ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 4. ΟΠΤΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ Νίκος Κ. Μπάρκας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 9 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΜΕΡΟΣ Γ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: 1.Γραμμή.
Advertisements

ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΦΡΥΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ F.D.T. ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΖ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ Η’ ΤΟΥ ΠΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΦΡΥΔΙΩΝ.
1 Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 8 η Διαχείριση Κόστους.
Ομαδική Παιδαγωγική Σύσκεψη Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων 53 ης Περιφέρειας Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής – Ε. ΜΟΥΣΕΝΑ με θέμα: « Διοικητική λειτουργία.
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΕΣ Φαινόμενο ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ Κινητήρας Γεννήτρια.
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΥΤΩΝ Μεσογειακό κλίμα επικρατεί σε πέντε παραθαλάσσιες περιοχές της γης που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, Μεσόγειος,
ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Εργαστηριακή Άσκηση 4 Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης.
Αγγέλα Καλκούνη1 Ξύλινα Δάπεδα Διαδικασία Κατασκευής Ξύλινων Καρφωτών Δαπέδων.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΓΡΑΒΑΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΥΡΣΙΑΔΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΠΘ - ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ μάθημα 5 ου εξαμήνου Διδάσκων : Νίκος Κ. Μπάρκας Οι διαφάνειες περιλαμβάνουν.
H MetLife στην Ελλάδα Ασφαλισμένοι σε Ατομικά και Ομαδικά Προγράμματα Νο1 Πάροχος Ομαδικά & Επενδυτικά Προγράμματα 129εκ. Σε παροχές το
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΚΟΠΗΣ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
10β. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
…στη Χώρα των Αισθήσεων…
Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας
8α. Ηχομόνωση : τοιχώματα, κουφώματα
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ IV προστασία κτιρίων – Η/Μ εγκαταστάσεις.
Για λεκάνες απορροής μικρότερες των 10 Km2
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ επεξεργασία θέματος 2015
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Μελέτη της Κίνησης μιας Φυσαλίδας σε Γυάλινο Σωλήνα
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ αν.
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Μέτρηση Βάρους – Μάζας - Πυκνότητας
10α. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ασκήσεων Ηχοδιάδοσης - Ηχοφραγμάτων
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Εργαστηριακή Άσκηση 13 Γ′ Γυμνασίου
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
11. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ & ΜΥΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ
για επιφάνειες και ανοξείδωτα Οικονομική λύση για καθαρισμό επιφανειών
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Ανελκυστήρες, ράμπες.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΙΟΥ Α.Μ:Δ201603
Μήκος κύκλου & μήκος τόξου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 10η (2017 – 18) Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης E-class μαθήματος:
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ 3 Τοιχώματα - τα κατακόρυφα.
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ - ΜΕΘ
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΑΜΠΕΛΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΛΥΜΒ. ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ.
συνδυαστική αξιολόγηση μονωτικών υλικών
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
ΕΡΓΟ : «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» (Α.Σ.
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
10β. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ο χώρος Ποῦ; Σημείο Πόσο απέχουν;
Μέτρηση εμβαδού Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Толқындардың интерференция және дифракция құбылысы
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων
Από την επικύρωση στην εφαρμογή
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 4. ΟΠΤΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ Νίκος Κ. Μπάρκας Οι σημειώσεις βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα : http : // eclass.duth.gr ΤΜD101

Αρχικά δεδομένα ΚΑΘΙΣΜΑ Ανθρωπομετρικά δεδομένα καθήμενου (κάτοψη και τομή)

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. BΑΣΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ (1) ► ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ ΟΠΤΙΚΟΣ ΚΩΝΟΣ ► ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΣ ΟΠΤΙΚΟΣ ΚΩΝΟΣ σε ορθογώνια διάταξη (θέση πίσω από θέση) (G. Izenour : Theater Design)

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. BΑΣΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ (2) ► ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΣ ΟΠΤΙΚΟΣ ΚΩΝΟΣ σε ψαθωτή διάταξη (θέση ανάμεσα σε δύο μπροστινές θέσεις) ► ΔΟΚΙΜΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ τα πλεονεκτήματα της αμφιθεατρικής χάραξης (ο ομιλητής χαμηλά) σε σχέση με την καμπύλη χάραξη (ο ομιλητής ψηλά) (G. Izenour: ο.π)

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΧΑΡΑΞΗ 1. Διαμόρφωση της σκηνικής εξέδρας (ύψος από 60cm ως 15cm χαμηλότερα από τον θεατή της 1ης σειράς) Επιλογή εστιακού κέντρου (το χείλος του προσκηνίου κατά την βέλτιστη εκδοχή) (ορθογώνια διάταξη σε τομή) -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 1ου θεατή -2ο σχήμα, ανύψωση του 2ου θεατή (το μάτι στην προέκταση της οπτικής γραμμής) -3ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 2ου θεατή και προέκταση -4ο σχήμα, ανύψωση του 3ου θεατή (το μάτι στην προέκταση) και οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 3ου θεατή -5ο σχήμα, ανύψωση του 4ου θεατή (το μάτι στην προέκταση) και οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 4ου θεατή -6ο σχήμα, ανύψωση του 5ου και 6ου θεατή (το μάτι στην προέκταση της οπτικής γραμμής πάνω από το κεφάλι του 4ου και 5ου αντίστοιχα) ΧΑΡΑΞΗ 1. Διαμόρφωση της σκηνικής εξέδρας (ύψος από 60cm ως 15cm χαμηλότερα από τον θεατή της 1ης σειράς) Επιλογή εστιακού κέντρου (το χείλος του προσκηνίου κατά την βέλτιστη εκδοχή) (ορθογώνια διάταξη σε τομή) -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 1ου θεατή -2ο σχήμα, ανύψωση του 2ου θεατή (το μάτι στην προέκταση της οπτικής γραμμής) -3ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 2ου θεατή και προέκταση -4ο σχήμα, ανύψωση του 3ου θεατή (το μάτι στην προέκταση) και οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 3ου θεατή -5ο σχήμα, ανύψωση του 4ου θεατή (το μάτι στην προέκταση) και οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 4ου θεατή -6ο σχήμα, ανύψωση του 5ου και 6ου θεατή (το μάτι στην προέκταση της οπτικής γραμμής πάνω από το κεφάλι του 4ου και 5ου αντίστοιχα) Τελική ανύψωση παραδείγματος 3,20m

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΧΑΡΑΞΗ 2. Η ίδια διαμόρφωση (ψαθωτή διάταξη σε τομή) -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 1ου θεατή -2ο σχήμα, ανύψωση του 3ου θεατή (το μάτι στην προέκταση της οπτικής γραμμής) -3ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 3ου θεατή και προέκταση -4ο σχήμα, ανύψωση του 5ου θεατή (το μάτι στην προέκταση) -5ο σχήμα, ανύψωση του 2ου θεατή (στο ενδιάμεσο ύψος 1ου - 3ου θεατή), οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 2ου θεατή και προέκταση -6ο σχήμα, ανύψωση του 4ου θεατή, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 4ου θεατή και προέκταση -7ο σχήμα, ανύψωση του 6ου θεατή, ΧΑΡΑΞΗ 2. Η ίδια διαμόρφωση (ψαθωτή διάταξη σε τομή) -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 1ου θεατή -2ο σχήμα, ανύψωση του 3ου θεατή (το μάτι στην προέκταση της οπτικής γραμμής) -3ο σχήμα, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή του 3ου θεατή και προέκταση -4ο σχήμα, ανύψωση του 5ου θεατή (το μάτι στην προέκταση) -5ο σχήμα, ανύψωση του 2ου θεατή (στο ενδιάμεσο ύψος 1ου - 3ου θεατή), οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 2ου θεατή και προέκταση -6ο σχήμα, ανύψωση του 4ου θεατή, οπτική γραμμή από το εστιακό κέντρο στην κορυφή κεφαλής του 4ου θεατή και προέκταση -7ο σχήμα, ανύψωση του 6ου θεατή, Τελική ανύψωση παραδείγματος 1,75m δηλαδή κέρδος υψομετρικής διαφοράς 1,45m ως προς το παράδειγμα ορθογώνιας διάταξης.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΧΑΡΑΞΗ 3. Έλεγχος οπτικής άνεσης σε δεδομένη χάραξη. (βαθμίδες 28cm) (ορθογώνια χάραξη) -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 2ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 1ου, προέκταση στο δάπεδο της εξέδρας -2ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 3ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 2ου, προέκταση στο δάπεδο της εξέδρας -3ο σχήμα, οπτικές γραμμές από τα μάτια του 4ου, 5ου, 6ου θεατή στις κορυφές κεφαλής του 3ου, 4ου και 5ου θεατή αντίστοιχα, προεκτάσεις στο δάπεδο της εξέδρας -4ο σχήμα, μέτρηση της οριζόντιας υποχώρησης των οπτικών γραμμών στο εσωτερικό της εξέδρας (από το χείλος του προσκηνίου) Οριζόντια υποχώρηση στο παράδειγμα 3,38m με μέγιστο ανεκτό όριο 1,22m. -5ο σχήμα, μέτρηση της κατακόρυφης ανύψωσης των οπτικών γραμμών πά­νω από το χείλος του προσκηνίου ΧΑΡΑΞΗ 3. Έλεγχος οπτικής άνεσης σε δεδομένη χάραξη. (βαθμίδες 28cm) (ορθογώνια χάραξη) -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 2ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 1ου, προέκταση στο δάπεδο της εξέδρας -2ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 3ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 2ου, προέκταση στο δάπεδο της εξέδρας -3ο σχήμα, οπτικές γραμμές από τα μάτια του 4ου, 5ου, 6ου θεατή στις κορυφές κεφαλής του 3ου, 4ου και 5ου θεατή αντίστοιχα, προεκτάσεις στο δάπεδο της εξέδρας -4ο σχήμα, μέτρηση της οριζόντιας υποχώρησης των οπτικών γραμμών στο εσωτερικό της εξέδρας (από το χείλος του προσκηνίου) Οριζόντια υποχώρηση στο παράδειγμα 3,38m με μέγιστο ανεκτό όριο 1,22m. -5ο σχήμα, μέτρηση της κατακόρυφης ανύψωσης των οπτικών γραμμών πά­νω από το χείλος του προσκηνίου Κατακόρυφη ανύψωση στο παράδειγμα 64cm με μέγιστο ανεκτό όριο 40cm.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΧΑΡΑΞΗ 4. Έλεγχος οπτικής άνεσης στην ίδια χάραξη. (βαθμίδες 28cm) ψαθωτή χάραξη -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 3ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 1ου και οπτική γραμμή από το μάτι του 4ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 2ου, προεκτάσεις στο δάπεδο της εξέδρας -2ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 5ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 3ου και οπτική γραμμή από το μάτι του 6ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 4ου, προεκτάσεις στο δάπεδο της εξέδρας -3ο σχήμα, μέτρηση της οριζόντιας υποχώρησης των οπτικών γραμμών στο εσωτερικό της εξέδρας (από το χείλος του προσκηνίου) Οριζόντια υποχώρηση στο παράδειγμα 1,14m με μέγιστο ανεκτό όριο 1,22m. -5ο σχήμα, μέτρηση της κατακόρυφης ανύψωσης των οπτικών γραμμών πάνω από το χείλος του προσκηνίου Δηλαδή μεγαλύτερη οπτική άνεση στην ψαθωτή, σε σχέση με την ορθογώνια χάραξη του προηγουμένου παραδείγματος. ΧΑΡΑΞΗ 4. Έλεγχος οπτικής άνεσης στην ίδια χάραξη. (βαθμίδες 28cm) ψαθωτή χάραξη -1ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 3ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 1ου και οπτική γραμμή από το μάτι του 4ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 2ου, προεκτάσεις στο δάπεδο της εξέδρας -2ο σχήμα, οπτική γραμμή από το μάτι του 5ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 3ου και οπτική γραμμή από το μάτι του 6ου θεατή στην κορυφή κεφαλής του 4ου, προεκτάσεις στο δάπεδο της εξέδρας -3ο σχήμα, μέτρηση της οριζόντιας υποχώρησης των οπτικών γραμμών στο εσωτερικό της εξέδρας (από το χείλος του προσκηνίου) Οριζόντια υποχώρηση στο παράδειγμα 1,14m με μέγιστο ανεκτό όριο 1,22m. -5ο σχήμα, μέτρηση της κατακόρυφης ανύψωσης των οπτικών γραμμών πάνω από το χείλος του προσκηνίου Κατακόρυφη ανύψωση στο παράδειγμα 0,27m με μέγιστο ανεκτό όριο 0,40m. Δηλαδή μεγαλύτερη οπτική άνεση στην ψαθωτή, σε σχέση με την ορθογώνια χάραξη του προηγουμένου παραδείγματος.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΘΑΛΑΜΟΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ χρήσιμες διατάξεις (κάτοψη) (πάνω δεξιά) θάλαμος ηχητικών – φωτιστικών (κάτω δεξιά) θάλαμος μεταφραστών (κάτω αριστερά) θάλαμος προβολήςΘΑΛΑΜΟΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ χρήσιμες διατάξεις (κάτοψη) (πάνω δεξιά) θάλαμος ηχητικών – φωτιστικών (κάτω δεξιά) θάλαμος μεταφραστών (κάτω αριστερά) θάλαμος προβολής

ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή Προσδιορισμός ανοίγματος σκηνικού πλαισίου (μπούκας) και σκηνικού βάθους (σκηνογραφίας) Σε κάτοψη (με πράσινη γραμμή) οι πλευρικές θέσεις με μειωμένη ορατότητας για το δεδομένο μέγεθος μπούκας – βάθους (με κόκκινη γραμμή) ο περιορισμός του μήκους της σκηνογραφίας για πλήρη ορατότητα στις πλάγιες θέσεις

Σε τομή (με κόκκινη γραμμή) ο περιορισμός του ύψους της μπούκας & της σκηνογραφίας για πλήρη έλεγχο – φωτισμό από τους θαλάμους (με πράσινη γραμμή) το ύψος της μπούκας για ορατότητα κάτω από τον εξώστη. ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΕΛΕΓΧΟΣ 1. Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή προσδιορισμός διαστάσεων κινηματογραφικής οθόνης (ύψος - αξονική τομή) Η οθόνη τοποθετείται 5,5 ως 6m από την 1η σειρά θεατών, σε ύψος min 40cm από το δάπεδο της σκηνής. Η άνω οριακή γραμμή προβολής βρίσκεται min 20cm κάτω από τους ανακλαστήρες & το άνοιγμα της μπούκας (με πράσινη γραμμή) το ύψος της οθόνης ως χορδή μιας περιφέρειας με επίκεντρη γωνία 22,5 0, δηλαδή οι θέσεις με σωστή ορατότητα min 11,25 0 μέσα στην περιφέρεια (με κόκκινη γραμμή) οι τελευταίες σειρές της πλατείας, οι θέσεις του εξώστη και οι θάλαμοι δεν έχουν σωστή ορατότητα δηλαδή οι θέσεις με σωστή ορατότητα min 11,25 0 μέσα στην περιφέρεια (με κόκκινη γραμμή) οι τελευταίες σειρές της πλατείας, οι θέσεις του εξώστη και οι θάλαμοι δεν έχουν σωστή ορατότητα

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΕΛΕΓΧΟΣ 2. Η ίδια αίθουσα προσδιορισμός διαστάσεων κινηματογραφικής οθόνης (μήκος - κάτοψη πλατείας) Με βάση το προσδιορισθέν ύψος, το μήκος της οθόνης έχει αναλογία 9 : 16 ως 3 : 4 (με πράσινη γραμμή) η οθόνη ως χορδή μιας περιφέρειας με επίκεντρη γωνία 46 0, δηλαδή οι θέσεις με σωστή ορατότητα min 23 0 μέσα στην περιφέρεια. (με κόκκινη γραμμή) οι πίσω θέσεις της πλατείας είναι μειονεκτικές.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΕΛΕΓΧΟΣ 3. Η ίδια αίθουσα προσδιορισμός διαστάσεων κινηματογραφικής οθόνης (μήκος - κάτοψη εξώστη / θαλάμων) (με πράσινη γραμμή) η οθόνη ως χορδή μιας περιφέρειας με επίκεντρη γωνία (με κόκκινη γραμμή) οι θέσεις του εξώστη και οι θάλαμοι δεν έχουν σωστή ορατότητα

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΕΛΕΓΧΟΣ 4. Η ίδια αίθουσα έλεγχος ανοίγματος μπούκας (μήκος – κάτοψη εξώστη / θαλάμων) (με πράσινη γραμμή) το άνοιγμα ως χορδή μιας περιφέρειας με επίκεντρη γωνία 54 0 δηλαδή οι θέσεις με σωστή ορατότητα min 27 0 μέσα στην περιφέρεια. (με κόκκινη γραμμή) οι θέσεις του εξώστη και οι θάλαμοι δεν έχουν σωστή ορατότητα

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΕΛΕΓΧΟΣ 5. Η ίδια αίθουσα έλεγχος βάθους σκηνογραφίας (μήκος – κάτοψη πλατείας) (με πράσινη γραμμή) το βάθος ως χορδή μιας περιφέρειας με επίκεντρη γωνία 46 0 δηλαδή οι θέσεις με σωστή ορατότητα min 23 0 μέσα στην περιφέρεια. (με κόκκινη γραμμή) οι πίσω σειρές δεν έχουν σωστή ορατότητα

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΕΙΚΟΝΑ 6. Η ίδια αίθουσα έλεγχος ύψους μπούκας / βάθους (αξονική τομή) Οι οπτικές ακτίνες έχουν εστιακό σημείο max 40cm πάνω από το δάπεδο της σκηνής στο χείλος του προσκηνίου (με κόκκινη γραμμή) οι τελευταίες σειρές έχουν ορατότητα min 21,5 0 στο άνοιγμα από το άνω όριο της μπούκας μέχρι το χείλος του προσκηνίου

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 αίθουσα διαλέξεων μικρής χωρητικότητας με συνεπίπεδο δάπεδο (σε κάτοψη) έλεγχοι ορατότητας (σε τομή) έλεγχος οπτικής άνεσης, όριο καθισμάτων μεγάλη ανύψωση όλων των εγκαταστάσεων (κάτω όριο οθόνης >1,50m!!!)

ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Δ.Π.Θ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 μικρή αίθουσα συναυλιών με πυκνό κάναβο υποστυλωμάτων (σε τομή) οπτική χάραξη (σε κάτοψη) έλεγχος της διάταξης των καθισμάτων περιορισμός του ωφέλιμου χώρου