ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης 3o Μάθημα Λειτουργισμός/Φονξιοναλισμός και Εκπαίδευση (Ο Durkheim και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Advertisements

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 5: Τα γένη των συμβεβηκότων / H μέθοδος της διαίρεσης 1 Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης 3o Μάθημα Λειτουργισμός/Φονξιοναλισμός και Εκπαίδευση (Ο Durkheim και οι απόψεις του). Διδάσκων : Αναπληρωτής Καθηγητής Νικολάου Γεώργιος

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ

Ο Emile Durkheim και η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Η πειθαρχία είναι απαραίτητη στα σχολεία. Η σωματική πειθαρχία θα πρέπει να καταργηθεί. Θα πρέπει αν υπάρχει ένα πρόγραμμα κορμού (core curriculum) βασισμένο στις φυσικές επιστήμες. Η εκπαίδευση θα πρέπει να διδάσκει στους ανθρώπους την αυτοπειθαρχία. Η εκπαίδευση είναι απαραίτητη για να διασφαλίζεται η τάξη στην κοινωνία. Emile Durkheim

Οι στόχοι του έργου του Durkheim Η καθιέρωση της Κοινωνιολογίας ως επιστήμης με ακαδημαϊκό κύρος. Η εφαρμογή των μεθόδων των Θετικών Επιστημών στη μελέτη της κοινωνίας. Η ανακάλυψη των τρόπων με τους οποίους διασφαλίζεται η τάξη σε μια κοινωνία, ιδίως στον πολύπλοκο, σύγχρονο κόσμο. i.Πώς τις σχολιάζετε; ii.Σας φαίνονται περισσότερο «προοδευτικές» ή «συντηρητικές»;

Η θεμελίωση της Κοινωνιολογίας ως Επιστήμης Το αντικείμενό της είναι διαφορετικό από των άλλων επιστημών, ιδίως της Ψυχολογίας. Διάκριση ατομικής και κοινωνικής διάστασης των πραγμάτων. Καμία μελέτη των ατόμων δεν μας επιτρέπει να κατανοήσουμε την κοινωνία. Η κοινωνία, παρόλο που αποτελείται από άτομα, είναι διαφορετική και ανεξάρτητη από τα συστατικά της μέρη.  The rules of Sociological Method.

Durkheim 1/2 Κοινωνικός = «γενικό» και «συλλογικό».  Π.χ. Ο Χριστιανισμός ως σύστημα πεποιθήσεων είναι γενικός και συλλογικός. Τα άτομα «περιορίζονται» από τις κοινωνικές πιέσεις. Οι άνθρωποι συμμορφώνονται γιατί πιστεύουν ότι αυτό πρέπει να κάνουν. Η διαδικασία κατά την οποία κοινωνικά φαινόμενα, όπως η ηθική της κοινωνίας, γίνονται μέρος της προσωπικότητας του ατόμου λέγεται κοινωνικοποίηση.

Durkheim 2/2 Κοινωνία άτομο. Πραγματικότητα καθεαυτή (Sui generis). Ανεξάρτητη από τα άτομα: αλλάζει τους ανθρώπους, αλλά εκείνοι δεν την αλλάζουν. Όπως υπάρχουν φυσικοί νόμοι, υπάρχουν και κοινωνικοί νόμοι. Η κοινωνία αντικαθιστά το Θεό για τον Durkheim και μέσω της κοινωνικοποίησης του υποδεικνύει τι πρέπει να κάνει.

Κριτική στις απόψεις του Durkheim Σημαντικότερο πρόβλημα: ο περιορισμός της ελευθερίας και της δημιουργικότητας του ατόμου. Συγχέει το «ένα με τα πολλά». Υποστηρίζει ότι εφόσον η κοινωνία είναι ανεξάρτητη και έξω από κάθε μεμονωμένο άτομο, είναι ανεξάρτητη και έξω από το σύνολο των ατόμων, πράγμα που είναι εσφαλμένο. Υπερβολικό εύρος στον όρο «εξαναγκασμός». Αγνοεί την εσωτερίκευση και την προσωπική «δέσμευση» του ατόμου.

Μέθοδοι της Κοινωνιολογίας Η κοινωνία πρέπει να γίνεται κατανοητή με τις μεθόδους των Φυσικών Επιστημών. I.Ορισμός του φαινομένου: π.χ. Εκπαίδευση. II.Ερμηνεία του Κοινωνικού Πράγματος.  Αιτιακή: Πώς γεννήθηκε ή γιατί είναι αυτό που είναι.  Λειτουργική: Χρησιμότητα στην κοινωνία και όχι στα άτομα.

