΄ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης Σύλβα Χαραλάμπους Κύρια ερευνήτρια Ελληνικό Ινστιτούτο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Advertisements

Τι είναι ο καρκίνος Ο καρκίνος (όγκος) είναι η ανώμαλη ανάπτυξη κύτταρων με αποτέλεσμα τη δημιουργία όγκων σε διάφορα σημεία του σώματος. Προέλευση της.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Project A λυκείου ομάδα Μαρούλι Γκουρνέλος Χρήστος Ευάγγελος Μέριανος Κωνσταντίνος Πάνος Κνισοβίτης Χρήστος.
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΤΟΥ ΛΑΜΑΡΚ & ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ
Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Ο KEPLER ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΕΞΕΛΙΞΗ.
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
Δαρβίνος-ο δημιουργός της θεωρίας της Εξέλιξης
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
Ο Αμέριγκο Βεσπούκι ήταν Ιταλός έμπορος και χαρτογράφος που ταξίδεψε και έγραψε για την Αμερική. Τα διερευνητικά ταξίδια του κατά μήκος της ανατολικής.
154 χρόνια Θεωρίας της Εξέλιξης: ένα ταξίδι από το χθες στο σήμερα
Οι μαρτυρίες της εξέλιξης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
«ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ» ΗΛΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 12ο Γυμνάσιο Πάτρας
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΕΩΣ Μία προσέγγιση θεολογικό-φιλοσοφική. Μετάφραση των κειμένων της Γενέσεως και σχολιασμός: Νικόλαος Γ.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ Ο Δαρβίνος γεννήθηκε στην Αγγλία το 1809, έτος δημοσίευσης της εργασίας του Λαμάρκ Αν και ως μαθητής ενδιαφερόταν για τη μελέτη.
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕ ΜΟΝΤΑΙΝ.
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Χαραλαμπάτου Ε-Πάγκαλος Σ Φεβρουάριος Χαραλαμπάτου Ε-Πάγκαλος Σ Φεβρουάριος 2010 Κάρολος Δαρβίνος χρόνια από τη δημοσίευση της «Καταγωγής.
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης των αντιλήψεων περί των φαινομένων της ζωής κατά την Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα Τι είναι τελεολογία,
Διδασκαλία Βιολογίας Γ’ Γυμνασίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ MSc Βιολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Οι Ανακαλύψεις Υπεύθυνη Καθηγήτρια:Μαυρογιάννη Άρια Μαθήτρια: Μαρκάκη Ηλέκτρα Ιστορία Β’ Λυκείου Εργασία 1 ου Τετραμήνου.
8 η Θεματική Ενότητα Θεωρία της Εξέλιξης. Στο κοινό λεξιλόγιο θεωρία σημαίνει υπόθεση ή ακόμα και φαντασία. Στην επιστήμη όμως Θεωρία σημαίνει διατύπωση.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ Βασικοί άξονες του Νέου Συστήματος Πρόσβασης
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Θαλής ο Μιλήσιος Ο Θαλής γεννήθηκε στη Μίλητο το 640 ή 624 π.Χ. (οι ακριβείς ημερομηνίες της γέννησης και του θανάτου του Θαλή δεν είναι γνωστές, αλλά.
΄ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης Σύλβα Χαραλάμπους Κύρια ερευνήτρια Ελληνικό Ινστιτούτο.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Κοινωνικό Ζήτημα
Κωνσταντίνος Ζαρταλούδης Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος
Μάθημα :”Ζωική Ποικιλότητα”
H εξέλιξη και οι «μαρτυρίες» της
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Γενική Οικονομική Ιστορία
Γερμανικός Κλασικισμός: Ο Faust του Johann Wolfgang von Goethe
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ερωτήσεις Ποιες έννοιες αποτελούν τα ενοποιητικά στοιχεία των επιμέρους βιολογικών κλάδων τον 19ο αιώνα Τι είναι ο Γερμανικός ιδεαλισμός, τι ο Γερμανικός.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Θρησκευτικά Σχολικό έτος:
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Οι Φυσιοκράτες και ο Quesnay
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
ΕΞΕΛΙΞΗ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών που διατύπωσε ο Κάρολος Δαρβίνος άργησε να γίνει αποδεκτή Ένας από τους λόγους είναι ότι δεν μπορούν.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ Μια σύντομη περιήγηση! ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΤΑΣΣΗ ΤΜΗΜΑ Γ3
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

΄ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης Σύλβα Χαραλάμπους Κύρια ερευνήτρια Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ Ιστορία της Βιολογίας

