Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές Ενότητα 9: Διαμόρφωση Παλμών κατά Πλάτος Καθηγητής Κώστας Μπερμπερίδης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Advertisements

Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 5: Τα γένη των συμβεβηκότων / H μέθοδος της διαίρεσης 1 Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ψηφιακή Μετάδοση Αναλογικών Σημάτων Τα σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας σε πολύ μεγάλο ποσοστό διαχειρίζονται σήματα ψηφιακής μορφής, δηλαδή, σήματα που.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Συστήματα Επικοινωνιών
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές Ενότητα 9: Διαμόρφωση Παλμών κατά Πλάτος Καθηγητής Κώστας Μπερμπερίδης Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής

2 Σκοποί ενότητας Περιγραφή της Διαμόρφωσης Παλμών κατά Πλάτος (PAM) τόσο στη βασική ζώνη όσο και στην ζωνοπερατή περίπτωση.

3 Περιεχόμενα ενότητας Διαμόρφωση Παλμών κατά Πλάτος (PAM) PAM βασικής ζώνης και ζωνοπερατό Γεωμετρική Αναπαράσταση βασικής ζώνης και ζωνοπερατού PAM Μεταλλαγή Ολίσθησης Πλάτους

4 Διαμόρφωση Παλμών κατά Πλάτος Είπαμε ότι κατά την ψηφιακή μετάδοση μέσα από αναλογικό κανάλι κάθε σύμβολο αντιστοιχίζεται σε μια κυματομορφή σήματος Διαμόρφωση Παλμών κατά Πλάτος – Pulse Amplitude Modulation (PAM) – χρησιμοποιείται μια βασική κυματομορφή και ανάλογα με το σύμβολο τροποποιούμε το πλάτος της Θα διακρίνουμε δύο περιπτώσεις σημάτων PAM 1.Βασικής ζώνης 2.Ζωνοπερατά

5 Δυαδικό PAM Βασικής Ζώνης Είναι η απλούστερη μέθοδος ψηφιακής διαμόρφωσης Δυαδικό αλφάβητο – το δυαδικό «1» αντιστοιχίζεται σε παλμό πλάτους +Α – το δυαδικό «0» σε παλμό πλάτους –Α Το Δυαδικό PAM ονομάζεται και Δυαδική Αντίποδη Σηματοδοσία Αν T b (sec) είναι η περίοδος bit, – στέλνω με ρυθμό σηματοδοσίας R b =1/T b (Hz)

6 Κυματομορφές 2-PAM

7 Παλμός Βασικής Ζώνης (1 από 2) Ο παλμός βασικής ζώνης είναι η κυματομορφή που στέλνεται μέσα στο αναλογικό κανάλι βασική ζώνης 1.Ούτως ή άλλως δεν μπορεί να είναι ορθογώνιος παλμός, – λόγω πρακτικών δυσκολιών στην υλοποίηση 2.Συνήθως είναι εξομαλυμένοι παλμοί –με μορφή τέτοια που να τους προσδίδει τα επιθυμητά φασματικά χαρακτηριστικά

8 Παλμός Βασικής Ζώνης (2 από 2) 3.Μπορεί να εκτείνεται πέρα μιας περιόδου σηματοδοσίας (!!!) 4.Ενέργεια του παλμού

9 Μ-αδικό PAM Η ψηφιακή πληροφορία είναι εκφρασμένη σε Μ σύμβολα Τα bits προς μετάδοση ομαδοποιούνται σε μπλοκ των k=log 2 M bits και το κάθε μπλοκ αντιστοιχίζεται σε ένα από τα Μ σύμβολα Περίοδος Σηματοδοσίας – αν T b η περίοδος bits, – τότε σε μια περίοδο συμβόλου (περίοδο σηματοδοσίας) T s “στέλνονται” k bits TsTs

10 Παράδειγμα 4-PAM Ομαδοποιούνται k=2 bits ανά σύμβολο Μ=4 κυματομορφές διαμορφωμένες κατά πλάτος (PAM)

11 Κυματομορφές PAM Οι Μ κυματομορφές του Μ-αδικού PAM είναι Χαρακτηριστικά: – όλα τα σήματα έχουν τον ίδιο βασικό παλμό ως προς τη μορφή (ενέργειας E g ), δηλαδή τον g T (t) – διαφοροποιούνται στο πλάτος του παλμού – έτσι τελικά έχουν διαφορετική ενέργεια