Αιτιακή ερμηνεία Η όποια αλλαγή εξαρτάται από κοινωνικά και όχι ατομικά φαινόμενα.  Το παράδειγμα της εκπαίδευσης είναι χαρακτηριστικό για να κατανοήσουμε την αιτιακή ερμηνεία.  Αλλαγές στην κοινωνία # αλλαγές σε θεωρίες ή ιδέες. Αυτές έπονται. Αλλαγές στην κοινωνία = Θεμελιώδεις αλλαγές στην κοινωνική δομή. Το παράδειγμα των εκπαιδευτικών αλλαγών στην Αναγέννηση. Αντικατάσταση του σχολαστικισμού με την ελκυστικότητα της παρουσίασης και το εκλεπτυσμένο και επεξεργασμένο ύφος. Σημασία στο άτομο και τις ανάγκες του: Ιησουίτες.  Κοινωνικός ντετερμινισμός: Οι νέες ιδέες δεν αποτελούν τις γενεσιουργές αιτίες των αλλαγών, αλλά μια αντανάκλαση γενικότερων κοινωνικών μεταβολών.

Λειτουργική ερμηνεία 1/3 Education and Sociology: Λειτουργική ερμηνεία της Εκπαίδευσης. Εκπαίδευση = επιρροή που ασκείται από τις γενιές των ενηλίκων σ’ εκείνους που δεν είναι ακόμη έτοιμοι για την κοινωνική ζωή. Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης διαφέρει από κοινωνία σε κοινωνία και από εποχή σε εποχή. Ο σκοπός της ορίζεται από την κοινωνία και όχι από τα άτομα που εκπαιδεύονται ή τους εκπαιδευτές. Η πρωταρχική λειτουργία της εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει εκείνες τις δεξιότητες και ικανότητες που χρειάζεται η κοινωνία και όχι το άτομο.

Λειτουργική ερμηνεία 2/3 Κάθε κοινωνία κατασκευάζει μια ιδανική εικόνα του ανθρώπου, για το πώς θα έπρεπε να είναι, τόσο από διανοητική όσο και από σωματική και ηθική άποψη. Η γενική λειτουργία της εκπαίδευσης πρέπει να ξυπνάει στο παιδί : 1.Έναν ορισμένο αριθμό σωματικών και πνευματικών καταστάσεων που η κοινωνία στην οποία ανήκει θεωρεί ότι δεν πρέπει να λείπουν από κανένα από τα μέλη της. 2.Ορισμένες σωματικές και πνευματικές καταστάσεις που η συγκεκριμένη ομάδα (κάστα, κοινωνική τάξη, οικογένεια, επάγγελμα) θεωρεί, εξίσου, ότι πρέπει να απαντώνται σε όλους όσοι την αποτελούν.  Η λειτουργία της εκπαίδευσης είναι η συντήρηση και η εξέλιξη της κοινωνίας: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ.

Λειτουργική ερμηνεία 3/3 «Ο άνθρωπος που πρέπει να πραγματώσει μέσα μας η εκπαίδευση δεν είναι ο άνθρωπος όπως τον έφτιαξε η φύση, αλλά όπως τον θέλει η κοινωνία· και τον θέλει έτσι όπως τον απαιτεί η εσωτερική της οικονομία». Η κοινωνικοποίηση είναι απαραίτητη και επιθυμητή αν τη δούμε και από την πλευρά του ατόμου. Ένας άνθρωπος που δεν είναι κοινωνικοποιημένος είναι ένας άνθρωπος σε κατάσταση «ανομίας».

Ανομία Αναλύεται κυρίως στο έργο του Durkheim Αυτοκτονία. Αύξηση των αυτοκτονιών των επιχειρηματιών σε περιόδους ξαφνικής οικονομικής κρίσης, αλλά και ανάπτυξης.  Πώς το εξηγείτε, ειδικά το δεύτερο; Αίρονται οι περιορισμοί που επιβάλλει η κοινωνία, οι προσδοκίες επεκτείνονται και υπάρχει έλλειψη ικανοποίησης: «νόσος των άπειρων προσδοκιών». Η κοινωνία είναι αυτή που προσδιορίζει, μέσα από την κοινωνικοποίηση, την ισορροπία των αναγκών.

Η σύγχρονη κοινωνία Μηχανική αλληλεγγύη: ισχυρή «συλλογική συνείδηση». Οργανική αλληλεγγύη: καταμερισμός εργασίας The division if Labour in Society. Ισότητα ευκαιριών. Ηθική εκπαίδευση.

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Αναπληρωτής Καθηγητής Νικολάου Γεώργιος. «ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ι. 3 ο Μάθημα Λειτουργισμός/Φονξιοναλισμός και Εκπαίδευση (Ο Durkheim και οι απόψεις του)». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]