ΜΑΘΗΜΑ 4 ο Α μέρος Η βιολογία τον 19ο αιώνα

 Απαρχή της συγκρότησης της βιολογίας ως αυστηρή επιστημονική πειθαρχία  Διαμόρφωση της έννοιας της βιολογίας και το ιδεολογικό υπόβαθρο που στηρίχθηκε  Ανάπτυξη επιμέρους κλάδων: εξελικτική, εμβρυολογία, κυτταρολογία, μικροβιολογία, φυσιολογία  Αλλαγή φιλοσοφικών και ιδεολογικών βάσεων (το πέρασμα από τον γερμανικό ιδεαλισμό προς το μηχανοκρατικό υλισμό) Η βιολογία τον 19ο αιώνα

 Γερμανικός ιδεαλισμός – Φυσική θεολογία  Εξελικτισμός από τον Λαμάρκ ως την έκλειψη του δαρβινισμού  Κληρονομικότητα  Kυτταρολογία  Εμβρυολογία  Μικροβιολογία  Φυσιολογία και Γερμανικός υλισμός Η βιολογία τον 19ο αιώνα

 Ο όρος προέρχεται από την γερμανική Naturphilosophie και πρέπει να τοποθετηθεί στο γενικότερο ρομαντικό κίνημα του 19ου αιώνα: Συνδυάζει φιλοσοφικό στοχασμό και με τις επιστήμης της φύσης (αναζητά αναλογίες, γενικές αρχές, δηλ βαθιές ομοιότητες που ανάγονται σε προέλευση από μια ιδεατή πηγή …πλατωνική ιδέα)  Ακμάζει το πρώτο μισό του 19ου αιώνα  Τα έμβια όντα αποτελούνται από τις ίδιες βασικές δομές  Κυτταρική θεωρία  Ομοιότητες εμβρυϊκών μορφών (ψάρια ως θηλαστικά)- βιογενετικός νόμος που αργότερα οδήγησε στη θεωρία της εξέλιξης  Δεν πίστευε στην εξέλιξη  Γενικές αρχές στη φύση συνδέονταν με ένα φιλοσοφικό ιδεαλισμό, την ύπαρξη ιδεατών αρχετύπων Γερμανικός ιδεαλισμός «Φιλοσοφία της φύσης»

 Η ύπαρξη του Θεού αποδεικνύεται από τα κατασκευάσματά του  Τα έμβια όντα δεν δημιουργήθηκαν τυχαία Φυσική Θεολογία « Η φύση ως κατασκεύασμα του Θεού»

Η λέξη βιολογία εισήχθηκε ανεξάρτητα από 3 ερευνητές :  Karl Friedrich Burdach το 1800,  Gottfried Reinhold Trevinarus το 1802 (Biologie oder Philosophie der lebenden Natur, και  Jean-Baptiste Lamarck (Hydrogéologie, 1802). Εισαγωγή της λέξης «βιολογία» και συγκρότηση της επιστημονικής πειθαρχείας

 Φιξιστής (μη μετατροπή ενός είδους σε άλλο) στην αρχή, μετατρέπεται σε τρανφορμιστή  Έργο του: χλωρίδα της Γαλλίας  1809 ζωολογική φιλοσοφία εκθέτει τη θεωρία του για την εξέλιξη  Ο πρώτος που μίλησε για βαθμιαία εμφάνιση της ζωής από ανόργανη, νεκρή ύλη (μαζί με τον Huxley και τον Tyndall)  Στο τέλος της ζωής του αποδέχεται ότι στη σκάλα αυτή υπάρχουν διακλαδώσεις  Μεγάλο πλήγμα στις κυρίαρχες απόψεις της Δυτικής Εκκλησίας περί της Δημιουργίας των ειδών από τον Δημιουργό. Καταπολεμήθηκε κυρίως από τους «Δημιουργιστές» Jean- Baptiste Pierre Antoine de Monet chevalier de la Marck= Lamarck μχ

Lamarck  Με την αυθόρμητη γένεση από άβια συστατικά διαμορφώνονται τα ατελέστερα έμβια όντα - Βάση της Scala naturae (αυθόρμητη παραγωγή ζωής  Μια εσωτερική δύναμη ωθεί τα είδη να μεταβούν στο είδος του επόμενου σκαλιού με τάση προς το πολυπλοκότερο.  Για να εξηγήσει αυτό, αποδέχεται την κληρονόμηση των επίκτητων χαρακτηριστικών = (προσαρμογή των ειδών στο περιβάλλον) «Θεωρία του μετασχηματισμού των ειδών»!! Εξελικτική θεωρία του Λαμάρκ Scala naturae - Lamarck Εσωτερική βούληση/συνείδηση—αλλαγή συμπεριφοράς---δομική τροποποίηση--κληρονομικότητα

