Κίνηση επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές ΟΝΟΜΑ: Ευαγγελία Γιαδανού
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ Προπονητής: Θάνος Χώρος: γήπεδο 5Χ5 mini football Ασκούμενες: κορίτσια 12 ως 14 ετών 4 τμήματα Χ 5 αρχάριες σκοπός: εσωτερικό πρωτάθλημα κατασκήνωσης στο τέλος της σεζόν.
Χαρακτηριστικά Ασκουμένων Έντονη εσωτερική παρακίνηση Σε ιδανική ηλικία με αναπτυγμένες ικανότητες Γνωστική Αναγκαία για όλα τα στάδια της μάθησης δεξιοτήτων Για την κατανόηση των στρατηγικών και των κανονισμών του παιχνιδιού Κινητική Έτοιμα κινητικά προγράμματα οπότε αναμένεται να συμβεί θετική μεταφορά Αναπτυγμένες διάφορες ικανότητες όπου θα στηριχθούν οι νέες δεξιότητες
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να δημιουργήσουν νέα κινητικά προγράμματα σε γενικές γραμμές(μάθηση προγράμματος) Χωρίς απαίτηση για τελειοποίηση (γενίκευση) Να προσαρμόζονται στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον(μάθηση παραμέτρων) Να παίξουν σε έναν αγώνα Και να χαρούν μέσα από το παιχνίδι
Κινητικές δεξιότητες Πάσα Ντρίπλα Σουτ από στάση Σουτ με τρέξιμο Κεφαλιά Προσποιήσεις Αποκρούσεις Άμυνα Συνδυασμοί ΤΙ ΘΑ ΔΙΔΑΧΘΕΙ; Οι βασικές δεξιότητες του ποδοσφαίρου Σε γενικές γραμμές (χωρίς ιδιαίτερες ποιοτικές απαιτήσεις) Σε 3 βδομάδες Μειονέκτημα:περιορισμέ νος χρόνος Πλεονέκτημα:έντονες μαθησιακές προσαρμογές
Ανοιχτές δεξιότητες …σε απροσδόκητα μεταβαλλόμενο περιβάλλον με συμπαίκτες και αντιπάλους Αδρές… συμμετέχουν μεγάλες μυϊκές ομάδες Περιλαμβάνουν χειρισμό αντικειμένου Απαιτούν λήψη σωστής απόφασης Άλλες διακριτές και άλλες διαδοχικές Χαμηλής συνθετότητας και οργάνωσης
Τελικό περιβάλλον : αγώνας Μεταβαλλόμενο με διαρκή αλλαγή στις ρυθμιστικές συνθήκες για αποτελεσματικότητα. Με υψηλή ένταση λόγω συναγωνισμού, διαιτητή θεατών, πίεσης χρόνου. Κίνδυνος τραυματισμού.
Προετοιμασία σχεδιασμού εξάσκησης Ο ΘΑΝΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ: Να διδάξει γρήγορα τα βασικές δεξιότητες για να διατηρηθεί ο αρχικός ενθουσιασμός. Να προπονεί ταυτόχρονα δύο τμήματα για να υπάρξει αλληλεπίδραση. Να αλλάζει τις συνθήκες εκτέλεσης των δεξιοτήτων και να βάζει παιχνίδι στο τέλος. Να αξιολογήσει το αρχικό επίπεδο. Να συμπεριλάβει πραγματικούς αγώνες κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας. Να μεριμνήσει για αποφυγή τραυματισμών.
Μέθοδοι εξάσκησης Μέθοδοι εξάσκησης: Χρήση μοντέλου …μία ασκούμενη ή ο Θάνος θα δείχνει και θα τονίζει τα σημεία κλειδιά λεκτικά. Ολική μέθοδος… διακριτές σύντομες χαμηλής συνθετότητας και οργάνωσης. Απλοποίηση με τη χρήση πιο ξεφούσκωτων μπαλών. Μαζική εξάσκηση για διακριτές και κατανεμημένη για συνδυασμούς δεξιοτήτων. Από ομαδοποιημένη σε σειριακή και σε τυχαία με εναλλαγή δεξιοτήτων.Έντονη πλοκή περιεχομένου. Από σταθερή σε μεταβαλλόμενη,20%-80%.