12 Ζωνοπερατό PAM Στην περίπτωση ζωνοπερατών καναλιών, – το διαθέσιμο εύρος ζώνης δεν περιλαμβάνει την f=0 – αλλά εντοπίζεται γύρω από μια συχνότητα f c Για τη μετάδοση του σήματος Μ-PAM σε ζωνοπερατό κανάλι – τα σήματα βασικής ζώνης s m (t) – πολλαπλασιάζονται με ημιτονοειδές φέρον cos(2πf c t) – f c η κεντρική συχνότητα διέλευσης του καναλιού (φέρουσα συχνότητα)

13 Διαμόρφωση (1 από 2) Ο πολλαπλασιασμός αυτός ονομάζεται διαμόρφωση ΠΕΔΙΟ ΧΡΟΝΟΥ παλμός φέρον πολλαπλασιασμός

14 Διαμόρφωση (2 από 2) ΠΕΔΙΟ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ παλμός φέρον συνέλιξη

15 Αποτέλεσμα Διαμόρφωσης

16 DSB-SC AM Σήμα Το εύρος ζώνης του σήματος βασικής ζώνης ολισθαίνει γύρω από τη φέρουσα συχνότητα Το ζωνοπερατό σήμα που προκύπτει λέγεται DSB-SC AM – Double-SideBand Suppressed Carrier Amplitude Modulated – Καταστολή φέρουσας λόγω μηδενικής DC συνιστώσας του σήματος βασικής ζώνης (ισχύει για συμμετρικά αλφάβητα) Το διαμορφωμένο κατά πλάτος DSB-SC σήμα καταλαμβάνει διπλάσιο (2W) εύρος ζώνης σε σχέση με το PAM βασικής ζώνης Ζωνοπερατό σήμα μονής πλευρικής ζώνης (SSB) με χρήση φίλτρου αποκοπής στης μίας πλευρικής ζώνης - Οικονομία φάσματος - Το αρχικό σήμα βασικής ζώνης μπορεί και πάλι να αναπαραχθεί στον δέκτη

17 Ενέργεια Ζωνοπερατού PAM (1 από 2) Η ενέργεια του ζωνοπερατού σήματος είναι

18 Ενέργεια Ζωνοπερατού PAM (2 από 2) Tο δεύτερο ολοκλήρωμα τείνει στο μηδέν. Γιατί; Ολοκλήρωμα του γινομένου μιας αργά μεταβαλλόμενης συνάρτησης με μία ημιτονοειδή συνάρτηση μεγάλης συχνότητας Άρα: Η ενέργεια του ζωνοπερατού σήματος είναι η μισή της ενέργειας του σήματος βασικής ζώνης Το ½ οφείλεται στη φέρουσα που έχει ισχύ ½

19 Amplitude-Shift Keying (ASK) Ειδική περίπτωση: Όταν χρησιμοποιείται ορθογώνιος παλμός τότε η κατά PAM διαμόρφωση ζωνοπερατού σήματος λέγεται Μεταλλαγή Ολίσθησης Πλάτους (Αmplitude Shift Keying - ASK)

20 Γεωμετρική Αναπαράσταση PAM Βασικής Ζώνης Τα σήματα PAM βασικής ζώνης περιγράφονται σε έναν μονοδιάστατο χώρο σημάτων Αναπαρίστανται ως σημεία πάνω σε μία ευθεία – μία συνάρτηση βάσης – και συντελεστή Ευκλείδια απόσταση μεταξύ δύο σημάτων

21 Τοποθέτηση Συμβόλων (1 από 2) Τα σύμβολα συνήθως τοποθετούνται – συμμετρικά ως προς το μηδέν (γιατί;) – με ίση απόσταση d μεταξύ δύο διαδοχικών σημάτων

22 Τοποθέτηση Συμβόλων (2 από 2) Ενέργεια συμβόλου Μέση ενέργεια – για ισοπίθανα σύμβολα – με την παραπάνω τοποθέτηση

23 Γεωμετρική Αναπαράσταση Ζωνοπερατού PAM Η βασική γεωμετρία παραμένει σταθερή Συνάρτηση βάσης Τα σημεία στο μονοδιάστατο χώρο (συντελεστές σημάτων) είναι:

Τέλος Ενότητας 9

25 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

27 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.00.

28 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Κώστας Μπερμπερίδης. «Ψηφιακές Τηλεπικοινωνίες». Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

29 Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

30 Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.