Το παράδειγμα της καμηλοπάρδαλης πως κληρονομούνται τα επίκτητα χαρακτηριστικά

 Γερμανός, γεννημένος στην Φραγκφούρτη  Ποιητής, λογοτέχνης, επιστήμονας  Οπαδός του γερμανικού ιδεαλισμού  Μελέτησε την κατασκευή του αυτιού  Αρχέτυπο φυτό, Το φύλλο είναι το βασικό όργανο από τις μεταμορφώσεις του οποίου προέρχονται τα άλλα όργανα του άνθους  Είχε αντιμηχανιστικές σε αντίθεση με το πνεύμα της εποχής, αρνήθηκε την αιτιοκρατική ανωτερότητα ως μοναδική εξήγηση της πραγματικότητας. Οι ιδέες του για την εξέλιξη τον Δαρβίνο και τον Walllace Johann Wolfgang Göethe μχ

 Στις αρχές του 18ου αι. έγιναν οι πρώτες απόπειρες προφύλαξης από την ευλογιά, τη συνηθέστερη αιτία θανάτου της εποχής, με τη χρησιμοποίηση υγρού από εξανθήματα πασχόντων ως υλικό εμβολιασμού. Η μέθοδος πρωτοεφαρμόστηκε στην Ανατολή (Ινδία, Κίνα) στις αρχές της χιλιετίας, σιγά σιγά όμως εγκαταλείφθηκε.  1798: Ο Jenner χρησιμοποίησε υγρό από εξανθήματα της ηπιότερης ευλογίας των αγελάδων για να ευαισθητοποιήσει την άμυνα του οργανισμού χωρίς να του προκαλέσει τη νόσο, θεμελιώνοντας τη μέθοδο του εμβολιασμού. Εμβολιασμός Το μαχαιρίδιο δαμαλισμού του Τζέννερ Εdward Jenner μχ

Εξελικτισμός από τον Λαμάρκ ως την έκλειψη του δαρβινισμού

 Άγγλος, σπούδασε στο Καίμπριτζ. Για 45 χρόνια άσκησε καθήκοντα ιερέα της Αγγλικανικής Εκκλησίας  Θεωρήθηκε από τους ικανότερους οικονομολόγος της εποχής του. Διατύπωσε μια θεωρία με οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις -το δημογραφικό πρόβλημα- Ο πληθυσμός αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο Ο πληθυσμός αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο τα μέσα διατροφής με αριθμητική πρόοδο. τα μέσα διατροφής με αριθμητική πρόοδο.  Εμπειρικά στοιχεία «περιορισμό του πληθυσμού με έλεγχο των γεννήσεων + εθελοντική επιβράδυνση της οικονομικής παραγωγής».  Οπαδοί οι ιθύνουσες τάξεις Αγγλικής κοινωνίας, πολέμιοι οι φτωχές και καταπιεσμένες τάξεις. Δεν έπρεπε να επιβιώνουν οι φτωχές τάξεις διότι είναι αδύναμες. Μαλθουσιανισμός!! Thomas Malthus μχ

 Γεννήθηκε στο Βερολίνο. Σπούδασε φιλολογία, αρχαιολογία, ηλεκτρισμό, ορυκτολογία, βοτανική και φυσικές επιστήμες  Εργάστηκε στα ορυχεία της Β Γερμανίας. Μετά το θάνατο της θετής του μητέρας κληρονόμησε μεγάλη περιουσία και ταξίδευσε με τον βοτανολόγο Bonpland για 5 χρόνια στη Νότια Αμερική, στις Άνδεις, στο όρος Χιμοράτζο στον ισημερινό. Το 1800 χαρτογράφησε 1700 μίλια του ποταμού Ορινόκου. Συνδέθηκε φιλικά με τον Thomas Jefferson (Πρόεδρο των ΗΠΑ)  1804 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Εξέδωσε 30 τόμους της εγκυκλοπαίδειας «Relation Historique du voyage aux regions equinoxiales du nouveau continent»  1827 επέστρεψε στο Βερολίνο ως σύμβουλος του Πρώσου βασιλιά και ταξίδεψε στην Ρωσία και Κεντρική Ασία  Εισηγήθηκε τη δημιουργία δικτύου μετεωρολογικών σταθμών σε όλη τη χώρα. Έφτιαξε τον πρώτο ισοθερμικό χάρτη  1845 εκδόθηκε ο πρώτος τόμος του έργου του «Κosmos» Εξαντλήθηκε σε δύο μήνες και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες αμέσως  1862: ολοκληρώθηκε η έκδοση του έργου του «Κosmos»  Ιδρυτής της μοντέρνας γεωγραφίας, ανιδιοτελής επιστήμονας Friedrich Wilhelm Heinrich Alexander von Humboldt μχ