Η αξία της μεταβαλλόμενης εξάσκησης Μετάβαση από διαδικασίες κλειστού κυκλώματος ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ !!! …..σε ανοιχτό κύκλωμα Εκούσια αργή μεθόδευση πληροφοριών Χρήση ανατροφοδότησης Ακούσια αυτόματη μεθόδευση πληροφοριών Χωρίς ανατροφοδότηση ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Απελευθέρωση επιπλέον βαθμών ελευθερίας Βελτίωση σχέσης ακρίβειας- ταχύτητας Βελτίωση της ταχύτητας αντίδρασης Ικανότητα πρόβλεψης - προγραμματισμού σωστής απάντησης Χρήση περιφερειακής όρασης Επιλεκτική προσοχή-ταυτόχρονη εκτέλεση δεξιοτήτων
ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ -10 προπονήσεις +2 αγωνιστικές Με ενδιάμεσες μέρες ανάπαυλας - 3Χ4 φορές την εβδομάδα=12 Διάρκεια 60 min Προθέρμανση 5 min Εκμάθηση νέας δεξιότητας 10 min με μαζική εξάσκηση ή 30 επαφές περίπου Συνδυασμοί δεξιοτήτων σύνδεση με τα προηγούμενα κατανεμημένη 15 min Παιχνίδι:2Χ15 min προοδευτικά
Εξάσκηση στη δεξιότητα του σουτ ΣΤΟΧΟΙ -Διδάσκεται μετά την πάσα και παράλληλα με την ντρίπλα στα 3 πρώτα μαθήματα (δυνατότητα τυχαιοποίησης). -Αξιολογεί το αρχικό επίπεδο. -Παρουσιάζει τη δεξιότητα. -Τονίζει τα βασικά σημεία λεκτικά : 1.Πόδι στήριξης παράλληλα με την μπάλα 2.Επαφή κουντεπιέ με το κέντρο της μπάλας 3.Τροχιά του ποδιού λακτίσματος 4.Χαμήλωμα του Κ.Β. Σουτ προς το τέρμα -με διαφοροποίηση απόστασης -Από διαφορετικές γωνίες -Με αντίπαλο που θα κάνει άμυνα -συνδυασμένη χρήση με πάσα ντρίπλα ατομικά Με τερματοφύλακα Μέσα από επιθετικούς συνδυασμούς σε συνθήκες παιχνιδιού ΔΟΜΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚΗ-Διακριτή δεξιότητα ΒΗΜΑΤΑ
ΑΣΚΗΣΗ 1:γνωστικό- κινητικό στάδιο Ομαδοποιημένη.Εκτέλεση σουτ σε ζευγάρια Μαζική:5 λεπτά εξάσκηση,1 λεπτό διαλειμμα ΑΣΚΗΣΗ 3:κινητικό στάδιο Σειριακή-μεταβαλλόμενη.Σε ζευγάρια κίνηση προς το τέρμα με πάσες και σουτ όποια φτάσει πρώτη στη Μ.Π.από 3 γωνίες.Μαζική 5’-1’ ΑΣΚΗΣΗ 2:κινητικό στάδιο Ομαδοποιημένη-μεταβαλλόμενη Οι ασκούμενες εκτελούν σουτ από διάφορα σημεία όπου της ρίχνει τη μπάλα η τερματοφύλακας.Μαζική,5’-3 ΑΣΚΗΣΗ 4:κινητικό-αυτοματοποίησης Τυχαία-μεταβαλλόμενη όπως πριν με προσθήκη 2 αμυντικών.Επιλογή για πάσα,ντρίπλα,σουτ και στοχευση στο τέρμα.Κατανεμημένη 30’’-60’’ ΆΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΦΘΙΝΟΥΣΑ δίνεται στις πρώτες δύο ασκήσεις (γνωστικό στάδιο) μετά από 2-3 προσπάθειες με σχόλια απόδοσης εστιάζοντας στα σημεία κλειδιά.Σταδιακά στο κινητικό στάδιο περιορίζεται σε κάθε 6 προσπάθειες (περιληπτική)και στο τέλος δίνεται για ενθάρρυνση- επιδοκιμασία (στάδιο αυτοματοποίησης)
ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ Επαυξημένη ανατροφοδότηση στην αρχή Σε σχέση με απόδοση για τη διόρθωση μεγάλων λαθών και σε σχέση με το αποτέλεσμα. Σταδιακά μειώνεται. Στόχος η αυτοδιόρθωση μέσω εσωτερικής ανατροφοδότησης. Κρίσιμο σημείο:να κρατήσει ισορροπία ανάμεσα στη μάθηση και στην ψυχαγωγία χωρίς υπερβολικές τεχνικές λεπτομέρειες. ΣΚΟΠΟΣ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΧΑΡΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!