συστηματική κακή σίτιση  Κακή υγιεινή  Δυστροφία μη οργανικής αιτιολογίας  Ακατάλληλη ένδυση  Εγκατάλειψη  Στέρηση τροφής  Ασταθής σχολική φοίτηση  Παράταση παραμονής στο σχολείο χωρίς αιτία  Συνεχής κόπωση  Χρήση ουσιών Χαρακτηριστικά παραμελημένου παιδιού Μελλοντική εξέλιξη παραμελημένων παιδιών

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Το παιδί θύμα σεξουαλικών ορέξεων Δεν είναι παιχνίδι, είναι πράξη κατακριτέα Συμπεριφορά ενός παιδιού σεξουαλικά κακοποιημένου Μελλοντική εξέλιξη του συγκεκριμένου παιδιού Τι πρέπει να γνωρίζει το παιδί Προφυλάξεις των παιδιών

ΟΜΑΔΑ 3Η : Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ 0 (ΜΗΔΕΝ) ΕΥΡΩ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Ανέχεια – ανεργία – ανασφάλεια Άνδρες τα περισσότερα θύματα Η φτώχεια φέρνει κακοποίηση

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Ορισμός ψυχολογικής βίας Αίτια εμφάνισης  Πράξεις  Παραλείψεις  Συμπεριφορές Τρόποι αντιμετώπισης ψυχολογικής βίας  Διαπαιδαγώγηση  Προγράμματα – οργανώσεις  Σύμβουλοι – ψυχολόγοι

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Αποτελέσματα  Κατάθλιψη  Άγχος  Χαμηλή αυτοεκτίμηση  Χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών  Διατροφικές διαταραχές  Προβλήματα στο σχολείο  Προβλήματα στον ύπνο Αντιμετώπιση από το κράτος  Ποινές

TV ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Γονεϊκή εποπτεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας Επιθετικότητα εφήβων και τηλεοπτική βία Μίμηση της τηλεοπτικής βίαιης συμπεριφοράς

TV ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Ενημέρωση γονιών από την πολιτεία και την ιατρική κοινότητα για τις επιδράσεις της τηλεοπτικής βίας Συμβουλές για την αποφυγή των επιδράσεων της τηλεοπτικής βίας

ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΥΠΟΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ & ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΘΕΡΑΣ Ισορροπίες στην οικογένεια και παρεμβολές τρίτων προσώπων Συγκατοίκηση και πεθερά. Λόγοι συγκατοίκησης. Οικονομική βοήθεια Προκατάληψη Κοινωνικοί και παραδοσιακοί παράγοντες Αποτελέσματα Πιθανό διαζύγιο

ΟΜΑΔΑ 4 η : L.O.C. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ – ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ – ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ Μαρτυρίες  Ιορδανία : Αδελφοκτόνος για λόγους τιμής  Ινδία : γάμος χωρίς τη θέληση του κοριτσιού σε ηλικία 14 ετών  Ελλάδα : από 14 ετών σεξουαλική κακοποίηση κοριτσιού από τον πατέρα Ευρωβαρόμετρο  Νόμος 3500/2006 για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας  Δικαστική διαδικασία  Όλες οι κακοποιημένες γυναίκες επιθυμούν να δημοσιοποιηθεί το πρόβλημά τους ;  Μέτρα του κράτους για το απόρρητο

ΦΟΡΕΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ Δημοσιοποίηση ή απόκρυψη του προβλήματος ; Τμήμα κοινωνικής ευημερίας Συμβουλές από τον Σύνδεσμο Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας στην οικογένειας Χώροι φιλοξενίας για κακοποιημένες γυναίκες και τα παιδιά τους Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ανεξάρτητη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή Αποστολή :  Διαμεσολάβηση μετά από καταγγελία αλλά και αυτεπάγγελτα  Προώθηση διεθνών συμβάσεων  Σεβασμός στα δικαιώματα των παιδιών ανεξάρτητα από χρώμα, γλώσσα θρησκεία Ειδική επιτροπή για τα δικαιώματα του παιδιού υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε.