Σωματική βία Σεξουαλική βία Λεκτική βία Οικονομική αποστέρηση Ψυχολογική-συναισθηματική βία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΒΙΑ Ορισμός: Βία είναι η χρησιμοποίηση σωματικής, υλικής και πνευματικής δύναμης, που αποβλέπει στην επιβολή της θέλησης ενός ατόμου σε ένα άλλο μ' εξαναγκασμό.
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Άσκηση και ψυχολογικές παράμετροι Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
Σχολικός Εκφοβισμός.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Project Όνομα: Μαρία – Ηλέκτρα Γοντσιτοπούλου Τάξη: Β’1
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σωματική βία Σεξουαλική βία Λεκτική βία Οικονομική αποστέρηση Ψυχολογική-συναισθηματική βία

Οι επιπτώσεις της κακοποίησης είναι πολύ σοβαρές σε κάθε τομέα της ζωής του θύματος. Σωματικά, είναι αυτονόητο ότι μπορεί να υπάρξουν τραυματισμοί που να απαιτούν ιατρική φροντίδα, μέχρι και την απόκτηση χρόνιων προβλημάτων υγείας. Οι γυναίκες που κακοποιούνται αντιμετωπίζουν σοβαρά ψυχικά προβλήματα.

Τα άτομα που καταφεύγουν στην άσκηση βίας είναι ως επί το πλείστον άτομα που έχουν προβλήματα συναισθηματικής ωριμότητας. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν επιτυχώς τα συναισθήματά τους, να τα ρυθμίσουν, να τα ελέγξουν και να τα εκφράσουν με έναν σωστό και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο.

το θύμα αισθάνεται φόβο ανασφάλεια ως αποτέλεσμα να απομακρύνεται από τη/το σύζυγο έτσι κρατά μια αμυντική συμπεριφορά προς αυτόν/αυτή αναπτύσσεται το αίσθημα του μίσους, της οργής και του τρόμου.

1) Σωματική 2) Λεκτική 3) Ψυχολογική 4) Σεξουαλική

Τα αίτια τα οποία προκαλούν τη βία είναι ενδογενή και εξωγενή Ενδογενή, θεωρούμε τα κληρονομούμενα ένστικτα και τους βιολογικούς παράγοντες Στα εξωγενή αίτια εντάσσονται οι ματαιώσεις των προσδοκιών και των στόχων που διεγείρουν την επιθετικότητα, αλλά και η παρατήρηση και μίμηση επιθετικών συμπεριφορών οι οποίες με κάποιο τρόπο ενισχύθηκαν (π.χ. ανταμοιβή) και γι’ αυτό επαναλαμβάνονται.

ΠΡΟΦΙΛ ΘΥΤΗ- ΘΥΜΑΤΟΣ  Τα θύματα, εμφανίζουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά.  Ομοίως και οι θύτες.  Τα δεδομένα για την κοινωνική διαστρωμάτωση των θυτών έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια χάρη σε κάποιες έρευνες.  Τα παιδιά ως θύματα οικογενειακής βίας.  Μορφές βίας μεταξύ γονέων και παιδιών.

 Η αντιμετωπιση της βιας εξαρταται απο διαφορους αλληλενδετους παραγοντες: ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΡΑΤΟΣ

Έντονη δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις Στοιχεία ψευδοωριμότητας Αισθήματα ανασφάλειας Εκρήξεις θυμού Εγκληματική συμπεριφορά Μίμηση της μεθόδου Ψέματα Ψυχωσικές αντιδράσεις

Κείμενο νόμου και ανάλυση των βασικών του στοιχείων. Οι στόχοι της αστυνομικής παρέμβασης στις υποθέσεις ενδοοικογενειακής βίας. Ασφάλεια και προστασία του θύματος. Κατευθυντήριες οδηγίες που αφορούν την εξέταση του θύματος. Το θύμα δεν πρέπει να αισθανθεί ότι ενοχοποιείται.

Η ποινική δίωξη των εγκλημάτων της ενδοοικογενειακής βίας κινείται αυτεπαγγέλτως. Ποινική διαδικασία(νομική αντιμετώπιση). Διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων. Οι ποινές που προβλέπονται στους παραβάτες του νόμου είναι ιδιαίτερα αυστηρές.

Ψυχολογικό ς Τομέας Μορφές & Αίτια Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Ενδοοικογενειακή βία ανάμεσα στα αδέρφια Αποτελέσματ α

Ψυχολογικό ς Τομέας Μορφές & Αίτια Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Από τις μαθήτριες Καπαρού Φένια Μιχάλη Χαρά Μωυσιάδη Ελένη Ξένου Ελευθερία Σχολικό Έτος : Αποτελέσματ α

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Κεφάλαιο 1 ο Μορφές και Αίτια Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Μορφές Οι μορφές της κακοποίησης μπορεί να είναι : Συναισθηματική από έναν αδελφό σε άλλο σωματική σεξουαλική Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια Αίτια Οι γονείς δεν είναι συμμέτοχοι στην ζωή των παιδιών τους Δεν έχουν διδάξει στα παιδιά τους πώς να χειρίζονται με ιγιή τρόπο τις συγκρούσεις Αυξάνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των παιδιών τους Τα παιδιά έχουν επιβαρυνθεί με ακατάλληλους ρόλους μέσα στην οικογένεια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Κεφάλαιο 2 ο : Προφίλ Θύτη – Θύματος Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Προφίλ θύτη Mεγάλος θυμός και απωθημένα Σοβαρές ψυχικές δυσκολίες (π.χ. πληρούν τα κριτήρια για ψυχιατρικές διαγνώσεις όπως: κατάθλιψη, διαταραχή προσωπικότητας, σπανιότερα ψυχωσικές διαταραχές). Σημαντική δυσκολία στον έλεγχο του εαυτό του και των παρορμήσεων του Έντονο το συναίσθημα της αδελφικής αντιζηλίας Προφίλ θύματος Σωματική αδυναμία Μικρότερη ηλικία απ ότι ο θύτης με αποτέλεσμα να έχει το αίσθημα του φόβου Αγχώδες και υπερκινητικό άτομο,έχοντας χαμηλή αυτοεκτίμηση Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Κεφάλαιο 3 ο Ψυχολογικός Τομέας Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Αίτια έξαρσης της βίας Ενδεχόμενη αδικία που προκλήθηκε από τους γονείς απέναντι στο ένα από τα παιδιά Διεκδίκηση της εξουσίας, της συμπάθειας και της προτίμησης των γονέων, με στόχο την εσωτερική τόνωση και γαλήνη Ιδιοσυγκρασία Περιβάλλον Ηλικία Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Επιπτώσεις Επιφυλακτική στάση απέναντι στους άλλους Έντονη ψυχωτική ανησυχία, (όπως την ταραχή, τη σύγχυση, τον τρόμο, την αναστάτωση) και υπερκινητικότητα. Ποικίλα καταθλιπτικά συμπτώματα Η χαμηλή σχολική επίδοση ακόμη και μαθησιακές δυσκολίες Παιδική κατάθλιψη και οι διαταραχές άγχους Αντίκτυπο στην ενήλικη ζωή του Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Κεφάλαιο 4 ο Τρόποι Άμβλυνσης Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Τρόποι άμβλυνσης από τους γονείς: Αξιοποίηση χρόνου με τα παιδιά, οικογενειακού και ατομικού Αντιμετώπισή τους ως μοναδική προσωπικότητα Αποφυγή συγκρίσεων Μειωμένη επέμβαση στα ζητήματα των παιδιών Ήρεμη, ψύχραιμη και υπομονετική αντιμετώπιση χωρίς χρήση βίας Τιμωρία, αν επιβάλλεται από την κατάσταση Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Κεφάλαιο 5 ο Αποτελέσματα Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Ερώτηση 1 η Σε περίπτωση σύγκρουσης μεταξύ αδελφών πώς θα αντιδρούσατε; Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Ερώτηση 2 η Ποιο, κατά τη γνώμη σας, είναι το βασικότερο αίτιο της ενδοοικογενειακής βίας μεταξύ αδελφών; Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Ψυχολογικό ς Τομέας Προφίλ Θύτη – Θύματος Τρόποι Άμβλυνσης Ερώτηση 3 η Πώς συνήθως αντιδρούν οι γονείς όταν έρχονται αντιμέτωποι με μια κατάσταση βίας μεταξύ των παιδιών τους; Αποτελέσματ α Μορφές & Αίτια

Βία κατά των ηλικιωμένων

Μια μεμονωμένη ή επαναλαμβανόμενη πράξη εξαιτίας της οποίας προκαλείται βλάβη ή αποτελεί κίνδυνο για ένα ηλικιωμένο άτομο, ακόμη όμως και η απουσία μιας κατάλληλης «ανθρώπινης» ενέργειας. Πράξεις και ενέργειες που συμβαίνουν ανάμεσα σε σχέσεις, όπου όμως προσδοκάτε εμπιστοσύνη.

Σωματική κακοποίηση: πόνος, τραυματισμός ή δυσλειτουργία, ακατάλληλη χρήση φαρμάκων ή περιορισμοί. Αμέλεια: Αποτυχία ή άρνηση του υπεύθυνου ατόμου να παρέχει στον ευάλωτο ηλικιωμένο ασφάλεια και εκπλήρωση των σωματικών και αισθηματικών του αναγκών. Συναισθηματική κακοποίηση: Όταν το ηλικιωμένο άτομο βιώνει συναισθηματικό πόνο ή αγωνία. Λεκτική βία: ταπείνωση, εμπαιγμός, εκφοβισμό μέσω φωνών και απειλών. Αποφυγή επαφής, απομόνωση από φίλους, τρομοκρατία. Σεξουαλική κακοποίηση: Φυσική σεξουαλική επαφή, εξαναγκασμός σε παρακολούθηση σεξουαλικής δραστηριότητας, έκθεση σε πορνογραφικό υλικό. Οικονομική εκμετάλλευση: Μη εξουσιοδοτημένη χρήση των χρημάτων ή της περιουσίας ενός ηλικιωμένου από το άτομο που έχει αναλάβει τη φροντίδα του.

Ηλικιωμένοι -θύματα ενδο-οικογενειακής βίας: βιώνουν φόβο, θυμό και απογοήτευση. Η «επίκτητη αδυναμία» εντοπίζεται σε τρεις συνιστώσες: 1. Αισθήματα απογοήτευσης, κατάθλιψης και αδυναμίας. 2. Αμβλυνση της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων της καθημερινότητας. 3. Σταδιακή μείωση επαρκούς αντίδρασης  παθητικότητα ηλικιωμένου. Θύτες ενδο-οικογενειακής βίας εναντίον ηλικιωμένων: 1. Βιώνουν ικανοποίηση ως αντικατάσταση και αναπλήρωση για όποιο αίσθημα αδυναμίας άσκησης ελέγχου βιώνουν σε άλλους τομείς της ζωής τους. 2. Η χαμηλή τους αυτοεκτίμηση επιδεινώνεται από την καταχρηστική συμπεριφορά που επιδεικνύουν. 3. Καθώς εξοικειώνονται με την επιθετικότητα επανακτούν την αυτοεκτίμησή τους και την αίσθηση σημαντικότητας και αυταξίας που προσβάλλονται π.χ. στο επαγγελματικό τους περιβάλλον, χρησιμοποιώντας ουσιαστικά τη βία ως μηχανισμό άμυνας εναντίον των καταστροφικών συνεπειών του τελευταίου στους ίδιους.

Θεωρητικό επίπεδο: Βασική προϋπόθεση η κατανόηση των αιτιών που το δημιουργούν και, στη συνέχεια, η αναζήτηση των κατάλληλων λύσεων. Πρακτικό επίπεδο: Το θύμα ενδοοικογενειακής βίας μπορεί να κάνει τις ακόλουθες ενέργειες :  Να απευθυνθεί στο Αστυνομικό Τμήμα και να αναζητήσει βοήθεια  Να πάει -εφόσον έχει δεχθεί σωματική κακοποίηση- σε Δημόσιο Νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες ή σε ιατροδικαστική υπηρεσία για την πιστοποίηση της. Στη συνέχεια μπορεί να κινηθεί και σε νομικό επίπεδο.  Να απευθυνθεί στις εξειδικευμένες Κοινωνικές Υπηρεσίες για τη λήψη συμβουλευτικής και ψυχολογικής στήριξης. Η οριστική λύση του προβλήματος και η επαναφορά των μελών της οικογένειας σε υγιείς τρόπους συμπεριφοράς εξαρτάται από το βαθμό δέσμευσης των μελών της οικογένειας για ουσιαστική προσπάθεια, μέσα από την παρακολούθηση ενός προγράμματος οικογενειακής θεραπείας.

Απευθύνεται σε ηλικιωμένους: Α) Θύματα παραμέλησης ή/και κακομεταχείρισης. Β) Θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης. Γ) Θύματα ψυχικής, σωματικής ή/και σεξουαλικής βίας. Δ) Που αντιμετωπίζουν προβλήματα οικογενειακά ή/και κοινωνικά. Ε) Που αντιμετωπίζουν προβλήματα από τα παιδιά τους. ΣΤ) Με σοβαρά προβλήματα υγείας. Σκοπός της είναι:  Η παροχή φροντίδας, προστασίας και ψυχολογικής στήριξης στους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών και η προώθηση των δικαιωμάτων τους αφού οι ίδιοι δεν έχουν τη δυνατότητα ή τα μέσα να αυτοπροστατευθούν.  Συμβουλευτική σε ηλικιωμένους, στα παιδιά τους ή/και το συγγενικό τους περιβάλλον.  Συμβουλευτική σε ηλικιωμένους για νομικά θέματα  Οι καταγγελίες αποστέλλονται στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές προς διερεύνηση προκειμένου να αναζητηθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις για τους ηλικιωμένους θύματα.

Σε 600 εκατ. υπολογίζονται τα άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών και ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί μέχρι το 2025 και θα ξαναδιπλασιαστεί ως το Εξάλλου λόγω της δημογραφικής γήρανσης το ποσοστό των ατόμων ηλικίας άνω των 80 ετών στην Ευρώπη αναμένεται να φτάσει το 2050 στο 12% (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας). Η γήρανση του πληθυσμού έχει ως συνέπεια όλο και περισσότεροι άνθρωποι να εξαρτώνται από την φροντίδα συγγενών ή εξειδικευμένου προσωπικού και να είναι ευάλωτοι σε φαινόμενα παραμέλησης ή κακοποίησης. Έρευνα Ευρωπαϊκής Επιτροπής: οι ηλικιωμένοι είναι θύματα μειωμένης φροντίδας, παραμέλησης και κακοποίησης, ενώ σχεδόν το ήμισυ των πολιτών της Ε.Ε. (47%) θεωρούν το φαινόμενο πολύ διαδεδομένο στη χώρα τους και η πρόκληση θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη καθώς η δημογραφική γήρανση πλήττει ήδη την Ευρώπη. Ευρωπαϊκή έρευνα ABUEL: γυναίκες και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (80-84 ετών) είναι οι κοινωνικές ομάδες που πλήττονται περισσότερο από όλες τις μορφές βίας ιδιαίτερα στις χώρες του νότου. Και η βία δεν είναι μόνο σωματική, αλλά διακρίνεται σε ψυχολογική, σωματική κακοποίηση, οικονομική εκμετάλλευση, σεξουαλική κακοποίηση, εγκατάλειψη και περιθωριοποίηση.

Προβλήματα μνήμης ή κάποια μορφή άνοιας ή σωματική εξάρτηση. Κατάθλιψη, μοναξιά, ανυπαρξία κοινωνικής στήριξης. Κινδυνεύουν να εκδηλώσουν συμπεριφορές κακοποίησης :  Άτομα που φροντίζουν ηλικιωμένους και είναι υπερβολικά στρεσαρισμένα λόγω του ότι δεν αντεπεξέρχονται στο βάρος των ευθυνών της φροντίδας.  Άτομα που φροντίζουν ηλικιωμένο από τον οποίο έχουν υψηλού βαθμού συναισθηματική ή οικονομική εξάρτηση.  Άτομα που φροντίζουν ηλικιωμένους και έχουν ιστορικό χρήσης ή κατάχρησης ουσιών ή κακομεταχείρισης άλλων.